Gå til innhold

Hun er sur, krevde at jeg skulle betale.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Arabella skrev:

Du leser visst det du vil lese. Les hovedinnlegget én gang til. Der skriver TS at kjøringen var 65 mil i alt. Hvor i Norge har noen 65 mil å kjøre til en flyplass?

Der ga jeg deg et pluss Arabella, vet at vi er uenige  mye av og til, men. Det er jeg som er ts.

Og jeg er ikke sinna, bare veldig trist og lei meg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor får dere 2kr per km fra? det høres jo helt hinsides ut :P

Anonymkode: 88644...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Evilposelos skrev:

Det høres litt merkelig ut av henne å ødelegge et vennskap for 300 kroner. Hva slags medisiner er det? Ja, medisiner kan gjøre mye med psyken. Hva kan motivet for de 300 kronene være tror du? Er hun helt blakk?  Om hun ikke svarer deg, så bli helt stille selv. 

Hun har lite å leve for denne måneden. Etter at regningene er betalt har hun mindre enn vanlig, men hun drikker ikke og røyker, men gudene må vite, mulig menigheta også tar ti prosent av det hun har i inntekt. Hva vet jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Atea skrev:

Hun har lite å leve for denne måneden. Etter at regningene er betalt har hun mindre enn vanlig, men hun drikker ikke og røyker, men gudene må vite, mulig menigheta også tar ti prosent av det hun har i inntekt. Hva vet jeg.

 

 

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får dere 2kr per km fra? det høres jo helt hinsides ut :P

Anonymkode: 88644...a05

Bensin/diesel. 0,75 liter mila, 15kr per liter = 1,12kr pr km. Årsavgift ca 3500 = 0,29 kr pr km. Nødvendig vedlikehold (motorolje, vindusviskere, slitedeler etc) 4000 pr år= 0,33kr pr km. Forsikring, 2400 per år= 0,2kr pr km. Tilsammen 1,95 kr per kjørte kilometer. Ikke medregnet bomringer, parkering, verkstedregninger eller verditap på bil.

Anonymkode: 40732...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på besøk hos en venninne. Hun har bil og vi kjørte på en jentetur. Jeg betalte hotell, maten og avtalte at jeg også skulle betale for drivstoff, pluss frem og tilbake til flyplassen der hun hentet meg.

Det er en ny bil, diesel. Når hun så skulle kjøre meg til flyplassen sa hun at : Da overfører du tusen kroner for diesel når du kommer hjem.

Jeg sa : Eh, javel.

Og etter det ble jeg litt stum.

Vi har kjørt 65 mil. Bruker bilen så mye drivstoff? Det er umulig.

Det er første gang jeg har vært der, og i nesten to uker. Jeg har handlet inn nesten alt av mat fordi jeg har bedre økonomi enn henne.

Jeg betalte frisørtime for henne (venninne-gave).

Nå har hun gått helt inn i offerrollen, etter at jeg sendte melding at tusen kroner er vel litt for mye, hun svarer ikke på telefon, leser ikke meldinger på face. ... Hun er kristen, så Jesus snakker til henne, med andre ord er hun feilfri, alt hun gjør og sier...det er Jesus som snakker til henne. Ja, jøie meg.

Hun prakker ikke troen sin på meg, jeg er den jeg er, men mener at yoga er fra den mørke siden.

Glem det, men skal jeg virkelig betale tusenkroner (har overført pengene, ferdig med saken på den måten, men hun lager drama nå. Hun kaller andre for dramaqueen, sin egen svigerdatter f.eks. Det er en annen historie.

Dette ble bare trist. Var fine dager, fin ferie, og så dette! Nå er hun sint, jeg er visst ikke velkommen der mer. Hun har vært på besøk hos meg også, men da bare par netter.

En venninne råder meg til å la det gå noen dager, men jeg kjenner hun jeg var hos. Hun er hard som et fjell, og som sagt, hun er jo alltid snill og får sine svar fra himmelen.

Hva gjør jeg? Parkerer bare henne som venninne? Vi har vært venninner siden vi var tretten år. Men, aldri tilbrakt fjorten dager sammen.

What to do? Sende henne et brev som kanskje kan få frem min side av saken? Hun leser ikke mine meldinger på facebok.

