Gå til innhold

Kan jeg "kaste ut" stedatter??

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, I Grosny skrev:

Nå er det ikke sikkert at hun oppfører seg dårlig dersom far blir kastet ut. Da må hun jo forholde seg til den familien som er igjen.

Barnet har to foreldre og har et hjem hos mor. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Outlander skrev:

Herregud dere altså.  Denne jente BOR IKKE 100% med mor enda!  Hvis jeg var moren ville jeg ønsket å vite dette slik at jeg kunne ha tatt henne 100% absolutt.  Jeg reagere på at en kvinne kan se på en 10 åring og ser den som den største byrde.  Frem til barnet er fysisk ut av huset har ts og far ansvar for denne jente.  

Ts vil jo ha henne fysisk ut av huset. Du argumenterer at siden hun er fysisk i huset nå må hun fortsette å være det? 

Jenta skal ikke på gata. Hun må evt være mest hos moren til far har kommet litt mer i orden igjen. 

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Bakepulver skrev:

Barnet har to foreldre og har et hjem hos mor. 

Riktig. Jeg tror trådstarter skal ringe til mor. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Bakepulver skrev:

Ts tenker på sine barn beskytter sin familie og du lurer på hvorfor verden går under? Når du lar en mann snylte på deg og ødelegger familiedynamikken går verden under. 

Historien starter aldri ved slutten. Det er ikke vanskelig å sympatisere med situasjonen. Men når TS tydeligvis er ferdig med runde to (eller tre) synes jeg det er noe underlig at ingen stiller spørsmål ved hennes måte å håndtere sin familie på. Måten hun eksponerer stedatteren på er også helt på trynet, og forsåvidt stefar (som forsåvidt sitter i samme båt). Den ødelagte familiedynamikken har TS i stor grad bidratt med selv. Det er hun og ikke barna som har tatt disse valgene. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, I Grosny skrev:

Riktig. Jeg tror trådstarter skal ringe til mor. 

Så absolutt! 

Skrevet

Folk må bli mer forsiktig med å gå inn i nye samboerskap når de har unger fra før.

Skrevet
Akkurat nå, RoH skrev:

Historien starter aldri ved slutten. Det er ikke vanskelig å sympatisere med situasjonen. Men når TS tydeligvis er ferdig med runde to (eller tre) synes jeg det er noe underlig at ingen stiller spørsmål ved hennes måte å håndtere sin familie på. Måten hun eksponerer stedatteren på er også helt på trynet, og forsåvidt stefar (som forsåvidt sitter i samme båt). Den ødelagte familiedynamikken har TS i stor grad bidratt med selv. Det er hun og ikke barna som har tatt disse valgene. 

Det har du helt rett i! Hun har selv satt seg selv og sine barn i denne smørja og flyttet sammen med en mann som hun tydeligvis ikke kjenner godt nok. At hun lar manen få bo hos henne og skumme fløten er langt forbi min fatteevne. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, I Grosny skrev:

Nå er det ikke sikkert at hun oppfører seg dårlig dersom far blir kastet ut. Da må hun jo forholde seg til den familien som er igjen.

Sånn som jeg forstår det skal de ut begge to, å kaste ut bare eksen og beholde den uoppdragne ungen tviler jeg på er aktuelt. Er vel enten at ungen flytter til mor og far blir igjen til han er på beina, eller at begge flytter. Med andre ord skal stedatter flytte uansett 

Anonymkode: 52f0c...663

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

(Eks)Kjæresten min og datteren  (50%) flyttet inn hos meg for ca ett år siden.. Han har en datter på ti år.. Jeg og hun fungerer ikke i det hele tatt.. Hun er ufordragelig og uoppdragen.. Barna mine reagerer også på dette..

Nå har det seg slik at denne kjæresten ikke viser seg å være den jeg trodde.. Han er skikkelig klønete økonomisk og har rotet det skikkelig til for seg selv. Det endte opp med at husleien han skulle betale til meg uteble, og jeg ble forsørger for begge to. Vi har gjort det slutt nå. Problemet er at han må vente i noen mnd. før han kan flytte ut pga. økonomien. Han har ikke familie å bo hos så jeg kan nesten ikke kaste han på gata heller.

Kan jeg si at datteren hans må være hos mor til han har funnet seg ett sted å bo? Jeg kjenner at jeg ikke orker å bo oppi bruddet, og i tillegg må takle datteren hans?? Jeg har to egne barn å tenke på oppi alt.

Anonymkode: a5e4b...6f4

Klart du kan, du kan gjøre hva f... du vil i ditt hjem. Synes jeg du bør gjøre det på den måten? Tja.. 

