AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Skrevet 17. august 2017 (Eks)Kjæresten min og datteren (50%) flyttet inn hos meg for ca ett år siden.. Han har en datter på ti år.. Jeg og hun fungerer ikke i det hele tatt.. Hun er ufordragelig og uoppdragen.. Barna mine reagerer også på dette.. Nå har det seg slik at denne kjæresten ikke viser seg å være den jeg trodde.. Han er skikkelig klønete økonomisk og har rotet det skikkelig til for seg selv. Det endte opp med at husleien han skulle betale til meg uteble, og jeg ble forsørger for begge to. Vi har gjort det slutt nå. Problemet er at han må vente i noen mnd. før han kan flytte ut pga. økonomien. Han har ikke familie å bo hos så jeg kan nesten ikke kaste han på gata heller. Kan jeg si at datteren hans må være hos mor til han har funnet seg ett sted å bo? Jeg kjenner at jeg ikke orker å bo oppi bruddet, og i tillegg må takle datteren hans?? Jeg har to egne barn å tenke på oppi alt. Anonymkode: a5e4b...6f4 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 17. august 2017 Enten kaster du ut begge, ellers bor begge der. Klart du kan kaste han ut, han er ikke ditt problem. Han ordner seg alltids. Anonymkode: 2481a...55f 52
lunamuna Skrevet 17. august 2017 #3 Skrevet 17. august 2017 Nei. Det synes jeg ikke du kan gjøre. Barnet har ingen skyld her, så hvorfor straffe henne? 17
Veslefrikk Skrevet 17. august 2017 #4 Skrevet 17. august 2017 Veldig vanskelig situasjon. Jeg hadde nok ikke gjort det. For meg hadde barnets behov kommet først uansett. 6
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. august 2017 #5 Skrevet 17. august 2017 (endret) ........... Endret 17. august 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #6 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, Veslefrikk skrev: Veldig vanskelig situasjon. Jeg hadde nok ikke gjort det. For meg hadde barnets behov kommet først uansett. Men tror du det beste for barnet er å bo hos en "stemor" som hun ikke går overens med og som ikke engang er sammens med hennes far lengre, og som egentlig er kastet ut??? er det ikke bedre at hun bor hos sin mor til far har ordnet seg ett sted å bo?? Anonymkode: a5e4b...6f4 27
Veslefrikk Skrevet 17. august 2017 #7 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men tror du det beste for barnet er å bo hos en "stemor" som hun ikke går overens med og som ikke engang er sammens med hennes far lengre, og som egentlig er kastet ut??? er det ikke bedre at hun bor hos sin mor til far har ordnet seg ett sted å bo?? Anonymkode: a5e4b...6f4 Jo, mulig. Men da må man nok være svært varsom med hvordan man legger frem saken, slik at hun ikke føler seg uønsket. 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #8 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men tror du det beste for barnet er å bo hos en "stemor" som hun ikke går overens med og som ikke engang er sammens med hennes far lengre, og som egentlig er kastet ut??? er det ikke bedre at hun bor hos sin mor til far har ordnet seg ett sted å bo?? selv om jeg ikke helt forstår hvordan han skal klare det, når hele lønnen hans går til å betale ned på kredittgjeld... Jeg tror jenta har det best hos moren... Anonymkode: a5e4b...6f4 Anonymkode: a5e4b...6f4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #9 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men tror du det beste for barnet er å bo hos en "stemor" som hun ikke går overens med og som ikke engang er sammens med hennes far lengre, og som egentlig er kastet ut??? er det ikke bedre at hun bor hos sin mor til far har ordnet seg ett sted å bo?? Anonymkode: a5e4b...6f4 Enig. Dette er ikke eksstemors ansvarsområde, og en sak mellom far og mor. Hvis stemor ikke vil ha henne der, MÅ far finne en annen løsning! Hun har heller ikke ansvar for eksen heller. Hadde kastet begge ut. Anonymkode: d6a0d...c55 18
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #10 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men tror du det beste for barnet er å bo hos en "stemor" som hun ikke går overens med og som ikke engang er sammens med hennes far lengre, og som egentlig er kastet ut??? er det ikke bedre at hun bor hos sin mor til far har ordnet seg ett sted å bo?? Anonymkode: a5e4b...6f4 Støtter denne. Det er ikke en bra situasjonen for jenta å være i. Anonymkode: 134c5...0de 3
Mrs.Under Skrevet 17. august 2017 #11 Skrevet 17. august 2017 Han og datteren er en pakke, fyker han ut, så går hun i samme slengen. Hun er selvsagt uskyldig i dette, men en far må ta de grep som er nødvendig for at datteren skal ha det bra, og da er det han som må snakke med mor om dette. Det er faktisk ikke ditt ansvar. Lykke til. 9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #12 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Dette er ikke eksstemors ansvarsområde, og en sak mellom far og mor. Hvis stemor ikke vil ha henne der, MÅ far finne en annen løsning! Hun har heller ikke ansvar for eksen heller. Hadde kastet begge ut. Anonymkode: d6a0d...c55 Ja.. og det hadde jeg gjort, dersom alternativet ikke hadde vert gata.. men han har fått en tidsfrist på seg.. Anonymkode: a5e4b...6f4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #13 Skrevet 17. august 2017 Du kan foreslå det for din nå ex, men å kreve det kan du nok ikke. Hun er jo en del av pakken "Far og barn", og selv om du ikke kommer godt overens med barnet så er hun et barn. Siden du og din nå ex er i prosessen med å skille lag så er det kanskje ikke alltid den beste stemningen hjemme hos dere? I så fall synes jeg det kan være et av de beste argumentene for at jenta på 10 år trenger ro og fred nå. Anonymkode: e1859...d99 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #14 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan foreslå det for din nå ex, men å kreve det kan du nok ikke. Hun er jo en del av pakken "Far og barn", og selv om du ikke kommer godt overens med barnet så er hun et barn. Siden du og din nå ex er i prosessen med å skille lag så er det kanskje ikke alltid den beste stemningen hjemme hos dere? I så fall synes jeg det kan være et av de beste argumentene for at jenta på 10 år trenger ro og fred nå. Anonymkode: e1859...d99 jeg kan jo gi han alternativ 2.. som er å kaste han på gata.. da MÅ faktisk datteren bo hos moren.. jeg mener at jeg er grei som lar han bo her, uten datteren jeg da... Anonymkode: a5e4b...6f4 2
Gjest NotNaomi Skrevet 17. august 2017 #15 Skrevet 17. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: (Eks)Kjæresten min og datteren (50%) flyttet inn hos meg for ca ett år siden.. Han har en datter på ti år.. Jeg og hun fungerer ikke i det hele tatt.. Hun er ufordragelig og uoppdragen.. Barna mine reagerer også på dette.. Nå har det seg slik at denne kjæresten ikke viser seg å være den jeg trodde.. Han er skikkelig klønete økonomisk og har rotet det skikkelig til for seg selv. Det endte opp med at husleien han skulle betale til meg uteble, og jeg ble forsørger for begge to. Vi har gjort det slutt nå. Problemet er at han må vente i noen mnd. før han kan flytte ut pga. økonomien. Han har ikke familie å bo hos så jeg kan nesten ikke kaste han på gata heller. Kan jeg si at datteren hans må være hos mor til han har funnet seg ett sted å bo? Jeg kjenner at jeg ikke orker å bo oppi bruddet, og i tillegg må takle datteren hans?? Jeg har to egne barn å tenke på oppi alt. Anonymkode: a5e4b...6f4 Han får kontakte nav. De hjelper med midlertidig bosted om en har barn. Så vidt jeg vet kan de betale for hotell (er noen som leier ut på månedsbasis) eller liknende. Det er ikke bra for datteren å bo under sånne omstendigheter,Så faren får se og ordne seg et sted å være. Da bør han kontakte nav som sagt.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #16 Skrevet 17. august 2017 Akkurat nå, NotNaomi skrev: Han får kontakte nav. De hjelper med midlertidig bosted om en har barn. Så vidt jeg vet kan de betale for hotell (er noen som leier ut på månedsbasis) eller liknende. Det er ikke bra for datteren å bo under sånne omstendigheter,Så faren får se og ordne seg et sted å være. Da bør han kontakte nav som sagt. Takk jeg skal videreformidle dette.. Anonymkode: a5e4b...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #17 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg kan jo gi han alternativ 2.. som er å kaste han på gata.. da MÅ faktisk datteren bo hos moren.. jeg mener at jeg er grei som lar han bo her, uten datteren jeg da... Anonymkode: a5e4b...6f4 Du er i din fulle rett til å kaste ham ut. Det er ditt hjem, og du som lager reglene. Klart du kan si til ham at han kan få lov å bo her alene, hvis ikke må BEGGE ut. Anonymkode: d6a0d...c55 4
Gjest O.G. Skrevet 17. august 2017 #18 Skrevet 17. august 2017 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: (Eks)Kjæresten min og datteren (50%) flyttet inn hos meg for ca ett år siden.. Han har en datter på ti år.. Jeg og hun fungerer ikke i det hele tatt.. Hun er ufordragelig og uoppdragen.. Barna mine reagerer også på dette.. Nå har det seg slik at denne kjæresten ikke viser seg å være den jeg trodde.. Han er skikkelig klønete økonomisk og har rotet det skikkelig til for seg selv. Det endte opp med at husleien han skulle betale til meg uteble, og jeg ble forsørger for begge to. Vi har gjort det slutt nå. Problemet er at han må vente i noen mnd. før han kan flytte ut pga. økonomien. Han har ikke familie å bo hos så jeg kan nesten ikke kaste han på gata heller. Kan jeg si at datteren hans må være hos mor til han har funnet seg ett sted å bo? Jeg kjenner at jeg ikke orker å bo oppi bruddet, og i tillegg må takle datteren hans?? Jeg har to egne barn å tenke på oppi alt. Anonymkode: a5e4b...6f4 Samboeren din er problemet, hiv ut ham, ikke ditt ansvar å fø en voksen fyr. Endret 17. august 2017 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #19 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er i din fulle rett til å kaste ham ut. Det er ditt hjem, og du som lager reglene. Klart du kan si til ham at han kan få lov å bo her alene, hvis ikke må BEGGE ut. Anonymkode: d6a0d...c55 Enig. Syns du er grei som lar han bo der spesielt hvis hun ikke oppfører seg. Ville sagt det rett ut at hun faktisk er kun hans ansvar nå som det er slutt mellom dere, og at du ikke tolererer hennes dårlige oppførsel. Og at du tror hun får det bedre og mer stabilt hos mor i en sånn situasjon Anonymkode: 52f0c...663 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #20 Skrevet 17. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Syns du er grei som lar han bo der spesielt hvis hun ikke oppfører seg. Ville sagt det rett ut at hun faktisk er kun hans ansvar nå som det er slutt mellom dere, og at du ikke tolererer hennes dårlige oppførsel. Og at du tror hun får det bedre og mer stabilt hos mor i en sånn situasjon Anonymkode: 52f0c...663 Takk Jeg er så sykt glad for at jeg ikke lot han kjøpe seg inn slik han ønsket i starten!!! Jeg er jo glad i han fortsatt , men jeg har bygd meg opp ett liv helt alene som er trygt for meg og barna.. jeg kan ikke la det ødelegges av denne mannen! Anonymkode: a5e4b...6f4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå