Bettie Skrevet 26. mai 2005 #181 Del Skrevet 26. mai 2005 Snart helg igjen.Håper du har hatt en god uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #182 Del Skrevet 31. mai 2005 Snart helg igjen.Håper du har hatt en god uke. Alt er bare bra her, men har det utrolig travelt om dagen - jobber fullt for tiden, samt at det er masse bursdager og det ene med det andre. Tiden min strekker ikke til lengre!!! Har jo ikke skrevet i dagboka mi siden før 17 mai, jeg nå. Vi hadde ihvertfall en kjempefin 17 mai sammen, jeg, mannen og ungene. Vi gikk i barnetog, og var nede på skolen etterpå. Både lillebror og storebror var med på de forskjellige lekene og vant premier. Storebror var fornuftig og valgte reflekser, kulepenner og fargeblyanter (av egen fri vilje!) mens lillebror valgte seg godteri Senere på kvelden kom bestevenninden og bestevennindemannen og grillet sammen med oss. Glemte helt at det var vanlig dag igjen dagen etter, så ungen kom sent i seng, og var ganske så vanskelige å vekke morgenen etter. I og med at mannen skal begynne å utdanne seg til høsten, har jeg spurt om å få jobbe mer nå fremover. Har fått full jobb igjen, men den første tida kunne jeg jobbe som jeg ville - og begynne fast til høsten. Noe som vil si at jeg er her fullt allerede Greit med litt ekstra kroner, ihvertfall nå som mannen går ned til 66 % av lønna si.... På lørdag feiret vi 20 års dagen til lillesøster. Mellomsøster og venninden hennes hadde arrangert overaskelsesparty - og det ble kjempekoselig. De tok med lillesøster ut for å spise, mens jeg reiste hjem til mellomsøster og slapp inn gjester. Ene venninden til lillesøster hadde startvansker, så vi måtte ringe mellomsøster å få dem til å somle litt. De skyldte på at venninde L var blitt dårlig av maten, så de satt på en bensinstasjon en halvtime og ventet Lillesøster ble ihvertfall kjempeglad og festen var vellykket. Nå på fredag skal jeg i 30 årsdag til mellomsøster - det skjer noe hver helg fremover nå. Men slik er det jo gjerne på sommeren. (Sommer og sommer - det er ikke så veldig sommervær her ihverfall). Å ja, blomstene jeg har sådd har begynt å spire - håper på varme nå. Soveromet til guttene blir ferdig denne uka - det skal bli fint. Brannbilsenga blir utrolig bra! Regner med at det blir moro å sove i den. Har bestilt nye gardiner til soveromet vårt - og venter utålmodig på dem. Nå må jeg jobbe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #183 Del Skrevet 1. juni 2005 :evil: Datamaskiner og lønnsprogrammer :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. juni 2005 #184 Del Skrevet 2. juni 2005 Full jobb, hus, hage og barn - ikke rart du har det travelt om dagen. Og det er jo mye som skjer på denne tiden av året. jeg tror de kaller årstiden sommer - men hvor den har gjemt seg - det vet ikke jeg. Håper du snart får noen fine sommerdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. juni 2005 #185 Del Skrevet 3. juni 2005 God helg, AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 9. juni 2005 #186 Del Skrevet 9. juni 2005 Heisann Håper det går bra med deg og dine. Jeg har veldig dårlig samvittighet for at jeg aldri er her mer,men jeg har ikke glemt deg. Det håper jeg du vet. Det er bare så mye som skjer,som du sikker har skjønt for lenge siden er jeg jo et evig kaos Jeg gleder meg til helg og litt pusterom. Men først er det prøve,eksamen,foredrag (som jeg skal holde) og stort monstermøte. Men jeg skal klare det. Og jeg tror jeg gjør. Jeg bare putter alle de fine ordene du og alle andre her inne sier til meg støtt og stadig ekstra godt inn i hodet og hjertet,så går det nok fint. Lest flere eventyrbøker? Jeg fikk en i posten i går,som en skjønn liten pike jeg kjenner hadde malt. Den er jo ikke helt ordentlig,men den er minst like verdifull fordi. Hvis du vil kan jeg skrive inn et utrdag av eventyret her senere engang Stor Bustis som skulle kommet for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. juni 2005 #187 Del Skrevet 10. juni 2005 Ønsker deg en god helg, AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #188 Del Skrevet 14. juni 2005 Heisann Håper det går bra med deg og dine. Jeg har veldig dårlig samvittighet for at jeg aldri er her mer,men jeg har ikke glemt deg. Det håper jeg du vet. Det er bare så mye som skjer,som du sikker har skjønt for lenge siden er jeg jo et evig kaos Jeg gleder meg til helg og litt pusterom. Men først er det prøve,eksamen,foredrag (som jeg skal holde) og stort monstermøte. Men jeg skal klare det. Og jeg tror jeg gjør. Jeg bare putter alle de fine ordene du og alle andre her inne sier til meg støtt og stadig ekstra godt inn i hodet og hjertet,så går det nok fint. Lest flere eventyrbøker? Jeg fikk en i posten i går,som en skjønn liten pike jeg kjenner hadde malt. Den er jo ikke helt ordentlig,men den er minst like verdifull fordi. Hvis du vil kan jeg skrive inn et utrdag av eventyret her senere engang Stor Bustis som skulle kommet for lenge siden. Heisann, vennen- Jeg har ikke glemt deg jeg heller, langt i fra - men jeg har begynt å jobbe nesten full stilling nå, så har mindre tid til å sitte her enn før. Ikke ha dårlig samvittighet - vær så snill! Tro meg, jeg er slett ikke fornærmet på noen måte. Jeg er sikker på at du klarer prøver, eksamener og foredrag helt fint - ment lykke til iallefall. Eventyr leser vi nesten hver dag - jeg samler jo som sagt på eventyrbøker, og begge guttungene er glad i å bli lest for på kvelden så vi bruker de flittig. Nå holder vi på med serien "verdens vakreste eventyr". Selvfølgelig vil jeg gjerne høre et utdrag av eventyre du har fått - det hadde vært spennende! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #189 Del Skrevet 14. juni 2005 Ønsker deg en god helg' date=' AnnKristn[/quote'] Takk Bettie - du er slik en god og omtenksom person. Håper alt er bra med deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. juni 2005 #190 Del Skrevet 14. juni 2005 Forstår godt at du har det travlet når du jobber mer. Men det er hyggelig å se deg her innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #191 Del Skrevet 27. juni 2005 Har ikke tid til noe lenger jeg - bare jobb og familie. Får vel notere noen stikkord om hva som har skjedd den sisste måneden - er litt stusselig med en dagbok som bare ligger der.... Ungene: Har det bare bra. Storebror har fått time på sykehuset i august for operasjon - gruer meg litt til det. men det går nok fint. Han har også vært en dag til på skolen og kan nesten ikke vente til han får begynne der på ordentlig. Nå skal han bare være i barnehagen en liten stund til da. Fra og med 11 juli er det ferie - og da skal han på SFO etter det. Brannbilsenga ble en stor suksess - guttene har sovet på rommet sitt siden første natt. Hvis lillebror våkner på natta kommer han inn til meg, så må jeg følge han inn på rommet og bre over ham igjen - og det er det. Kjempe deilig med god plass i senga igjen - og hyggelig å få tilbake mannen! 30 årsdagen til mellomsøster var så koselig. Vi fikk rømmegrøt og spekemat, samt cous cous salat med rødbeter og hvit geitost, jordbær og mango salsa med chili, mozzarella med tomat og pesto og "sommerkake" (Oliven, skinke og ost i en slags eggerøre stekt i brødform) kjempegodt! Spiste så jeg ikke orket kaker til kaffen etterpå. Samme helga var det et lit tivoli her som vi selvfølgelig måtte reise på. For første gang hadde lillebror lyst til å kjøre karusell også - de koste seg verre selv om det regnet ganske jevn. Storebror og Kusine C hadde fått 100 kr som de kunne bruke til hva de ville - og jeg regnet med at det ble godteri for alle pengene, men nei da. De skulle ta lodd de. Og Storebror hadde utrolig vinnerlykke. Selv om det var premier til alle, klarte han alltid og vinne 2. eller 3. premie så han fikk bamser med litt størrelse på - siste stedet han kjøpte lodd vant han til og med 1. premien. En kjempestor orange gorilla. Mannen måtte bære den, for den var større enn ungen Men skal si at det var en stolt gutt som trippet etter pappaen sin..... Helga etter reiste mannen på van treff i Valdres. Jeg og Momo tok med guttene til et bygdetun her på lørdagen og koste oss der hele dagen. Vi gikk rundt i alle de gamle husene og uthusene og tittet. Mest spennende var dyrene og de gamle bilene. Dampmaskinene var også interessante, men litt skumle.... Vi var i smia og så på smeden som jobbet, og vi fikk kjøpt hjemmelaget såpe av en kone. I landhandelen var det gammeldags godteri, så lørdagsgodtet ble kjøpt der. Så var det en stue de bakte brød i - det måtte vi selvsagt også ha. Storebror fikk prøve å kinne smør, og smakte ivrig på hjemmelaget lefse og flatbrød. Separering var stor stas og se på. Så måtte vi spise spekemat og rømmegrøt og selvfølgelig vafler og esstomp. Guttungene spiste hele dagen - har aldri sett maken til matlyst. Lykken var fullkommen da vi fant modne markjordbær ved en husvegg. Tror dette er en av de koseligste utfluktene vi har vært på! Nå i helga hadde van klubben som mannen er medlem i treff. Det var utrolig koselig - 57 biler og masse folk. Fredag var det live band på scena og fest. Lørdag begynte med felles frokost ute - så var det barne leker som jeg og manne hadde ansvar for. Vi hadde en liten "løype" der ungen først kastet ned blikkbokser, så hoppet de i sekk et stykke, før de skulle kaste i stykker ballonger med piler. Alle vant! Etterpå var det voksen leker med stafett og kasting av bildeler før det var auksjon og premieutdeling. Big Mama hadde ordnet spekemat med eggerøre og potetsalat (hjemmelaget) og utpå kvelden ble det tent et digert sankthansbål, og ungene sprang rundtog spiste is. Storebror sovnet i fanget mitt - ble nok mange opplevelser for en liten tass. Han sov som en stein hele natta, selv om musikken hørte godt inne i campingvogna. På søndag var det igjen felles frokost ute i det fri - før det var loddtrekning. Storebror måtte opp og hente premier fire ganger! Gudmor (Ante) hadde også tatt lodd som vi passet på. Storebror vant hovedpremien - gavekort på tatovering! Vi lot Gudmor få den, vi...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #192 Del Skrevet 27. juni 2005 OISANN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #193 Del Skrevet 27. juni 2005 :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. juni 2005 #194 Del Skrevet 27. juni 2005 Hei du Kos å se deg igjen. Skal storebror opereres? Kan hende du har skrevet det - men for hva? - og snart skolegutt da. Blir nok spennende. Og det blir nok litt rart å få en skolegutt. Tenkte nok at brannbilseng måtte være populært. Og det er min erfaring at man har det best uten barn i senga. Litt av en vinnerlykke storebror har. Det er ofte hyggelig med slike treff. Man treffer mange koselige mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 29. juni 2005 Forfatter #195 Del Skrevet 29. juni 2005 Storebror skal opereres for trang forhud - er bare et lite inngrep, men han skal ha narkose og det syns jeg høres skikkelig skummelt ut. Og det blir nok ganske vondt en stund etterpå, men så slipper han iallefall å få flere betennelser. Lillebror har vært syk i hele natt. Han har kastet opp hver halvtime. Veldig redd og snur og vrir på seg, løfter han ut for at han skal kunne bruke bøtta, men da klarer han å vri seg løs og legge hodet i senga før han kaster opp..... Stakkars liten tass. Men så flink og da - prøver å spise kjeks og drikke doven cola som jeg gir ham. Når storebror sto opp idag fikk han fullt referat fra en stolt syk gutt - tom å se, myje pyyy Får nok kjøre noen vaskemaskiner i dag, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. juni 2005 #196 Del Skrevet 29. juni 2005 Stakkars liten. Å kaste opp er ugreit. Godt å ha mamma der da. Og det blir helt klart ofte noen vaskemaskiner etterpå. Alle inngrep er skumle, men det går jo vanligvis bra. Du kan regne med at han ikke får mer narkose enn nødvendig, for dette har de gjort mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. juli 2005 #197 Del Skrevet 1. juli 2005 Bare innom og ønsker deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. juli 2005 #198 Del Skrevet 22. juli 2005 Lenge siden jeg har sett deg nå. Har du det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #199 Del Skrevet 25. juli 2005 Har kommet hjem fra ferie - var i Kristiansand Dyrepark, og en tur i Telemark etter det. Er innkalt til jobb i dag, men skulle egentlig ønske jeg var hjemme og slappet av - vi var ikke hjemme før ved ett tiden i natt, og da måtte jo alle bager lempes inn for å finne tannbørster og linsesaker, så skulle man bla gjennom posten og så måtte jo kattepus ha litt oppmerksomhet.... ble sent i går. Også er forumet her nytt, og jeg er ganske spent på om jeg skriver i dagboka mi nå, eller om det havner et helt annet sted..... Får logge meg på igjen senere i uka og oppdatere. Huskeliste til meg selv: -Barneselskap -Kaptein Sabeltann -Dyreparken -Lysestøping og brannskader Og Bettie - jeg har det bare bra, kommer innom boka di i løpet av uka - håper du har det fantastisk!!! Klemmer deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. juli 2005 #200 Del Skrevet 25. juli 2005 Huff for en start på jobb - seint hjem og en del å ordne og så bare fort av gårde. Dyreparken i Kristiansand er flott når man har unger med seg. Håper du får sovet litt ut etter hjemturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå