Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook


Hattivatti

Anbefalte innlegg

Jeg er virkelig glad for at jeg ikke har barn i disse tider. Det å ha lite penger+små barn må være forferdelig. Heldigvis er jeg alene.

Hvis dere ønsker å hjelpe i disse tider, eller dere trenger hjelp, så sjekk ut alle "hjelp oss å hjelpe" organisasjonene som er i byen deres. De gjør så mye godt, og de tar ikke imot penger. De bare videreformidler. De setter dere i direkte kontakt med de som kan hjelpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, MalloryK skrev:

Jeg er virkelig glad for at jeg ikke har barn i disse tider. Det å ha lite penger+små barn må være forferdelig. Heldigvis er jeg alene.

Hvis dere ønsker å hjelpe i disse tider, eller dere trenger hjelp, så sjekk ut alle "hjelp oss å hjelpe" organisasjonene som er i byen deres. De gjør så mye godt, og de tar ikke imot penger. De bare videreformidler. De setter dere i direkte kontakt med de som kan hjelpe.

"Hjelp oss å hjelpe" er noen av de fineste organisasjonene jeg vet om :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En signerer alle innleggene sine med "Hegeklem" (hun heter Hege). Bare en merkelig ting å gjøre synes jeg da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2017 den 22.48, MalloryK skrev:

Jeg er virkelig glad for at jeg ikke har barn i disse tider. Det å ha lite penger+små barn må være forferdelig. Heldigvis er jeg alene.

Hvis dere ønsker å hjelpe i disse tider, eller dere trenger hjelp, så sjekk ut alle "hjelp oss å hjelpe" organisasjonene som er i byen deres. De gjør så mye godt, og de tar ikke imot penger. De bare videreformidler. De setter dere i direkte kontakt med de som kan hjelpe.

hjelp oss å hjelpe får ingenting av meg hvertfall lenger

Anonymkode: dd984...a6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hjelp oss å hjelpe får ingenting av meg hvertfall lenger

Anonymkode: dd984...a6a

Hvorfor?

Anonymkode: ae917...c44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei som la ut et innlegg om noen var synske og som kunne hjelpe henne med å finne ut hvor det lukta hen siden det stinket fjøs/tiss i huset. I kommentarfeltet var det ei som skrev dette på tull: "Jeg ser en gammel mann....ikke så høy.🤔  mulig familie? Han likte seg godt i fjøset. Ser en rød lue og skjegg.. får inn navnet Claus". Tydeligvis hadde mange tatt henne seriøst og sendt henne personlige meldinger🤣 De trodde seriøst at hun var synsk🙈

Endret av Brimi
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Brimi skrev:

Det var ei som la ut et innlegg om noen var synske og som kunne hjelpe henne med å finne ut hvor det lukta hen siden det stinket fjøs/tiss i huset. I kommentarfeltet var det ei som skrev dette på tull: "Jeg ser en gammel mann....ikke så høy.🤔  mulig familie? Han likte seg godt i fjøset. Ser en rød lue og skjegg.. får inn navnet Claus". Tydeligvis hadde mange tatt henne seriøst og sendt henne personlige meldinger🤣 De trodde seriøst at hun var synsk🙈

Herrefred for en gjeng...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Brimi skrev:

Det var ei som la ut et innlegg om noen var synske og som kunne hjelpe henne med å finne ut hvor det lukta hen siden det stinket fjøs/tiss i huset. I kommentarfeltet var det ei som skrev dette på tull: "Jeg ser en gammel mann....ikke så høy.🤔  mulig familie? Han likte seg godt i fjøset. Ser en rød lue og skjegg.. får inn navnet Claus". Tydeligvis hadde mange tatt henne seriøst og sendt henne personlige meldinger🤣 De trodde seriøst at hun var synsk🙈

Hahaha kanskje hun får seg en ny bijobb 🙈

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med disse admindamene i Kvinneforum? Hun ene driver alltid å legge ut om hvordan man skal kle og oppføre seg (hun sier det gjelder henne selv, men det er åpenbart at hun ser ned på alle som ikke er enige med henne). Bildet under er et eksempel. 

En av de andre klikket i vinkel her om dagen da et av medlemmene lurte på hvordan man så forskjellen på albanere, pakistanere og et annet folkeslag (husker ikke i farten hvilket). TS mente det absolutt ikke slemt, men hun admindama er albaner, og ble åpenbart skikkelig fornærmet over å bli sammenlignet med de andre. Kom tydelig frem at de var for mørke for henne (selv om hun er mørk selv). Hun har også en skikkelig ovenfra og ned holdning når hun svarer folk. 

Virker som om det er et krav at admin i den gruppen må fremstå som komplette raringer..

