Gå til innhold

Hun er sur, krevde at jeg skulle betale.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.7.2017 den 5.34, AnonymBruker skrev:

Må være vigslet vann den bilen går på til de ågerprisene der.

Anonymkode: 6f30f...83a

Det sto at bilen gikk på diesel i HI.

Anonymkode: a6ae2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, lipgloss skrev:

Tror ikke du har lest hva jeg har skrevet nedover,gidder derfor ikke kommentere det du skriver

Hvis du ikke gidder å kommentere det jeg skriver skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å sitere og svare på innlegget mitt heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2017 den 21.34, lipgloss skrev:

Tror muligens du misforstår,jeg syns ikke TS skal betale for noe ang bilen siden hun har betalt mat og hotell osv osv.

Når det gjelder utgifter så sier jeg bare at 1000 kr på 65 mil ikke er mye,normale satser i staten er 4 kr pr km visst du bruker egen bil i jobb visst du kan regne så ser du at 1000kr blir billig i denne sammenheng,det er nemlig ikke bare diesel eller bensin som er utgiften når du kjører en tur.Detog dra inn felger og dag radio blir bare usaklig,argumentet faller på sin egen urimelighet.

Jeg forstår du ikke har så mye greie på bil og kostnadene rundt dette og det er helt greit.Kort sagt så synker verdi av en bil for hver kjørte mil så visst du stiller med bil hele tiden og andre bare betaler diesel så sitter du med det store tapet igjen til slutt den dagen bilen skal selges.

Jeg har overført tusen kroner, må gjenta at jeg har lite greie på bil, og at hun ikke en eneste gang tok opp slitasje på bilen, at det var noe jeg måtte dekke. Hvis det koster fire kroner per mil, bør ikke hun dekke noe av dette? Vi var enige om å dra på en bilferie.

1 time siden, Thyra skrev:

0,4 liter pr mil var da veldig lite. Men uansett har du betalt mer enn nok. 

Du skrev jo at venninnen din har alt, bolig, bil mm. Så hva har hun å være misunnelig over? Fordi du har mer?

Jeg har ikke mer enn henne, mindre vil jeg faktisk si. Hun har ny bil, stor enebolig, har det jeg kaller et møblert hjem, alt av moderne utstyr, stor flat-tv på soverommet, alt av verktøy, masse klær (som hun ikke husker at hun hadde når hun drar de frem).

1 time siden, Morpheus skrev:

Det er ikke uvanlig at en bil som har rullet 65mil. Bruker drivstoff for kr 1000,-. 

Det er en ny bil, det vil si to år gammel.

51 minutter siden, Arabella skrev:

Hvis man konsekvent fyller der det er dyrest, kan det nok hende. 1000/65=ca.15,4 kr. pr. liter.

Vi tanket bare en gang, og der kostet det 13,40 per liter, altså tanket på det billigste stedet. Det var kvart tank igjen, og hun hadde tanket før jeg kom, fylt opp tanken. Men jeg så på kilometerstanden, vi hadde kjørt 65 mil. sammen. Og bilen bruker ikke en liter per mil.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Atea skrev:

Jeg har overført tusen kroner, må gjenta at jeg har lite greie på bil, og at hun ikke en eneste gang tok opp slitasje på bilen, at det var noe jeg måtte dekke. Hvis det koster fire kroner per mil, bør ikke hun dekke noe av dette? Vi var enige om å dra på en bilferie.

Jeg har ikke mer enn henne, mindre vil jeg faktisk si. Hun har ny bil, stor enebolig, har det jeg kaller et møblert hjem, alt av moderne utstyr, stor flat-tv på soverommet, alt av verktøy, masse klær (som hun ikke husker at hun hadde når hun drar de frem).

Det er en ny bil, det vil si to år gammel.

Vi tanket bare en gang, og der kostet det 13,40 per liter, altså tanket på det billigste stedet. Det var kvart tank igjen, og hun hadde tanket før jeg kom, fylt opp tanken. Men jeg så på kilometerstanden, vi hadde kjørt 65 mil. sammen. Og bilen bruker ikke en liter per mil.

Selvfølgelig bruker ikke en ny bil så mye drivstoff, det være seg både diesel og bensin. Du får ta dette besøket som en lærepenge, TS. Et så grådig menneske fortjener deg ikke som venninne. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg går ikke rundt og tenker på dette hele dagen. Men fakta er at har man noen kroner på bok, vil de som ikke har det - tro at man er rik. De vil ofte ta deg for gitt, låne av deg uten å betale tilbake (i så fall sitter det langt inne å betale tilbake). Dette siste sa en venninne (ikke felles med hun jeg var på ferie med), og med hånda på hjertet kan jeg si at jeg aldri har følt misunnelse for at hun andre har en del penger.

Å bli venner igjen? Tror det blir vanskelig /umulig. Jeg kan aldri mer vite hva hun egentlig tenker, pluss at hun mener at hun alltid har rett på grunn av sin tro, der hun får svarene fra Bibelen og gjennom det Jesus sier. Sier til henne. Jeg visste at hun er troende, men ikke at det var så altoverskyggende, hun tar jo gjerne et glass vin til maten av og til, og de kristne tolker ofte bibelen ut fra det som passer dem dessverre. Men beklager at jeg trekker dette med tro inn i dette.

Det er bare for å nyansere bildet litt, for dette har hun selv fortalt, at hun har direkte kontakt med Jesus, hun føler hva som er rett og galt.

Jeg betalte ikke for strøm og basic-varer. Men kjøpte også alt av engangsgrill, vannkanne, engangs-service, torky, våtservietter, poser, svarte sekker, all maten, også til turen, - der jeg også betalte det vi spiste ute på restaurant, og for litt til fiskestanga som snøre m.m. Dette ble selvsagt hos henne når jeg dro. Joda, jeg har alle kvitteringene, men hva er vitsen med å se på dem og sende en mail der jeg legger de som vedlegg. De tingene pluss mat, og par, tre gaver, middager ute og hotell sa jeg at jeg skulle betale.

Men bare tanken på henne har ligget som en svart sky over hodet, er skuffet, men dette siste var hennes valg, da får hun ta det på sin kappe. Ting tar tid, men går over. Mens alle vennskap består ikke.

 

 

 

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arabella skrev:

Selvfølgelig bruker ikke en ny bil så mye drivstoff, det være seg både diesel og bensin. Du får ta dette besøket som en lærepenge, TS. Et så grådig menneske fortjener deg ikke som venninne. :)

Nei, vi blir nok aldri venninner mer. Til det er vi tilsynelatende for ulike. :)

Anonymkode: 00c04...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.7.2017 den 18.34, I Grosny skrev:

Det er fullt mulig at dieselen her ikke kostet mer enn 650 kroner, men bilhold inkludert forsikring , sevice, dekkslitasje , verditap og bompenger og alt er det svært vanskelig å få til for bare 2 kroner pr km.

Ellers synes jeg at TS skriver veldig mye negativt om ei dame som er i dårlig humør, og tenker forholdet til henne blir skadet når hun leser dette og kjenner seg igjen. Dårlig humør kan henge sammen med sykdom og smerter. 

Hvorfor er det flere her som trekker inn alle mulige utgifter ved å ha bil og slitasje på bilen når avtalen var at ts skulle betale for diesel og hun dessuten har betalt for alt mulig annet på turen? Dette var jo dessuten en tur de to jentene hadde sammen, til glede for begge parter og venninnen hentet ts på flyplassen fordi hun skulle komme på besøk, også til glede for begge parter. Så hvorfor skal ts stå for hele utgiften ved bilkjøringen? Forventer dere å få dekket hele kilometerutgiften for bilhold når dere har med venner på tur? Uavhengig av hva de ellers har spandert?

Forventer dere at gjester skal betale for strøm og slitasje på bolig og møbler når de er på besøk også?

Endret av Thyra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Atea, glem denne venninnen så fort som mulig. Min mening er at du har vært utrolig raus overfor henne. Hvilke utgifter har hun hatt i ferien da? Bortsett fra slitasje på bilen?

Du har betalt mat, hotellopphold og tatt restaurantregningene og i tillegg betalt 1000 k for diesel. 

Du er for snill du snuppa. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det ikke lett å bli enig om. Neste gang kan en av dere betale alt. Ta vare på lvitteringene og så sende et vipps-krav etterpå for halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Thyra skrev:

Hvorfor er det flere her som trekker inn alle mulige utgifter ved å ha bil og slitasje på bilen når avtalen var at ts skulle betale for diesel og hun dessuten har betalt for alt mulig annet på turen? Dette var jo dessuten en tur de to jentene hadde sammen, til glede for begge parter og venninnen hentet ts på flyplassen fordi hun skulle komme på besøk, også til glede for begge parter. Så hvorfor skal ts stå for hele utgiften ved bilkjøringen? Forventer dere å få dekket hele kilometerutgiften for bilhold når dere har med venner på tur? Uavhengig av hva de ellers har spandert?

Det Igrosny skrev om at hun kan lese her på kg nå, vel, det stemmer ikke. Hun er ikke på kg og er hun det, er det en sjelden gang. Prater aldri med noen om kg. Da skal det mye til at hun leser akkurat denne tråden.

19 timer siden, Aldrisur skrev:

@Atea, glem denne venninnen så fort som mulig. Min mening er at du har vært utrolig raus overfor henne. Hvilke utgifter har hun hatt i ferien da? Bortsett fra slitasje på bilen?

Du har betalt mat, hotellopphold og tatt restaurantregningene og i tillegg betalt 1000 k for diesel. 

Du er for snill du snuppa. :klemmer:

Takk, ja ser jo nå at jeg har vært for naiv. Betalte også for frisør (som en gave) og en jakke hun likte som var på tilbud. Og betalte for det meste av maten når vi var hjemme hos henne, cirka nitti prosent eller mer. Hun har ikke hatt noen utgifter på at jeg var der, tvert i mot. Jeg vil ikke kalle meg snill, men naiv. Jeg ville spandere sånn at hun også kunne føle at hun kom på en miniferie.

Det er selvsagt andre ting jeg reagerte på, som at hun forventet at jeg skulle passe en treåring jeg ikke kjenner, i en liten åpen båt mens vi planla å fiske litt. Der sa jeg straks nei, det blir ingen fiske da, jeg kjenner han ikke, vet ikke om barenet er hyper eller ville hørt på meg, i tillegg skal vi ha med oss en hund jeg knapt kjenner i samme lille båt. Da ble hun sur på meg, men det varte bare en kort stund. Hun ville ikke kunnet passe treåringen, fordi det er hun som kan med båten, styre den osv. Det ble ingen båt-tur på oss. Jeg mente det var uforsvarlig å ta en liten unge med, som jeg ikke kjenner og må ta ansvar for. Fisking ville det jo ikke blitt og det var liksom fiske vi skulle. Hun mente jeg har en hysterisk holdning til ting...

 

Endret av Atea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Morpheus skrev:

Dette er det ikke lett å bli enig om. Neste gang kan en av dere betale alt. Ta vare på lvitteringene og så sende et vipps-krav etterpå for halvparten.

Det blir ingen neste gang. Og jeg sender ikke kvitteringer. Jeg betalte det jeg skulle og sa jeg skulle gjøre, det var bare litt mye i diesel. Jeg gidder ikke mer drama.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet. Så at jeg skrev det samme som TS nettopp.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Thyra skrev:

Hvorfor er det flere her som trekker inn alle mulige utgifter ved å ha bil og slitasje på bilen når avtalen var at ts skulle betale for diesel og hun dessuten har betalt for alt mulig annet på turen? Dette var jo dessuten en tur de to jentene hadde sammen, til glede for begge parter og venninnen hentet ts på flyplassen fordi hun skulle komme på besøk, også til glede for begge parter. Så hvorfor skal ts stå for hele utgiften ved bilkjøringen? Forventer dere å få dekket hele kilometerutgiften for bilhold når dere har med venner på tur? Uavhengig av hva de ellers har spandert?

 

23 minutter siden, Atea skrev:

Det Igrosny skrev om at hun kan lese her på kg nå, vel, det stemmer ikke. Hun er ikke på kg og er hun det, er det en sjelden gang. Prater aldri med noen om kg. Da skal det mye til at hun leser akkurat denne tråden.

 

Hvorfor siterte du meg når du skrev dette? Innlegget mitt hadde ingenting med dette å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Thyra skrev:

 

Hvorfor siterte du meg når du skrev dette? Innlegget mitt hadde ingenting med dette å gjøre...

Du skrev blant annet: Hvorfor er det flere her som trekker inn alle mulige utgifter ved å ha bil og slitasje på bilen når avtalen var at ts skulle betale for diesel og hun dessuten har betalt for alt mulig annet på turen?

Det var en del av ditt svar til IGrosny, og indirekte til deg, at jeg er enig med deg. Men ellers mente jeg ikke å svare deg siden det ikke kom opp noe nytt, og tråden helt sikkert vil flate ut nå, etterhvert. Men, takk for alle svar. Det er fint å bruke kg som en luftekanal av og til.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
5 timer siden, Atea skrev:

Jeg har overført tusen kroner, må gjenta at jeg har lite greie på bil, og at hun ikke en eneste gang tok opp slitasje på bilen, at det var noe jeg måtte dekke. Hvis det koster fire kroner per mil, bør ikke hun dekke noe av dette? Vi var enige om å dra på en bilferie.

Jeg har ikke mer enn henne, mindre vil jeg faktisk si. Hun har ny bil, stor enebolig, har det jeg kaller et møblert hjem, alt av moderne utstyr, stor flat-tv på soverommet, alt av verktøy, masse klær (som hun ikke husker at hun hadde når hun drar de frem).

Det er en ny bil, det vil si to år gammel.

Vi tanket bare en gang, og der kostet det 13,40 per liter, altså tanket på det billigste stedet. Det var kvart tank igjen, og hun hadde tanket før jeg kom, fylt opp tanken. Men jeg så på kilometerstanden, vi hadde kjørt 65 mil. sammen. Og bilen bruker ikke en liter per mil.

Som jeg har sagt tidligere så burde du ikke betale noe i og med at du har betalt mat og hotell og diverse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
5 timer siden, Thyra skrev:

Hvis du ikke gidder å kommentere det jeg skriver skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å sitere og svare på innlegget mitt heller...

Igjen så lenge du ikke leser alt så kan jeg ikke kommentere det du skriver,les før du skriver

Endret av lipgloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, lipgloss skrev:

Som jeg har sagt tidligere så burde du ikke betale noe i og med at du har betalt mat og hotell og diverse 

Men, jeg sa før jeg kom at jeg betaler drivstoff og hotell, og jeg bruker å holde det jeg lover. Eller var hennes begunnelse for å "bruke meg og så misforståelser" som en ny inngangsbillett overfor sin svigerdatter, dette siste tror jeg faktisk mest på. Sønnen hennes ble også rasende på henne, hun skyldte på at hun ikke kunne være barnevakt fordi JEG var sliten og har en "lidelse som faktisk kan gjøre meg litt sliten hvis det skjer for mye", men takler fint passe et barn og vi ville jo vært to om det.. Uten å ha spurt meg om jeg er sliten. Mens det viser seg at det var hun som var sliten, og det forstår jeg, etter turen vår. Nå kan hun legge all skyld og mer over på meg. Fortelle hvor sær jeg er, at jeg ikke ville ha ansvar for barnet i en liten båt, osv. At jeg laget diskusjon om tusenlappen. At de må forstå hvor fæl jeg var, og hvorfor hun ikke kunne være barnevakt....

Men den siste tanken slo meg nå. Håper ikke det er noen sannhet i den. At det er synd i henne, at jeg gjorde alt for å være negativ (ta med barnet i åpen båt), at derfor kunne hun ikke ha barnebarnet der.

Vi hadde ikke utgifter til bompenger, parkeringsutgifter hadde vi knapt ikke, de delte vi på å betale, men hadde ikke mer enn en femti-hundrelapp tilsammen til parkering, kanskje litt mer når hun hadde sine ærend.

Jeg forstår ikke de i denne tråden som angriper meg! De som skriver sine meninger om forbruk av drivstoff er ikke dere jeg tenker på. Kan min korte analyse av hennes tro være bidragsgivende? Som sagt , andre kan ha sin tro bare de ikke bruker den mot meg eller prøver omvende meg.

 

 

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...