Gå til innhold

strøm nav barnevernet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

MarianneGjeld er gjeld... om du mister jobben med alle de eiendelene så sliter du. Her er det snakk om en foreldet regning etter min mening og etter hva  jeg har lest og sett.. men du holder deg ikke helt til temaet. Kan duikke heller finne ut av lovene og komme tilbake til meg når du har mere innsikt i hva som er skrevet tidligere her?   Takk, mvh 

Anonymkode: bb3d4...855

Gjelden er ikke foreldet dersom den er sikret ved en dom i forliksrådet eller ved signering av gjeldsbrev e.l. Da er foreldelsesfristen 10 år og den kan forlenges for nye 10 år gjentatte ganger. 

Går dere inn på Kredinor sine sider, så vil dere se en oversikt over over saksgangen og hvilke tiltak som er foretatt i saken. 

Anonymkode: 2ae6d...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelden er ikke foreldet dersom den er sikret ved en dom i forliksrådet eller ved signering av gjeldsbrev e.l. Da er foreldelsesfristen 10 år og den kan forlenges for nye 10 år gjentatte ganger. 

Går dere inn på Kredinor sine sider, så vil dere se en oversikt over over saksgangen og hvilke tiltak som er foretatt i saken. 

Anonymkode: 2ae6d...1a4

Takk for svar. Jeg har dokumentene her. Det står intet om dom eller forlik. Derfor må jeg klage det inn til elklagenemda etter som jeg har lest om..samt insigelse til kredinor og netteier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en surrealistisk tråd. Beklager at jeg ikke har noen gode råd, ville bare si at jeg håper det ordner seg for dere.

Anonymkode: 11296...eca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For en surrealistisk tråd. Beklager at jeg ikke har noen gode råd, ville bare si at jeg håper det ordner seg for dere.

Anonymkode: 11296...eca

Takk:-) det er ikke stort annet å håpe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har dokumentene her. Det står intet om dom eller forlik. Derfor må jeg klage det inn til elklagenemda etter som jeg har lest om..samt insigelse til kredinor og netteier.

"Jeg" må klage, skriver du, men det er da ikke du som skal drive og løse opp i dette problemet? Synes du sa at dette var noe samboeren/ektefellen din hadde slepende etter seg fra sine "ungkarsdager"? Hvorfor skal du sitte og gjøre alt? Er han helt tafatt og evner ikke rydde opp i sitt eget økonomiske rot? Hvorfor setter du ikke han i arbeid med å løse dette?

Det er penger han er skyldig, hva slags plan har han for å betale, for eksempel? Det er elektrisitet han har brukt i årevis, uten å betale for det. Det skulle bare mangle om han ikke betaler for seg. Evt kan han prøve å forhandle vekk litt renter og gebyrer, men selve strømregningene må han absolutt betale. Man kan ikke vri seg unna å betale for sitt eget forbruk, og skylde på at "jamen det har gått så lang tid"!

Endret av Million
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer du oss om hva det hele ender med når du har funnet det ut, TS? :)

Anonymkode: 4546f...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må vi kontaKte advokat for hjelpe eller økonom for å søke eller klage?

Veldig merkelig at denne regningen ikke har vært hos Namsfogden og at det er trukket fra lønn, feriepenger skattepenger etc.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.inkassoguiden.no/artikler/178-flytt-strommen-uten-kredittsjekk Leveringsplikt på strømm.

Denne saken er så spesiell at den bør media få info/tips om. Her er det nemlig lite som blir gjort etter "boken", i tillegg til at barn lever i et brannfarlig hjem. Er dette et trehus i tillegg så utsettes mange mennesker for direkte fare. Ts opplyser at det er 25 grader ute, men det stemmer ikke helt med plassen hun senere opplyser å oppholde seg. 

At dere i tillegg har fått/skaffet mer kreditt når den ene har gjeld til strømselskapets kredittselskap virker og meget rart. 

At Kredinor skal sende alt innen neste tirsdag er enda merkeligere, de er rask som fy med å sende over saker. Og hva har i alle disse årene stått på mannens selvangivelse i tilknytning til dette gamle kravet? Hva skjedde da kravet nærmet seg ti år gammelt? Da pleier namsmyndighetene komme med brev om utpanting. Glemte de det og? 

Tror her tilsammen er altfor mye som ikke henger på greip. 

Anonymkode: 39426...db8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å ha en sånn rotete tilværelse? Unger har alt!! Nei, de har ikke det. De lever ikke stabilt. De skal flytte igjen. Ikke strøm. Tyvkoblet hos naboen.farlig. ikke varm vann til dusjing. Ennå har barna alt de trenger? Her har noen misforstått barns behov.

Har ikke penger til å flytte, må finne rette person for å leie ny boplass. Hvordan skal husleie/ strøm betales før det kommer inn lønn?

En ti g jeg er enig i....de kan ikke komme med krav etter 15 år. Om de har sendt påminnelse om kravet i løpet av disse årene, så har de et krav

Folkene evner ikke å vite hva de skal gjøre. Eks er lønnslipper til mann sjekket?  Vært tvangstrekk? Sverter etter bolig der du skal. Bestride krav til strømleverandør. Istedenfor sitter personen her inne og jamrer noe helt uforståelig. Så jeg lurer egentlig på hvordan resten av tilværelsen er. 

De bruker eks bare strøm til tv og kaffemaskin. Hva med klesvask?

Tviler på hele tråden. Hvor lenge er det siden dette paret jobbet,og hvor lenge var de i jobb?

Anonymkode: 0d72b...1c2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Million skrev:

"Jeg" må klage, skriver du, men det er da ikke du som skal drive og løse opp i dette problemet? Synes du sa at dette var noe samboeren/ektefellen din hadde slepende etter seg fra sine "ungkarsdager"? Hvorfor skal du sitte og gjøre alt? Er han helt tafatt og evner ikke rydde opp i sitt eget økonomiske rot? Hvorfor setter du ikke han i arbeid med å løse dette?

Det er penger han er skyldig, hva slags plan har han for å betale, for eksempel? Det er elektrisitet han har brukt i årevis, uten å betale for det. Det skulle bare mangle om han ikke betaler for seg. Evt kan han prøve å forhandle vekk litt renter og gebyrer, men selve strømregningene må han absolutt betale. Man kan ikke vri seg unna å betale for sitt eget forbruk, og skylde på at "jamen det har gått så lang tid"!

Tror du missforsto litt her..samme det. Jeg må være med å ordne opp siden jeg bor med han og har barn med han. Kravet er ureelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Million skrev:

Tror du missforsto litt her..samme det. Jeg må være med å ordne opp siden jeg bor med han og har barn med han. Kravet er ureelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaterer du oss om hva det hele ender med når du har funnet det ut, TS? :)

Anonymkode: 4546f...446

Oppdaterer daglig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorvidt kravet er gyldig eller ei, får man mange muligheter til å si noe om - lenge før det har gått 15 år. Eller 15 måneder, for den saks skyld.

Hele greia høres helt merkellig ut for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å ha en sånn rotelivsoppholdilværelse? Unger har alt!! Nei, de har ikke det. De lever ikke stabilt. De skal flytte igjen. Ikke strøm. Tyvkoblet hos naboen.farlig. ikke varm vann til dusjing. Ennå har barna alt de trenger? Her har noen misforstått barns behov.

Har ikke penger til å flytte, må finne rette person for å leie ny boplass. Hvordan skal husleie/ strøm betales før det kommer inn lønn?

En ti g jeg er enig i....de kan ikke komme med krav etter 15 år. Om de har sendt påminnelse om kravet i løpet av disse årene, så har de et krav

Folkene evner ikke å vite hva de skal gjøre. Eks er lønnslipper til mann sjekket?  Vært tvangstrekk? Sverter etter bolig der du skal. Bestride krav til strømleverandør. Istedenfor sitter personen her inne og jamrer noe helt uforståelig. Så jeg lurer egentlig på hvordan resten av tilværelsen er. 

De bruker eks bare strøm til tv og kaffemaskin. Hva med klesvask?

Tviler på hele tråden. Hvor lenge er det siden dette paret jobbet,og hvor lenge var de i jobb?

Anonymkode: 0d72b...1c2

Om du hadde orket å lese så hadde du fått svar på det meste. 

VEt du at nav er pliktige til å hjelpe? De dekker strøm, leie og livsOpphold til lønna kommer. For ikke glemme bostøtte osv... du er Dum du..jeg har jobbet siden jeg var 15 år.

Jo vi har varmvann. les alt før du kommenterer

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

MarianneGjeld er gjeld... om du mister jobben med alle de eiendelene så sliter du. Her er det snakk om en foreldet regning etter min mening og etter hva  jeg har lest og sett.. men du holder deg ikke helt til temaet. Kan duikke heller finne ut av lovene og komme tilbake til meg når du har mere innsikt i hva som er skrevet tidligere her?   Takk, mvh 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.inkassoguiden.no/artikler/178-flytt-strommen-uten-kredittsjekk Leveringsplikt på strømm.

Denne saken er så spesiell at den bør media få info/tips om. Her er det nemlig lite som blir gjort etter "boken", i tillegg til at barn lever i et brannfarlig hjem. Er dette et trehus i tillegg så utsettes mange mennesker for direkte fare. Ts opplyser at det er 25 grader ute, men det stemmer ikke helt med plassen hun senere opplyser å oppholde seg. 

At dere i tillegg har fått/skaffet mer kreditt når den ene har gjeld til strømselskapets kredittselskap virker og meget rart. 

At Kredinor skal sende alt innen neste tirsdag er enda merkeligere, de er rask som fy med å sende over saker. Og hva har i alle disse årene stått på mannens selvangivelse i tilknytning til dette gamle kravet? Hva skjedde da kravet nærmet seg ti år gammelt? Da pleier namsmyndighetene komme med brev om utpanting. Glemte de det og? 

Tror her tilsammen er altfor mye som ikke henger på greip. 

Anonymkode: 39426...db8

Ja vet du hva...det skal jeg gjøre. Jeg skal kontakte næravisa:-) takk.. 

Det er masse som ikke stemmer her, og derfor er jeg like sjokka som alle andre her. Men alt er fakta fan..dessvErre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det snakk om en leilighet hvor din mann ble fortalt av utleier at strømmen var inkludert, og så har han likevel fått tilsendt regningen så lang tid etter? 

Anonymkode: 341c2...863

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det snakk om en leilighet hvor din mann ble fortalt av utleier at strømmen var inkludert, og så har han likevel fått tilsendt regningen så lang tid etter? 

Dette er et viktig poeng!

Dersom en leilighet leies ut med strøm inkludert, så står abonnementet på utleier. Leietagers navn eksisterer dermed overhodet ikke i hverken netteiers eller strømselskapets kundesystem. 

Anonymkode: 89749...b25

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et viktig poeng!

Dersom en leilighet leies ut med strøm inkludert, så står abonnementet på utleier. Leietagers navn eksisterer dermed overhodet ikke i hverken netteiers eller strømselskapets kundesystem. 

Anonymkode: 89749...b25

Nå kan det være mange grunner til at de har valgt å gå på leieboer istedenfor utleier her. F.eks. påstander fra huseier. Uansett - dette strømselskapet har ikke fulgt rutinene for å få et rettmessig krav og har tatt en sjanse på at TS og mannen var dumme som brød og bare betalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Blondie65 skrev:

Nå kan det være mange grunner til at de har valgt å gå på leieboer istedenfor utleier her. F.eks. påstander fra huseier. Uansett - dette strømselskapet har ikke fulgt rutinene for å få et rettmessig krav og har tatt en sjanse på at TS og mannen var dumme som brød og bare betalte.

Det er noe slikt vi også tror. Jeg fikk det spes ffra 010104 men ikke noe var reg fra før 281106. Da bodde han der i nesten 3 år.. ikke noe rettslig her fra kredinor eller politi..svært rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...syke greier

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...