Anonymkode: 00c04...c56

Røflig regnes 1 liter diesel/10 km = 1 mil. Ganger du dette med en dieselpris på kr. 14 og dere har kjørt 650 km. Så er tusen kroner helt på sin plass. I tillegg kommer eventuelle bompenger, slitasje på bilen med service m.m. 

Resten av innlegget ditt ser jeg bort fra, det blir for dumt å kommentere noe vi bare har den ene personens versjon av, særlig når det er som i dette tilfellet. 

Anonymkode: 15777...eeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mening er at TS' såkalte venninne er en utsuger. Hun er grådig. Hun har ikke hatt noen utgifter på TS, hun har snarere  profitert på henne. Kutt henne ut, TS! hun er ikke verd ditt vennskap!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røflig regnes 1 liter diesel/10 km = 1 mil. Ganger du dette med en dieselpris på kr. 14 og dere har kjørt 650 km. Så er tusen kroner helt på sin plass. I tillegg kommer eventuelle bompenger, slitasje på bilen med service m.m. 

Resten av innlegget ditt ser jeg bort fra, det blir for dumt å kommentere noe vi bare har den ene personens versjon av, særlig når det er som i dette tilfellet. 

Anonymkode: 15777...eeb

Man bruker ikke en liter diesel pr. mil i en moderne bil, altså. Min bil bruker ca. 4-5 dl pr. mil i gjennomsnitt.

Hvorfor mener du at TS skal betale alt av utgifter på bruk av bil? Tvang hun venninnen til å kjøre? Hadde ikke denne glede av besøket og bilturene, tror du?

Endret av Arabella
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bensin/diesel. 0,75 liter mila, 15kr per liter = 1,12kr pr km. Årsavgift ca 3500 = 0,29 kr pr km. Nødvendig vedlikehold (motorolje, vindusviskere, slitedeler etc) 4000 pr år= 0,33kr pr km. Forsikring, 2400 per år= 0,2kr pr km. Tilsammen 1,95 kr per kjørte kilometer. Ikke medregnet bomringer, parkering, verkstedregninger eller verditap på bil.

Anonymkode: 40732...c5d

Er det vanlig at en bileier fører så nøyaktig regnskap for tilfeldig kjøring med venner?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I startinnlegget gir du uttrykk for å ikke vite hvor mye dieselen koster og spør "Bruker bilen så mye drivstoff?".

Lenger ned skriver du at du så beløpet på skjermen. 

Hvorfor skrev du ikke bare dette, om du har tallet eksakt? 

Anonymkode: d76bb...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mjauritz skrev:

Så alt hun egentlig har gjort er å be deg om å føre over penger for bensinen for t/r flyplass som var avtalen? 
Om det er 65mil hver vei så blir det 130mil eller 1300 km, og det koster ca 2 kr per km = 2600,- Så nei, ikke urimelig.

Det er fullt mulig at dieselen her ikke kostet mer enn 650 kroner, men bilhold inkludert forsikring , sevice, dekkslitasje , verditap og bompenger og alt er det svært vanskelig å få til for bare 2 kroner pr km.

Ellers synes jeg at TS skriver veldig mye negativt om ei dame som er i dårlig humør, og tenker forholdet til henne blir skadet når hun leser dette og kjenner seg igjen. Dårlig humør kan henge sammen med sykdom og smerter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

For å si det sånn så syns jeg det virker som om du har betalt nok og at din venninne kunne holdt diesel/bilutgifter.

Når det er sagt så er 1000kr for 65 mil ikke mye visst du tar i betraktning slitasje på dekk,diesel,olje,verditap på bil osv osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, lipgloss skrev:

For å si det sånn så syns jeg det virker som om du har betalt nok og at din venninne kunne holdt diesel/bilutgifter.

Når det er sagt så er 1000kr for 65 mil ikke mye visst du tar i betraktning slitasje på dekk,diesel,olje,verditap på bil osv osv.

 

Hvorfor skal TS betale alt, mener du? Venninnen var sikkert enig i bilturene må vi vel gå ut ifra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lipgloss
24 minutter siden, Arabella skrev:

Hvorfor skal TS betale alt, mener du? Venninnen var sikkert enig i bilturene må vi vel gå ut ifra.

Jeg sier at TS har betalt nok hun har betalt mat,hotell osv så diesel for bil burde hun slippe.

Mulig du har missforstått det jeg skrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lipgloss skrev:

Jeg sier at TS har betalt nok hun har betalt mat,hotell osv så diesel for bil burde hun slippe.

Mulig du har missforstått det jeg skrev

Jeg ser nå at jeg leste for fort det du skrev. Vi er egentlig enige. Beklager for at jeg misforstod deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere om denne damen? Hun er jo offer, og jeg er den store svarte kjipe. Rollene hun har tildelt oss.

Ts

Anonymkode: 00c04...c56

Jeg mener dere begge høres litt rare ut. Forstår ikke helt hvorfor du skulle betale alt. Hun høres ikke mye frisk ut. 

Anonymkode: 5f929...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella skrev:

Min mening er at TS' såkalte venninne er en utsuger. Hun er grådig. Hun har ikke hatt noen utgifter på TS, hun har snarere  profitert på henne. Kutt henne ut, TS! hun er ikke verd ditt vennskap!

Helt enig. Og det verste er at ts prøver å få henne på godfot igjen. Hadde ikke ville vært venn med ei slik ei.

Anonymkode: 5f929...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I startinnlegget gir du uttrykk for å ikke vite hvor mye dieselen koster og spør "Bruker bilen så mye drivstoff?".

Lenger ned skriver du at du så beløpet på skjermen. 

Hvorfor skrev du ikke bare dette, om du har tallet eksakt? 

Anonymkode: d76bb...919

At jeg ikke skrev alt i først einnlegg, det er det mange som gjør. Jeg var irietert når jeg skrev.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Og det verste er at ts prøver å få henne på godfot igjen. Hadde ikke ville vært venn med ei slik ei.

Anonymkode: 5f929...bda

Nei, jeg rpøver ikke det mer, vi har ikke slettet hverandre på sosiale medier osv. Men jeg orker ikke drama, så vil holde meg unna, ja det er sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
15 minutter siden, Atea skrev:

At jeg ikke skrev alt i først einnlegg, det er det mange som gjør. Jeg var irietert når jeg skrev.

Nei, jeg rpøver ikke det mer, vi har ikke slettet hverandre på sosiale medier osv. Men jeg orker ikke drama, så vil holde meg unna, ja det er sant.

Jeg kan relatere meg til opplevelsen din. Hadde en god venninne jeg ble kjent med som ungdom. I voksen alder fikk hun barn og hus før meg og hadde dermed flere utgifter. Om jeg spurte om vi skulle finne på noe kunne hun ofte da si at hun ikke hadde råd (gå ut å spise, ta en drink, reise på korte turer) - siden jeg hadde bedre økonomi på den tiden tilbydde jeg meg innimellom å betale. Men så skiftet det over til at hver gang jeg foreslo noe så hadde hun aldri penger til å bli med. Og om vi reiste bort på hytta deres eller vår var det alltid jeg/vi som betalte for mer eller mindre all maten. Når jeg inviterte på middag kom hun (med familie) og fikk full servering (gjerne mye vin og ofte dyr god mat) - og de få gangene hun inviterte fikk vi beskjed om å ta med drikke selv, og enten betale så-så mye eller kjøpe med ditt eller datt. - såklart; om de hadde elendig økonomi hadde jo dette kanskje kunne gått, for en tid.. men hun/de hadde faktisk ikke så mye dårligere økonomi enn oss (vi fikk også barn og hus med årene) - likevel fortsatte hun å leve i den bobla at jeg var "forsørgeren" og skulle betale, og hun skulle få..  Da hun endelig begynte å skjønne tegninga (inviterte uten å kreve penger/at vi skulle kjøpe med noe) spanderte av og til (om vi var ute betalte hun også en runde) - så var det egentlig for seint. Vi har ikke kontakt mer idag. Ikke kun pga dette da, men det er ingen tvil om at hennes snylting ikke bidro for å bevare vennskapet... 

1 time siden, lipgloss skrev:

For å si det sånn så syns jeg det virker som om du har betalt nok og at din venninne kunne holdt diesel/bilutgifter.

Når det er sagt så er 1000kr for 65 mil ikke mye visst du tar i betraktning slitasje på dekk,diesel,olje,verditap på bil osv osv.

 

 

Hvorfor i alle dager skal slitasje på dekk regnes med når TS tilbydde seg å betale for diesel?? Hva er det neste? Skal TS betale for 1% av prisen for slitasje på setetrekk, skifte til dab-radio i bil, steinsprut fiksing av rute, bilvask, sommerdekk og felger? - hvorfor i alle dager nevner du disse tingene når de er totalt irrelevant ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...