AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #81 Del Skrevet 3. juli 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noe slikt vi også tror. Jeg fikk det spes ffra 010104 men ikke noe var reg fra før 281106. Da bodde han der i nesten 3 år.. ikke noe rettslig her fra kredinor eller politi..svært rart... Anonymkode: bb3d4...855 Og hvilken netteier er så dette? Kan jeg anta det er samme netteier som strømleverandør? Anonymkode: 89749...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #82 Del Skrevet 3. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvilken netteier er så dette? Kan jeg anta det er samme netteier som strømleverandør? Anonymkode: 89749...b25 Ja. Neas heter selskapet.. Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #83 Del Skrevet 3. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvilken netteier er så dette? Kan jeg anta det er samme netteier som strømleverandør? Anonymkode: 89749...b25 Ja. Neas heter selskapet.. Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #84 Del Skrevet 3. juli 2017 Dette er alt spess fra 06 - 2012.. det med - forann er innbetaling, men den med - 42700 står det avskrivning på.. hva er det?? Help Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #85 Del Skrevet 3. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er alt spess fra 06 - 2012.. det med - forann er innbetaling, men den med - 42700 står det avskrivning på.. hva er det?? Help Anonymkode: bb3d4...855 Det var beløpet på 42000 pluss renter = 76000 vi fikk i regning Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #86 Del Skrevet 3. juli 2017 6 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Veldig merkelig at denne regningen ikke har vært hos Namsfogden og at det er trukket fra lønn, feriepenger skattepenger etc. Mhm... 100% enig..forstår nada.. Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #87 Del Skrevet 3. juli 2017 Her er alt fra kredinor... blir noen klokere? :/ Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2017 #88 Del Skrevet 3. juli 2017 Har mannen betalt inn noen de beløpene som er merket som innbetalinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #89 Del Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Har mannen betalt inn noen de beløpene som er merket som innbetalinger? Ja alt med minus forann er innbetaling. Men med de 42000 står det først; avskrivning -42000 ogg ikke innbetaling. Jeg forsto det ikke og selskapet svarte svært dårlig Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2017 #90 Del Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja alt med minus forann er innbetaling. Men med de 42000 står det først; avskrivning -42000 ogg ikke innbetaling. Jeg forsto det ikke og selskapet svarte svært dårlig Anonymkode: bb3d4...855 Hvis mannen din har betalt inn det som står med minus har han på et tidspunkt erkjent at han skylder disse pengene. Da kan han ikke senere si at dette visste han ikke om. Det hindrer ikke at kravet i utgangspunktet er foreldet dersom det virkelig er slik at det ikke er sendt varsel siden 2012. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #91 Del Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Hvis mannen din har betalt inn det som står med minus har han på et tidspunkt erkjent at han skylder disse pengene. Da kan han ikke senere si at dette visste han ikke om. Det hindrer ikke at kravet i utgangspunktet er foreldet dersom det virkelig er slik at det ikke er sendt varsel siden 2012. Nei der er ny periode og nytt leieforhold . Han betalte på strømmen i nyleiliggheten vi ordnet sammen, fordi han hadde alltid hadd strøm inklusiv i de to gamle. Vi fikk kravet først sist uke. Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #92 Del Skrevet 3. juli 2017 Han har vel kontrakter på tidligere leieforhold?hvor det fremgår at leien er inklusive strøm? I så fall skal regningen sendes til utleier Anonymkode: 0d72b...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #93 Del Skrevet 3. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har vel kontrakter på tidligere leieforholvid?hvor det fremgår at leien er inklusive strøm? I så fall skal regningen sendes til utleier Anonymkode: 0d72b...1c2 Ja den skal ligge i en eske en plass:/ men vi blir vel til å måtte bruke advokat om vi ikke finner den. Nattesøvnen er i stor grad dårlig pg jeg grubler hele tiden. Er så fortvila og brukt kanskje 6 timer til sammen på tlf fra torsdag av..men vi står stand by.. Anonymkode: bb3d4...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #94 Del Skrevet 4. juli 2017 Hvordn gikk dette i dag, da? Anonymkode: 39426...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #95 Del Skrevet 4. juli 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja den skal ligge i en eske en plass:/ men vi blir vel til å måtte bruke advokat om vi ikke finner den. Nattesøvnen er i stor grad dårlig pg jeg grubler hele tiden. Er så fortvila og brukt kanskje 6 timer til sammen på tlf fra torsdag av..men vi står stand by.. Anonymkode: bb3d4...855 Advokat kan vel gjøre svært lite,om han ikke finner frem kontraktene sine. Selv om det var leie med strøm, og det er huseier som skal betale..blir det påstand mot påstand i dag...om han ikke finner frem kontraktene sine Anonymkode: 0d72b...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2017 #96 Del Skrevet 4. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Advokat kan vel gjøre svært lite,om han ikke finner frem kontraktene sine. Selv om det var leie med strøm, og det er huseier som skal betale..blir det påstand mot påstand i dag...om han ikke finner frem kontraktene sine Anonymkode: 0d72b...1c2 Det er vel den som hevder det er inngått avtale som må bevise det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #97 Del Skrevet 4. juli 2017 http://www.inkassoguiden.no/artikler/178-flytt-strommen-uten-kredittsjekk "Strømabonnement er noe vi alle trenger og som du har rett til å få levert selv om du er registrert som dårlig betaler med betalingsanmerkninger. Denne beskyttelsen kalles "leveringsplikt" og er noe alle nettleverandører er pålagt å tilby alle hustander i sitt område uavhengig av deres økonomiske situasjon. Den eneste årsaken de kan nekte eller stenge strømmen er ved vesentlig mislighold fra skyldner direkte ovenfor dem som netteier." Det er nettleverandør som nekter, og det er dem som har sendt kravet videre til inkasso. Netleverandør har nok selv avskrevet beløpet som tapt fordi inkasso ikke har hjulpet, men i systemet står det fortsatt at kunden har en pågående inkassosak da kredinor ikke har fjernet inkassoen. Dersom inkassoselskapet har tatt rettslige steg, noe bildet med "salær og omkostning" kan tyde på, så foreldes ikke kravet. For øvrig ser jeg absolutt hvorfor bv blir kontaktet, dersom begge foreldre er arbeidsledig, og ikke får strøm til bolig engang. Det bør settes i gang tilsyn for å sørge for at barna ikke fortsetter leve uten lys og varme i boligen. Selv om varme og lys ikke er nødvendig akkurat nå på grunn av årstiden, så bør det følges opp med tanke på at været kan bli kaldere, og det i tillegg kan være vanskelig å holde en god ernæringrik kost for barna uten kokemuligheter og/eller kjøleskap. Men brannvesen bør også kontaktes dersom det trekkes skjøteledninger mellom boliger, da dette kan være brannfarlig. Anonymkode: 08a15...184 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #98 Del Skrevet 4. juli 2017 12 minutter siden, Blondie65 skrev: Det er vel den som hevder det er inngått avtale som må bevise det vel? Ja han kan hevde det....men hva viser kontrakten?det er skyldneren som må bevise. Eier kan si det er tull,for han er nok ikke intr i å betale regningen. Og jeg skjønner ikke hvorfor utleier skal si det er med strøm. Tydeligvis har de hatt egen strømmåler. Det er vanlig å si at det er med strøm eks på hybler deg det går på eiers måler. Hadde det vært med strøm, så hadde de ikke fått regningen,men gått til utleier. Mulig jeg tar feil,men sånn jeg tenker nå. Anonymkode: 0d72b...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2017 #99 Del Skrevet 4. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja han kan hevde det....men hva viser kontrakten?det er skyldneren som må bevise. Eier kan si det er tull,for han er nok ikke intr i å betale regningen. Og jeg skjønner ikke hvorfor utleier skal si det er med strøm. Tydeligvis har de hatt egen strømmåler. Det er vanlig å si at det er med strøm eks på hybler deg det går på eiers måler. Hadde det vært med strøm, så hadde de ikke fått regningen,men gått til utleier. Mulig jeg tar feil,men sånn jeg tenker nå. Anonymkode: 0d72b...1c2 Jeg leier med strøm selv om jeg har egen måler. Jeg sliter litt med å forstå poenget der? Hvis noen sender deg en regning som er 15 år gammel og hevder at du har forpliktet deg til å betale dette, er det ikke rimelig å forvente at de kan vise til hvordan den forpliktelsen oppstod? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #100 Del Skrevet 4. juli 2017 Hva er ditt strømforbruket estimert med i husleien? Hvem betaler du strømmen til? Anonymkode: 0d72b...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå