Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook

Hattivatti

Anbefalte innlegg

Ei som la ut en annonse fra finn (https://imgur.com/a/uA745

Jeg er faktisk overrasket(!!) over hvor mange som ikke tar spøken. En ting er de som synes den er smakløs og at det var såå idiotisk å spøke med, men de som faktisk tror dette er en reell annonse!? ''her må bv kobles inn'', ''Det kvinnfolket skulle hatt juling'', ''få tak i navnet til vedkommende, screenshot bildet og ring politiet. SJUKT!!!'', ''Personlig ble jeg rasende, å forbinder overhode ikke annonsen med ironi.''

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herre. Diskusjon på Kvinnegruppen om overvektige bør betale for to flyseter hvis man er så stor at man faktisk bruker to seter. Mange hårsåre der som skriker om diskriminering av overvektige, mener det er rett og rimelig at de skal få to seter for prisen for en osv. Argumenter om at flyselskapene vil tape mye penger går ikke inn :fnise: Mange morsomme synspunkter i den tråden. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Angeleye skrev:

Å herre. Diskusjon på Kvinnegruppen om overvektige bør betale for to flyseter hvis man er så stor at man faktisk bruker to seter. Mange hårsåre der som skriker om diskriminering av overvektige, mener det er rett og rimelig at de skal få to seter for prisen for en osv. Argumenter om at flyselskapene vil tape mye penger går ikke inn :fnise: Mange morsomme synspunkter i den tråden. 

Flere som skriver at det er urettferdig for de som «ikke har skyld i vekten selv» pga sykdom og medisiner, men unnskyld meg - her er det ikke snakk om 10,20 eller 30 kilo overvekt, her snakker vi vel iallefall over 50 kg ekstra på kroppen og det er vel et ytterst få antall medisinske tilstander (om noen) som gjør at du legger på deg så mye?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Poppie skrev:

Flere som skriver at det er urettferdig for de som «ikke har skyld i vekten selv» pga sykdom og medisiner, men unnskyld meg - her er det ikke snakk om 10,20 eller 30 kilo overvekt, her snakker vi vel iallefall over 50 kg ekstra på kroppen og det er vel et ytterst få antall medisinske tilstander (om noen) som gjør at du legger på deg så mye?

Ja, og selv om man har «medisinsk grunn» til å legge på seg noen kilo, betyr ikke det at man MÅ ta imot de kiloene.

Er selv 20kg for mye, men det er min og medisinen sin feil, ikke et eventuelt flyselskap sitt problem. Er man så stor at man tar ekstra plass, må man jo betale for det..

Anonymkode: e421b...aa1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Nå trenger jeg litt hjelp. Satt å snakket med en venninne om Paracet. Å hun kunne fortelle at om man tok for mange, så kan man dø. Stemmer det? Paracet liksom.

Voksen dame som ser ut til å ha unger i tillegg... 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, penny_ skrev:

Voksen dame som ser ut til å ha unger i tillegg... 

Skulle akkurat kommentere det samme her inne  :P Er det mulig? De siste dagene har jeg reagert på mange innlegg der inne, folk har så store hull i allmennkunnskap at jeg blir helt satt ut :overrasket: Mange som ikke vet hva samboerkontrakt er, de har aldri hørt om det, vet ikke hva særboer er pluss mye annet. Og dette er bare fra det siste døgnet...

Endret av Angeleye
Skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og diskusjonen om hva folk synes om Kvinnegruppa Ottar, og flere sier de kun har hørt om mannegruppa Ottar... Og dette er på Kvinneforum på fb.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MalloryK skrev:

Og diskusjonen om hva folk synes om Kvinnegruppa Ottar, og flere sier de kun har hørt om mannegruppa Ottar... Og dette er på Kvinneforum på fb.

Og mange mener det er såå teit at kvinnegruppa parodierer mannegruppa, mannegruppa kom jo tross alt først... :P  

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt at det finnes så uvitende kjerringer. Hun ene synes ihvertfall Kvinnegruppa Ottar gjør en *flått* jobb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det drama på Kvinneforum!

