Gå til innhold

Mannen har skrevet "hore" på hobbytingene mine! Nekter for det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Don't bury the leads er et begrep fra journalistikken som betyr at man skal fokusere på å få frem de viktigste elementene først, ikke legge de til etterhvert. Når man ikke sørger for det, og legger ting til etterhvert, kan leseren sitte igjen med en følelse av at de ikke forstår hva det er snakk om, at de selv er dumme, og dermed gir de opp å engasjere seg.

Og det er vel litt denne følelsen jeg sitter igjen med her.

Greit nok at det er enkelte ting du kommer på etterhvert eller du ønsker å lufte følelser eller at ting faktisk skjer underveis. Men for oss som har fulgt med og forsøkt å rådgi fra begynnelsen, så oppleves lett den måten du plutselig slo om i går, som om det er du som vet alt og vi andre bare ikke skjønner noe.

Jeg kan eksemplifisere dette for deg, hvis du vil;

- det er den lettere henslengte måten du snakket om de ødelagte klærne dine i går kveld, som om det er blitt en vane og vi burde ha forstått hva du mente

- da jeg konkret fortalte deg at det er det å sammenligne seg med noen som har det verre jeg reagerte på, så svarte du som om jeg skulle ha reagert på at du spiste ost(!), og dermed vrir du på det vi forteller deg, som om du går i forsvar

- til slutt, det er den samme måten du svarer på her, som om det er JEG som gjør deg forundret med mine innspill, som om du hele tiden har visst alt det folk forteller deg og at vi bare er litt korte i hodet som ikke forstår hva vi burde ha svart

Med andre ord; Jeg opplever dine svar som såpass frekke, ubehagelige og i forsvar, at jeg melder pass videre.

Hvis noen andre ønsker å svare deg mer, så er det bare fint. Jeg synes du har fått noen svært gode innspill her, og vil bare anbefale deg å ta ting til deg og tenke over de, før du går i forsvar:

Anonymkode: 49b13...9d3

Jeg synes også det er fint at andre ønsker å svare meg, og de svarene du viser til synes jeg også var gode. 

Det er leit at du opplever meg som frekk og ubehagelig, men det er ikke mer jeg kan gjøre enn å si at jeg ikke har ment å få noen til å føle det sånn. Jeg kan dessverre ikke påta meg mer ansvar for dine følelser utover å beklage. Og vi får vel være enige om å være uenige her. Jeg synes det er du som er frekk som anklager meg for å gaslighte folk i tråden fordi jeg ikke skriver sammenhengende, og er fortvilet. Jeg synes også du vrir og vender og finner på detaljer jeg aldri har nevnt, f.eks at jeg sier at dere er dumme, det har jeg aldri sagt eller ment, jeg synes ikke det er rart at folk ikke vet helt hva de skal tro det vet jo ikke jeg heller. 

Klart jeg går i forsvar når folk sier ting som at det ikke er kjærlighet mellom meg og mannen min, noe annet synes jeg er rart. Jeg tar til meg ting. Enten tror du på det eller ikke. Jeg vet med meg selv at jeg har fått mye gode råd og at jeg setter pris på det. Som sagt, du er ikke pålagt å svare mer i tråden. Vet ikke hva mer jeg kan si til deg når du vrir på tingene jeg sier, og tar min fortvilelse og mangel på detaljer og mangel på utgreiing når jeg er midt oppe i noe vanskelig som frekkhet. 

12 minutter siden, Sugemerke skrev:

Så det spises sjokolade i bilen, men det er ingen av dere. Hobbyting blir ødelagt, men det er ingen av dere. Kjolene blir klippet opp, men det er ingen av dere. Mannen din reagerer med å bli forundret, samt en tur ut i regnet i fire timer der politiet plukker han opp, men har ingen sterkere reaksjoner på at dere enten må være hjemsøkt eller lide av noe? Jeg reagerer på at han forholder seg til saken som han gjør. Jeg ville forventet at han ble svært forbauset over å oppdage at sjokoladepapiret han trodde var ditt ikke var det, han burde blitt opprørt over at noen har gjort herverk i huset deres (min mann ville ringt politiet - og jeg med) og når han ble hentet av politiet burde han hatt en reaksjon. 

Og oppi det hele surrer du rundt med masse rare tanker som ikke samler seg om noe. Altså: noen har gjort herverk i huset deres, det er jo klart man anmelder dette. Noen bruker jo tydeligvis bilen deres når dere ikke gjør det, jeg ville nok anmeldt det og.

Enten er dere svært tafatte eller så vet dere at det er noen av dere som ikke har det helt bra (eller så er dere et troll). Ingen normale mennesker sitter å fjaser på nett, har et par samtaler med mannen og så lar det gå. Det er jo tydeligvis noen som er hjemme hos dere å ødelegger ting, bruker tingene deres osv. Normale folk ville reagert! 

Jeg har fått mye gode råd og tankevekkende innspill i denne tråden. Har satt pris på innspillene, og det å bare få det litt ut også, så at du velger å se på det som fjas, må jeg heller tåle. 

Jeg er enig, normale folk ville reagert, og det er også det vi har gjort. Kanskje ikke sånn du ville reagert, men reagert helt klart. Hvis ikke hadde jeg ikke fått meg en legetime, hvis ikke hadde jeg ikke snakket med mannen, og hvis ikke hadde jeg ikke dratt til svigersøster i går kveld fordi jeg ikke orket å være her i natt. 

Og han ble jo forvirret over at sjokoladepapiret ikke var mitt. Det har falt meg inn at noen kan ha gjort hærverk i huset men det er helt usannsynlig. Vi er nøye på å låse dørene, både når vi er her og når vi ikke er her, vi bor ikke på bakkenivå og ingen kan ha kommet seg inn huset. Det er enten en av oss eller noen som har vært på besøk. Jeg er mer og mer sikker på at det er en av oss. Jeg kommer ikke til å anmelde mannen min eller meg selv når vi ikke vet hvem av oss det er. Da er det viktigere å finne ut om dette er noe sykdom eller noe. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns TS får litt mye unødvendig pepper for reaksjonene sine her. Syns det er merkelig å konkludere med at ting ikke kan ha skjedd fordi hun reagerte sånn og sånn. Folk reagerer forskjellige på ting. Selvom du selv hadde freaket ut og løpt av gårde med kun det du fikk med meg i favnen, hadde ikke alle reagert sånn, og at det er den eneste måten å reagere på i en slik situasjon. 

Når det kommer til det å vente et døgn med å snakke med mannen, er det noe som med mitt reaksjonsmønster, foreksempel, er helt normalt. Når jeg og mannen min har hatt større konflikter tar det noen ganger litt tid å samle tankene, og å finne ut av hva jeg føler. Spesielt i denne situasjonen, hvor TS ganske tidlig ble redd for at hun kunne ha gjort det, eller at det var alvorlig sykdom inne i bildet, syns jeg ikke det er helt på bærtur å trenge litt tid til å samle seg. 

Angående kjolene, og det ble nevnt litt henslengt, syns jeg heller ikke det er så rart og dramatisk som enkelte skal ha det til. Man kan bli ganske matt og satt ut når en slik situasjon oppstår. Innimellom blir man litt apatisk og "samma det vel" når man blir overveldet. Og det er jo lett å bli overveldet når man skriver her inne for å få blåst ut litt, og mannen og TS og svigermor er dømt og diagnostisert med 5 forskjellige sykdommer innen 10 minutter. Når man allerede er redd og forvirrer kan sånne tanker tippe lasset litt, og man lukker litt ned. Kan også skjønne reaksjonen hennes, hun følte at det kanskje gikk litt bedre, følte seg godt ivaretatt hos legen, praten var på gli med mannen, også oppdager hun plutselig enda en ting som har skjedd. Kan alle her inne med sikkerhet si at de hadde opptrådt fullstendig hensiktsmessig og rasjonelt til enhver tid i en lignende situasjon? 

Hvorvidt dette er trolling eller ikke gidder jeg ikke å spekulere i, merkeligere ting har skjedd, så har i utgangspunktet ikke problemer med å tro at noe slikt kunne skjedd. Jeg forstår at folk blir investert i tråden og utfallet, men jeg syns allikevel det blir stilt store krav til hvordan en i en krisesituasjon skal forholde seg til fremmede på nettet. Hun skylder oss ingenting. Jeg syns det blir fjollete å begynne med sånne ting som "don't bury the lead" i denne situasjonen, for dette er ikke et scoop i en avis, det er en fortvilet dame som er i en vond situasjon. Ja, hun har valgt å dele det her, for å få litt råd, eller bare få ut litt steam, men det betyr dog allikevel ikke at hun har et ansvar overfor dere, og måten dere velger å oppfatte og tolke ting på.

Anonymkode: 6f93e...1c0

Takk for at du forstår reaksjonene mine! 

