Gå til innhold

strøm nav barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna har det helt fint. Det er sommer og alle barna er med besteforeldrene på bobiltur. 

Jeg har fått meg jobb i dag faktisk, fikk innvilget flyttehjelp og etableringshjelp av nav. Vi er ikke tilbakestående. Men det mye jeg velger å ikke skrive om. 

Du må lese hva jeg har skrevet tidligere. Jeg har gjentatt meg 10 ganger!! Strøm er i samme hus. Vi har akkurat hva vi behøver .

 

Og ja, vi fikk bolig i Sør Trøndelag der jobben er ..flytter på mandag neste uke faktisk, og da får gutten min begynt på samme skole som før. Det var krav av nav at vi måtte flytte der jobben er. Mannen mistet jobben i oljebransjen. Vi er ikke di eneste med økonomien, og jeg ville ha råd..ikke hets

Anonymkode: bb3d4...855

Jeg hetser ikke, jeg påpeker fakta, og jeg har lest hele tråden. 
For å få strøm fra nabo må dere strekke ledninger, og med mindre det er gjort av elektriker kan det være brannfarlig. 
Skjøteledninger fra rom til rom er frarådet fordi det kan øke brannfare, og dere kobler mellom ulike boenheter...
Skjøteledninger er også kun ment for bruk til apparater som bruker lite strøm. Skjøteledninger står på toppen av hva som forårsaker branner i bolighus. Uvettig bruk kan gi avkorting på forsikringer, og i denne situasjonen for både dere og nabo. 
 

Anonymkode: 08a15...184

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke ytelse gir et kommunalt cervicekontor?regner med at det er det du mener?

Anonymkode: 0d72b...1c2

Ja,bostøtte. Nav krever at vi søker

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva...må være spesielt. I hvilke kommune florerer det av jobber i Trøndelag.  Er for meg helt ukjent. Ja jeg er arbeidsledig. Oppsagt i oljen. (Oljerelatert) Min mann har fastor jobb her. Tenåringsunger i skole. Jeg kunne få fast jobb i et annet fylke. Jeg kunne ikke,for jeg har ikke råd. Det var så dyrt å leie, reise at jeg ville rasert økonomien hjemme. Hjelp av nav? Nei. 

Anonymkode: 0d72b...1c2

Vet du hva, om det sto på det å flytte og få seg jobb, enn å velge bort inntekt som går mere utover barna enn å flytte, så gjør mann det!! Om Nav krever det og formidler alt som skjer til barnevern er du pliktig til å flytte på deg og nav plikter å hjelpe deg.  Hjelp av nav?! Ja tenk det du. Om det hjelper barna så JA!!!

Anonymkode: bb3d4...855

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter bare ikke at dere ikke har flytta før. Gubben din har gått ledig i to år,og økonomien er rævkjørt. Nå må kommune trå til med alt.

Når det gjelder min flytting, så blir reiser hjem veldig dyrt. Eks hver 14 dag. Leie av bolig der det var jobb,er hinsides. Da ville jeg kjørt økonomien/boliglån på ræv hjemme.

Jeg bruke oppsparte midler til utgifter. Sånn man gjør da man er i jobb. 

Anonymkode: 0d72b...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter bare ikke at dere ikke har flytta før. Gubben din har gått ledig i to år,og økonomien er rævkjørt. Nå må kommune trå til med alt.

Når det gjelder min flytting, så blir reiser hjem veldig dyrt. Eks hver 14 dag. Leie av bolig der det var jobb,er hinsides. Da ville jeg kjørt økonomien/boliglån på ræv hjemme.

Jeg bruke oppsparte midler til utgifter. Sånn man gjør da man er i jobb. 

Anonymkode: 0d72b...1c2

Vi flyttet for kun 3 mnd siden og det er ikke jobber her. Så nå må vi flytte tilbake og jeg la meg langflat til ekssjef som har starta nytt selskap og fikk jobb på dagen. ✅

Anonymkode: bb3d4...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har ikke gubben din tatt pendlerjobb før nå. Etter to år med ledighet?

Anonymkode: 0d72b...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har ikke gubben din tatt pendlerjobb før nå. Etter to år med ledighet?

Anonymkode: 0d72b...1c2

Det er ikke bare å ta en jobb.. Men han har stilt på alle tiltak nav har krevd og han jobbet via dem (tiltaksarbeid) ,fått dagpenger imens. Nå har han fått jobbtilbud i den byen vi skal flytte og er i full gang med en gang vi får barnepass

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å ta en jobb.. Men han har stilt på alle tiltak nav har krevd og han jobbet via dem (tiltaksarbeid) ,fått dagpenger imens. Nå har han fått jobbtilbud i den byen vi skal flytte og er i full gang med en gang vi får barnepass

Anonymkode: bb3d4...855

Alltid avhengig av noen dere. Klarer dere aldri selv? Når alt annet er "i boks" må dere tydeligvis ha hjelp til mer.

Anonymkode: b1b99...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter dere , uten penger. Uten å sjekke jobbmuligheter?oppdager mår dere kommer at det ikke er jobb?

Tar det for gitt at det er nav sin jobb og betale. Å bruke naverpliktigkortet...syns bare det går litt fort i svingene her. Ordne flyttehjelp..økonomisk hjelp..etableringshhelp på en dag! Ikke viste jeg at det går så fort. At en kommer inn på dagen. Vet at om det er akutthjelp,så kan en få nødhjelp på dagen,men da vil jeg tro det er folk de kjenner til som er i en vanskelig økonomisk situasjon.  Dere kommer inn på dagen..kvikkfix for det lokale navkontor.. er dere ukjente. Siden dere kommer flyttende. Du syns ikke rart at noen er forundret?

Anonymkode: 0d72b...1c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid avhengig av noen dere. Klarer dere aldri selv? Når alt annet er "i boks" må dere tydeligvis ha hjelp til mer.

Anonymkode: b1b99...3f7

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å ta en jobb.. Men han har stilt på alle tiltak nav har krevd og han jobbet via dem (tiltaksarbeid) ,fått dagpenger imens. Nå har han fått jobbtilbud i den byen vi skal flytte og er i full gang med en gang vi får barnepass

Anonymkode: bb3d4...855

Ikke bare å ta en jobb?ikke det du svare i tidligere innlegg for litt siden. Du som jeg vet at tiltak ikke gir mere enn dagpenger.Sånn sett....så har alarmen min gått for x antall innlegg siden

Anonymkode: 0d72b...1c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid avhengig av noen dere. Klarer dere aldri selv? Når alt annet er "i boks" må dere tydeligvis ha hjelp til mer.

Anonymkode: b1b99...3f7

Det var en svært stygg påstand og velger å heve meg over smålige folk.. Hjelp for første gang på 29 år... Så takk til deg:-)

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ikke bare å ta en jobb?ikke det du svare i tidligere innlegg for litt siden. Du som jeg vet at tiltak ikke gir mere enn dagpenger.Sånn sett....så har alarmen min gått for x antall innlegg siden

Anonymkode: 0d72b...1c2

Ja for meg er det bare å ta en jobb. Men ingen forsikringsjobber her ledig.det er godt betalt. Jeg jobbet i sør Trøndelag i to år som agent men firmaet gikk konk i min mammaperm. Da hadde vi økonomien på stell til en hvis grad. Men konkursboet mangler mye info og jeg fikk avslag på dagpenger på grunn av dette. Så flytta vi tilbake til hjembyen, fikk ikke jobb,min man fra oljebransjen et utdanna agronom. Dermed jobb i Trøndelag;-)  og ja magisk vis fikk jeg leiligheten på dagen for gode referanser og nav hjelper oss for det billigere enn at vi lever på sossen.. 

 

 

 

Høy IQ mangel her... Hjelpes

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytter dere , uten penger. Uten å sjekke jobbmuligheter?oppdager mår dere kommer at det ikke er jobb?

Tar det for gitt at det er nav sin jobb og betale. Å bruke naverpliktigkortet...syns bare det går litt fort i svingene her. Ordne flyttehjelp..økonomisk hjelp..etableringshhelp på en dag! Ikke viste jeg at det går så fort. At en kommer inn på dagen. Vet at om det er akutthjelp,så kan en få nødhjelp på dagen,men da vil jeg tro det er folk de kjenner til som er i en vanskelig økonomisk situasjon.  Dere kommer inn på dagen..kvikkfix for det lokale navkontor.. er dere ukjente. Siden dere kommer flyttende. Du syns ikke rart at noen er forundret?

Anonymkode: 0d72b...1c2

Les lengere ned.... Orker ikke gjenta meg.. Men du er svært uhøflig når du skriver.. Lurer på hva jobben din er. Stakkars medarbeidere

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2017 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Åh. Det hviste jeg Ikke.. men fortsatt så om det har vært lønnstrekk, og regninga er 15 år, ville det jo blitt gjort for noen år siden. Det er kun kredinor. Står varsel om sending av tvangsforbydelse. Skulle ha kommet noe for ti år siden mener nå jeg da

Anonymkode: bb3d4...855

Om jeg leste riktig så er altså summen på 76.000,- Kommer dette opp for dagslyset igjen så vil de nok garantert sende ut en tvangsforbyrdelse. Siden summen er "såpass" høy vil de nok komme på døren deres å kreve å selge unna deres verdisaker for å bli a jour. Alle her kan jo være enige i at det virker ikke som dere har særlig økonomisk rettningssans. Nå som du er klar over denne regningen så burde du med umiddelbar virkning kontakte kreditorene å bønnfale dem om å få en nedbetalingsplan, men utifra hva du skrive så virker det som at det er litt for sent nå..  Om du har ditt på det tørre så burde du ikke frykte barnevernet. Har du derimot flere ting som kan gjøre barnevernet bekymret mtp omsorg for barna så blir situasjonen en annen... Det ville vært meg bekymringsverdig at barn må leve under forhold hvor eneste mulighet for å få strøm er å bruke livsfarlig kjøteledninger fra naboer.. Lykke til!

Anonymkode: 4137c...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg leste riktig så er altså summen på 76.000,- Kommer dette opp for dagslyset igjen så vil de nok garantert sende ut en tvangsforbyrdelse. Siden summen er "såpass" høy vil de nok komme på døren deres å kreve å selge unna deres verdisaker for å bli a jour. Alle her kan jo være enige i at det virker ikke som dere har særlig økonomisk rettningssans. Nå som du er klar over denne regningen så burde du med umiddelbar virkning kontakte kreditorene å bønnfale dem om å få en nedbetalingsplan, men utifra hva du skrive så virker det som at det er litt for sent nå..  Om du har ditt på det tørre så burde du ikke frykte barnevernet. Har du derimot flere ting som kan gjøre barnevernet bekymret mtp omsorg for barna så blir situasjonen en annen... Det ville vært meg bekymringsverdig at barn må leve under forhold hvor eneste mulighet for å få strøm er å bruke livsfarlig kjøteledninger fra naboer.. Lykke til!

Anonymkode: 4137c...9cb

Du leste ikke lengre oppe før du kommenterer nei.. Hjelpes..

Barna er på ferie, vi drar på mandag. Nav meldte kun pgr av mangel på strøm,da snedte vi bort barna, fikksa dritten vi sitter og satt økonom på saken. 

 

Viser At du er en lar person om du ikke gidder å lese..

Anonymkode: bb3d4...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du leste ikke lengre oppe før du kommenterer nei.. Hjelpes..

Barna er på ferie, vi drar på mandag. Nav meldte kun pgr av mangel på strøm,da snedte vi bort barna, fikksa dritten vi sitter og satt økonom på saken. 

 

Viser At du er en lar person om du ikke gidder å lese..

Anonymkode: bb3d4...855

Hahaaa. Lar :-) epic. Ja kanskje det også..men mente lat:-p har vel rett på begge..

Anonymkode: bb3d4...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for meg er det bare å ta en jobb. Men ingen forsikringsjobber her ledig.det er godt betalt. Jeg jobbet i sør Trøndelag i to år som agent men firmaet gikk konk i min mammaperm. Da hadde vi økonomien på stell til en hvis grad. Men konkursboet mangler mye info og jeg fikk avslag på dagpenger på grunn av dette. Så flytta vi tilbake til hjembyen, fikk ikke jobb,min man fra oljebransjen et utdanna agronom. Dermed jobb i Trøndelag;-)  og ja magisk vis fikk jeg leiligheten på dagen for gode referanser og nav hjelper oss for det billigere enn at vi lever på sossen.. 

 

 

 

Høy IQ mangel her... Hjelpes

Anonymkode: bb3d4...855

Fortell meg en ting jeg ikke får tak i. Har forsikringsselskapet du jobbet i gått konkurs? 

Anonymkode: 39426...db8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les lengere ned.... Orker ikke gjenta meg.. Men du er svært uhøflig når du skriver.. Lurer på hva jobben din er. Stakkars medarbeidere

Anonymkode: bb3d4...855

Stakkars medarbeidere? Nå rører du fælt

Anonymkode: 0d72b...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell meg en ting jeg ikke får tak i. Har forsikringsselskapet du jobbet i gått konkurs? 

Anonymkode: 39426...db8

Hun skal vist kun ha forsikringsjobb. Det er bedt betalt. Heller blakk...en noen annen jobb. Gubben vært på tiltak...gir ikke en krone ekstra på dagpenger. Og jeg vet...som agronom hadde han fått jobb for lenge siden...om han eks hadde pendlet. Neida...vi venter til økonomien er helt på ræv. .så ordner nav opp i dette.

Anonymkode: 0d72b...1c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...