Jeg hadde tatt en prat med barnets far. Der jeg hadde gjort det klart at han må flytte så snart som mulig, helst innen en uke.
Jeg hadde ikke villet utsatt egne (eller andres) barn for det stresset det er å bo midt oppi et brudd i flere mnd. ekstra for at en VOKSEN mann skal stable seg på beina. Barns behov går foran voksne uansett!
Jeg hadde også gitt beskjed om at han må fortelle eksen sin om samlivsbruddet, slik at han og barnets mor blir enig om hvordan de løser det, nå når han ikke har noe sted å bo og skal flytte innen en uke. Synes forøvrig at far ikke har sitt barns beste i fokus, hvis han vil ha det 50% på nåde hos deg som ikke kommer overens med ungen. (fordomsfulle tanker om folk som vil ha 50% for å unngå bidrag kommer snikende) Hvis mor synes det er greit at ungen er 50% hos far, mens han lever på nåde hos deg pga. så mye rot i økonomien hadde jeg stilt spørsmål ved henne også. Særlig hvis hun vet at barnet og du ikke går sammen.
Siden du åpenbart er såpass reflektert at du velger vekk en mann du er glad i, fordi han risikerer å dra med deg og ungene dine i det rotet han har havnet i, så synes jeg du har et ansvar for å ivareta hans barn også.
Du må forsikre deg om at barnet har det bra, selv om det er ufordragelig. Barn som er vanskelig har det stort sett vanskelig!  Du har et ansvar for at barnet skal slippe å leve i en konfliktsone, men du har også et ansvar for ikke å gjøre situasjonen for barnet verre. Å la eksen din bo der uten barnet synes jeg er å gjøre det verre for barnet. Da er du bare slem mot barnet, som ikke får være med pappa'n sin så lenge han bor hos deg. Dere har tross alt vært en familie i et år, og så er det sånn at far for bo videre, men ungen må ut? Tenk deg den følelsen den 10 åringen får. Den eneste som ikke er velkommen er det barnet. Og som voksene kan vi godt si at du gjør så godt du kan for at barnet skal ha det så godt som mulig, og at far får bo der også er til hjelp for barnet. Men om den 10 åringen vil se det, det tviler jeg sterkt på. Sannheten kan du jo ikke si, du er så ufordragelig og uoppdragen at jeg ikke orker deg.... Og hvis du skal bruke argumentet om å slippe å bo midt i et samlivsbrudd, så gjelder vel det i aller høyeste grad dine barn også eller?

• Liker 4
Skrevet

Du kan ikke hive ut en leieboer til gaten, på dagen uansett, han har da rettigheter etter loven, han som alle andre. Dere må da klare å opptre voksent og redelig i en situasjon dere selv har satt dere i. 

Anonymkode: 58d04...b0a

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at noen forsøker å lempe ansvaret på ts. Barnet virker ikke å trives hjemme hos ts og utagerer nok til at det går utover de andre barna, forholdet mellom de voksne er slutt og far har hverken eget bosted eller råd til å forsørge sin datter. Det er etter min mening ingen tvil om at det beste for barnet er å bo fast hos sin mor hvor det er forhåpentligvis litt mer stabile forhold akkurat nå? Hvorfor komplisere ting?! Hun kan heller ta opp samvær med far igjen når han har funnet bolig. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns du er altfor snill som lar han bo videre hos deg, høres nesten ut som han fortsetter å utnytte deg... Jeg hadde kastet han ut NÅ.

Anonymkode: 304d2...15e

• Liker 8
Skrevet

Begge to må ut.  Hans datter er ikke ts sitt ansvar.

Anonymkode: f952e...2f1

• Liker 2
Skrevet

Ts. Ta og kontakt moren hennes og forklar situasjonen. Framstill det som at jentungen ikke har det bra i denne situasjonen

• Liker 2
Gjest Stille leser
Skrevet

Må nesten le litt. Ser ikke problemstillingen en gang. Du må virkelig vær glad i han enda som ikke har kasta han ut for lenge siden. Kasta  første dama jeg var sammen med i mange år ut på dagen å  sendte eiendelene hennes på lager samme dag etter utroskap. Er det tegn til liv mellom øra på han spiller ikke husleieregler noen rolle.

Skrevet
2 timer siden, Outlander skrev:

Jeg utelukker IKKE farens ansvar her. Selvfølgelig er dette hans ansvar.  Men det betyr ikke at TS burde ikke vise sin medmenneskeligheten til denne HELT USKYLDIG barn som er midt opp i alt denne driten.  Jeg reagerer at stebarn, dessverre i mange av det samme situasjoner, er sett som en byrde.  Men hos meg har huset mitt alltid vært åpen for barn som kanskje har ikke det bra hjemme...uansett at jeg er bare en random mor utenfor deres familien.    

Det er jo akkurat det jeg gjør.. ved å be eksen om å la henne være hos sin mor!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke hive ut en leieboer til gaten, på dagen uansett, han har da rettigheter etter loven, han som alle andre. Dere må da klare å opptre voksent og redelig i en situasjon dere selv har satt dere i. 

Anonymkode: 58d04...b0a

Leieboer? Han betaler jo ikke husleien sin en gang 🙄

• Liker 5
Skrevet

Orker ikke lese alt, men var ekskjæreste singel eller tok du ham fra andre dame? I så fall så er det fullt forståelig oppførsel til forhenværende stedatter. Derimot er jeg sjokkert over at en voksen (regner med ts er over 18 år) oppfører seg på en slik måte mot et barn. 

Anonymkode: ee845...105

• Liker 2
Skrevet

Fatter ikke at du ikke kaster han ut! Hvordan han ordner seg er ikke ditt problem. Sikkert gøy for ungene dine å bo oppi dette kaoset... 

Anonymkode: f993f...614

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke lese alt, men var ekskjæreste singel eller tok du ham fra andre dame? I så fall så er det fullt forståelig oppførsel til forhenværende stedatter. Derimot er jeg sjokkert over at en voksen (regner med ts er over 18 år) oppfører seg på en slik måte mot et barn. 

Anonymkode: ee845...105

Oppførsel fra stedatter er uansett forståelig. Barn er gjerne et i stor grad et produkt av hva vi gjør dem til. Den ufyselige stedatteren skulle ha vokst opp i trygge rammer med gode foreldre. I stede går som kasteball mellom hjem, flere mødre og er i tillegg uønsket. Hun kommer nok til å få sitt å slite med når hun siden i livet skal sette standard for sin familie.   

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...