Gå til innhold

Barnesikrig i bilen foreldres unfallenhet

Bør vi ha strengere regler om bakovervnet sikring i bilen  

1. 1. Bør vi ha strengere regler om bakovervnet sikring i bilen

• Ja
      1
    • Nei
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har nettopp kjøpt akta graco bilstol' date=' og den kan du ha både fremover og bakovervendt!![/quote']

hei

poenget er at den valige som bruekt bilens eget belte rundt banret had en grense på atten kilo før det kunne vere forovervent morsomt at noe n tar opp tråden igjen

jeg ysns det ernt jeg syns det er bra

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

les svaret jeg har over og jo mer bil man kjører jo viktigere er banrets sikkerhet og når det står om det bør man utså skrikingi baksetet som vi ser på opdragelses programmene på tv så ka ndet gjøre at man mister kontrollen jeg syns det er viktigog overse banra til at de skjønner at de ikke kommetr noen veï

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

hei

et der er feil men det er ikke sikkert vi snakker om same setet det vnalige grako setet varer til barnet er tjuesju kilo og bruker bilens eget belte på barnet når det sitter fremover det gjør aqt banret er for lite til og bruke setet fremover før det er atten kilo derfor er det godkjent bakovervnet itl det er atten kilo og fremover etterpå

hilsen

Det virker ikke helt som du vet så mye om disse setene du snakker om. Cosmic kan snus når barnet er 9 kg. tungt, da skal man bruke selene som sitter i setet. Når barnet er 18 kilo tungt (mener jeg å huske) skal man kun bruke bilens egne seler med setet når man snur det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Og noen har barn som klager og er mer viljesterke enn andre!!!

Nettopp, men det er ikke alle som forstår at det er forskjell på barn dessverre....

Skrevet

Nettopp, men det er ikke alle som forstår at det er forskjell på barn dessverre....

vad vill du med den kommentaren? få ett godkännande att "ja ditt barn är speciellt och behöver sitta bakåtvänt?"

För egen del är jag fullt medveten om att både barn och vuxna är olika - till viljestyrka, tålmodighet, envishet, principfasthet, längd och vikt, med olika ekonomi mm

- jag tänker ändå framföra argumenten för att sitta bakåtvänt. För det ÄR säkrare för barnet.

det är trist att det kommer så mycket negativa och tjuriga kommentarer från "gjest", det är svårt att veta vem man pratar med och om det är en eller flera personer.

Skrevet

Det virker ikke helt som du vet så mye om disse setene du snakker om. Cosmic kan snus når barnet er 9 kg. tungt, da skal man bruke selene som sitter i setet. Når barnet er 18 kilo tungt (mener jeg å huske) skal man kun bruke bilens egne seler med setet når man snur det.

hei

da sankker iv nok ikke om samme setet eller du husker feil det vnalige akta setet som var før var slik at du skulle bruker bilens belter rundt banret når man snudde det mange var da sure når de snudde tidlig fordi banret ikke kunne sitte i bilens bleter og de ikke kunne bruke setet kontinuerlig jeg menere og at de kom med et sete senere som du kunne bruke internbelter i fremovervnet men jeg vet ikke om det er så bra det var og et problem at man kunne misstolke introduksjonen og noe fikkog festet sete oi bletene fremovervnet og med internbelr riunt banret men det var ikke så bra det var ikke sikkert mulig setet nå er bedre

hilsen

Skrevet

hei

jo mer trassige banr man har jo mer viljestyrek må man og barn kan bli kronrollige vis man gir etter det det er viktig at når banret utviser en uønsket adferd så kal man ignorere det det er og vert framme i disse oprdarg programmene det er ra at det kan vere så mye vanskeligere i bilen en andre steder

hilsen

Skrevet

vad vill du med den kommentaren? få ett godkännande att "ja ditt barn är speciellt och behöver sitta bakåtvänt?"

För egen del är jag fullt medveten om att både barn och vuxna är olika - till viljestyrka, tålmodighet, envishet, principfasthet, längd och vikt, med olika ekonomi mm

- jag tänker ändå framföra argumenten för att sitta bakåtvänt. För det ÄR säkrare för barnet.

det är trist att det kommer så mycket negativa och tjuriga kommentarer från "gjest", det är svårt att veta vem man pratar med och om det är en eller flera personer.

hei

jeg er helt enig med deg jeg syns såne kommetarer er ille og jeg syns det kunne ha vert registreringsplikt her da hadde vi vist vem som er vem i vert fall kunne de som er gjest undertegne med noe så vis viste vemn det er gjest 1 og 2 for eksempel

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er en av gjestene og jeg har egentlig sagt det jeg vil si så jeg avslutter debatten her. Synd at du ser på mange av svarene som negative, det er vel helst at man har to oppfatninger av samme ting. Men, jeg vil gjerne gjøre det helt klart at selvfølgelig er det sikrere å sitte bakovervendt.

Skrevet

Jeg er en av gjestene og jeg har egentlig sagt det jeg vil si så jeg avslutter debatten her. Synd at du ser på mange av svarene som negative, det er vel helst at man har to oppfatninger av samme ting. Men, jeg vil gjerne gjøre det helt klart at selvfølgelig er det sikrere å sitte bakovervendt.

hei

greit at du føler deg støtt men hadde dere brukt nik så hadde vi sett vem vi svarte va

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg orker ikke lese gjennom hele tråden, men grunnen til at vi har måttet sette barnet vårt forovervendt, til tross for at han er under 3 år, er at han veier mer enn det som setet tåler i bakovervendt stilling. På vårt sete er dette 18 kg og jeg tror heller ikke jeg har sett noen andre seter som tåler mer enn 18 kg i bakovervendt stilling. Dersom noen foreldre putter tyngre barn i setet enn det det tåler, er dette slettes ikke noe sikrere enn om barnet settes forover i et sete tilpasset den faktiske vekten. Ved en kraftig kollisjon vil i verste fall setet ikke tåle påkjenningen dersom barnet er for tungt. Jeg skulle gjerne latt barnet mitt sittet bakovervendt en stund til, men setet tåler det altså ikke.

Noe annet jeg lurer på er hvorfor noen foreldre putter barnesetet i passarsjersetet foran. De fleste dødsulykker i trafikken er front mot front-kollisjoner og da er det ufattelig for meg at noen foreldre plasserer små barn der. Den tryggeste plassen i bilen er i baksetet, bak passarsjersetet. Blir litt komisk for meg at enkelte foreldre er helt hysteriske på at barnet skal sitte bakovervendt, samtidig som de putter barnesetet i forsetet.

Skrevet
Jeg orker ikke lese gjennom hele tråden, men grunnen til at vi har måttet sette barnet vårt forovervendt, til tross for at han er under 3 år, er at han veier mer enn det som setet tåler i bakovervendt stilling. På vårt sete er dette 18 kg og jeg tror heller ikke jeg har sett noen andre seter som tåler mer enn 18 kg i bakovervendt stilling. Dersom noen foreldre putter tyngre barn i setet enn det det tåler, er dette slettes ikke noe sikrere enn om barnet settes forover i et sete tilpasset den faktiske vekten. Ved en kraftig kollisjon vil i verste fall setet ikke tåle påkjenningen dersom barnet er for tungt. Jeg skulle gjerne latt barnet mitt sittet bakovervendt en stund til, men setet tåler det altså ikke.

Noe annet jeg lurer på er hvorfor noen foreldre putter barnesetet i passarsjersetet foran. De fleste dødsulykker i trafikken er front mot front-kollisjoner og da er det ufattelig for meg at noen foreldre plasserer små barn der. Den tryggeste plassen i bilen er i baksetet, bak passarsjersetet. Blir litt komisk for meg at enkelte foreldre er helt hysteriske på at barnet skal sitte bakovervendt, samtidig som de putter barnesetet i forsetet.

hei

jeg er helt enig med deg du har i det misnet hat banret bakovernet ti l grensa på dsetet det er mange som ikke har det og når det gjelder detsikreste så er ikke det bak pasasjersetet de fleste ulykkene skjer på grun av ikke overholdelse av vikeplikten og da fra siden den sikreste plassen er i midten bak krejg syuns også det er rat at folk plaserer små banr i frmasetet forovervnet de er for små til og tåle ppåkjenningen fra airbagne også framovervnet og kan ikke erbagen bare kobles ut og ike fjernes kan den også løse seg ut selv om den ikke er koblet på det ero gså ffarlig vis banret sitter bakovervent

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...