Gå til innhold

Barnesikrig i bilen foreldres unfallenhet

Bør vi ha strengere regler om bakovervnet sikring i bilen  

1. 1. Bør vi ha strengere regler om bakovervnet sikring i bilen

• Ja
      1
    • Nei
      1

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Kjære Tule!

Ved å være så lite åpen for andres løsninger/liv som du er, og ved å være så bastant (fordømmende) i dine tilsvar, ødelegger du en god diskusjon som kanskje kunne endret noen holdninger.

Jeg er helt sikker på at du også gjør feilvurderinger/inngår kompromisser (om du har barn da?) på enkeltområder. Informasjon er det som kan endre dette, ikke kritikk og surmagede oppstøt.

Forøvrig hadde det vært fint med kildehenvisning til steder står om å plassere setet foran, ikke bare synsing. Jeg klarer ikke finne dette selv...

Tule har ikke egne barn- men hun er verdensmester på alle andre sine

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamma'n
Skrevet

:ler:

Det er ingen som er så gode eksperter på barneoppdragelse m.m. som de som ikke har barn selv! Gleder meg til de får prøve virkeligheten selv! :)

Ha en god dag! :wink:

Skrevet
Psst. Tule er en han.... Ikke at det har stor betydning...
Skrevet
Vet du hva Tule, jeg gidder ikke å være med mer på denne tråden. For det første så nekter dere å tro at det kan være forskjeller her i verden og for det andre så er du frekk i svarene dine. Derfor blir det lite kontruktivt.

For endte gang, når barnet mitt klager over smerter i bena i 2 måneder så er ikke dette noe barnet finner på. Han er 2 år, et barn på 2 år er ikke så utspekulert at det finner på at det har vondt i bena og gidder å holde på med dette i 2 hele måneder!

Flott at dere kan ha barnet bakovervendt til det er voksent, det kan ikke vi - tro det eller ei :roll:

hei

poenget er at det er ikke noe verre for dere en for forledre i sverige og det er vle bedre at han har det bra resten av livet en om han har det litt vonyt nå, detter eer ikke på¨deg personlig men siden ni av 10 barn sitter feil vei her så gir foreldre i norge sjenerelt for lett etter for nbarnas skriking og gnål det er og et paradoks at eller lar vi jo barna ikke skrike seg til noe og det er jo riktig ikke sant det er jodet er ikke

hilsen

Skrevet
Kjære Tule!

Ved å være så lite åpen for andres løsninger/liv som du er, og ved å være så bastant (fordømmende) i dine tilsvar, ødelegger du en god diskusjon som kanskje kunne endret noen holdninger.

Jeg er helt sikker på at du også gjør feilvurderinger/inngår kompromisser (om du har barn da?) på enkeltområder. Informasjon er det som kan endre dette, ikke kritikk og surmagede oppstøt.

Forøvrig hadde det vært fint med kildehenvisning til steder står om å plassere setet foran, ikke bare synsing. Jeg klarer ikke finne dette selv...

hei

for det første jeger ikke åpen for løsninger som setter banr i fare, for det andre så har kjeg hendvist til enartikkel iforeldre og barn og du finner mer her

http://www.tryggtrafikk.no

og

http://www.vg.no har tidligere publisert krasjtest videore du kan søke her jeg vet ommange som ble sjokert over det de så der og mye er og logisk det med vordan barnet sitter foran

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

hei

barnet sitter soikrest bakovervent bak og du kan jo montere et speil som noen sier da blir du ike så mye opphengt ibbanret og kan konsentrere deg mer om kjøringen

hilsen

Jeg er_ikke_så opphengt i barnet at jeg kjører uansvarlig!

Til din info så kan ikke barnet sitte bakovervendt i baksetet i akta cosmic xp setet lengre. Han er nemlig over 18 kilo. Hvis han skal sitte bakovervendt_må_han sitte i forsetet! Så ikke kom og lek bedreviter og gud med meg!

Skrevet

Tule har ikke egne barn- men hun er verdensmester på alle andre sine

hei

va vet du om det

hilsen

Skrevet

Det er ingen som er så gode eksperter på barneoppdragelse m.m. som de som ikke har barn selv! Gleder meg til de får prøve virkeligheten selv! :)  

hei

tja vem vet best v inlegger og den som mener noe om inlegger og det du sier ivser jo vordan du er, jegstår for det jeg menr det er noe som heter trassalder og og det er rart det er så mye enkelre og ikke gi etter for trass ellers og de som gir etter for trass i bilen bur tenke overnår er det det begyner at foeldre mister kontroll over banra sine

hilsen

Skrevet

hei

tja vem vet best v inlegger og den som mener noe om inlegger og det du sier ivser jo vordan du er, jegstår for det jeg menr det er noe som heter trassalder og og det er rart det er så mye enkelre og ikke gi etter for trass ellers og de som gir etter for trass i bilen bur tenke overnår er det det begyner at foeldre mister kontroll over banra sine

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet
hei

va vet du om det

hilsen

For du har selv fortalt meg det i en tidligere diskusjon hvor jeg spurte deg.

( Må du sitere og begynne på et nytt innlegg hver gang du skal svare , kan godt lære deg hvordan du siterer flere av gangen i 1 innlegg :-) )

Skrevet
Vet du hva Tule, jeg gidder ikke å være med mer på denne tråden. For det første så nekter dere å tro at det kan være forskjeller her i verden og for det andre så er du frekk i svarene dine. Derfor blir det lite kontruktivt.

For endte gang, når barnet mitt klager over smerter i bena i 2 måneder så er ikke dette noe barnet finner på. Han er 2 år, et barn på 2 år er ikke så utspekulert at det finner på at det har vondt i bena og gidder å holde på med dette i 2 hele måneder!

Flott at dere kan ha barnet bakovervendt til det er voksent, det kan ikke vi - tro det eller ei :roll:

hei

jeg vil bare legge til, et barn på to år er ikke sså utspekulert, men det er noe som heter trassalder og ddet er ganske vanligi at barn kalger kan vere trass ofte r det en periode og det går ofte ganske fort over

hilsen

Skrevet

hei

jeg vil bare legge til, et barn på to år er ikke sså utspekulert, men det er noe som heter trassalder og ddet er ganske vanligi at barn kalger kan vere trass ofte r det en periode og det går ofte ganske fort over

hilsen

Skrevet
Psst. Tule er en han.... Ikke at det har stor betydning...

hei

det der må vel ver det mest tungtveiende kvinneguid argumentet dom fins skjønner humoren men skjønneri kke at det har noen vits her

hilsen

Skrevet

hei

jeg har lest det der, men jeg liker mer på tryggtrafikk som sier at det sikrreste er i midtre stetet bak bakovent det virker mer logisk svenskene har glemt det med at banret vis det sitter foran sitter i deformasjonssonen til bilen vis detsmeller osm jetg sa og de har også glemt at det ikke i alle biler er slik at en kan fjerne aior bagne syns det virker mer logisk det trygg trafikk sier jegsyns vi skal stole på dem og de anbefaler bak i midtre setet bak

hilsen

Skrevet

hei

vil gi tips til dere som vil ha speil foran at man kan kjøpe et slik kjøreskolespeil som man bruekr tl nåår man øvelseskjører det suges fast på frontruten og så kan man se barnet

hilsen

Gjest Marianna Panna
Skrevet

hei

hilsen

Har du i det hele tatt lest innleggene til gjesten du siterer??

Vedkommende sier at barnet har klaget i 2 måneder (og jeg har ingen grunn til å tvile på det folk forteller her inne) det er ikke trass. Jeg kan godt forstå at barnet får vondt i bena, for jeg har nemlig sett en 2-åring sitte bakovervendt i den type bil som gjest har...

Skrevet

Vet du hva Tule? Nå kaver du. De linkene du la inn er generelle. Jeg kan ikke finne en eneste artikkel som sier noe om at barnesetet skal plasseres bak på noen av sitene,og jeg HAR lett. I den svenske testen sier de hvorfor ikke alle seter kan plasseres i midten bak, noe som også er et poeng.

Å først skryte svenskene opp i skyene fordi de er så langt fremme trafikksikkerhetsmessig, og så si at de har "glemt" elementer som kræsjsone..... Well - merkelig argumentasjon spør du meg (men det gjør du ikke).

Forøvrig var det ikke et argument at du var mann. Det var en kommentar på utsagn om deg som "hun". Å ødelegge egne argumenter klarer du helt fint selv,også som kjønnsløs.

Du startet en god diskusjon med et sunt og fornuftig tema. Nå har du ødelagt det. Synd.

Skrevet
Vet du hva Tule? Nå kaver du. De linkene du la inn er generelle. Jeg kan ikke finne en eneste artikkel som sier noe om at barnesetet skal plasseres bak på noen av sitene,og jeg HAR lett. I den svenske testen sier de hvorfor ikke alle seter kan plasseres i midten bak, noe som også er et poeng.

Å først skryte svenskene opp i skyene fordi de er så langt fremme trafikksikkerhetsmessig, og så si at de har "glemt" elementer som kræsjsone..... Well - merkelig argumentasjon spør du meg (men det gjør du ikke).

Forøvrig var det ikke et argument at du var mann. Det var en kommentar på utsagn om deg som "hun". Å ødelegge egne argumenter klarer du helt fint selv,også som kjønnsløs.

Du startet en god diskusjon med et sunt og fornuftig tema. Nå har du ødelagt det. Synd.

hei

når det gjelder trygg trafikk så har de anbefalt at stet skal palseres i baksetet på bilen bakovervent det skal plaseres i midten de fleste seter er i dag og godkjent for to ponkts beltet, jeg er stort sett enig med svneskene i alt untat dette jeg husker ikke vor jeg fnat det men trygg trafik anbefaler det og det er jo logisk at det kan vere utrygt foran

swvenskene sier og så at ikke alle kan palsere setene foran på grunn av airbagene det er også et poeng

og en ting alle de nye bilene har treponktsbelte i miten, jeg har reagert med en gang på vorfor svneskene ikke at tat med dette med krasjtestsone det har trygg trafikk

uansett jeg ser ikke at jeg ødelegger temaet dere kan vel diskutere temaet uansett va jeg sier

hilsen

Skrevet

Har du i det hele tatt lest innleggene til gjesten du siterer??

Vedkommende sier at barnet har klaget i 2 måneder (og jeg har ingen grunn til å tvile på det folk forteller her inne) det er ikke trass. Jeg kan godt forstå at barnet får vondt i bena, for jeg har nemlig sett en 2-åring sitte bakovervendt i den type bil som gjest har...

hei

det er bedre et barn istter vont men sikkert en at de t er sursikkert, banr får ikke så vont i beina som oss jog jeg vet mange banr som mo krølle beina uten at de klager over det eller har vont de er mye mykere det har ingenting og si og mange barn på to år trasser det er da det begynner jeg vet om mange som har oversett barna da i den aølderen og det har gitt seg

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...