AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #441 Del Skrevet 25. juni 2017 TS: Da du ringte vennen hans og snakket med han sa du han fortalte noe du fant alarmerende. Kan du dele hva det var? Jeg tror på deg og forstår at dette er urovekkende og ekkelt. Anonymkode: e798d...6d9 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #442 Del Skrevet 25. juni 2017 Jeg forstår fremdeles ikke hvordan man ikke kan være mer opptatt av at mannen dro avgårde sent om kvelden "for en liten tur", og først kom hjem etter fire timer, kjørt av politiet? Anonymkode: b0b64...cb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #443 Del Skrevet 25. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår fremdeles ikke hvordan man ikke kan være mer opptatt av at mannen dro avgårde sent om kvelden "for en liten tur", og først kom hjem etter fire timer, kjørt av politiet? Anonymkode: b0b64...cb1 Mener TS hadde ringt politet for å si hun var bekymret for mannen? Så om dette ikke er den største byen i Norge så kan det jo være de la 2+2 sammen når de så en person som vandret ute og hørte om det var samme person. Politiet pleier vel også å plukke opp folk som går i veibanen sent på kveld/natt siden det er fare for at de blir påkjørt? Vet iallfall at politiet i Oslo gjør det om folk går langs trafikkerte veier. Her var det jo veldig sent og dårlig vær i tillegg.. Så synes ikke det er så rart at politiet plukket ham opp, men synes det er veldig rart at han satte seg selv i en slik situasjon og ikke en gang synes det er rart eller spesielt. Jeg synes forresten ikke 4 timer er så lenge å bli borte om man er lei seg/sint osv og trenger å tenke, men det blir spesielt når det er så sent på kvelden. Anonymkode: 1e4dc...06c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #444 Del Skrevet 25. juni 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår fremdeles ikke hvordan man ikke kan være mer opptatt av at mannen dro avgårde sent om kvelden "for en liten tur", og først kom hjem etter fire timer, kjørt av politiet? Anonymkode: b0b64...cb1 Hun hadde jo ringt politiet. Anonymkode: f271f...b3a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #445 Del Skrevet 26. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde jo ringt politiet. Anonymkode: f271f...b3a Eh, ja. Og det er unektelig spesielt å 1) føle behov for å ringe til politiet fordi samboere har gått ut "en liten tur" og ikke kommer tilbake, og 2) så blir samboeren kjørt hjem av politiet. Mulig jeg husker feil, men mente ikke mannen at han ikke hadde vært borte så lenge? Anonymkode: b0b64...cb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #446 Del Skrevet 26. juni 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men her har du det igjen! Jeg har ALDRI påstått at du gaslighter folk ved at du er usammenhengende! Faktisk har jeg skrevet et helt innlegg for å si at det IKKE er problemet. Det jeg kritiserer deg for er å gå i forsvar ved å antyde at VI vrir og vrenger på de tingene DU skriver, når vi absolutt ikke har gjort det! Du kaller meg frekk og sier rett ut at jeg dikter opp ting. Det er DU som er den frekke her. Jeg har hele veien konsentrert meg om å skrive at dette er mitt inntrykk. Men hver gang mitt inntrykk er det minste kritisk til deg, så går du rett i forsvarsposisjon - og JO det er rart at du forsvarer deg hvis du har et ærlig ønske om å komme til bunns i ting - og sier at jeg dikter og vrir på ting, eller du gjør deg mindre enn du er og at "kanskje er du dum". Du vrir og vrir og vrir og vrir. Hvem som helst som gidder å ta seg bryet med å lese dine og mine innlegg siste to dager kan se det! @Sugemerke kommer med en treffende karakteristikk av hele dette dramaet. Anonymkode: 49b13...9d3 Forunderlig. Ts skrev det samme til meg tidligere, i denne tråden. Forstod ikke en pøkk da hun kom med anklagelser i stedet for å oppklare misforståelsen. Dette oppførselsmønsteret er faktisk interessant. Anonymkode: 521ce...6f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gremlin Skrevet 26. juni 2017 #447 Del Skrevet 26. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, ja. Og det er unektelig spesielt å 1) føle behov for å ringe til politiet fordi samboere har gått ut "en liten tur" og ikke kommer tilbake, og 2) så blir samboeren kjørt hjem av politiet. Mulig jeg husker feil, men mente ikke mannen at han ikke hadde vært borte så lenge? Anonymkode: b0b64...cb1 Jeg synes ikke det er så rart å bli bekymret når mannen skal ut på "en liten luftetur", og så blir bort i fire timer midt på natten. Om jeg husker rett så var det flere brukere som foreslo at TS skulle ringe politiet, og TS fulgte vel det rådet. Og et ER rart at mannen mente han ikke hadde vært bort så lenge når han hadde vært ut og tuslet i fire timer... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #448 Del Skrevet 26. juni 2017 Det kan ikke være en psyko vaktmester eller noe som har tilgang til leiligheten deres? Det forklarer jo ikke sjokoladepapirene i bilen og at det var dine kjælenavn som var brukt men... Det er jo rett som mannen din sier at dere ikke vet hvor lenge det kan være til en eventuell neste gang noe sånt skjer. Nå som dere har snakket ut ville jeg vurdert å satt opp videoovervåking av leiligheten. Anonymkode: 4b976...b01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #449 Del Skrevet 26. juni 2017 Åh hjelpes, dette minner om min eks. Plutselig var det små ting her og der som var ødelagt eller borte som jeg ikke fant igjen. Jeg fant andre "logiske" forklaringer en stund, men da all sminke i toalettmappen var ødelagt tok jeg det opp med han. Han nektet, han forstod overhodet ingenting av det sa han. Opplevde også en kjole som var revet opp (den lå et stykke inne i skapet i tillegg). Han hadde ingenting med det å gjøre heller, bedyret han. Men en kveld vi hadde vært ute ble jeg sittende å prate litt med broren hans og nevnte disse tingene og han ble litt rar. Kom til slutt frem at han kjente til at broren ødela ting som en slags passiv aggressiv handling når han var sint for noe. Konfronterte da eksen igjen og nå ble han sint og det va definitivt JEG som prøvde legge skylden på han og han stakk avgårde 3 døgn(!!) uten å ta telefonen eller noe. Han kom til slutt hjem igjen etter å ha fått en overhaling av broren sin og la seg flat. Aldri i min villeste fantasi ville jeg trodd at han kunne være så rolig (som han var i starten..) og bare benekte rett opp i trynet på meg hva han hadde gjort, i tillegg til å virke så overrasket og forundret. Nå vet jeg at han kan være en fantastisk manipulator av rang, men det falt meg ikke inn den gang. Sier ikke at dette nødvendigvis stemmer for dere, TS, og jeg håper dere finner ut av det! Jeg ville bare si at noen ganger kjenner vi ikke våre nærmeste så godt som vi tror og det kan være mye i psyken som har sine forklaringer. Min eks er ikke en ondsinnet person, men han har lært seg noen manipulative teknikker som virkelig er umulig å "se" på han. I dag vet jeg litt mer om hvorfor han er som han er (barndom og ungdomstid). Anonymkode: 8c05c...039 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tash Skrevet 26. juni 2017 #450 Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Jeg heier på deg og dere! Håper dere finner ut av det og at det er en "uskyldig/enkel" forklaring Men det er én ting jeg har tenkt på; hva sa mannen din ang det å bli plukket opp av politiet? Endret 26. juni 2017 av Tash 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anthrax Skrevet 27. juni 2017 #451 Del Skrevet 27. juni 2017 Kjenner jeg blir helt matt. Eneste som går gjennom tankene etter hvert innlegg fra ts er "....... det er mannnen. *sukk*". "hallo.... mannen har gjort dette. *sukk*". Og hva er det broren sa som var så alarmerende?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tash Skrevet 27. juni 2017 #452 Del Skrevet 27. juni 2017 Men var det ikke ...039 som referete til en bror da hun fortalte at dette minnet henne om sin eks? Kan ikke huske at TS har nevnt en bror...? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 27. juni 2017 #453 Del Skrevet 27. juni 2017 På 20.6.2017 den 22.57, AnonymBruker skrev: Hei. Altså jeg vet ikke helt hva jeg skal si. For dette er både skremmende, trist men også (tragi)komisk (!?) og sært. Jeg begynner bare med en kort oppsummering av dagens hendelse. Jeg driver med en del hobbyaktiviteter som fargelegging, tegning, strikking o.l. og har dette liggende i korger i en hylle i stua. Det var lenge siden jeg hadde sett i disse, kanskje 3 uker. I ettermiddag ville jeg fargelegge litt, og i korga er det et sabla rot. Det jeg strikka på er opprekt halve arbeidet, noen tegninger er revet i fillebiter, men i fargelegginsbøkene er det skriblet med svart tusj over der jeg allerede har fargelagt. Og det står skrevet ord på tvers av noen av sidene. "Hore" står det, men også "pusekatt", "galskap", "fjelltopp", "topptopptopp", "sugereir" (?) og noen kosenavn som mannen min har brukt på meg tidligere, og mye ropetegn. Jeg ble sjokkert, hvordan kunne mannen min gjøre dette med hobbymaterialene mine? Når har han gjort det, og hvorfor har han ikke sagt noe. Vi har ikke kranglet i det siste, litt småsurt rundt noe forefallende arbeid som skal gjøres, men ellers har vi det godt i lag (trodde jeg). Han viser ofte at han setter pris på meg, og vi har planlagt spennende turer i sommerferien vår. Ting virker bra liksom! Han var på trening og var i strålende humør da han kom hjem, men jeg konfronterte ham etter en dusj. Jeg lot korga stå på stuebordet og spurte rett og slett "hva er dette?", og det var helt merkelig. Helt merkelig! Han så forundret ut, og lurte på hvilken aktivitet nå jeg holdt på med, og kom nærmere som for å se på noe jeg hadde laget. Før han ble overrasket da han så at tilstanden tingene var i. "Nei, hva har du gjort? De var jo så fine!". Og han ser dønn seriøs ut. Jeg forteller at det ikke er jeg, at det er ham, og han ser stadig forundret ut. Han sier det ikke er ham. Men det kan ikke være noen andre. Vi diskuterer og han sier at det jo er veldig snodig, men ingen erkjennelse, og ingen "gjenkjennelse" av det han har gjort. Nå har han gått seg en tur fordi han følte alt ble veldig merkelig og feil nå, og han var så ærlig og sa at han begynte nå å lure på om det var JEG som hadde gjort alt dette for å skylde det på ham! Hva er det som skjer? Kan mannen min være alvorlig syk, eller kan han ha gjort dette og nå lyver om det? Hva kan vi gjøre? Hva bør jeg gjøre? Jeg synes i utgangspunktet det var et stort svik, for hvor respektløst er det ikke å gjøre dette, men det hadde vi klart å ordne opp i, fått en forklaring, om han hadde vært full eller hva, men at han lyver om det, eller ikke vet ... det er enda verre! Jeg er "opprådd". Anonymkode: 75f2b...862 Er det sant? Hvorfor er du sammen med han? Kan det hende noen venner av han eller at noen har skriblet på tingene dine og skyldt på deg? På meg virker det som om at han har tulla eller at noen andre enn han har gjort dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #454 Del Skrevet 27. juni 2017 3 timer siden, Anthrax skrev: Kjenner jeg blir helt matt. Eneste som går gjennom tankene etter hvert innlegg fra ts er "....... det er mannnen. *sukk*". "hallo.... mannen har gjort dette. *sukk*". Og hva er det broren sa som var så alarmerende?! var det ikke en kamerat av typen, og ikke en bror? Anonymkode: 170a2...cc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anthrax Skrevet 27. juni 2017 #455 Del Skrevet 27. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: var det ikke en kamerat av typen, og ikke en bror? Anonymkode: 170a2...cc5 My bad! Kamerat selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. juni 2017 #456 Del Skrevet 27. juni 2017 På 21.6.2017 den 0.29, AnonymBruker skrev: Det jeg stusser på, er at han anklager deg, for å ha gjort dette, så du kan gi han skylden for det. Det er ikke en normal tankegang, for normale mennesker, som ikke manipulerer. Og det at han er borte så lenge, og ikke svarer deg, tyder og på manipulasjon. Synes jeg da. For hvorfor skal han være sur. Anonymkode: 66447...3f3 Hvorfor skulle ikke det være normalt? Hvis noen beskylder deg for å ha gjort noe og det ikke er noen andre enn dere to som kan ha gjort det, hva skal du tro? Du vet det ikke er deg som har gjort det, så da må jo det logiske være at det er den som beskylder deg som har gjort det. Og da er det nærliggende å tro at det er snakk om å nettopp gjøre det selv for å skylde på deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. juni 2017 #457 Del Skrevet 27. juni 2017 På 21.6.2017 den 15.12, AnonymBruker skrev: Svigermor sendte meg en ny SMS "håper du aldri får barn, da blir han like syk i hodet som deg. skjønner ikke at (namnet på mannen min) blir hos deg, han kan bo hos meg har jeg sagt. lager drama hele natta. (namnet på mannen) sier jeg skal la være å plage deg, men du plager meg. Du plager alle". Hun pleier ikke være så kvass. TS Anonymkode: 75f2b...862 Hadde svigermor vært på besøk hos dere den siste tiden, sa du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #458 Del Skrevet 27. juni 2017 Jeg ville nok vurdert å sette opp et spionkamera i leiligheten, eventuelt finne ut om du kan benytte webkamera til å regsistrere hva som skjer. Anonymkode: 41c70...ca0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #459 Del Skrevet 27. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok vurdert å sette opp et spionkamera i leiligheten, eventuelt finne ut om du kan benytte webkamera til å regsistrere hva som skjer. Anonymkode: 41c70...ca0 Enig. Anonymkode: c8468...5a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #460 Del Skrevet 27. juni 2017 Haha. Skulle inn her og se om det var kommet flere gode ideer eller folk som hadde opplevd det samme, eller lignende. Og kommer midt i en kverrulerende diskusjon om hvem som er barnsligst og hvem som skal gi seg først. Fikk meg til å trekke på smilebåndet. Av alle problem jeg har så er det i det minste ikke et behov for å kommentere hobbyer jeg ikke forstår eller over sider avspore rundt hvem sin feil avsporingen er et av dem. Noe skal man ha å være takknemlig for også. TS Anonymkode: 75f2b...862 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå