AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #101 Del Skrevet 4. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.inkassoguiden.no/artikler/178-flytt-strommen-uten-kredittsjekk "Strømabonnement er noe vi alle trenger og som du har rett til å få levert selv om du er registrert som dårlig betaler med betalingsanmerkninger. Denne beskyttelsen kalles "leveringsplikt" og er noe alle nettleverandører er pålagt å tilby alle hustander i sitt område uavhengig av deres økonomiske situasjon. Den eneste årsaken de kan nekte eller stenge strømmen er ved vesentlig mislighold fra skyldner direkte ovenfor dem som netteier." Det er nettleverandør som nekter, og det er dem som har sendt kravet videre til inkasso. Netleverandør har nok selv avskrevet beløpet som tapt fordi inkasso ikke har hjulpet, men i systemet står det fortsatt at kunden har en pågående inkassosak da kredinor ikke har fjernet inkassoen. Dersom inkassoselskapet har tatt rettslige steg, noe bildet med "salær og omkostning" kan tyde på, så foreldes ikke kravet. For øvrig ser jeg absolutt hvorfor bv blir kontaktet, dersom begge foreldre er arbeidsledig, og ikke får strøm til bolig engang. Det bør settes i gang tilsyn for å sørge for at barna ikke fortsetter leve uten lys og varme i boligen. Selv om varme og lys ikke er nødvendig akkurat nå på grunn av årstiden, så bør det følges opp med tanke på at været kan bli kaldere, og det i tillegg kan være vanskelig å holde en god ernæringrik kost for barna uten kokemuligheter og/eller kjøleskap. Men brannvesen bør også kontaktes dersom det trekkes skjøteledninger mellom boliger, da dette kan være brannfarlig. Anonymkode: 08a15...184 Barna har det helt fint. Det er sommer og alle barna er med besteforeldrene på bobiltur. Jeg har fått meg jobb i dag faktisk, fikk innvilget flyttehjelp og etableringshjelp av nav. Vi er ikke tilbakestående. Men det mye jeg velger å ikke skrive om. Du må lese hva jeg har skrevet tidligere. Jeg har gjentatt meg 10 ganger!! Strøm er i samme hus. Vi har akkurat hva vi behøver . Og ja, vi fikk bolig i Sør Trøndelag der jobben er ..flytter på mandag neste uke faktisk, og da får gutten min begynt på samme skole som før. Det var krav av nav at vi måtte flytte der jobben er. Mannen mistet jobben i oljebransjen. Vi er ikke di eneste med økonomien, og jeg ville ha råd..ikke hets Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #102 Del Skrevet 4. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordn gikk dette i dag, da? Anonymkode: 39426...db8 Det gikk bra. Jeg kunne legge frem at jeg har fått jobb og leie av leilighet fikk vi nå i dag tidlig. Dem godtok navgaranti :-) alt vil ordne seg. Regningen har mange feil og vil bli klaget inn i morgen med hjelp av nav. Skal dit i morgen ogaå. TaKk at du spør:-) Anonymkode: bb3d4...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #103 Del Skrevet 4. juli 2017 Er det virkelig så fort gjort?gå på nav...få flyttehjelp og etableringshjelp? Det må jeg si...de jobber effektivt på nav Anonymkode: 0d72b...1c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #104 Del Skrevet 4. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så fort gjort?gå på nav...få flyttehjelp og etableringshjelp? Det må jeg si...de jobber effektivt på nav Anonymkode: 0d72b...1c2 Slikt må søkes om, og det må legges ved en god del dokumentasjon. Blant annet må det innhentes tilbud fra to eller tre (usikker på reglene i dag) tilbydere for flytting. Etableringshjelp har jeg ikke vært borti, men det må uansett søkes om. Kanskje TS kan informere oss...? Vi kan jobbe ganske så effektivt, det er sikkert, men det her høres umulig ut. Håper virkelig ikke tar en saksbehandlers "dette skal vi undersøke" som en lovnad om både det ene og det andre.. Anonymkode: da160...fb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2017 #105 Del Skrevet 4. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så fort gjort?gå på nav...få flyttehjelp og etableringshjelp? Det må jeg si...de jobber effektivt på nav Anonymkode: 0d72b...1c2 Når kravet fra NAV er at de flytter dit jobben er så må også NAV innvilge flyttehjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #106 Del Skrevet 4. juli 2017 Ser jo ut som det er bare å gå på nav....vi trenger flyttehjelp...etableringshjelp.så er det vel penger før de får lønn. Er det så enkelt er det skremmende. Anonymkode: 0d72b...1c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2017 #107 Del Skrevet 4. juli 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er ditt strømforbruket estimert med i husleien? Hvem betaler du strømmen til? Anonymkode: 0d72b...1c2 Er det meg du spør? Jeg betaler husleie inkludert strøm (fastbeløp uten avregning) til husvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #108 Del Skrevet 4. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ddetet virkelig så fort gjort?gå på nav... få flyttehjelp og etableringshjelp? Det må jeg si...de jobber effektivt på nav Anonymkode: 0d72b...1c2 Det er en hastesak og nødhjelp. Og saken er litt mer innviklet med at leverandør nekter åpning av både meg, nav og familie. Hvis du er arbeidsledig plikter du deg til nav Å flytte der det er jobb. Dette er jo også for barnas skyld, at di får en sikker og trygg oppvekst. . Jeg er 100% arbeidsfør men min utdanning har ingen jobber ledige i denne byen. Det florerer av jobber der vi skal flytte og mannen min har fått jobbtilbud, Jeg har fått jobb og alt vil ordne seg snart. Vi har en god bakgrunn innen jobb og dette vet nav. Derfor hjelperr de oss. Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #109 Del Skrevet 4. juli 2017 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Når kravet fra NAV er at de flytter dit jobben er så må også NAV innvilge flyttehjelp. Du får tilbud om en godt betalt jobb,du bor en anben plass og arbeidgiver ikke tilbyr flyttehjelp. Er det noe en får,slipper å betale tilbake? Anonymkode: 0d72b...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2017 #110 Del Skrevet 4. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ser jo ut som det er bare å gå på nav....vi trenger flyttehjelp...etableringshjelp.så er det vel penger før de får lønn. Er det så enkelt er det skremmende. Anonymkode: 0d72b...1c2 Nå må du slutte. Dette er NAV sin arbeidsmarkedsavdeling. Deres jobb er å få folk ut i arbeid så de slipper å gå på arbeidsledighetstrygd og senere andre stønader når dette faller bort. Det å betale en engangsstønad for å flytte en familie der to personer kan få jobb er langt billigere enn å fortsette å betale arbeidsledighetstrygd. Jeg var selv arbeidsledig i noen perioder på 80-tallet. Jeg fikk kurs betalt av NAV (den gang Aetat) - tenk det. Fysj altså. Siden har jeg betalt skatt av full lønnsinntekt. Tror Norge AS går i pluss så langt når det gjelder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2017 #111 Del Skrevet 4. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får tilbud om en godt betalt jobb,du bor en anben plass og arbeidgiver ikke tilbyr flyttehjelp. Er det noe en får,slipper å betale tilbake? Anonymkode: 0d72b...1c2 Det er noe en får ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #112 Del Skrevet 4. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en hastesak og nødhjelp. Og saken er litt mer innviklet med at leverandør nekter åpning av både meg, nav og familie. Hvis du er arbeidsledig plikter du deg til nav Å flytte der det er jobb. Dette er jo også for barnas skyld, at di får en sikker og trygg oppvekst. . Jeg er 100% arbeidsfør men min utdanning har ingen jobber ledige i denne byen. Det florerer av jobber der vi skal flytte og mannen min har fått jobbtilbud, Jeg har fått jobb og alt vil ordne seg snart. Vi har en god bakgrunn innen jobb og dette vet nav. Derfor hjelperr de oss. Anonymkode: bb3d4...855 Hastesak og nødhjelp - det har med sosialhjelp å gjøre - altså kommunale ytelser. Flyttehjelp (og eventuelt etablering) er en statlig ytelse, og må søkes om på vanlig måte. Det er selvsagt mulig at man får forskuttert et eventuelt mulig beløp som sosialhjelp, som så skal tilbakebetales dersom man får innvilget søknad. Men man har da ingen garanti for at man faktisk får innvilget søknad om flytting. De fleste kontorer ønsker at folk søker statlige ytelser de har krav på, da dette går av statlig budsjett, mens alt av sosialhjelp er noe man selv må lage budsjett og regneskap for, og så forsvare for rådmann og kommunestyre. Anonymkode: da160...fb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #113 Del Skrevet 4. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sermm jo ut som det er bare ..vi trenger ane får flyttehjelp...etableringshjelp.så er det vel penger før de får lønn. Er det så enkelt er det skremmende. Anonymkode: 0d72b...1c2 Skremmende?? At jeg som NORSK skattebetaler siden 2006 får et Problem som kan løses med litt hjelp av nav? Narkomane får denne hjelpen, innvandrere ikke minst. Jeg er en fullt oppegående menneske og nav Er villige til å hjelpe og jeg skammer meg ikke !! Anonymkode: bb3d4...855 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #114 Del Skrevet 4. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hastesak og nødhjelp - det har med sosialhjelp å gjøre - altså kommunale ytelser. Flyttehjelp (og eventuelt etablering) er en statlig ytelse, og må søkes om på vanlig måte. Det er selvsagt mulig at man får forskuttert et eventuelt mulig beløp som sosialhjelp, som så skal tilbakebetales dersom man får innvilget søknad. Men man har da ingen garanti for at man faktisk får innvilget søknad om flytting. De fleste kontorer ønsker at folk søker statlige ytelser de har krav på, da dette går av statlig budsjett, mens alt av sosialhjelp er noe man selv må lage budsjett og regneskap for, og så forsvare for rådmann og kommunestyre. Anonymkode: da160...fb4 Jeg fikk all info i dag, jeg måtte ha arbeidsbekreftelse og leiekontrakt. Fikk det i dag. Jeg har gode referanser heldig vis og nav har tatt alt til etteretning og derfor skal vi tilbake i morgen for å ordne alt. Samt servicekontoret... Anonymkode: bb3d4...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #115 Del Skrevet 4. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende?? At jeg som NORSK skattebetaler siden 2006 får et Problem som kan løses med litt hjelp av nav? Narkomane får denne hjelpen, innvandrere ikke minst. Jeg er en fullt oppegående menneske og nav Er villige til å hjelpe og jeg skammer meg ikke !! Anonymkode: bb3d4...855 Kanskje det har noe med alder å gjøre? Hvor gammel er du? Anonymkode: da160...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #116 Del Skrevet 4. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk all info i dag, jeg måtte ha arbeidsbekreftelse og leiekontrakt. Fikk det i dag. Jeg har gode referanser heldig vis og nav har tatt alt til etteretning og derfor skal vi tilbake i morgen for å ordne alt. Samt servicekontoret... Anonymkode: bb3d4...855 Servicekontoret...? Anonymkode: da160...fb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #117 Del Skrevet 4. juli 2017 15 minutter siden, Blondie65 skrev: Det er noe en får ja. Ja, du får det siden nav krever det av oss Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #118 Del Skrevet 4. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det har noe med alder å gjøre? Hvor gammel er du? Anonymkode: da160...fb4 Jeg er 29 Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #119 Del Skrevet 4. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende?? At jeg som NORSK skattebetaler siden 2006 får et Problem som kan løses med litt hjelp av nav? Narkomane får denne hjelpen, innvandrere ikke minst. Jeg er en fullt oppegående menneske og nav Er villige til å hjelpe og jeg skammer meg ikke !! Anonymkode: bb3d4...855 Vet du hva...må være spesielt. I hvilke kommune florerer det av jobber i Trøndelag. Er for meg helt ukjent. Ja jeg er arbeidsledig. Oppsagt i oljen. (Oljerelatert) Min mann har fastor jobb her. Tenåringsunger i skole. Jeg kunne få fast jobb i et annet fylke. Jeg kunne ikke,for jeg har ikke råd. Det var så dyrt å leie, reise at jeg ville rasert økonomien hjemme. Hjelp av nav? Nei. Anonymkode: 0d72b...1c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #120 Del Skrevet 4. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk all info i dag, jeg måtte ha arbeidsbekreftelse og leiekontrakt. Fikk det i dag. Jeg har gode referanser heldig vis og nav har tatt alt til etteretning og derfor skal vi tilbake i morgen for å ordne alt. Samt servicekontoret... Anonymkode: bb3d4...855 Hvilke ytelse gir et kommunalt cervicekontor?regner med at det er det du mener? Anonymkode: 0d72b...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå