Gå til innhold

Passkrise, skal på ferie i morgen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fint at du fant det nye passet. Men er helt sikker på at du kunne brukt det gamle på din reise til Italia. På flyplass her i Norge sjekker du bare inn på automat og scanner boardingkortet når du går ombord. Noen ganger ser de på passet ditt, men de tar aldri og sjekker om det er gyldig eller ei, så lenge du har dato på det. Du ville derimot ikke kunne brukt det utenom Schengen.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du SKAL levere tilbake det gamle ved fornying av pass. Du skal kjempe en utrolig hard kamp for å få nytt uten tilbakelevering. Vi får vente i spenning og se.

Anonymkode: 34243...ee8

Gjorde dette for fire uker siden. De klipte av et hjørne i passet og så fikk vi med det tilbake. Meldte også et pass som tapt, hvis det ble funnet igjen skulle vi bare komme innom så skulle de klippe av hjørnet på det også. 

Anonymkode: 7d6e3...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, reiseglad skrev:

Fint at du fant det nye passet. Men er helt sikker på at du kunne brukt det gamle på din reise til Italia. På flyplass her i Norge sjekker du bare inn på automat og scanner boardingkortet når du går ombord. Noen ganger ser de på passet ditt, men de tar aldri og sjekker om det er gyldig eller ei, så lenge du har dato på det. Du ville derimot ikke kunne brukt det utenom Schengen.

God tur!

Takk! Har forresten byttet mellomnavn og fjernet et etternavn, har fortsatt samme fornavn og siste etternavn. Tar med papirene på navneendring, men billettene er bestilt i mitt gamle navn. Tror du det blir et problem? 

Anonymkode: 59fed...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillesky skrev:

Det er da merkelig. Det skal leveres tilbake ved bestilling av nytt pass for å hindre svindel og alt mulig anna rart.. hadde ikke tatt sjansen! Bare å lete om du vil på tur i morgen..

Skal det leveres tilbake så man aldri får det igjen? Jeg trodde man skulle ha det med seg og de hullet det så det ugyldig? Kansje annerledes om man har mistet det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er over gjennomsnittet klønete... I morgen skal jeg på ferie til Italia. Jeg har to pass, da jeg klarte å rote vekk passet for ca 2 år siden og bestilte nytt pass. Så fant jeg også det gamle, og hadde dermed to. Nå finner jeg overhodet ikke det nyeste passet. Det eldste passet går ikke ut før i 2018. Siden jeg skal på ferie i morgen er det litt krise... Fungerer fortsatt det eldste passet? :( Noen som vet? Hjelp :sukk:

Anonymkode: 59fed...683

Bruker du det passet du har meldt stjålet så kommer du i trøbbel. Når du melder etmpass stjålet blir det sperret, og du er forpliktet til å melde fra til politiet straks du finner passet igjen. Nødpass får du neppe, så her får du begynne å lete. 

Anonymkode: 81524...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du det passet du har meldt stjålet så kommer du i trøbbel. Når du melder etmpass stjålet blir det sperret, og du er forpliktet til å melde fra til politiet straks du finner passet igjen. Nødpass får du neppe, så her får du begynne å lete. 

Anonymkode: 81524...9e5

Hun har funnet passet for flere timer siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du det passet du har meldt stjålet så kommer du i trøbbel. Når du melder etmpass stjålet blir det sperret, og du er forpliktet til å melde fra til politiet straks du finner passet igjen. Nødpass får du neppe, så her får du begynne å lete. 

Anonymkode: 81524...9e5

Har ikke meldt noe stjålet. Sa jeg mistet det, noe som er sant. ;) 

Anonymkode: 59fed...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionnuala skrev:

Jeg fornyet mitt pass for et par år siden, og det var ingen problem å beholde det gamle da. De klippet riktignok av det ene hjørnet på fremsiden og plastsiden inni, men jeg måtte ikke levere det inn. 

Ja, men du må levere inn for å ødelegge. Om du beholder eller ikke er opp til deg selv.

Anonymkode: 34243...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på politistasjonen for ei uke siden for å lage ny pass. Damen i luken sa jeg kunne beholde det gamle passet.

Anonymkode: 20bcf...63a

Stemmer det. Som noen skriver over, det gamle blir sperret. Jeg fikk mitt gjennomhullet en gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nytt fordi jeg hadde rotet vekk det gamle, og fikk nytt ved å bestille time, så var ikke noe hard kamp akkurat

Anonymkode: 59fed...683

Nei, men det kan bli verre kamp om du mister det du har nå også..F,eks hvis du vil ha nødpass. Ellers kjenner jeg ei som med nød og neppe fikk nytt pass når hun hadde mistet to pass fra før.. 

Anonymkode: cd4bb...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men du må levere inn for å ødelegge. Om du beholder eller ikke er opp til deg selv.

Anonymkode: 34243...ee8

Ja, men det er ikke det samme som å levere tilbake, som du i utgangspunktet skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nytt pass i fjor og måtte ikke levere det inn. Måtte bare ta det med på politistasjonen og han klippet av et hjørne, så fikk jeg det tilbake. 

Bra du fant passet ts, men legg det på en fast plass heretter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahah! Takk for svar alle sammen ;) Jeg fant jeg fant jeg fant, etter 2 timers leting!!! 

Anonymkode: 59fed...683

Kan jeg spørre hvor passet lå hen?

Bare lurer på hvor ting havner :fnise:

Anonymkode: 52566...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Minlillesky skrev:

Det er da merkelig. Det skal leveres tilbake ved bestilling av nytt pass for å hindre svindel og alt mulig anna rart.. hadde ikke tatt sjansen! Bare å lete om du vil på tur i morgen..

Har fått beholde de gamle passene, men politiet har brukt hullemaskin på det. Min første reise utenfor Norden var Interrail Europa rundt før EØS, og har fortsatt, over 20 år senere, gode minner når jeg blar i det gamle passet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man beholde hullet ut nødpass også? :P

Anonymkode: cd4bb...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, smalls skrev:

Jeg fikk nytt pass i fjor og måtte ikke levere det inn. Måtte bare ta det med på politistasjonen og han klippet av et hjørne, så fikk jeg det tilbake. 

Bra du fant passet ts, men legg det på en fast plass heretter.

Man leverer det inn for makulering. Det er ingen som har hevdet at det ikke er mulig å få det tilbake. Men et ødelagt pass er rett og slett ubrukelig. 

Anonymkode: 955e9...d5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det? Passet er gjort ugyldig. Man kunne aldri basert seg på en rutine om st folk skulle komme innom med brukte pass. 

Anonymkode: ff240...f00

Fikk beskjed når vi ble frastjålet noen av de norske passene at når de kom tilbake (eller om de kom tilbake) så måtte vi henvende oss med de til nærmeste politistasjon for at de skulle kunne lage hull i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Du SKAL levere tilbake det gamle ved fornying av pass. Du skal kjempe en utrolig hard kamp for å få nytt uten tilbakelevering. Vi får vente i spenning og se.

Anonymkode: 34243...ee8

Nå må du gi deg😂 Det er bare å signere på et skjema at du har mista det hvis det er borte, så får du nytt. Og dette gjelder Oslo politikammer og andre politikamre jeg har vært innom.

Anonymkode: 4272c...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2017 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Nei, men det kan bli verre kamp om du mister det du har nå også..F,eks hvis du vil ha nødpass. Ellers kjenner jeg ei som med nød og neppe fikk nytt pass når hun hadde mistet to pass fra før.. 

Anonymkode: cd4bb...932

Jeg har mista maaaange pass, ikke vært noe problem...

Anonymkode: 4272c...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...