Gå til innhold

strøm nav barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må vi kontaKte advokat for hjelpe eller økonom for å søke eller klage?

Anonymkode: bb3d4...855

Jeg ville startet med NAV sin gjeldstelefon, 5555 3339. Der kan du være anonym - de har uansett ikke innsikt i hva slags gjeld man har. De kan kanskje svare på hva loven sier om en 15 år gammel regning. Og sjekk om dere kan logge inn på Kredinor.no slik at dere vet hva dere snakker om før dere spør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi måtte gå til nav når selskApet nektet siden vi bodde her. Jeg har Alt doumenteRt.Og ja strøm med skøyteledning.

Vi gjør alt vi kan for at barna har det fint og skjermer de svært godt. De tror vi har ordnet strøm bittelitt. Vi krangler svært lite ellers også heldig vis:-) 8

 

Anonymkode: bb3d4...855

Altså, du får strøm fra naboen til lys, varme, tv og alt annet som går på strøm, via en skjøteledning? Hva tror du skjer med både dere og naboen dersom dette medfører en brann? 

Greit, naboen prøver å hjelpe men dette er ikke å hjelpe det e rå utsette mange for alvorlig fare. 

Måtte bv ta over omsorgen for barna inntil dere voksne blir voksne. Barn skal ikke lide og leve i livsfare på grunn av voksnes uansvarlighet. 

Anonymkode: 39426...db8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettleier har leveringsplikt på strøm, så dere må bruke dem. Forøvrig så kommer ikke en 15 år gammel regning opp på kredittsjekk for betalingsanmerkninger skjules etter fire år. Mye som skurrer ikke denne tråden. 

Anonymkode: d5baa...73f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, duukjente strøm fra naboen til lys, varme, tv og alt annet som går på strøm, via en skjøteledning? Hva tror du skjer med både dere og naboen dersom dette medfører en brann? 

Greit, naboen prøver å hjelpe men dette er ikke å hjelpe det e rå utsette mange for alvorlig fare. 

Måtte bv ta over omsorgen for barna inntil dere voksne blir voksne. Barn skal ikke lide og leve i livsfare på grunn av voksnes uansvarlighet. 

Anonymkode: 39426...db8

Nei vi har opp til flere. Naboen er på ferie.. Og er kun tv generelt som står på..intet lys eller varme. Er 25 grader ute.. 

Så du mener dem skal bli hentet av politi og Ukjente mennesker og satt i beredskapshjem pgr av dårlig økonomi? Jøss..har ikke hørt om det på luksusfellen. Vi har en samlet gjeld på 250000...  barna våre Har alt dem behøver. 

Anonymkode: bb3d4...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettleier har leveringsplikt på strøm, så dere må bruke dem. Forøvrig så kommer ikke en 15 år gammel regning opp på kredittsjekk for betalingsanmerkninger skjules etter fire år. Mye som skurrer ikke denne tråden. 

Anonymkode: d5baa...73f

Tror ikke du forstår helt problemstillingen, Men takk for svar

Anonymkode: bb3d4...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, applestories skrev:

Jeg ville startet med NAV sin gjeldstelefon, 5555 3339. Der kan du være anonym - de har uansett ikke innsikt i hva slags gjeld man har. De kan kanskje svare på hva loven sier om en 15 år gammel regning. Og sjekk om dere kan logge inn på Kredinor.no slik at dere vet hva dere snakker om før dere spør.

Takk, det skal jeg gjøre

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du forstår helt problemstillingen, Men takk for svar

Anonymkode: bb3d4...855

Jeg forstår ikke problemstillingen? Du spør (blant annet) om selskapet kan gjøre dette, og svaret er altså nei. 

Har dere en inkassosak som er nyere enn 4 år, kan alle selskaper unntatt nettleieselskapet nekte dere strøm. 

Har dere en inkassosak som er eldre enn 4 år, vil ingen kunne nekte dere strøm fordi det ikke kommer opp på kredittsjekk. 

Anonymkode: d5baa...73f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke problemstillingen? Du spør (blant annet) om selskapet kan gjøre dette, og svaret er altså nei. 

Har dere en inkassosak som er nyere enn 4 år, kan alle selskaper unntatt nettleieselskapet nekte dere strøm. 

Har dere en inkassosak som er eldre enn 4 år, vil ingen kunne nekte dere strøm fordi det ikke kommer opp på kredittsjekk. 

Anonymkode: d5baa...73f

Beklager. er nettleieselskapet som nekter. Det var hos dem han hadde alt samlet. De nektet også min svigerinne siden vi bodde her. Nav vet jeg må hjelpe med bolig, men da må vi skifte fylke grunnet jobb. Vi vet ikke hva vi skal gjøre..

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi har opp til flere. Naboen er på ferie.. Og er kun tv generelt som står på..intet lys eller varme. Er 25 grader ute.. 

Så du mener dem skal bli hentet av politi og Ukjente mennesker og satt i beredskapshjem pgr av dårlig økonomi? Jøss..har ikke hørt om det på luksusfellen. Vi har en samlet gjeld på 250000...  barna våre Har alt dem behøver. 

Anonymkode: bb3d4...855

Unnskyld! Dere har strukket et antall skjøteledninger fra naboens tomme hus og til deres. En helt normal varmtvannsbereder trekker i underkant av 2 kW (altså en 10A kurs helt alene). Det er altså trukket skjøteledning m/jord i 2,5 kvadrat  fra hus til hus?

Det bør faktisk være noen som ringer netteier ganske raskt og får satt en stopper for denne galskapen før det blir skummelt varmt et eller annet sted. Høyst sannsynlig hos naboen.

Anonymkode: 89749...b25

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og mannen visste ikke at han skyldte nettleverandøren penger ...?

Kravet er foreldet dersom det ikke er purret/opprettholdt etter tre år. Så hva har mannen gjort med inkassovarsler o.l. i disse 15 årene? Det hadde blitt lønnstrekk hver 6. måned for lenge siden hvis kravet rettmessig hadde blitt opprettholdt i disse årene. Hva har skjedd?

Ingen kan komme deisende med et 15 år gammelt krav. Her er det noe som skurrer. Din mann eller strømselskapet har et forklaringsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Og mannen visste ikke at han skyldte nettleverandøren penger ...?

Kravet er foreldet dersom det ikke er purret/opprettholdt etter tre år. Så hva har mannen gjort med inkassovarsler o.l. i disse 15 årene? Det hadde blitt lønnstrekk hver 6. måned for lenge siden hvis kravet rettmessig hadde blitt opprettholdt i disse årene. Hva har skjedd?

Ingen kan komme deisende med et 15 år gammelt krav. Her er det noe som skurrer. Din mann eller strømselskapet har et forklaringsproblem.

Nei, for han har hadd strøm der i ettertid. Og jeg har sett informasjonen om alt, så han lyver ikke. Jeg

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for han har hadd strøm der i ettertid. Og jeg har sett informasjonen om alt, så han lyver ikke. Jeg

Anonymkode: bb3d4...855

Jeg har bodd med han i fem år og ikke sett et brev fra politi og ikke noe lønnstrekk da vi har felles økonomi

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld! Dere har strukket et antall skjøteledninger fra naboens tomme hus og til deres. En helt normal varmtvannsbereder trekker i underkant av 2 kW (altså en 10A kurs helt alene). Det er altså trukket skjøteledning m/jord i 2,5 kvadrat  fra hus til hus?

Det bør faktisk være noen som ringer netteier ganske raskt og får satt en stopper for denne galskapen før det blir skummelt varmt et eller annet sted. Høyst sannsynlig hos naboen.

Anonymkode: 89749...b25

Nei det er en tomannsbolig. Vi bruker opp til flere kanaler. Alt er inne pg vi bruker bare tv og en perkulatormaskin til kaffe om morgenen. Det har gått to dager og vi har kontaktet leverandør. Nav har og familien vår. Vi vet ikkee hva vi skal gjøre

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for han har hadd strøm der i ettertid. Og jeg har sett informasjonen om alt, så han lyver ikke. Jeg

Anonymkode: bb3d4...855

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd med han i fem år og ikke sett et brev fra politi og ikke noe lønnstrekk da vi har felles økonomi

Anonymkode: bb3d4...855

DA har strømselskapet ikke noe krav å vise til - mest sannsynlig. Sett dere ned og bestrid kravet skriftlig - i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Blondie65 skrev:

 

DA har strømselskapet ikke noe krav å vise til - mest sannsynlig. Sett dere ned og bestrid kravet skriftlig - i kveld.

Er det da elklagenemda eller netteier jeg skal sende innsigelsen til?

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Og vi låner strøm av naboen samt at vi har varmvann

Anonymkode: bb3d4...855

 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi har opp til flere. Naboen er på ferie.. Og er kun tv generelt som står på..intet lys eller varme. Er 25 grader ute.. 

 

Anonymkode: bb3d4...855

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er en tomannsbolig. Vi bruker opp til flere kanaler. Alt er inne pg vi bruker bare tv og en perkulatormaskin til kaffe om morgenen. Det har gått to dager og vi har kontaktet leverandør. Nav har og familien vår. Vi vet ikkee hva vi skal gjøre

Anonymkode: bb3d4...855

Uten strøm intet varmt vann. Uten strøm ingen varm mat.

Så det varmtvannet har ingen skjøteledning?

Og alle de andre skjøteledningene hva er de til da siden det bare er en kaffemaskin og en tv som trekker strøm nå i sommerferien ;)

Anonymkode: 89749...b25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det da elklagenemda eller netteier jeg skal sende innsigelsen til?

Anonymkode: bb3d4...855

Du sender innsigelsen til den som har utstedt regningen dere har mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Uten strøm intet varmt vann. Uten strøm ingen varm mat.

Så det varmtvannet har ingen skjøteledning?

Og alle de andre skjøteledningene hva er de til da siden det bare er en kaffemaskin og en tv som trekker strøm nå i sommerferien ;)

Anonymkode: 89749...b25

Det er felles tank, en ledning til tv (fra kjeller) og en til kaffe og av og til lader. Den fra gangen nede

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Blondie65 skrev:

Du sender innsigelsen til den som har utstedt regningen dere har mottatt.

Takk:-)

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...