Gå til innhold

Uføretrygd, hvorfor alt hatet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, JackIost skrev:

Ah, om uføretrygden hadde vært lavere, slik den antakelig kommer til å bli i framtiden, og uføre ikke får råd til å reise til syden, slik de færreste hadde råd til for noen tiår tilbake, så vil det være å behandle uføre svært dårlig. Så, da vet vi det, en menneskerett å slippe First Price-produkter og å kunne dra til Syden og å kunne kjøpe merkeklær :)

En glede over at man har et system som gjør at man ikke må leve av familie/venner slik det er i mange andre land vil det altså ikke være snakk om :)

Om de skal leve slik brukeren skisserer, så ser jeg på det som sannsynlig at vi vil se uføre som kjører biler inn i folkemengder, angriper noen med for eks balltre, skyter noen osv. Først opplever man urettferdigheten og fortvilelsen ved å gå syk, så lever man i fattigdom over flere år, samt at man blir sett ned på av samfunnet. Tro meg, disse faktorene er perfekte for å sette opp mennesker som ønsker å skade eller drepe andre mennesker. Vi vil se flere Breivik

Det er kjent sak at fedre som opplever fattigdom har høyere sannsynlighet til å drepe egen famile og så seg selv. 

Anonymkode: da9aa...615

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sprettballen
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man få utlagt tarm, som man får når man har alvorlige mageproblemer. Det har jeg. Jeg har diare hele dagen lang, og det er ikke til hinder for arbeid.

Anonymkode: 8ac82...144

Åh, at ikke spesialistene har tenkt på det i løpet av de 40 årene jeg har hatt Crohns?  :klaske:

Det er godt du sitter med all informasjon om min helsetilstand så jeg kan videreformidle den riktige løsningen til dem.  :blomst:

Men si meg, hvilken del av tarmen skal jeg si at de skal kutte bort når mesteparten av tynntarm, tykktarm, tolvfingertarm og endetarm er affisert?

(Og dette er et godt eksempel på lettvinte løsninger, og ikke minst bagatelliseringen, jeg snakker om)

 

 

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JackIost skrev:

I størrelsesorden 5 % av statsbudsjettet går til uføretrygd, dette har selvsagt betydning for landets økonomi, selv om alderspensjon er den klart største utgiftsposten :)

Ingenting å bety, vi går bare tom litt før.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo faktisk et av poengene mine - oljefondet er avsatt til tidligere pensjoner. 

Nei, ca 3000 på uførestønad er ikke ubetydelig. Det er selvfølgelig ikke den eneste kostnaden, men en av mange. Totalt sett vil landet få problemer i fremtiden om vi ikke greier å omorganisere samfunnet på noe vis. 

Anonymkode: 303b2...b34

Japp, vi er in deep shit. Ingenting å gjøre med.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten uføre ville vi hatt ca 84 milliarder mindre i kostnader til uføretrygd, og ca 10% større inntekter. Det ville veid opp for nesten hele underskuddet vi nå dekker med oljepenger. Det er selvsagt umulig i praksis siden mange er reelt uføre, men jeg skjønner ikke hvorfor du prøver å nekter for at det er slik det er.

Anonymkode: 12403...23e

Betyr ingenting, vi er mer enn tomme pga pensjonene:

Tirsdag kom Finansavisen med en nyhet som druknet i debatten om «hylekor» og Sylvi Listhaug: Selv om vi har enorme mengder penger på bok i Oljefondet, er statens effektive «gjeld» nå nesten like stor som et helt statsbudsjett.

  • Statens pensjonsfond (oljefondet og folketrygdfondet): 7527 milliarder
  • Statlige alderspensjonsforpliktelser: 8745 milliarder
  • Underdekning: 1218 milliarder

Anonymkode: ebb87...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting å bety, vi går bare tom litt før.

Japp, vi er in deep shit. Ingenting å gjøre med.

Betyr ingenting, vi er mer enn tomme pga pensjonene:

Tirsdag kom Finansavisen med en nyhet som druknet i debatten om «hylekor» og Sylvi Listhaug: Selv om vi har enorme mengder penger på bok i Oljefondet, er statens effektive «gjeld» nå nesten like stor som et helt statsbudsjett.

  • Statens pensjonsfond (oljefondet og folketrygdfondet): 7527 milliarder
  • Statlige alderspensjonsforpliktelser: 8745 milliarder
  • Underdekning: 1218 milliarder

Anonymkode: ebb87...5fa

Hvor mange andre land har et oljefond? 

Regner man slik du gjør vil verden kollapse.

Anonymkode: b5bed...fed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange andre land har et oljefond? 

Regner man slik du gjør vil verden kollapse.

Anonymkode: b5bed...fed

Velferdsstaten er kraftig redusert, både offisielt og uoffisielt i flere europeiske land. I Tyskland har de gjort store kutt og mange må nå jobbe mer til mindre lønn, og i Nederland har de privatisert så man må betale forsikring selv for å få rett på mange av godene. I Sverige får man ofte ikke godtgjørelsene man i teorien skulle hatt krav på. Foreløpig utsetter Sverige det uungåelig ved å lånefinansiere underskuddet og bevilge mye mindre til politiet enn de trenger for å kunne utføre oppgavene sine, men det er bare et tidsspørsmål før det blir umulig.

Anonymkode: 12403...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange andre land har et oljefond? 

Regner man slik du gjør vil verden kollapse.

Anonymkode: b5bed...fed

Regne slik jeg gjør??

Dette er de faktiske tall, slik situasjonen er. Jeg har ikke regnet dette ut selv, det er allment kjent. Oljefondet er tomt, at vi har noen hundretusen uføre, fremskynder det bare en liten stund. Totalen er den samme uansett.

Det fremskyndes i dobbelt tempo av innvandringen også.

Anonymkode: ebb87...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må virkelig vøre syk for å kunne få gjennomslag på aap! Jeg sitter i denne karusellen nå, jeg går gjennom tøff medisinsk behandling som  egentlig gjør meg enda mer syk, dette vil nav at jeg skal gjennom for å avklare arbeidsevne osv..

Jeg har grått mange tårer det siste året der jeg har vært sykemeldt fra studier og arbeid. Opplever ofte å få negative kommentarer fra folk om å være i nav systemet, de sier ofte til meg, hvorfor jobber du ikke bare der da? Det er jo en enkel jobb osv... Ikke enkelt for meg iallefall.

Jeg satser på å bli frisk nok til å returnere til studiene neste år, og jeg kommer til å gjøre alt i min makt for å komme meg tilbake til det normale liv..Jeg hater nav! Jeg vil ikke være i dette systemet, men akkurat nå er jeg tvunget pga sykdom og sykepengene mine er gått ut for lengst. Er så blakk som jeg aldri har vært før, har måtte solgt alt jeg eier! Det er ingen dans på roser folkens. Får vondt i hjerte mitt av alle som måtte sitte i samme situasjon som meg.

Anonymkode: b7b58...051

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sprettballen skrev:

Åh, at ikke spesialistene har tenkt på det i løpet av de 40 årene jeg har hatt Crohns?  :klaske:

Det er godt du sitter med all informasjon om min helsetilstand så jeg kan videreformidle den riktige løsningen til dem.  :blomst:

Men si meg, hvilken del av tarmen skal jeg si at de skal kutte bort når mesteparten av tynntarm, tykktarm, tolvfingertarm og endetarm er affisert?

(Og dette er et godt eksempel på lettvinte løsninger, og ikke minst bagatelliseringen, jeg snakker om)

 

 

En stomioperasjon er ingen lett løsning, det er bare for de med alvorlige nok problemer til å rettferdiggjøre en så alvorlig operasjon. Skjønner på det du skriver at du har null peiling på hvorfor de mest alvorlig syke får denne operasjonen. Det har nok aldri vært vurdert i ditt tilfelle. 

Anonymkode: 1c604...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En stomioperasjon er ingen lett løsning, det er bare for de med alvorlige nok problemer til å rettferdiggjøre en så alvorlig operasjon. Skjønner på det du skriver at du har null peiling på hvorfor de mest alvorlig syke får denne operasjonen. Det har nok aldri vært vurdert i ditt tilfelle. 

Anonymkode: 1c604...341

Tvert i mot. Det har vært vurdert flere ganger.
Men like mange ganger har spesialistene bestemt seg for at det ikke er riktig løsning i mitt tilfelle. 
Jeg har også vært på både Ullevål og Riksen til såkalt "second opinion" noen ganger, og spesialistene der har kommet frem til samme konklusjon.

Og den som har null peiling her, er deg, som tror at alvorlighetsgraden av sykdom avhenger av hvor vidt du er en god kandidat for en operasjon!  Du klarer ikke se at sykdommer rammer individuelt, og at det derfor må finnes individuelle behandlingsopplegg.

Siden du kun er ute etter å provosere/kverulere, og jeg ikke ønsker dele hele min sykehistorikk med deg og resten av KG, velger jeg å avslutte denne samtalen med deg, og ønsker deg en god dag videre.

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet
På 14.8.2017 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en fin måte å øke selvmordsstatistikken i Norge på

"Å, du lever på first price, men jeg så deg kjøpe en flaske vin til 90kr her om dagen, din jævla snylter!!"

Forsøk å leve på ingenting annet enn billige klær og billig mat i 10 år, der du aldri kan reise på ferie, drikke alkohol eller kjøpe bursdagsgave til moren din. Ja, syke burde absolutt leve i et helvete hver dag der de sitter inne io huset sitt hele dagen. Så får vi se hvor mye penger vi sparer i lengden når vi får en økt andel mennesker med depresjon = trener ikke = livsstilssyksommer. Økt stress = økt forekomst av auto immune sykdommer. 

 

Anonymkode: da9aa...615

Hvis du tror at å leve på trygd i Norge er helvette, så spør fattige i øst/sør-europa eller i slummen i midt-østen, afrika eller asia. Det er ingen som virkelig lider i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...