Gå til innhold

Kan man besøke noen uten å ringe først?


kat-e

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NEI!!! Absolutt ikke. 

Men her er folk ulike. Noen har ikke noe imot det, men jeg tror nok flertallet vil foretrekke at man gir beskjed først. 

Anonymkode: 68db3...b4f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det føler jeg blir helt feil i dag. Om noen ringer på døra uanmeldt åpner jeg slettes ikke opp.

Anonymkode: 560d2...7f2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er greit. Da bør det være noe akutt og viktig. 

Jeg er møkka lei folk som kommer uanmeldt, og jeg har sagt det til omgangskretsen. Jeg liker å være forberedt når noen kommer. 

Anonymkode: f5aa8...ebe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom gjerne til meg uten å gi beskjed, men dessverre er det blitt slik at de fleste vil ha beskjed først.

Det som er blitt resultatet er at terskelen for å gå på besøk er blitt så mye høyere når man må gi beskjed først, at snart går ingen på besøk mer. Jeg synes det var supert før da man bare slang innom og tok en kaffekopp ved kjøkkenbordet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør fordi jeg svippet innom ei venninne. Kjørte forbi og ringte på, skulle bare gi henne noe og snakke i 5 minutter. Typen hennes åpnet døra, jeg skjøte at jeg da kanskje burde ha hatt en avtale. :sjokkert:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks, i går kom tanten min og tilfeldigvis litt støv i kantene her, men jeg hadde kaffe og nybakte boller og ble oppløfta av at hun var spontan. :)

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sende en melding eller ringe å høre om det passer først. Og setter pris på at andre viser samme hensyn tilbake. For om det ikke passer så tar vi ikke i mot besøk, så om man vil unngå å kjøre bomtur så sjekker man først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høflig å ringe først, 30 min før går fint :) Jeg lukker ikke opp døren hvis folk kommer uanmeldt. 

Anonymkode: ee0ab...d87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på!

Hos oss er døra alltid åpen, og jeg besøker også andre i bygda uten avtale. Men skal jeg ut av bygda, gjør jeg alltid en avtale først. Jeg syns det er veldig greit at folk gir beskjed om at man er på tur også. Så får man satt på kaffen i hvert fall :)

Anonymkode: 9500f...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, asterix skrev:

Kom gjerne til meg uten å gi beskjed, men dessverre er det blitt slik at de fleste vil ha beskjed først.

Det som er blitt resultatet er at terskelen for å gå på besøk er blitt så mye høyere når man må gi beskjed først, at snart går ingen på besøk mer. Jeg synes det var supert før da man bare slang innom og tok en kaffekopp ved kjøkkenbordet.

Når alle i dag går rundt med mobiltelefon, er terskelen da blitt "mye høyere" når man må gi beskjed..? Folk tekster og snaper og ringer i hytt og vær, så jeg ser virkelig ikke at det plutselig skal være SÅ fryktelig vondt og vanskelig å ta opp mobilen og gi et lite "hei, passer det om jeg stikker innom om litt" pling. Det er da mye mer beleilig det, enn å ende opp med å ha tatt en bomtur. 

Anonymkode: 68db3...b4f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis personen du besøker ikke har noe imot det: ja

Hvis personen du besøker ikke liker det: nei

Anonymkode: dc4b2...bc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, kat-e skrev:

Kan man besøke eller stikke innom noen uten å ha gitt beskjed først?

Helst ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det synes jeg ikke noe om. Er ikke alltid jeg har det like ryddig, og selv om de fleste kanskje ikke bryr seg, er ikke jeg glad i å ha folk på besøk når det er uryddig og skittent. Synes heller ikke det er gøy å bli avbrutt midt i noe, fordi folk ikke klarer å sende en rask mld hvor de spør om de kan komme innom. Er ikke mange dager siden ei venninne banket på døren, og jeg måtte hoppe ut av dusjen og slenge på meg et håndkle. Ikke særlig hyggelig. Også er det ikke sikkert jeg er hjemme, og når de banker på terger de hundene, og jeg er ikke hjemme for å roe dem. Med mindre du vet med sikkerhet at personen du skal til synes slikt er greit, spør du først. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kat-e skrev:

Kan man besøke eller stikke innom noen uten å ha gitt beskjed først?

Jeg må si et definitivt og 150% klart NEI på det spørsmålet.

 

Bor i byen. ALT sosialt må avtales 🙂

Anonymkode: 52f42...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...