Gå til innhold

Passkrise, skal på ferie i morgen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, Rosalie skrev:

Ja DinSide.no er virkelig en pålitelig kilde! Jeg har som sagt aldri hatt noe problemer med dette, de har heller aldri sagt noe om det og jeg kjenner ingen andre som har hatt problemer med det! De kan ikke nekte folk pass, get real...

Anonymkode: 4272c...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja DinSide.no er virkelig en pålitelig kilde! Jeg har som sagt aldri hatt noe problemer med dette, de har heller aldri sagt noe om det og jeg kjenner ingen andre som har hatt problemer med det! De kan ikke nekte folk pass, get real...

Anonymkode: 4272c...998

http://www.dagbladet.no/tema/mister-du-passet-ditt-tre-ganger-risikerer-du-a-matte-vente-mange-ar-pa-et-nytt/67670465

Anonymkode: 94f2c...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja DinSide.no er virkelig en pålitelig kilde! Jeg har som sagt aldri hatt noe problemer med dette, de har heller aldri sagt noe om det og jeg kjenner ingen andre som har hatt problemer med det! De kan ikke nekte folk pass, get real...

Anonymkode: 4272c...998

Dette står jo også på politiet sine sider og i den norske lov. Pass skal ikke utstedes om det ikke blir oppbevart på en betryggende måte, og tapte pass gir et mål på dette. 

Kanskje på tide å sette seg inn i hvordan dette fungerer. 

 

Anonymkode: 955e9...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Jeg var på politistasjonen for ei uke siden for å lage ny pass. Damen i luken sa jeg kunne beholde det gamle passet.

Anonymkode: 20bcf...63a

Du kan ha fått beholde det gamle passet, men det vil likevel være makulert i systemene.

Anonymkode: 28894...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/11/2017 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Om du skal til Italia er det vel ikke krise med pass, det er jo Schengen.  Sannsynligvis vil du ikke trenge å vise pass i det hele tatt i løpet av ferien og om du må vise pass blir det mest sannsynlig når du skal sjekke inn på hotellet og så lenge passet er gyldig bryr de seg ikke (de ser bare på datoen).  Let for all del etter det nyeste, men om du ikke finner det bør det gå helt greit å reise med det eldste. 

Anonymkode: 89848...939

Man går ikke gjennom passkontroll i Italia, men derimot på hotellene pleier de å ta kopi av passet. Tror de registrerer det på en eller annen måte, har også opplevd at de har beholdt det et par timer. Om dette ville ha fungert med et ugyldig pass vet jeg ikke, men jeg ville ikke ha prøvd.

Anonymkode: 251f6...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14/07/2017 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Ja DinSide.no er virkelig en pålitelig kilde! Jeg har som sagt aldri hatt noe problemer med dette, de har heller aldri sagt noe om det og jeg kjenner ingen andre som har hatt problemer med det! De kan ikke nekte folk pass, get real...

Anonymkode: 4272c...998

Jeg kjenner en som mistet passet sitt flere ganger i løpet av noen år. Nå sitter han "fast" i et annet europeisk land uten id-kort og må vente i 2 år før han søker om nytt pass. 

Anonymkode: e680c...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...