Gå til innhold

Passkrise, skal på ferie i morgen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er over gjennomsnittet klønete... I morgen skal jeg på ferie til Italia. Jeg har to pass, da jeg klarte å rote vekk passet for ca 2 år siden og bestilte nytt pass. Så fant jeg også det gamle, og hadde dermed to. Nå finner jeg overhodet ikke det nyeste passet. Det eldste passet går ikke ut før i 2018. Siden jeg skal på ferie i morgen er det litt krise... Fungerer fortsatt det eldste passet? :( Noen som vet? Hjelp :sukk:

Anonymkode: 59fed...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er over gjennomsnittet klønete... I morgen skal jeg på ferie til Italia. Jeg har to pass, da jeg klarte å rote vekk passet for ca 2 år siden og bestilte nytt pass. Så fant jeg også det gamle, og hadde dermed to. Nå finner jeg overhodet ikke det nyeste passet. Det eldste passet går ikke ut før i 2018. Siden jeg skal på ferie i morgen er det litt krise... Fungerer fortsatt det eldste passet? :( Noen som vet? Hjelp :sukk:

Anonymkode: 59fed...683

Det gamle passet blir vel sperret når du får nytt? Det fikk jeg beskjed om da jeg bestilte nytt pass :) Let mer! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er heldig så ser de ikke på utløpsdatoen. Spørs litt hvilke regler det er i Italia. 

Anonymkode: 7d6e3...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minlillesky skrev:

Det gamle passet blir vel sperret når du får nytt? Det fikk jeg beskjed om da jeg bestilte nytt pass :) Let mer! :) 

Var det jeg trodde... Da må jeg nok bli hjemme, fader assa. Så sinnsykt typisk meg.

Anonymkode: 59fed...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er heldig så ser de ikke på utløpsdatoen. Spørs litt hvilke regler det er i Italia. 

Anonymkode: 7d6e3...d31

Utløpsdatoen er jo i 2018, så det er ikke et problem

Anonymkode: 59fed...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg trodde... Da må jeg nok bli hjemme, fader assa. Så sinnsykt typisk meg.

Anonymkode: 59fed...683

Let i alle skuffer og skap, og ha et fast sted å ha passet ditt.. Det ligger vel en plass i hjemmet ditt? Start i det ene rommet og gå gjennom alle skuffer, skap, vesker og over til de andre rommene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor ga du ikke beskjed til politiet da du fant det gamle? Som allerede nevnt i tråden blir det gamle sperret for å hindre misbruk. 

Ellers er det vel ett eller annet i huset dersom du ikke har reist i mellomtiden? Gå gjennom alt. Plutselig finner du det igjen. :)

Anonymkode: 955e9...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ga du ikke beskjed til politiet da du fant det gamle? Som allerede nevnt i tråden blir det gamle sperret for å hindre misbruk. 

Ellers er det vel ett eller annet i huset dersom du ikke har reist i mellomtiden? Gå gjennom alt. Plutselig finner du det igjen. :)

Anonymkode: 955e9...d5e

Fordi jeg heller valgte å bruke det nye, siden det gamle var såpass nærme utløpsdato uansett? Hvorfor skulle jeg gi beskjed? 

Anonymkode: 59fed...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg heller valgte å bruke det nye, siden det gamle var såpass nærme utløpsdato uansett? Hvorfor skulle jeg gi beskjed? 

Anonymkode: 59fed...683

For å levere det inn.

Anonymkode: 955e9...d5e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg heller valgte å bruke det nye, siden det gamle var såpass nærme utløpsdato uansett? Hvorfor skulle jeg gi beskjed? 

Anonymkode: 59fed...683

Når man bestiller nytt pass, skal man alltid levere tilbake det gamle passet, selv om den ikke har gått ut på dato. Hvis du ikke fant det gamle passet da du bestilte nytt, så blir det sperret med engang. Enkelt og greit. Let i vei! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minlillesky skrev:

Når man bestiller nytt pass, skal man alltid levere tilbake det gamle passet, selv om den ikke har gått ut på dato. Hvis du ikke fant det gamle passet da du bestilte nytt, så blir det sperret med engang. Enkelt og greit. Let i vei! :) 

Jeg var på politistasjonen for ei uke siden for å lage ny pass. Damen i luken sa jeg kunne beholde det gamle passet.

Anonymkode: 20bcf...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minlillesky skrev:

Når man bestiller nytt pass, skal man alltid levere tilbake det gamle passet, selv om den ikke har gått ut på dato. Hvis du ikke fant det gamle passet da du bestilte nytt, så blir det sperret med engang. Enkelt og greit. Let i vei! :) 

Ok, men gadd ikke dra dit i ettertid uansett, så absolutt ikke noe poeng i det. Men takk, skal lete

Anonymkode: 59fed...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på politistasjonen for ei uke siden for å lage ny pass. Damen i luken sa jeg kunne beholde det gamle passet.

Anonymkode: 20bcf...63a

Det er da merkelig. Det skal leveres tilbake ved bestilling av nytt pass for å hindre svindel og alt mulig anna rart.. hadde ikke tatt sjansen! Bare å lete om du vil på tur i morgen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får beholde det gamle passet, men de perforerer de viktige sidene.

Sikker på det ikke ligger i en reiseveske?

Et alternative er å dra til flyplassen i veeeldig god tid før avgang og få utstedt nødpass. Ha med gyldig ID, førerkort el bankkort m bilde. 

Anonymkode: ff240...f00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah! Takk for svar alle sammen ;) Jeg fant jeg fant jeg fant, etter 2 timers leting!!! 

Anonymkode: 59fed...683

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på politistasjonen for ei uke siden for å lage ny pass. Damen i luken sa jeg kunne beholde det gamle passet.

Anonymkode: 20bcf...63a

Du kan beholde det ja, men det er ikke brukende.

Passnummeret er ugyldig på det gamle passet ditt.

Anonymkode: 67b6c...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du skal til Italia er det vel ikke krise med pass, det er jo Schengen.  Sannsynligvis vil du ikke trenge å vise pass i det hele tatt i løpet av ferien og om du må vise pass blir det mest sannsynlig når du skal sjekke inn på hotellet og så lenge passet er gyldig bryr de seg ikke (de ser bare på datoen).  Let for all del etter det nyeste, men om du ikke finner det bør det gå helt greit å reise med det eldste. 

Anonymkode: 89848...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Det er da merkelig. Det skal leveres tilbake ved bestilling av nytt pass for å hindre svindel og alt mulig anna rart.. hadde ikke tatt sjansen! Bare å lete om du vil på tur i morgen..

Hvor har du dette fra? Sånn har det aldri vært de 30 årene jeg har hatt pass. Lenke?

Anonymkode: ff240...f00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du SKAL levere tilbake det gamle ved fornying av pass. Du skal kjempe en utrolig hard kamp for å få nytt uten tilbakelevering. Vi får vente i spenning og se.

Anonymkode: 34243...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du skal til Italia er det vel ikke krise med pass, det er jo Schengen.  Sannsynligvis vil du ikke trenge å vise pass i det hele tatt i løpet av ferien og om du må vise pass blir det mest sannsynlig når du skal sjekke inn på hotellet og så lenge passet er gyldig bryr de seg ikke (de ser bare på datoen).  Let for all del etter det nyeste, men om du ikke finner det bør det gå helt greit å reise med det eldste. 

Anonymkode: 89848...939

Man må jo vise pass på flyet?

Anonymkode: 59fed...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...