95140453-58F4-4171-9072-E358790D83A7.jpeg

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KVINNEFORUM har lagt inn forbud mot spleis :) Har sagt det før, og sier det igjen - admins i denne gruppa gjør en betydelig bedre jobb enn de i HH.

Beskjed fra administrasjonen274c.png

Etter en lang diskusjon oss imellom så har vi endelig bestemt oss for å innføre nulltoleranse for alle type spleisinnlegg. Dette fordi vi har lagt merke til at flertallet av medlemmene ikke syns noe om slike innlegg og vi jobber hver dag steinhardt for å forbedre gruppen.

Vi har dog kommet til et kompromiss. Vi ønsker selvsagt å hjelpe til i viktige saker som oppstår, så derfor kan vi tillatte andre type innsamlinger (utenom spleis) om det går til allmennyttige formål. Dette er noe vi vil vurdere og ta stilling til når behovet oppstår.

Kommenter gjerne lest når du har fått med deg denne beskjeden.

Mvh Adminteamet

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropo admins: gruppen er arkivert, og flere av adminsene trekker seg.

Og jeg som var underholdt av en tråd der en ikke fult så intelligent dame var sint på utleieren sin. Fordi hun, leietageren, ikke hadde holdt avtaler ift utflytting osv. 

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn apropo admins: gruppen er arkivert, og flere av adminsene trekker seg.

Og jeg som var underholdt av en tråd der en ikke fult så intelligent dame var sint på utleieren sin. Fordi hun, leietageren, ikke hadde holdt avtaler ift utflytting osv. 

Anonymkode: b75da...430

Jeg leste nettopp den tråden. Ble helt sliten av alle unnskyldningene. Hun syns ikke utleier har prøvd å finne en løsning, men selv skyldte hun på glatt føre, havarert bil, ikke mulighet til å komme seg dit osv osv. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, penny_ skrev:

Jeg leste nettopp den tråden. Ble helt sliten av alle unnskyldningene. Hun syns ikke utleier har prøvd å finne en løsning, men selv skyldte hun på glatt føre, havarert bil, ikke mulighet til å komme seg dit osv osv. 

Det aller beste er at hun mente folk var stygge mot henne i kommentarfeltet! Hun fikk masse tips, men folk var også ærlige og sa at det var hennes egen feil. Da er man liksom mobbere og nettroll. Hun er en typisk slik, som nekter å ta noe ansvar selv. Akkurat i slike tråder skulle jeg ønske jeg ikke hadde et prinsipp om å IKKE kommentere i disse gruppene 🙈

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/1/2017 at 4:42 PM, AnonymBruker said:

Sånn apropo admins: gruppen er arkivert, og flere av adminsene trekker seg.

Og jeg som var underholdt av en tråd der en ikke fult så intelligent dame var sint på utleieren sin. Fordi hun, leietageren, ikke hadde holdt avtaler ift utflytting osv. 

Anonymkode: b75da...430

hvilken gruppe? 

Anonymkode: f1211...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må dere bare lese selv. De tar opp så mange selvfølgeligheter som alle egentlig er enige om, men noen klarer allikevel å kaste ut brannfakler i kommentarfeltet. En av kommentarene har 70 svar... 

Sitat

Hva mener dere om foreldre som lar barna arve sine dårlige matvaner? Ikke får i seg grønnsaker osv. spiser masse junkfood og godterier. Har ikke foreldre ett ansvar å gi barna sine det de faktisk trenger av næringstoffer? Blir trist når jeg hører barn ikke har smakt grønnsaker.....

https://www.facebook.com/groups/223021968104108/permalink/315224142217223/ 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig sånne ting er kleint, men hun som synger en ny julesang hver dag synes jeg faktisk er skikkelig koselig å høre på :)

Jeg HATER egentlig folk som skal legge ut at de synger på face (da de gjerne er middels på det beste), men hu her smelter til og med ishjertet mitt :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den allergi-tråden på kvinneforum har tatt helt av. Man kan ikke bruke parfyme, spise nøtter eller fisk ute (på restaurant), bare fordi det kan være noen i nærheten som er allergiske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med de som farger håret sitt selv i «crazy» farger og ikke skjønner hvorfor det ikke blir pent?? 

Anonymkode: 271af...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen for årets mest egoistiske medlem av Kvinneforum går til hun her 🏆

01B2E6FE-0F52-4E76-894C-BC76962A8E48.jpeg

Anonymkode: b75da...430

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prisen for årets mest egoistiske medlem av Kvinneforum går til hun her 🏆

01B2E6FE-0F52-4E76-894C-BC76962A8E48.jpeg

Anonymkode: b75da...430

Jeg skjønner henne faktisk, jeg har reagert på det der selv. Jeg synes det er merkelig av facebook å skulle bruke enkeltmenneskers merkedager til å gnage i samvittigheten og synes at man på sin egen bursdag har lov til å la dagen handle om seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...