Sitat

Syntes dere bør skamme dere som mistenkelig gjorde en anonym som la ut innlegg her vedrørende en vanskelig til økonomisk fram til 15 Desember var det vell..Mellom linjene på komm entarene og direkte utsagn..At det hun la ut og skrev var for å prøve å utnytte folk for å få penger osv.Kom dere ned fra deres høye hest og tenk på at det går en Nemesis..Heller strekk ut en hånd og hjelp medmennesker istedenfor å dømme.Det er snart jul og mange tusen familier har ikke råd til å feire jul eller kjøpe gave til barna sine..Jeg har vært der selv for mange år siden.Ha en fin dag1f60a.png😊Hvis du som skrev innlegget leser dette så kontakt meg på pm1f495.png💕

Vet ikke om det opprinnelige innlegget ligger ute enda.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, penny_ skrev:

Tenk om folk kunne lest innlegga sine høgt til seg sjølv før dei posta...... :sukk:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ha 150 kr frem til midten av desember, to unger å fø, og få avslag på hjelp fra nav. Må jo være noe bakenforliggende som ikke blir nevnt? :vetikke:

Anonymkode: 9e965...542

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt nødvendig var også kjøpt inn. Det ble nevnt to ganger i hovedinnlegget. 

Anonymkode: 4c1bf...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ha 150 kr frem til midten av desember, to unger å fø, og få avslag på hjelp fra nav. Må jo være noe bakenforliggende som ikke blir nevnt? :vetikke:

Anonymkode: 9e965...542

Helt sikkert. Men fy skam på dem som stilte spørsmål, det ekke lov for da DØMMER man.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt nødvendig var også kjøpt inn. Det ble nevnt to ganger i hovedinnlegget. 

Hvis man har alt man trenger frem til neste «lønning» fra Nav.. Hva er da problemet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Den røde fare skrev:

Hvis man har alt man trenger frem til neste «lønning» fra Nav.. Hva er da problemet?

At black Friday skjer nå om få dager. Og det er en menneskerett å kunne handle på tilbud. 

Anonymkode: e313a...610

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, penny_ skrev:

Leste nettopp igjennom det opprinnelige innlegget. Barnebidraget kommer i slutten av måneden, men var allerede planlagt lagt av til julegave 🙄 gaver er selvfølgelig viktigere enn mat. 

Anonymkode: 11e41...28f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At black Friday skjer nå om få dager. Og det er en menneskerett å kunne handle på tilbud. 

Anonymkode: e313a...610

Åja, selvfølgelig🙄🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ikke ha penger til julefeiring er ikke så uvanlig. Jeg har ekstremt dårlig økonomi, så jeg må droppe både jul, bursdager og alle feiringer rett og slett fordi jeg ikke har økonomi.

Og en gang måtte jeg be om hjelp fra en hjelpeorganisasjon bare for å spørre om mat. Det er vanligere enn man tror at folk sulter i dette landet. Men det sitter langt inne å be om hjelp.
Men heldigvis er det mange som vil hjelpe! Jeg er ihvertfall uendelig takknemlig for at jeg fikk hjelp

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner alle en fin julefeiring med "typisk" julemat og at de kan gi bort noe i gave, og jeg gir hvert år til organisasjoner som driver med nettopp dette. Synes det er tøft av folk å tørre å be om hjelp!

Det jeg stusser på derimot, er de som julen kommer overraskende på HVERT år - og som samtidig f.eks røyker 20 om dagen eller lager pakkekalender til barna, men likevel ønsker mer. Da jeg var student ga jeg ofte bort hjemmelagede ting (fløtekarameller, gavekort på filmkveld, bilder i ramme, min favorittbok kjøpt på loppis etc). Det er SÅ mye som kan gis i gave selv om man har dårlig råd, men da må man planlegge gjennom hele året.

Mitt inntrykk fra mange på sider som Hønehjørnet og Kvinneforum er at de mener de har KRAV på penger til dyr julefering, og at det er NAV sitt ansvar for at de skulle holde jul som de er vant til. Om de får noe, blir de sure for at det ikke er nok. Jeg har også inntrykk av at de med skikkelig dårlig råd blir takknemlige for alt de kan få, om det så er julemat, juletre eller en liten pakke under treet, mens de som er dårlige til å planlegge blir sure når det får konsekvenser.

Jeg gir av prinsipp aldri til spleis.no eller tigging på facebooksider, da jeg har mye større tro på at profesjonelle organisasjoner er flinkere til å gi til de som faktisk trenger det fremfor de som kauker høyest på facebook.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...