Gå til innhold

strøm nav barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd med han i fem år og ikke sett et brev fra politi og ikke noe lønnstrekk da vi har felles økonomi

Anonymkode: bb3d4...855

Sånt er lett å skjule!! 

Anonymkode: 3e3af...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånt er lett å skjule!! 

Anonymkode: 3e3af...c25

Ja vet det, men vi har felles lønnskonto. Så jeg har full tilgang til alt. 

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vet det, men vi har felles lønnskonto. Så jeg har full tilgang til alt. 

Anonymkode: bb3d4...855

Men lønnstrekk trekkes før lønna kommer inn på mottakers konto...

Anonymkode: 32c65...1b3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men lønnstrekk trekkes før lønna kommer inn på mottakers konto...

Anonymkode: 32c65...1b3

Åh. Det hviste jeg Ikke.. men fortsatt så om det har vært lønnstrekk, og regninga er 15 år, ville det jo blitt gjort for noen år siden. Det er kun kredinor. Står varsel om sending av tvangsforbydelse. Skulle ha kommet noe for ti år siden mener nå jeg da

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vet det, men vi har felles lønnskonto. Så jeg har full tilgang til alt. 

Anonymkode: bb3d4...855

Siden lønnstrekk foretas av arbeidsgiver og du skal klage på en regning som du ikke visste om, er det på sin plass å spørre mannen direkte om det er noe han burde fortalt siden strømselskapet garantert kommer til å dokumentere det hvis de har opprettholdt kravet gjennom 15 år. Med andre ord: hvis det er noe som bør sies om unndratte regninger, skjulte lønnstrekk osv er sjansen der NÅ før strømselskapet svarer på henvendelsen. Jeg håper for deres del at dette er en feil, og at en bestridelse av kravet gjør at strømmen blir satt på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Siden lønnstrekk foretas av arbeidsgiver og du skstrømage på en regning som du ikke visste om, er det på sin plass å spørre mannen direkte om det er noe han burde fortalt siden strømselskapet garantert kommer til å dokumentere det hvis de har opprettholdt kravet gjennom 15 år. Med andre ord: hvis det er noe som bør sies om unndratte regninger, skjulte lønnstrekk osv er sjansen der NÅ før strømselskapet svarer på henvendelsen. Jeg håper for deres del at dette er en feil, og at en bestridelse av kravet gjør at strømmen blir satt på igjen.

Takk. Vi skal få alt tillsendt innen tirsdag neste uke sa dem. Men at vi ikke får strøm via familie eller nav så virker det som om noe ikke stemmer her. Tror netteier gjør noe ulovlig

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det livet deres høres ekstremt rotete ut! Håper dere kommer dere på rett kjøl og får orden på jobb, bolig og økonomi for barnas skyld så fort som mulig!

Anonymkode: fdf6b...567

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det livet deres høres ekstremt rotete ut! Håper dere kommer dere på rett kjøl og får orden på jobb, bolig og økonomi for barnas skyld så fort som mulig!

Anonymkode: fdf6b...567

Takk, det gjør jeg også. Vi må bare finne den rette personen som kan hjelpe med bolig i trondheim siden vi må flytte dit pgr av jobb. Nav sa vi måtte flytte der jobben var selv om det går utover barna

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nav i møre og romsdal hjelpe med bolig i sør trøndelag?

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Rykk inn annonse på finn selv. Det koster ikke all verden.

Nei men liten sjanse for at dem tar navgaranti..

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei men liten sjanse for at dem tar navgaranti..

Anonymkode: bb3d4...855

Det finner du ikke ut før du har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Det finner du ikke ut før du har prøvd.

Sant så sant... men uansett en svært trist sak. Men alt det jordiske ordner seg:-)

Anonymkode: bb3d4...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Strømselskapet kan ikke komme 15 år(!) etterpå og kreve noe som helst, med mindre de har sendt ut krav jevnlig i alle 15 årene. Med mindre mannen din har vært uten reell inntekt i alle disse årene, ville han dessuten hatt lønnstrekk for denne regningen for lenge siden, og med mindre den var ekstremt høy fra begynnelsen, burde den vært nedbetalt nå. Forøvrig er netteier nødt til å gi dere strøm, uavhengig om det er de som har fremsatt kravet. 

2. Det er selvfølgelig uheldig for et barn å bytte skole hele 3 ganger pga flytting, men det er enda mer uheldig å leve med svært dårlig økonomi over lengre tid. Finnes det jobb for en av dere/begge et annet sted, så er det klart mest fornuftig å flytte.

3. Skjøteledning fra en boenhet til en annen er en svært dårlig idè med tanke på brannfare. 

4. NAV der du bor kan hjelpe deg med å ta kontakt med rette instans i den kommunen de mener dere skal flytte til, slik at dere får bolig der. Ellers er det bare å ringe boligkontoret i den kommunen der jobben finnes og forklare situasjonen. Slike ting tar gjerne litt tid, så ta kontakt så fort som mulig. 

5. Det er rutine at NAV tar kontakt med barnevernet i tilfeller som dette. Det betyr jo ikke at barna havner i fosterhjem. 

6. Snakk med mannen din! Hvis kravet fra strømselskapet er reeelt, så er det noe han ikke har fortalt deg. Det er lettere å finne veien videre dersom du har alle fakta om saken.

Anonymkode: ea168...a88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Vi skal få alt tillsendt innen tirsdag neste uke sa dem. Men at vi ikke får strøm via familie eller nav så virker det som om noe ikke stemmer her. Tror netteier gjør noe ulovlig

Anonymkode: bb3d4...855

Hvorfor tror du de gjør noe ulovlig? Leverandøren er i sin fulle rett til å stenge når regningen ikke blir betalt. 

Anonymkode: 341c2...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Strømselskapet kan ikke komme 15 år(!) etterpå og kreve noe som helst, med mindre de har sendt ut krav jevnlig i alle 15 årene. Med mindre mannen din har vært uten reell inntekt i alle disse årene, ville han dessuten hatt lønnstrekk for denne regningen for lenge siden, og med mindre den var ekstremt høy fra begynnelsen, burde den vært nedbetalt nå. Forøvrig er netteier nødt til å gi dere strøm, uavhengig om det er de som har fremsatt kravet. 

2. Det er selvfølgelig uheldig for et barn å bytte skole hele 3 ganger pga flytting, men det er enda mer uheldig å leve med svært dårlig økonomi over lengre tid. Finnes det jobb for en av dere/begge et annet sted, så er det klart mest fornuftig å flytte.

3. Skjøteledning fra en boenhet til en annen er en svært dårlig idè med tanke på brannfare. 

4. NAV der du bor kan hjelpe deg med å ta kontakt med rette instans i den kommunen de mener dere skal flytte til, slik at dere får bolig der. Ellers er det bare å ringe boligkontoret i den kommunen der jobben finnes og forklare situasjonen. Slike ting tar gjerne litt tid, så ta kontakt så fort som mulig. 

5. Det er rutine at NAV tar kontakt med barnevernet i tilfeller som dette. Det betyr jo ikke at barna havner i fosterhjem. 

6. Snakk med mannen din! Hvis kravet fra strømselskapet er reeelt, så er det noe han ikke har fortalt deg. Det er lettere å finne veien videre dersom du har alle fakta om saken.

Anonymkode: ea168...a88

Takk for god info. All info er hentet og jeg fikk det på min mail. Vi skal til økonom på nav i morgen for det stemmer ikke kravet. Har sett alle spesifikasjoner od den leiligheten var inklusiv strøm hvis nok og  prøver nå å få tak på tidligere husvert. 

 

Takk igjen:-)

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du de gjør noe ulovlig? Leverandøren er i sin fulle rett til å stenge når regningen ikke blir betalt. 

Anonymkode: 341c2...863

Fordi den er datert tilbake til 2004, han har aldri mottatt krav, de nekterbåde meg og familie strøm..dermed tror jeg de gjør noe som er ukorrekt og ulovlig

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeld på strøm er vel første gang jeg hører om.Gjeld på hus/leilighet/bil er noe helt annet.
 

Anonymkode: 223c9...884

Endret av Kragebein
Ryddet for svar til slettet innlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er forskjell på type gjeld, vet du.

Gjeld på strøm er vel første gang jeg hører om.Gjeld på hus/leilighet/bil er noe helt annet.

Anonymkode: 223c9...884

MarianneGjeld er gjeld... om du mister jobben med alle de eiendelene så sliter du. Her er det snakk om en foreldet regning etter min mening og etter hva  jeg har lest og sett.. men du holder deg ikke helt til temaet. Kan duikke heller finne ut av lovene og komme tilbake til meg når du har mere innsikt i hva som er skrevet tidligere her?   Takk, mvh 

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...