Jeg må innrømme jeg begynner å tvile på om det er jeg som er helt god i hodet når jeg jeg får så mye pepper for enten å dele for mye detaljer, enten for å være for utleverende, samtidig som jeg får pepper for å holde tilbake, eller bury the lead, eller alt mulig egentlig. Jeg synes du skriver det veldig godt, det er litt sånn jeg tenker også. Jeg kjenner meg definitivt igjen i det at man ønsker oppdatering, fordi man som leser av tråd ønsker å forstå, men det er vanskelig å ha det som hovedprioritet når jeg ikke skjønner selv. 

Det er som du sier, det er ikke det at jeg ikke synes det var ille det med kjolene, men jeg var matt, jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg var lei, og redd. 

Ja, bare takk for at du forstår. Skjønner jo at ikke alle forstår, men jeg synes det er ekstra kjipt med når noen av dere kun ønsker å komme til tråden for å fortelle meg hvor ille jeg får dere til å føle dere fordi jeg ikke gir nok informasjon og ikke er takknemlig nok for rådene. Jeg setter kjempepris på dem, men ikke alle. Ikke de som prøver å overbevise meg om at jeg blir manipulert, eller at jeg ikke kommuniserer med mannen min når et absolutt ikke er sånn jeg opplever situasjonen. Klart jeg kan uttrykke meg uklart, men det prøver jeg å være overbærende med meg selv på, det er tross alt ikke så rart situasjonen tatt i betraktning. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer ikke på noe spesielt. Er mulig det er ting jeg burde lagt merke til tidligere, men akkurat nå kommer jeg ikke på noe. Hvilke ting kunne det vært. 

... Han har sagt helt sånne uskyldige ting før som at det er jeg som har gjort noe, når vi begge vet at det er ham, jeg har tenkt at dette bare er spøk, og at han også godt vet at det jo er ham. 

Har hatt en venninne på besøk for noen uker tilbake, men hun har selv samboer, hvorfor skulle hun gjort dette? 

Men altså dere, hva skal jeg gjøre? Hva er fremgangsmetoden nå? Annet enn å finne ut om det er han eller jeg som har gjort det. Er det akutt, eller skal vi legge oss som vanlig og heller ta opp igjen tråden en annen dag? Jeg føler meg ikke helt trygg uten å vite mer. 

Jeg har også prøvd å ringe ham og han tar ikke telefonen, har sendt en melding om at han ble lenge ute og at jeg ble bekymret for 10 minutter siden, har ikke fått noe svar. 

TS

 

Anonymkode: 75f2b...862

Jeg klarer ikke helt å glemme dette innlegget. 

Har du sjekket ut denne venninnen TS? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Jeg klarer ikke helt å glemme dette innlegget. 

Har du sjekket ut denne venninnen TS? 

Jeg dreiv å skulle skrive litt oppdatering nå. Nei, jeg har ikke sjekket henne spesielt ut, eller på hvilken måte mener du? Faktisk så er det henne jeg nå har avtalt at jeg skal bo hos noen dager. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dreiv å skulle skrive litt oppdatering nå. Nei, jeg har ikke sjekket henne spesielt ut, eller på hvilken måte mener du? Faktisk så er det henne jeg nå har avtalt at jeg skal bo hos noen dager. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Uff, dumt av meg, blir jo nesten som en kriminalroman av Agatha Christie dette her. Tenkte mest på at dette er en fjerde person som har vært i huset deres. Og dersom det ikke er deg, mannen din eller svigermor så.....

Ja du skjønner hva jeg mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er du som er frekk som anklager meg for å gaslighte folk i tråden fordi jeg ikke skriver sammenhengende, og er fortvilet. Jeg synes også du vrir og vender og finner på detaljer jeg aldri har nevnt, f.eks at jeg sier at dere er dumme, det har jeg aldri sagt eller ment, jeg synes ikke det er rart at folk ikke vet helt hva de skal tro det vet jo ikke jeg heller. 

Men her har du det igjen!

Jeg har ALDRI påstått at du gaslighter folk ved at du er usammenhengende! Faktisk har jeg skrevet et helt innlegg for å si at det IKKE er problemet.

Det jeg kritiserer deg for er å gå i forsvar ved å antyde at VI vrir og vrenger på de tingene DU skriver, når vi absolutt ikke har gjort det! Du kaller meg frekk og sier rett ut at jeg dikter opp ting.

Det er DU som er den frekke her.

Jeg har hele veien konsentrert meg om å skrive at dette er mitt inntrykk. Men hver gang mitt inntrykk er det minste kritisk til deg, så går du rett i forsvarsposisjon - og JO det er rart at du forsvarer deg hvis du har et ærlig ønske om å komme til bunns i ting - og sier at jeg dikter og vrir på ting, eller du gjør deg mindre enn du er og at "kanskje er du dum".

Du vrir og vrir og vrir og vrir. Hvem som helst som gidder å ta seg bryet med å lese dine og mine innlegg siste to dager kan se det!

@Sugemerke kommer med en treffende karakteristikk av hele dette dramaet.

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen har laget en plan. Jeg har fått beklaget meg for at jeg bare presset han til å gå i går kveld, men han forstår heldigvis. 

Har gått igjennom tingene våres (har tatt sin tid), og ikke funnet noe mer som er ødelagt. Pakket sammen noe av det mest verdifulle som noen foreslo, i tilfelle det er fare for at det blir ødelagt flere ting, og skal plassere det hos svigersøster, sånn at det er utenfor "fare".

Han synes også det er lurt å sjekke ut om en av oss faktisk har hukommelsestap eller om det er noe medisinsk, han skal ringe legen i morgen. 

Jeg skal bo hos ei venninne noen dager, både for å se om noe skjer, men også fordi vi trenger å tenke litt for oss selv. Mannen var ikke helt sikker på om det var det riktige, siden hvis det var noe som skjedde mens vi ikke husket kunne det jo ta tid uten at det skjedde noe uansett, og hvor lenge skulle jeg liksom bli borte. Godt poeng, men vi endte med det likevel. Det kan ikke skade. 

Jeg fortalte ham om tråden her, og fortalte at det var her jeg hadde fått mange av forslagene til hva som kunne skjedd. Han tok det heldigvis greit opp, og jeg sa han bare måtte lese, kanskje noe går opp for ham hvis han leser forslagene som har kommet her. Det hadde jo vært helt topp. Da kanskje han i større grad kan komme i gang med en del av de samme tankeprosessene som jeg har gjort gjennom tråden som følge av deres forslag. 

Mannen virker bekymret for at det går dårlig med oss og sa igjen dette med at han har tenkt om jeg er ulykkelig eller sånn, og når han tar opp det merker jeg godt hvor feil det er. Og hvor trygg jeg er på oss, selv om jeg ikke er trygg på situasjonen nå, og er redd for om jeg eller han er syk, eller uberegnelige. Jeg innså mye gjennom å fortelle de detaljene som en annen spurte om her, hvor godt vi har det sammen, med at vi bygger hverandre opp. Det var godt å bli minnet på. Og selv om planen er å bo et annet sted så føler jeg meg mer trygg og nær mannen enn jeg har gjort hele uka. Det er godt. 

Og nå kommer sikkert noen til å kritisere meg for at jeg enten deler for mye, eller at det er detaljer jeg har utelatt, men det er virkelig vanskelig å vite hele tiden hva som er viktig å få med eller ikke. Og jeg synes det er helt dumt at jeg skal føle på at det er en prioritet, å få med alt mulig sånn at jeg ikke skal få pes for at jeg ikke får med ting. 

Ja, dette er alvorlig, vi tar det alvorlig, men prøver å forholde oss rolig. 

Tusen takk for gode råd om å oppsøke lege og informasjon rundt dette med hukommelsestap og lignende. Og ikke minst at jeg bare har kunne få ut frustrasjon og frykt og usikkerhet her. Jeg setter pris på dere som har tatt dere tid og prøvd å forstå og komme med innspill. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men her har du det igjen!

Jeg har ALDRI påstått at du gaslighter folk ved at du er usammenhengende! Faktisk har jeg skrevet et helt innlegg for å si at det IKKE er problemet.

Det jeg kritiserer deg for er å gå i forsvar ved å antyde at VI vrir og vrenger på de tingene DU skriver, når vi absolutt ikke har gjort det! Du kaller meg frekk og sier rett ut at jeg dikter opp ting.

Det er DU som er den frekke her.

Jeg har hele veien konsentrert meg om å skrive at dette er mitt inntrykk. Men hver gang mitt inntrykk er det minste kritisk til deg, så går du rett i forsvarsposisjon - og JO det er rart at du forsvarer deg hvis du har et ærlig ønske om å komme til bunns i ting - og sier at jeg dikter og vrir på ting, eller du gjør deg mindre enn du er og at "kanskje er du dum".

Du vrir og vrir og vrir og vrir. Hvem som helst som gidder å ta seg bryet med å lese dine og mine innlegg siste to dager kan se det!

@Sugemerke kommer med en treffende karakteristikk av hele dette dramaet.

Anonymkode: 49b13...9d3

Jeg sa at vi får være enige om å være enige. Jeg har beklaget meg for å at jeg får dere som leser tråden til å føle dere dårlig. Det er ikke min intensjon, og det synes jeg er leit. Du synes jeg er frekk, det er du i din fulle rett til, men jeg synes du er frekk, og det er vel jeg også i min fulle rett til. Det stort sett deg jeg har opplevd som vrir og finner på ting jeg ikke har skrevet. Jeg skjønner at det er en kjip beskjed å få, men slik oppleves det for meg. Jeg skjønner også at det kun kan handle om at det jeg skriver er ufullstendig, og ikke er vond vilje fra deg eller noen andre. Men at det jeg skriver er ufullstendig er heller ikke vond vilje, eller at jeg ikke tar livet mitt seriøst. Jeg tenker at jeg må stole på min egen vurdering på om jeg tar situasjonen seriøst, enn om du synes det virker som jeg tar det seriøst. 

Jeg har beklaget, hva mer er det du ønsker av meg? Er det ikke bedre å bare slå seg til ro med at jeg og du ikke ser øye til øye på denne saken? Jeg opplever det som at det er du som vrir, du opplever det motsatt. Jeg ønsker ikke å krangle med deg. Som jeg har sagt flere ganger her nå, så er det frivillig å svare. Jeg skjønner ikke hvorfor du ønsker å gni det inn at jeg vrir og vrir og vrir, og at jeg bare er frekk, når du opplever meg sånn. Jeg ser hva du skriver, men jeg kjenner meg ikke igjen. Hvis alle andre mener at jeg vrir og er umulig så skal de heller få fortelle meg det. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aldrisur skrev:

Uff, dumt av meg, blir jo nesten som en kriminalroman av Agatha Christie dette her. Tenkte mest på at dette er en fjerde person som har vært i huset deres. Og dersom det ikke er deg, mannen din eller svigermor så.....

Ja du skjønner hva jeg mener? 

Du er så søt du! Så mild og god men morsom likevel. 

På samme måte som jeg tviler på at det er svigermor siden klesskapet var på soverommet, tenker jeg det samme om venninnen min. Men måten du skrev det der på fikk meg til å tenke på Og dermed var det ingen (av Agatha Christie). Man kan jo håpe det ikke utvikler seg i den retningen. ;)

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har laget en plan. Jeg har fått beklaget meg for at jeg bare presset han til å gå i går kveld, men han forstår heldigvis. 

Har gått igjennom tingene våres (har tatt sin tid), og ikke funnet noe mer som er ødelagt. Pakket sammen noe av det mest verdifulle som noen foreslo, i tilfelle det er fare for at det blir ødelagt flere ting, og skal plassere det hos svigersøster, sånn at det er utenfor "fare".

Han synes også det er lurt å sjekke ut om en av oss faktisk har hukommelsestap eller om det er noe medisinsk, han skal ringe legen i morgen. 

Jeg skal bo hos ei venninne noen dager, både for å se om noe skjer, men også fordi vi trenger å tenke litt for oss selv. Mannen var ikke helt sikker på om det var det riktige, siden hvis det var noe som skjedde mens vi ikke husket kunne det jo ta tid uten at det skjedde noe uansett, og hvor lenge skulle jeg liksom bli borte. Godt poeng, men vi endte med det likevel. Det kan ikke skade. 

Jeg fortalte ham om tråden her, og fortalte at det var her jeg hadde fått mange av forslagene til hva som kunne skjedd. Han tok det heldigvis greit opp, og jeg sa han bare måtte lese, kanskje noe går opp for ham hvis han leser forslagene som har kommet her. Det hadde jo vært helt topp. Da kanskje han i større grad kan komme i gang med en del av de samme tankeprosessene som jeg har gjort gjennom tråden som følge av deres forslag. 

Mannen virker bekymret for at det går dårlig med oss og sa igjen dette med at han har tenkt om jeg er ulykkelig eller sånn, og når han tar opp det merker jeg godt hvor feil det er. Og hvor trygg jeg er på oss, selv om jeg ikke er trygg på situasjonen nå, og er redd for om jeg eller han er syk, eller uberegnelige. Jeg innså mye gjennom å fortelle de detaljene som en annen spurte om her, hvor godt vi har det sammen, med at vi bygger hverandre opp. Det var godt å bli minnet på. Og selv om planen er å bo et annet sted så føler jeg meg mer trygg og nær mannen enn jeg har gjort hele uka. Det er godt. 

Og nå kommer sikkert noen til å kritisere meg for at jeg enten deler for mye, eller at det er detaljer jeg har utelatt, men det er virkelig vanskelig å vite hele tiden hva som er viktig å få med eller ikke. Og jeg synes det er helt dumt at jeg skal føle på at det er en prioritet, å få med alt mulig sånn at jeg ikke skal få pes for at jeg ikke får med ting. 

Ja, dette er alvorlig, vi tar det alvorlig, men prøver å forholde oss rolig. 

Tusen takk for gode råd om å oppsøke lege og informasjon rundt dette med hukommelsestap og lignende. Og ikke minst at jeg bare har kunne få ut frustrasjon og frykt og usikkerhet her. Jeg setter pris på dere som har tatt dere tid og prøvd å forstå og komme med innspill. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Takk for at du deler! Dette var et konstruktivt og forklarende innlegg og det er tydelig at dere har nå lagt en plan. Godt å høre.

Og lykke til! :)

 

Når det gjelder oss to:

Det er jeg som har vært sint i siste innleggene. Jeg ønsker heller ikke å krangle og jeg ser på det som avsluttet, men jeg er ikke det minste i tvil om at jeg ikke har vridd på ting og for å være ærlig med deg synes jeg du burde la tvilen komme meg til gode her i stedet for å fortsette å opprettholde kritikken. Du er tydelig på at du har vært i en opprivende situasjon i det siste, og så skal liksom jeg - som har gjort mitt ytterste for å ikke vri - få høre at det har jeg gjort for det føler du at jeg har gjort? Neitakk. Du får føle det så mye som du bare vil, men hva du føler får du ta på egen kappe. Jeg har ikke sagt noe om hvordan ting ER hos dere, for det vet jeg ingenting om, men om hva jeg oppfatter ut fra hva du har skrevet her i denne tråden. 

Så sier du også at du har beklaget, det kan jeg på ingen måte si at jeg har fått med meg, og det er ikke lett å fange opp hvis det kommer et sted midt i en skur av beskyldninger om at jeg dikter opp ting, er frekk og har misforstått. Jeg kan godta beklagelsen, men vil anbefale deg å skrelle bort anklagelsene hvis du ønsker å beklage noe en annen gang.

Anonymkode: 49b13...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om mannen din kanskje har en eks som har opplevd noe av det samme som du har opplevd, med han? Liksom om hun har merket rar oppførsel fra han tidligere? Vet du hvorfor det ble slutt mellom dem?

Vet ikke om det spiller noen rolle jeg

Anonymkode: 99e66...717

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du deler! Dette var et konstruktivt og forklarende innlegg og det er tydelig at dere har nå lagt en plan. Godt å høre.

Og lykke til! :)

Når det gjelder oss to:

Det er jeg som har vært sint i siste innleggene. Jeg ønsker heller ikke å krangle og jeg ser på det som avsluttet, men jeg er ikke det minste i tvil om at jeg ikke har vridd på ting og for å være ærlig med deg synes jeg du burde la tvilen komme meg til gode her i stedet for å fortsette å opprettholde kritikken. Du er tydelig på at du har vært i en opprivende situasjon i det siste, og så skal liksom jeg - som har gjort mitt ytterste for å ikke vri - få høre at det har jeg gjort for det føler du at jeg har gjort? Neitakk. Du får føle det så mye som du bare vil, men hva du føler får du ta på egen kappe. Jeg har ikke sagt noe om hvordan ting ER hos dere, for det vet jeg ingenting om, men om hva jeg oppfatter ut fra hva du har skrevet her i denne tråden. 

Så sier du også at du har beklaget, det kan jeg på ingen måte si at jeg har fått med meg, og det er ikke lett å fange opp hvis det kommer et sted midt i en skur av beskyldninger om at jeg dikter opp ting, er frekk og har misforstått. Jeg kan godta beklagelsen, men vil anbefale deg å skrelle bort anklagelsene hvis du ønsker å beklage noe en annen gang.

Anonymkode: 49b13...9d3

Jeg får ta mine følelser på min kappe, og du dine på din. Høres ut som en god plan. Jeg har beklaget, men det er mange innlegg her og jeg har skrevet langt! Så skjønner at du ikke har fått med deg det. 

Du har kommet med mange gode betraktninger, som jeg nok ikke kunne gjort, som har fått meg til å tenke en del, det er bra. Og jeg skjønner jo at det for utenforstående nok fortoner seg annerledes enn det gjør for meg. Kan godt hende du har rett i at jeg har vært litt sår, og tatt ting verre opp enn jeg har trengt. Noen ganger så kan det jo også hjelpe å se at noen oppfatter ting så annerledes for da blir man oppmerksom på at "nei, slik er det i alle fall ikke", og kan bli trygg på det. 

Du har rett, jeg lar tvilen komme deg til gode. Og så kan du la tvilen komme meg til gode også håper jeg. Jeg har absolutt ikke ment å være frekk, og jeg er lei for at jeg har virket sånn. 

Takk for lykke til, jeg tror vi trenger det! 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på om mannen din kanskje har en eks som har opplevd noe av det samme som du har opplevd, med han? Liksom om hun har merket rar oppførsel fra han tidligere? Vet du hvorfor det ble slutt mellom dem?

Vet ikke om det spiller noen rolle jeg

Anonymkode: 99e66...717

Når du skrev dette kom jeg på et annet innlegg som en annen skrev, vi er i slutten av 20-åra. 

Jeg kjenner ikke eksen hans. Så det vet jeg ikke noe om hun har. Ingen av oss har bodd med en partner før, bare bofellesskap. Det ble slutt fordi hun hadde mistet følelser fortalte ham, det var over 2 år før vi begynte å date. Utifra det han har fortalt var det et vanlig brudd. 

En ting som jeg har tenkt litt på var det å snakke litt mer med familie og venner, om de har merket noe på noen av oss. Jeg tenker at det kunne hjulpet, men er redd for å trekke folk inn i noe. Dersom det er DID burde jo de som var i barndommen vår kunne vite noe, og dersom er hukommelsestap pga demens eller lignende vil kanskje jobben vår ha merket ting. Jeg vet ikke helt jeg heller. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ta mine følelser på min kappe, og du dine på din. Høres ut som en god plan. Jeg har beklaget, men det er mange innlegg her og jeg har skrevet langt! Så skjønner at du ikke har fått med deg det. 

Du har kommet med mange gode betraktninger, som jeg nok ikke kunne gjort, som har fått meg til å tenke en del, det er bra. Og jeg skjønner jo at det for utenforstående nok fortoner seg annerledes enn det gjør for meg. Kan godt hende du har rett i at jeg har vært litt sår, og tatt ting verre opp enn jeg har trengt. Noen ganger så kan det jo også hjelpe å se at noen oppfatter ting så annerledes for da blir man oppmerksom på at "nei, slik er det i alle fall ikke", og kan bli trygg på det. 

Du har rett, jeg lar tvilen komme deg til gode. Og så kan du la tvilen komme meg til gode også håper jeg. Jeg har absolutt ikke ment å være frekk, og jeg er lei for at jeg har virket sånn. 

Takk for lykke til, jeg tror vi trenger det! 

TS

Anonymkode: 75f2b...862

Godt! :) 

Ja, mine følelser tar jeg på min egen kappe, det er kanskje der det har skjært seg. For de gangene jeg har kommet med mine følelser her, så har de vært ment som til hjelp omkring hva andre - bl.a. jeg - ville ha tenkt og gjort i en slik situasjon. Det finnes mange voldsofre der ute som sitter der og lurer på om de er sprø, mens partneren herjer og manipulerer. Da finnes det noen ganger noen viktige svar man må skaffe seg. Jeg synes f.eks. at det å splitte opp litt nå, er det helt riktige. Det at han forstår dette, og går i seg selv, er et godt tegn. Hadde han nektet dette eller blitt sur eller du ikke følte du hadde nådd gjennom i det hele tatt, så ville jeg nok sagt det motsatte. Og siden vi ikke alltid vet alt, så kan våre følelser og sjekkpunkter sikkert virke litt malplassert for deg, men de er altså ment som sjekkpunkter og ikke som påstander.

(Håper det var forståelig)

Ja, absolutt, jeg ser at du befinner deg på et helt annet sted enn meg følelsesmessig. Og jeg må si at jeg har skikkelig vondt av dere begge to, uansett hva årsaken er. Jeg håper dere finner ut av ting, og at dette skyldes noe svært enkelt og ukomplisert. 

For å komme med et siste sjekkpunkt; Det er DINE ting, ikke hans, som har blitt ødelagt. Det er noen som bevisst eller ubevisst forsøker å skade DEG. Det kan være deg selv, det kan være han, det kan være en venninne eller din svigermor. (Jeg utelukker Gud ;)) Men jeg tror at uansett hva dette skyldes, så må denne trusselen som nå henger over deg som person, hele tiden være i fokus, slik at DU blir skjermet så godt det lar seg gjøre. At DU er trygg. At DU er sammen med noen du har det bra og ukomplisert med. Først da, tror jeg du kan se ting helt klart og tydelig. 

Anonymkode: 49b13...9d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke din tråd, TS har ikke forpliktelser ovenfor de som svarer. Veldig rart at du har behov for å legge stein til byrden. Folk velger om de vil svare eller ikke i tråden, men om de svarer så må man nesten respektere at TS sier seg uenig uten å gå rett i offer-fella. Veldig spesielt at du bruker mange innlegg på å diskutere med TS som om hun har vært slem mot deg. Move on til en annen tråd!

Anonymkode: 9ebf8...5e5

Klart hun har forpliktelser overfor oss! Det kalles anstendighet.

Anonymkode: 49b13...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ble glad når jeg leste at du nå bor hos en venninne og at mannen har forståelse for dette. Ro, fred og søvn - samt at du har fjernet deg fra ny vandalisme kan bety mye for å klarne hjernen slik at ting blir lettere å forstå.

Det er mange som har påstått at du troller. Jeg kan ikke vite om du sitter der og dikter i stor stil eller om dette er reelt. Jeg velger imidlertid å forholde meg til problemstillingen og gi de råd som jeg ville gitt hvem som helst som var i en lignende situasjon: skaff et nullpunkt, skap avstand til hendelsene - det er den eneste måten å få klarhet på.

Bruk fastlegene deres begge to - jeg håper dere finner ut av dette både hver for dere og i fellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Stilte tidligere et spørsmål ifh rus, såvidt jeg har sett ble det ikke besvart? Mulig du ikke vil gå inn på dette, isåfall forstår jeg. Men ha det uansett i bakhodet. Om han f.eks har rust seg på byen (en pille blandet med hasj er nok for de som er disponert), kan han ha gått inn i en kortvarig psykose. Jeg stusset på ordene som var rablet ned, fjelltopp, topptopptopp etc. Det gir ingen mening og støtter litt opp om at det er person som ikke er helt i vater. Går han på div medisiner som kan ha psykose som bivirkninger (og det er overskende mange)?

Hva husker samboeren din spesifikt fra den 4t turen?spør han litt ut om hva han tenkte iløpet av turen?nå som du har eliminert svigermor, bør vel han være minst like nysgjerrig & bekymret som deg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugemerke skrev:

Så det spises sjokolade i bilen, men det er ingen av dere. Hobbyting blir ødelagt, men det er ingen av dere. Kjolene blir klippet opp, men det er ingen av dere. Mannen din reagerer med å bli forundret, samt en tur ut i regnet i fire timer der politiet plukker han opp, men har ingen sterkere reaksjoner på at dere enten må være hjemsøkt eller lide av noe? Jeg reagerer på at han forholder seg til saken som han gjør. Jeg ville forventet at han ble svært forbauset over å oppdage at sjokoladepapiret han trodde var ditt ikke var det, han burde blitt opprørt over at noen har gjort herverk i huset deres (min mann ville ringt politiet - og jeg med) og når han ble hentet av politiet burde han hatt en reaksjon. 

Og oppi det hele surrer du rundt med masse rare tanker som ikke samler seg om noe. Altså: noen har gjort herverk i huset deres, det er jo klart man anmelder dette. Noen bruker jo tydeligvis bilen deres når dere ikke gjør det, jeg ville nok anmeldt det og.

Enten er dere svært tafatte eller så vet dere at det er noen av dere som ikke har det helt bra (eller så er dere et troll). Ingen normale mennesker sitter å fjaser på nett, har et par samtaler med mannen og så lar det gå. Det er jo tydeligvis noen som er hjemme hos dere å ødelegger ting, bruker tingene deres osv. Normale folk ville reagert! 

 

2 timer siden, Aldrisur skrev:

Jeg klarer ikke helt å glemme dette innlegget. 

Har du sjekket ut denne venninnen TS? 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dreiv å skulle skrive litt oppdatering nå. Nei, jeg har ikke sjekket henne spesielt ut, eller på hvilken måte mener du? Faktisk så er det henne jeg nå har avtalt at jeg skal bo hos noen dager. 

TS

Anonymkode: 75f2b...862


Plottwist : Det er venninden og ts samboer som har hatt en affære over tid. Hun har sabotert ts sine ting bak hennes rygg, og spist sjokolade i bilen dems når mannen har kjørt hun hjem etter en runde.

Anonymkode: 07c74...56d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...