Gjest Sprettballen Skrevet 13. august 2017 #61 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, Sprettballen skrev: Da kan du trøste deg med at du, forutsatt at du er en vanlig skattebetaler, betaler ikke en eneste krone til andres uføretrygd. Du, og de aller fleste andre, har mer enn nok med å dekke opp for offentlige overføringer de selv mottar gjennom livet. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem betaler for alt du har fått av utdanning, helsetjenester, alderspensjonen du vil få og alt byråkratiet som følger med en velferdsstat, hvis alt du har betalt går med til 15 år med uføretrygd? Anonymkode: 12403...23e Det er jo dette som har vært poenget mitt hele veien. "Du lever på mine skattepenger" og "jeg betaler for din "lønn"" er ikke holdbart, all den tid at alle vanlige skattebetalere "nedbetaler" for egne overføringer, ikke andres.
ajarRun Skrevet 13. august 2017 #62 Skrevet 13. august 2017 Personer som er uføre er late. De stjeler mine penger slik at de kan sitte på nett og spre eder og galle (vanligvis venstreradikale feministiske ideologier). Jeg synes vi burde DNA-teste alle uføre og sende dem tilbake dit dem kom fra. Hvorfor skal jeg jobbe lengre fordi noen skal sitte hjemme å røyke hasj og runke? Uføretrygdede er verdensmestere i å synes synd på seg selv.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #63 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke så mange arbeidstakere hadde nektet for at det er arbeidsgiveren som betaler og arbeidstakeren som er mottaker. Anonymkode: 12403...23e Arbeidsgiver har ikke lov til å trakassere, og hetse en ansatt bare fordi den betaler lønn. AB over her skriver at man har lov til å hetse de som er uføretrygdet fordi han betaler pengene deres. Anonymkode: 442c8...767 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #64 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Personer som er uføre er late. De stjeler mine penger slik at de kan sitte på nett og spre eder og galle (vanligvis venstreradikale feministiske ideologier). Jeg synes vi burde DNA-teste alle uføre og sende dem tilbake dit dem kom fra. Hvorfor skal jeg jobbe lengre fordi noen skal sitte hjemme å røyke hasj og runke? Uføretrygdede er verdensmestere i å synes synd på seg selv. Jepp, det er et herlig liv, kan anbefales. Jeg synes ikke synd på meg da, jeg har jo fri hele dagen og kan leve akkurat slik jeg vil. Men jeg må jo spille litt selvmedlidende når andre spør hvordan det går slik at de ikke blir deprimerte når de går til drittjobben sin. Anonymkode: da9aa...615 2
ajarRun Skrevet 13. august 2017 #65 Skrevet 13. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det er et herlig liv, kan anbefales. Jeg synes ikke synd på meg da, jeg har jo fri hele dagen og kan leve akkurat slik jeg vil. Men jeg må jo spille litt selvmedlidende når andre spør hvordan det går slik at de ikke blir deprimerte når de går til drittjobben sin. Anonymkode: da9aa...615 Min jobb er fantastisk. Men jeg vil likevell ikke jobbe gratis slik at late mennesker kan forbli late.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #66 Skrevet 13. august 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Min jobb er fantastisk. Men jeg vil likevell ikke jobbe gratis slik at late mennesker kan forbli late. Kan du ikke heller fortelle litt om hvordan NAV funker, hvordan uføretrygd funker, hvordan restarbeidsevne funker i praksis, kan du ikke fortelle litt om helsevesenet, og diagnosen lat. Eller er det sånn at du ikke har kunnsksp om dette? Anonymkode: 442c8...767 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #67 Skrevet 13. august 2017 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Min jobb er fantastisk. Men jeg vil likevell ikke jobbe gratis slik at late mennesker kan forbli late. Så lenge du betaler skatt slik at jeg kan fortsette mine late dager, så er jo det selvsagt helt opp til deg. Du har i det minste fri idag, regner jeg med. Håper du har sol Anonymkode: da9aa...615 2
ajarRun Skrevet 13. august 2017 #68 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du ikke heller fortelle litt om hvordan NAV funker, hvordan uføretrygd funker, hvordan restarbeidsevne funker i praksis, kan du ikke fortelle litt om helsevesenet, og diagnosen lat. Eller er det sånn at du ikke har kunnsksp om dette? Anonymkode: 442c8...767 En mann med en fot og dødelig lungekreft løp halveis gjennom USA. Ikke fortell meg at de fleste på uføretrygd er sykere enn han. Millioner ble samlet inn til kreft eller noe. Normale mennesker trenger ikke gå til NAV. Uføretrygd funker ikke i det hele tatt. Alle har arbeidsevne. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du betaler skatt slik at jeg kan fortsette mine late dager, så er jo det selvsagt helt opp til deg. Du har i det minste fri idag, regner jeg med. Håper du har sol Anonymkode: da9aa...615 Jeg bestemmer jo ikke om jeg vil betale skatt.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #69 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, amativeReflection skrev: En mann med en fot og dødelig lungekreft løp halveis gjennom USA. Ikke fortell meg at de fleste på uføretrygd er sykere enn han. Millioner ble samlet inn til kreft eller noe. Normale mennesker trenger ikke gå til NAV. Uføretrygd funker ikke i det hele tatt. Alle har arbeidsevne. Jeg bestemmer jo ikke om jeg vil betale skatt. Ja for å løpe halveis gjennom USA er det samme som jobbe 7-8 timer, 5 dager i uka i 30-40-50 år. Har tydeligvis ikke hørt om restarbeidsevne? Anonymkode: 442c8...767 4
ajarRun Skrevet 13. august 2017 #70 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja for å løpe halveis gjennom USA er det samme som jobbe 7-8 timer, 5 dager i uka i 30-40-50 år. Har tydeligvis ikke hørt om restarbeidsevne? Anonymkode: 442c8...767 Det er fjollete begrep venstreradikale bruker for å forsvare at de ikke gidder å jobbe. Samme typen som sier: "Legen sykemelde meg i 2 uker". Man bestemmer selv hvor lenge man skal være sykemeldt, og man kan dra tilbake tidligere. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #71 Skrevet 13. august 2017 Du bekjemper ikke rasisme ved å la de undertrykte være uten beskyttelse i samfunnet. Hvordan skulle det å slippe 20 jøder fri i Hitler-Tyskland ha bidratt med å bryte ned rasistiske holdninger? På samme måte hjelper det fint lite å sparke de svakeste, de sykeste, i vårt samfunn ut på gaten og si, "klar deg selv!", når samfunnet har den holdningen at det er bare de friskeste, de som det ligger mest fortjeneste i arbeidskraften til, som fortjener å jobbe ("i vårt firma"). En må ta tak i de holdningene ført. Men det fordrer en ganske stor omvelting av samfunnet. Da kan vi ikke ha den samfunnsform vi har i dag, hvor alt handler om å bli rik og å måle seg med andre. Uansett, slik det er nå er uføretrygd den eneste løsningen. Du sender ikke en forståelseshandikappet person med Downs syndrom ut på gaten og sier, "klar deg selv!". Vi er et samfunn som dytter ned og tråkker på de svakeste. Det er oss, våre holdninger, som det må gjøres noe med, først og fremst. Disse holdningene om å trykke ned har aldri hjulpet noen opp. Det er først når vi løfter opp de som trenger hjelp at de klarer å ta seg opp på egne ben. Anonymkode: 7f956...546 4
SesameStreet Skrevet 13. august 2017 #72 Skrevet 13. august 2017 (endret) Noen tenker at NAV ikke er bærekraftig og at alle må gjøre en innsats for å drive landet fremfor. Noen er misunnelig over at folk kan være hjemme men de må gå på en jobb som de fordrar. Noen tenker på folk som går på uføretrygd som udannet og uoppdragne. Noen undrer seg om hvordan de kan vite at de er arbeidsuføre i 20-40 år som jo er veldig mange år. Selv så tror jeg at vi vil se store endringer i NAV i tidene fremover og at det kanskje vil være litt skummelt etterhvert å være den som faktisk går på ytelser som uføretrygd. Endret 13. august 2017 av SesameStreet
Gjest GT-R Skrevet 13. august 2017 #73 Skrevet 13. august 2017 Misunnelse. De tror uføre har fri og slipper å jobbe så de kan gjøre det friske mennesker gjør på fritida si hele dagen mens de selv må stå å steike på jobb.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #74 Skrevet 13. august 2017 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Det er fjollete begrep venstreradikale bruker for å forsvare at de ikke gidder å jobbe. Samme typen som sier: "Legen sykemelde meg i 2 uker". Man bestemmer selv hvor lenge man skal være sykemeldt, og man kan dra tilbake tidligere. Fortell oss mer om denne utrolig interessante kunnskapen du sitter med. Er det egen forskning du har gjort? Eller nei, kanskje det er egen erfaring. Du bruker kanskje å være med folk på NAV-møter, og legebesøk? Ja, for å kunne vite dette. Håper du tar opp dette med vedkommende det gjelder. Lag en stor scene på jobb. Hey, fikk du diagnosen lat eller? Det er den diagnosen venstreradikale har funnet på, for å forsvare seg mot at de ikke gidder å jobbe. Er det derfor du fikk 2 ukers sykemelding? Håper du også spente bein på Lise fordi hun er gravid, og alle vet jo at hun bare ligger å later seg. Det at hun skal bare jobbe 80 prosent er bare tull. Alle vet at dette er venstreradikale kjerringer har funnet på fordi de selv vil ha tilpassing på jobb. For å late seg. Jeg er flink jeg. Jeg er aldri syk, og jeg jobber. En god borger. Jeg bare sprer litt hat der det trengs. MEN lat, nei det har jeg aldri vært. Anonymkode: 442c8...767 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #75 Skrevet 13. august 2017 36 minutter siden, Sprettballen skrev: Det er jo dette som har vært poenget mitt hele veien. "Du lever på mine skattepenger" og "jeg betaler for din "lønn"" er ikke holdbart, all den tid at alle vanlige skattebetalere "nedbetaler" for egne overføringer, ikke andres. Det er helt opplagt at det er feil når du vil få mye større bidrag fra staten enn mennesker som ikke mottar uføretrygd i løpet av livet. Vi kan spe på litt med oljepenger i Norge, men det er ikke noen grunn til å se på dem som noe separat som bare skal gå til uføretrygdede. Nesten alle andre skatteinntekter er en direkte eller indirekte konsekvens av at vanlige nordmenn jobber. Anonymkode: 12403...23e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #76 Skrevet 13. august 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver har ikke lov til å trakassere, og hetse en ansatt bare fordi den betaler lønn. AB over her skriver at man har lov til å hetse de som er uføretrygdet fordi han betaler pengene deres. Anonymkode: 442c8...767 Jeg finner ikke noe slikt innlegg, kan du lenke til det? Anonymkode: 12403...23e 1
Gjest Coolaid Skrevet 13. august 2017 #77 Skrevet 13. august 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men kan faktisk ikke kalle det for annet enn nettopp hat. Bare ordet uføretrygd kommer opp så stryker det en stor andel mennesker her totalt mot hårene. Reagerer dere slik overfor folk dere møter i det daglige også, eller er det bare på nettet derr spyr av dere skiten? Den der holdningen "hvis jeg må jobbe og slite, skal alle det" uten noe tanke for hvordan folk har det. Det er ingen drøm å bli ufør hvis det er det dere tror, gratis penger inn hver måned og masse fritid? Slik dere ser det? Med de pengene man får der står en ganske enkelt utenfor det meste når det er snakk om økonomi, mange har heller ikke mulighet til å tjene noe mer. Tror dere det er mer fritid å bruke på ting? Mange som er uføre har ikke noe fritid fra uførligheten sin, man legger ikke bare sykdommen på hylla og "nå tar vi oss en tur ut dere". Man lever etter den, og for noen gjelder det hver dag, året rund. Svindlere sier du? Ja, men det er svin i alle leire. Skal en se stygt på alle sjåfører fordi noen kjører uansvarlig og bedritent i trafikken? Er alle jenter horer fordi noen er det? Og så videre.. Det er trist å.se den bitterheten renne gjennom bare noen våger å nevne ufør, og i allefall hvis det er noe man lurer på å gjøre som ufør, gud forby! I følge enkelte kvinneguiden burde en få kappa av både hender, føtter og tunga før en er aktuell for aap, og da bare kanskje. Ikke vær så bitre og sjalu, tro meg.. du vet når du får influensa eller en annen forbigående sykdom og bare ser frem til den dagen du er frisk igjen? Tenk deg at den aldri går over, og den dagen ikke kommer. Anonymkode: 2cdf8...96f 1. Jeg tror det kommer av misunnelse og fordommer. 2. Jeg tror de glemmer at de aller fleste faktisk er syke, det er ikke alltid like lett å se på utsiden. 3. Rent mentalt så er det en stor oppgave å holde seg psykisk frisk når man går "ledig" og ikke har en hverdag fylt med jobb og andre oppgaver. Folk glemmer dette også. 4. Føkk de som ikke gidd tenke på at andre mennesker har det vondt, en dag kan det ramme en selv.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #78 Skrevet 13. august 2017 Det å kunne diskutere og engasjere seg i samfunnet er flott. Det er helt lov å være bekymret for at pengene skal ta slutt, det skal være lov å snakke om NAV, og hvordan sykemelding-ordningen er, hva skal gjøre med restarbeidsevnen til folk osv. Det vi diskuterer her et hets og hat. Folk som ikke bidrar til debatten eller kommer med løsninger. Vi snakker om folk som bare vet alt om helsetilstanden til andre, kan snakke dritt om de bak ryggen til de, og spy ut hets på nettet. Anonymkode: 442c8...767 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #79 Skrevet 13. august 2017 58 minutter siden, amativeReflection skrev: Min jobb er fantastisk. Men jeg vil likevell ikke jobbe gratis slik at late mennesker kan forbli late. Håper du aldri får en sykdom eller skade som gjør at du blir ufør. Hva gjør du da? Hopper i havet? Anonymkode: 3fa61...b13 6
ajarRun Skrevet 13. august 2017 #80 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper du aldri får en sykdom eller skade som gjør at du blir ufør. Hva gjør du da? Hopper i havet? Anonymkode: 3fa61...b13 Noe sånt. Eller flytter til Asia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå