Gå til innhold

Uføretrygd, hvorfor alt hatet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at uføretrygden tar utgangspunkt i hva slags lønn de hadde før de ble uføre. 66% av tidligere lønn.....

Anonymkode: 3fa61...b13

Det er også et minstebeløp. For noen er uføretrygd å foretrekke, så kan de gjør hva de vil hele tida. Enten de er å glo på tv, være på KG eller drive en facebookgruppe.

Anonymkode: 8f1c4...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Ja.

 

Ja? På at du blir en snylter hvis du blir ufør? Eller at jeg er en snylter? Så du vet bedre enn leger på Riksen? Eller tenker du at alle som ikke kan jobb 100% er snyltere? Hva vil du gjøre med dette da? Sosialhjelp er jo også etter din mening dine penger. 

Hva er løsningen?

Anonymkode: 3fa61...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får det være nok! Uføre er hedersmennesker! Det er vanskelig å få uførevedtak, det finnes ingen uføre som kunne jobbet! Tvertimot finnes det nok titusenvis av mennesker som jobber men som egentlig er for syke for det og som burde hatt uføretrygd. Men de får det ikke fordi det er altfor strengt! Trygden burde dessuten vært høyere, minst 350.000 i året! Norge har god råd!

Anonymkode: b5bed...fed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også et minstebeløp. For noen er uføretrygd å foretrekke, så kan de gjør hva de vil hele tida. Enten de er å glo på tv, være på KG eller drive en facebookgruppe.

Anonymkode: 8f1c4...4b4

Høres ut som om du er sjalu.

Anonymkode: 7f956...546

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sprettballen skrev:

Men slik er det jo over alt.

De som ikke har barn benytter seg ikke av gratis svangerskapskontroller, fødsel på sykehus, får ikke barnetrygd, trenger ikke subsidiert barnehage.
De som ikke har skole ut over grunnskolen har ikke benyttet seg av subsidiert vgs eller høyere utdanning.
De som aldri har vært innlagt på sykehus har ikke benyttet seg av dette tilbudet.
De som utelukkende kjører bil benytter seg ikke av subsidiert kollektivtrafikk.
Osv...
Og de som er arbeidsføre benytter seg ikke av uføreordningen.

Alt du ramser opp, bortsett fra enkelte sykehustilfeller, er helt bagatellmessige kostnader sammenliknet med 15 år med uføretrygd. De jevner seg i mye større grad ut ved at noen får noe og andre får noe annet. Det jeg synes er skummelt er at du langt ifra er den eneste med så dårlig samfunnsøkonomisk forståelse. Vi vil ikke klare å opprettholde velferdsstaten hvis ikke de som stemmer skjønner hvordan den henger sammen, og det er, tro det eller ei, et veldig viktig mål for meg.

Anonymkode: 12403...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du er sjalu.

Anonymkode: 7f956...546

Der kom den. :fnise:  Tok ikke lang tid gitt.

Anonymkode: 8f1c4...4b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, amativeReflection skrev:

Personer som er uføre er late. De stjeler mine penger slik at de kan sitte på nett og spre eder og galle (vanligvis venstreradikale feministiske ideologier).

Jeg synes vi burde DNA-teste alle uføre og sende dem tilbake dit dem kom fra.

Hvorfor skal jeg jobbe lengre fordi noen skal sitte hjemme å røyke hasj og runke? Uføretrygdede er verdensmestere i å synes synd på seg selv.

Hva med de som er fra Norge da? Og hvordan klarer du å blande inn venstreradikale og feminister inn i dette? Holder det ikke med at du skriver om ditt kvinnen hat på andre underforum? Nå har du vel snart klart å skrive om dette på de fleste underforum. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske arrogant du. Du får håpe du aldri blir syk eller blir utsatt for en ulykke. 

Anonymkode: 3fa61...b13

Jeg er 100% ufør.

Anonymkode: ebb87...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt du ramser opp, bortsett fra enkelte sykehustilfeller, er helt bagatellmessige kostnader sammenliknet med 15 år med uføretrygd. De jevner seg i mye større grad ut ved at noen får noe og andre får noe annet. Det jeg synes er skummelt er at du langt ifra er den eneste med så dårlig samfunnsøkonomisk forståelse. Vi vil ikke klare å opprettholde velferdsstaten hvis ikke de som stemmer skjønner hvordan den henger sammen, og det er, tro det eller ei, et veldig viktig mål for meg.

Anonymkode: 12403...23e

Og hvor har du gjort av den forklaringen det er så viktig at andre får?

Anonymkode: da9aa...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 100% ufør.

Anonymkode: ebb87...5fa

Også forstår du ikke hvorfor andre uføre skrivet at de når som helst vil bytte situasjon med de som ikke er uføre? 

Anonymkode: 3fa61...b13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Uføre er hedersmennesker! Det er vanskelig å få uførevedtak, det finnes ingen uføre som kunne jobbet! Tvertimot finnes det nok titusenvis av mennesker som jobber men som egentlig er for syke for det og som burde hatt uføretrygd. Men de får det ikke fordi det er altfor strengt! Trygden burde dessuten vært høyere, minst 350.000 i året! Norge har god råd!

Anonymkode: b5bed...fed

Enig! Vi må gi de som ikke kan jobbe ett verdig liv! Det har vi råd til! Om vi skal kutte ut noe, så er det milliarder på milliarder til bistand. Nesten ingenting av de pengene når fram til de som trenger det mest, da kunne man heller brukt pengene til å øke uføretrygden. Stem Frp!

Anonymkode: 98498...3b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at uføretrygden tar utgangspunkt i hva slags lønn de hadde før de ble uføre. 66% av tidligere lønn.....

Anonymkode: 3fa61...b13

66% av tidligere lønn + mye svart jobb ved siden av, så blir det fort mer enn et lavtlønnet yrke.

Anonymkode: 6da3b...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man som Norsk havner på NAV enten som arbeidsledig eller uføre er man snylter ganske så lett. Det er forskjell på å ha jobbet i 30år, betalt skatt enn å ikke ha jobbet en eneste mnd!. Jeg unner de som trenger uføretrygd, selv om noen har litt arbeidsevne er det vanskelig å finne noen som vil ansette de.

De man glemmer opp i det hele er innvandringen, hva det KOSTER samfunnet. Mennesker som aldri kommer i arbeidslivet, som kommer hit for å melke systemet vårt. Dette har jeg personlig sett for mye av.

Vet selv hva jeg hadde fått som uføretrygdet, så ville aldri ha takket nei til det om muligheten bydde seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt du ramser opp, bortsett fra enkelte sykehustilfeller, er helt bagatellmessige kostnader sammenliknet med 15 år med uføretrygd. De jevner seg i mye større grad ut ved at noen får noe og andre får noe annet. Det jeg synes er skummelt er at du langt ifra er den eneste med så dårlig samfunnsøkonomisk forståelse. Vi vil ikke klare å opprettholde velferdsstaten hvis ikke de som stemmer skjønner hvordan den henger sammen, og det er, tro det eller ei, et veldig viktig mål for meg.

Anonymkode: 12403...23e

Velferdsstaten er en saga blott for lenge siden. Statens pensjonsforpliktelser mtp eldrebølgen overgår alt som finnes i oljefondet.

I tillegg har/får vi enorme kostnader ihh til innvandring. Å gå etter de uføre her er en på forhånd tapt sak. Rett heller energien din dit noe fortsatt kan gjøres.

Hvorfor er velferdsstaten så viktig for deg? Selv om det er et lost case?

Anonymkode: ebb87...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også forstår du ikke hvorfor andre uføre skrivet at de når som helst vil bytte situasjon med de som ikke er uføre? 

Anonymkode: 3fa61...b13

Jeg lurte på hvorfor alle uføre skriver dette. De skriver en setning som er umulig å gjennomføre. Totalt bortkastet.

Anonymkode: ebb87...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest JanHelge

Har registrert meg at mange mennesker bærer mye sinne mot uføre, dem som gjør det snakker gjerne om hvor bra og behagelig uføre har det, de går rundt med en fullstendig feilaktig forestilling om hvordan det er å være ufør.

Selv ser jeg det annerledes, jeg er sjeleglad for at jeg selv ikke er ufør og håper også at jeg aldri blir det, jeg ser uføre som mennesker som har dårlig økonomi og dype bekymringer og er i en situasjon jeg selv er glad for å ikke være i.

Med min holdning føler jeg ikke noe hat til uføre, snarere heller føler jeg med dem og tenker at stakkars mennesker som har så lite som dem har bare fordi de er for syk til å jobbe. Dersom jeg kvester meg og ødelegger meg så mye at jeg ikke er i stand til å jobbe mer (altså bli ufør), noe som kan ramme hvem som helst av oss, så synes jeg ikke at jeg fortjente mindre enn hva jeg skulle hatt som frisk og yrkesaktiv - det kan hende hvem som helst av oss hvilken som helst dag og livet er brutalt og urettferdig. Så hadde det vært opp til meg så skulle uføre sittet tilbake med mer enn dem gjør.

Overasker meg voldsomt at noen her virker å tro at uføre lever et rikt og behagelig liv som er ønsket fra deres side, men hvem vil i grunn havne i et liv som ufør? Ingen, det har for store konsekvenser for mennesker og økonomien til dem som rammes blir så dårlig. Så det er ingen grunn til å henge ut uføre og se dem som mennesker som ikke vil jobbe, for det tror jeg dem vil, se dem heller som hva dem reelt er, altså noen som ikke kan jobbe av helsemessige årsaker. Ingen grunn til å fordømme dem altså.

Er for enkelt og utenksomt å se uføre som noen som snyltere som lever livets glade dager, det er ikke mulig med de små utbetalingene de får Ha heller fokus på dere selv er min oppfordring, og føle dere heldig som kan tjene egne penger og som har vesentlig mer dere kan unne dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje usikkerheten man har. Personen ser oppegående ut. Det må vel være noe vedkommende kan bidra med i samfunnet. Er vedkommende virkelig syk? Eller bare en snylter?

Slike tanker merker jeg at dukker opp i meg når noen sier de er uføretrygdet. 

Et annet bilde er at det er en del arbeidskarer som står med spaden i jorda og jobber hardt. Så står det en bare og ser på. Ved arbeidsdagens slutt får de lønn. Tilogmed han som bare stod og så på at de andre jobbet hardt. Det vil da dukke opp noe missnøye hos de som jobbet for pengene. De vil da begynne å legge den som ikke gjorde noe for hat. 

Dette er noen refleksjoner jeg har. Om hvorfor man kan hate personer som ser ut som de kunne bidratt. Ikke bare stått å se på. 

Anonymkode: 12ee6...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor har du gjort av den forklaringen det er så viktig at andre får?

Anonymkode: da9aa...615

Hva mener du? Det relevante i denne saken har stått i forskjellige varianter i hvert eneste innlegg jeg har skrevet, og blitt benektet eller forsøkt bortforklart i hvert eneste svar.

Anonymkode: 12403...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje usikkerheten man har. Personen ser oppegående ut. Det må vel være noe vedkommende kan bidra med i samfunnet. Er vedkommende virkelig syk? Eller bare en snylter?

Slike tanker merker jeg at dukker opp i meg når noen sier de er uføretrygdet. 

Et annet bilde er at det er en del arbeidskarer som står med spaden i jorda og jobber hardt. Så står det en bare og ser på. Ved arbeidsdagens slutt får de lønn. Tilogmed han som bare stod og så på at de andre jobbet hardt. Det vil da dukke opp noe missnøye hos de som jobbet for pengene. De vil da begynne å legge den som ikke gjorde noe for hat. 

Dette er noen refleksjoner jeg har. Om hvorfor man kan hate personer som ser ut som de kunne bidratt. Ikke bare stått å se på. 

Anonymkode: 12ee6...e14

Slike holdninger er med på å gjøre livet enda tøffere og vanskeligere for de uføre. Som om de ikke hadde det ille nok fra før med lidelsene og sykdommene sine.

Anonymkode: 7f956...546

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...