Gjest O.G. Skrevet 17. august 2017 #21 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk Jeg er så sykt glad for at jeg ikke lot han kjøpe seg inn slik han ønsket i starten!!! Jeg er jo glad i han fortsatt , men jeg har bygd meg opp ett liv helt alene som er trygt for meg og barna.. jeg kan ikke la det ødelegges av denne mannen! Anonymkode: a5e4b...6f4 Så hiv det på dør.
Gjest Mass Skrevet 17. august 2017 #22 Skrevet 17. august 2017 Har han 50 % når han ikke en gang evner å forsørge seg selv? Når faren flytter, hva skjer med datteren da om han sliter selv? Tror jeg ville snakket med mor om dette. Datteren har det sikkert bedre i et stabilt hjem akkurat nå.
skruf Skrevet 17. august 2017 #23 Skrevet 17. august 2017 Er mor til jenta klar over hvordan ståa er? Som mor selv så tror jeg at jeg ville foretrukket å ha datteren min selv 100% til far hadde funnet seg en egnet plass å bo hvis det var sånn at far til barnet egentlig var kastet ut og barnet hadde bodd på nåde hos ei stemor som mislikte henne. 13
Violetta Skrevet 17. august 2017 #24 Skrevet 17. august 2017 (endret) Jeg synes du skal si til faren at du kan la ham, men ikke datteren, bo hos deg. Datteren har en plass å bo, det har ikke faren. Det er farens ansvar å ordne opp i rotet hans, ikke ditt. Endret 17. august 2017 av Violetta 2
Ruccula Skrevet 17. august 2017 #25 Skrevet 17. august 2017 Jeg hadde gitt dem 1 mnd frist på å komme seg ut, begge to!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #26 Skrevet 17. august 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. og det hadde jeg gjort, dersom alternativet ikke hadde vert gata.. men han har fått en tidsfrist på seg.. Anonymkode: a5e4b...6f4 Selvfølgelig er ikke alternativet gata, hvor dum går det an å bli? Alternativet hans er å leie, bo hos venner, bo hos familie, kontakte NAV, bo hos sin ekskone osv. Han velger bare det enkleste akkurat nå. Anonymkode: e7b1b...a4a 14
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #27 Skrevet 17. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg kan jo gi han alternativ 2.. som er å kaste han på gata.. da MÅ faktisk datteren bo hos moren.. jeg mener at jeg er grei som lar han bo her, uten datteren jeg da... Anonymkode: a5e4b...6f4 Pass bare på så du ikke bruker datteren hans som ammunisjon mot ham for å få det slik du nå vil. Du kan selvsagt si han må flytte på dagen. Da må han stille opp hos NAV og høre om midlertidig bosted i en kommunal bolig. Samtidig er det verd å tenke litt på dine handlinger i relasjon til dette barnet du ikke liker. Anonymkode: e1859...d99 4
Rotemor Skrevet 17. august 2017 #28 Skrevet 17. august 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: (Eks)Kjæresten min og datteren (50%) flyttet inn hos meg for ca ett år siden.. Han har en datter på ti år.. Jeg og hun fungerer ikke i det hele tatt.. Hun er ufordragelig og uoppdragen.. Barna mine reagerer også på dette.. Nå har det seg slik at denne kjæresten ikke viser seg å være den jeg trodde.. Han er skikkelig klønete økonomisk og har rotet det skikkelig til for seg selv. Det endte opp med at husleien han skulle betale til meg uteble, og jeg ble forsørger for begge to. Vi har gjort det slutt nå. Problemet er at han må vente i noen mnd. før han kan flytte ut pga. økonomien. Han har ikke familie å bo hos så jeg kan nesten ikke kaste han på gata heller. Kan jeg si at datteren hans må være hos mor til han har funnet seg ett sted å bo? Jeg kjenner at jeg ikke orker å bo oppi bruddet, og i tillegg må takle datteren hans?? Jeg har to egne barn å tenke på oppi alt. Anonymkode: a5e4b...6f4 Nei DU kan overhode ikke det. Du få kaste ut begge. Far får ta de samtaler han synes han må med sin datter - ikke du. 3
Outlander Skrevet 17. august 2017 #29 Skrevet 17. august 2017 Er det bare meg som har det utrolig vondt inn i hjertet for den stakkars 10 åringen? Husker selv hvordan mine var når de var 10 og de var utrolig vanskelig. Men med mye omsorg, samtaler, stahet og kjærlighet kom vi gjennom det verste perioden med super fine, respektfulle barn. Skjønner at det går utover deg TS, men tenk hvordan hun har det. Dessverre kommer hun nok å havne opp i en institusjon med psykiske problemer hvis livet fortsette sann som dette. 6
Violetta Skrevet 17. august 2017 #30 Skrevet 17. august 2017 5 minutter siden, Outlander skrev: Er det bare meg som har det utrolig vondt inn i hjertet for den stakkars 10 åringen? Husker selv hvordan mine var når de var 10 og de var utrolig vanskelig. Men med mye omsorg, samtaler, stahet og kjærlighet kom vi gjennom det verste perioden med super fine, respektfulle barn. Skjønner at det går utover deg TS, men tenk hvordan hun har det. Dessverre kommer hun nok å havne opp i en institusjon med psykiske problemer hvis livet fortsette sann som dette. Ts har ikke ansvar for barnet, det har foreldrene. Psykisk sykdom fordi hun ikke får bo hos farens eks?? 11
Outlander Skrevet 17. august 2017 #31 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, Violetta skrev: Ts har ikke ansvar for barnet, det har foreldrene. Psykisk sykdom fordi hun ikke får bo hos farens eks?? TS har ansvar for henne så lenge hun bor der ja. Moren og faren har hovedansvar, men TS har sin egne ansvar for å oppdra henne til hun flytter ut. Skjønner det er vanskelig når 10 åringer er vanskelig, MEN, dette jente der har ikke valgt å bo opp i den suppe som er resultatet av en separasjon av mor og far. Det er tydelig at hun ikke har det godt for tiden og hun ER BARE 10 ÅR! Hun trenger mye mer en hun far fra mor, far eller ts for den saks skyld. 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #32 Skrevet 17. august 2017 27 minutter siden, Rotemor skrev: Nei DU kan overhode ikke det. Du få kaste ut begge. Far får ta de samtaler han synes han må med sin datter - ikke du. Hun har da ikke skrevet at hun skal snakke med tiåringen! Det du har uthevet spør hun om hun kan si til eksen sin! Anonymkode: d4e05...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #33 Skrevet 17. august 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. og det hadde jeg gjort, dersom alternativet ikke hadde vert gata.. men han har fått en tidsfrist på seg.. Anonymkode: a5e4b...6f4 Alternativet er ikke gata. Han går opp til nav og sier han har ansvaret for datteren sin og ikke noe sted å bo. Da får han hjelp. Barn blir ikke kastet på gata, da plikter nav å hjelpe. Anonymkode: 2496b...6ad 8
Violetta Skrevet 17. august 2017 #34 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, Outlander skrev: TS har ansvar for henne så lenge hun bor der ja. Moren og faren har hovedansvar, men TS har sin egne ansvar for å oppdra henne til hun flytter ut. Skjønner det er vanskelig når 10 åringer er vanskelig, MEN, dette jente der har ikke valgt å bo opp i den suppe som er resultatet av en separasjon av mor og far. Det er tydelig at hun ikke har det godt for tiden og hun ER BARE 10 ÅR! Hun trenger mye mer en hun far fra mor, far eller ts for den saks skyld. Hvordan vet du noe om barnets mor? 2
Outlander Skrevet 17. august 2017 #35 Skrevet 17. august 2017 og ja, hun KAN FÅ PSYKISKE SYKDOMMER - som mange barn som kommer fra et ødelagt hjem får seinere i livet...på grunn av utspillet som skjer når mor of far går fra hverandre. 2
Violetta Skrevet 17. august 2017 #36 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, Outlander skrev: og ja, hun KAN FÅ PSYKISKE SYKDOMMER - som mange barn som kommer fra et ødelagt hjem får seinere i livet...på grunn av utspillet som skjer når mor of far går fra hverandre. Men det er mor og fars ansvar å ta vare på henne, ikke farens eks. 9
Outlander Skrevet 17. august 2017 #37 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, Violetta skrev: Hvordan vet du noe om barnets mor? Jeg går utifra det som har blitt sagt her. Vet ingenting om barnets mor og dette har NULL med situasjon å gjøre da denne jente bor 50 hos faren. TS er i 100% sin rett til å gå fra denne mannen og hans datter - men jeg kan fortsatt følge meg synd på disse stakkars barna som havner uønsket opp i disse situasjoner med nye folk, nye steder å bli vant til, nye mennesker som er i bildet hvor barna må finne sin plass...igjen..og av og til, mange ganger. Så...følger synd på barnet - ikke noe andre her. 1
Outlander Skrevet 17. august 2017 #38 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, Violetta skrev: Men det er mor og fars ansvar å ta vare på henne, ikke farens eks. Ja..beklager at jeg viser sympati for ei ung jente som ikke spurt om å være sammen med den ny familien. Bryr meg ikke om mor eller far eller ts for den saks skyld. Tenker kun på hvordan en 10 år gammel jente som har blitt kastet inn på denne situasjonen. 6
Gjest O.G. Skrevet 17. august 2017 #39 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, Outlander skrev: Ja..beklager at jeg viser sympati for ei ung jente som ikke spurt om å være sammen med den ny familien. Bryr meg ikke om mor eller far eller ts for den saks skyld. Tenker kun på hvordan en 10 år gammel jente som har blitt kastet inn på denne situasjonen. Enig.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #40 Skrevet 17. august 2017 Jeg vil si at det ikke er i barnets beste interesse å bo midt i en bruddsituasjon når hun ikke må, så jeg synes det må være greit at far sier hun må bo hos mor til han har fått ordnet seg et eget bosted. Husk at om ts synes at denne situasjonen er stressende, så er det altså ikke bedre for et barn som ikke har skyld eller ansvar for situasjonen og det gjør sikkert ingenting positivt for oppførselen hennes heller. Anonymkode: 34063...835 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå