AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #281 Del Skrevet 22. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, om det var min mann som oppførte seg sånn, stakk av på kvelden, ignorerer og snakker bort det jeg spør om og oppfører seg som han er lettere sosialt tilbakestående så hadde jeg konfrontert han, og spurt han rett ut om han la igjen papiret i bilen og om det var han som ødela tingene mine. Sier han nei, så hadde jeg spurt han om han vet hvem det er, om det kan være noen i familien eller venner som har gjort det som en spøk. Dersom du er redd for at han kan skade deg, så bør du jo uansett flytte ut og komme deg unna denne mannen, hvis ikke er det kanskje like greit å konfrontere han med en gang? Hvor lenge skal du gå rundt og plage deg selv med dette, du fortjener faktisk bedre enn som så TS. Det som virker mest sannsynlig er at han smugspiser godteri i bila og det er hans papir, samt at han i sinne har ødelagt tingene dine og nå er flau og unngår å bli konfrontert, uansett er han uærlig om dette og unngår hele greia som en feiging. Så dette med svigermor da, hadde min mamma snakket slik til min mann hadde det blitt månelyst og jeg hadde kuttet all kontakt til det var bedt om unnskyldning med lovnader om at hun aldri skal si noe slikt igjen. Hva gjør mannen din med dette? Noen konsekvenser for svigermor når hun herjer sånn? Anonymkode: 6651d...45e Du verden. Her må mannen tape uansett hvordan han hadde oppført seg. Anonymkode: f271f...b3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #282 Del Skrevet 22. juni 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte faktisk på det samme selv om det vel er uvanlig. Men minner meg om den tråden på Reddit med han som skrev postitlapper til seg selv og deretter trodde det var huseier (han leide leiligheten sin) som hadde låst seg inn og gjort det.. han hadde CO-forgiftning. Man får andre symptomer også da, som feks hodepine, såvidt jeg vet. Det er noe som kan sjekkes hos legen eller man kan kjøpe en CO-detektor på clas olson feks. Anonymkode: 1e4dc...06c Ville ikke begge to som bor der fått dette, da? Anonymkode: fbb7d...ef4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #283 Del Skrevet 22. juni 2017 Dersom det er slik at dette er noe helt uskyldig og at han faktisk ikke vet noe om det som var skrevet på papirene dine, så forstår jeg ikke hvorfor ikke han er mer interessert i å komme til bunns i det. Hvorfor tar ikke han initiativ til å snakke med deg om hva som kan ha skjedd, men heller velger å oppføre seg helt normalt? Åpenbart tenker han ikke over at DU er den som er så "gal" at du har skrevet de tingene på dine egne papirer for å kunne skylde det på han, ettersom han oppfører seg så normalt og god og snill med deg i etterkant av hendelsen (refererer til HI der du skrev at han beskyldte deg for dette). Er litt ugler i mosen med det hele, og du har all grunn til å ha de tankene og bekymringene du har nå etter min mening. Håper du får en god samtale med legen i morgen (og håper forsåvidt også du prøver på en lett og ukonfronterende samtale med mannen din idag før legetimen imorgen). Klem Anonymkode: a11f9...8a8 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rikoChett Skrevet 22. juni 2017 #284 Del Skrevet 22. juni 2017 Hei TS. Jeg er glad for at du har fått/skal få legetime, for dette høres skikkelig vondt ut. Håper det går bra med deg. Og det er "innafor" å dra til en venninne eller lignende i noen dager. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #285 Del Skrevet 22. juni 2017 Kjære ts. Jeg ser at det er en del her i tråden som prøver å få deg til å tro at mannen din er "psykopat" og prøver å "gaslighte" deg. Jeg ser også at det er enkelte her som gjør hva de kan for å få deg til å tvile på deg selv, dine egne følelser og ikke minst forholdet til mannen din. Det noen av de driver med, ved å overdrive og vri på ting du sier for å skremme deg til å tro han manipulerer deg, er vel selveste definisjonen på gaslighting. Vær så snill å ta alt som skrives her med en klype salt. Jeg sier ikke at dette som skjedde ikke var manipulasjon, for det kan det ha vært, men vær så snill å ikke begynn å tvile på deg selv og hele forholdet deres uten at du på noen måte selv føler at du har noen grunn til det. Jeg synes heller ikke du skal begynne å tvile på alt mulig ved deg selv - ja, det kan ha vært du som gjorde dette selv like gjerne som mannen, men det betyr ikke at ikke alt annet ved livet ditt/deres er reelt og at alt du føler nå er ekte. Når det er sagt, tror jeg faktisk du bør prøve å holde muligheten åpen for at det er du som har ødelagt hobbysakene dine. Dersom dere begge er like uvitne om det som skjedde, kan det like gjerne ha vært deg som ham. Det betyr ikke at det var det, men det kan hende. Prøv å ha det i bakhodet når du snakker med mannen din, så du ikke "dømmer ham" helt uten grunn. Skal en av dere testes for hjernesvulst (for å ta et eksempel) bør det kanskje være dere begge og ikke bare han - for sikkerhets skyld. Det er jeg som har nevnt DID flere ganger og jeg har tenkt mye på deg og mannen din. Og jo mere jeg tenker på det, jo mere tenker jeg på muligheten av at det rett og slett er du som kan ha en personlighetsdel som er sint på deg og prøver å straffe deg. En del som ikke liker (eller blir redd av) forholdet ditt til mannen eller det at dere har et seksualliv, og som synes det er ubehagelig at du gjør seksuelle ting. Kan disse ordene som er skrevet være henvisninger til ting dere kaller hverandre i senga (kosenavnene), en henvisning til handlinger du gjør i senga ("sugereir") og en henvisning til hvordan noen som har et negativt forhold til sex opplever oppførselen din ("hore")? Kan det være noen som har lyst til å si ifra at de ikke er enig i hva du lar kroppen gjøre og derfor straffer deg ved å ødelegge noe av det du liker best å drive med (hobbyene dine)? Jeg vet ikke om dette stemmer heller. Ingen av oss her inne kan vite det når ikke engang du og mannen vet, så ta også alt jeg skriver med en god klype salt. Men noen konkrete spørsmål angående "hærverket" helt til slutt. Lå ting på sin vanlige plass? Var alt pent og pyntelig lagt riktig på plass igjen, eller var det et visst kaos i systemet ditt? Pleier mannen din å rydde bort hobbysakene dine og legger han de isåfall likt som det du gjør? Vet andre (for eksempel svigermor) hvordan de pleier å ligge, og lå de sånn når du fant de ødelagt? (Jeg skjønner opplagt at ikke alt var likt på grunn av ødeleggelsene, men var alt "hulter til bulter" eller ligna det på det opprinnelige systemet?) Anonymkode: 0c4cd...54e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #286 Del Skrevet 22. juni 2017 Det mest påfallende her er at han oppfører seg helt nomalt oppi alt dette. Han blir borte i 4 timer uten å erkjenne at han har vært borte så lenge, kommer i tillegg hjem med politiet men oppfører seg som alt er ok? Han har heller ikke tatt opp tråden mht hobbytingene dine eller tatt initiativ til å snakke om hvorfor han var borte, han bare later som om alt er som det skal? Det er ikke normalt og gir meg en litt creepy følelse. Anonymkode: 6c171...11b 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #287 Del Skrevet 22. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det mest påfallende her er at han oppfører seg helt nomalt oppi alt dette. Han blir borte i 4 timer uten å erkjenne at han har vært borte så lenge, kommer i tillegg hjem med politiet men oppfører seg som alt er ok? Han har heller ikke tatt opp tråden mht hobbytingene dine eller tatt initiativ til å snakke om hvorfor han var borte, han bare later som om alt er som det skal? Det er ikke normalt og gir meg en litt creepy følelse. Anonymkode: 6c171...11b Enig. Anonymkode: 521ce...6f4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #288 Del Skrevet 22. juni 2017 Det er litt vittig at så mange innleder med å skjelle ut alle andre og fortelle hvor giftige og farlige råd andre gir trådstarter, og dernest presentere sitt råd som det eneste rette som trådstarter bør lytte til Anonymkode: 49b13...9d3 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #289 Del Skrevet 22. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Her synes jeg du finner på ting jeg aldri har sagt. Og vrir det jeg har sagt til ting som ikke passer med den virkeligheten jeg kjenner. Kan jo være en form for gaslighting det også? Å prøve å vri min virkelighetsoppfatning til at mannen min latterliggjør og mishandler meg, når jeg aldri har hatt en slik opplevelse før ... TS Anonymkode: 75f2b...862 Det var absolutt ikke meningen med inlegget mitt. Jeg ønsket å gjøre deg observant på at typen din ikke så ut til å ta deg seriøst og at det var "tøysete" å ringe politiet. Det ser også ut som at han ringte svigers og sa at du hadde kastet han ut når han selv gikk frivillig. Husker at du har skrevet dette men om jeg tar feil så beklager jeg. Anonymkode: 521ce...6f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #290 Del Skrevet 22. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt vittig at så mange innleder med å skjelle ut alle andre og fortelle hvor giftige og farlige råd andre gir trådstarter, og dernest presentere sitt råd som det eneste rette som trådstarter bør lytte til Anonymkode: 49b13...9d3 Ikke bare mannen til ts som er helt rar her mao ( vi andre også visst) Anonymkode: 521ce...6f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #291 Del Skrevet 22. juni 2017 TS, det trenger opplagt ikke å svare på det jeg skrev om seksuallivet ditt i innlegget lenger opp. Jeg hadde tenkt å skrive det i innlegget, men glemte det. Anonymkode: 0c4cd...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fisefin123 Skrevet 22. juni 2017 #292 Del Skrevet 22. juni 2017 Herregud.. Tenk å bli diagnostisert med en alvorlig psykisk lidelse av brukere på et forum... Jeg blir matt. Når hun er så usikker og forvirret som hun sier hun er, er det rett og slett jævlig dårlig gjort å fortsette å mase om dette. La det ligge, om noe skal diagnostiseres skal det gjøres av noen som er autorisert til å gjøre det. Det er både uetisk og forkastelig å slenge diagnoser rundt om seg på denne måten. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #293 Del Skrevet 22. juni 2017 Ikke ring Mental Helse, TS. Det er svært varierende hva slags mennesker man kan møte der. Anonymkode: 41c70...ca0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #294 Del Skrevet 22. juni 2017 Jeg er helt enig i at denne hendelsen er spesiell og forstår at dette får deg til å tenke i alle mulige baner. Når jeg leste HI tenkte jeg med en gang at dette har antagelig mannen gjort i ett svakt øyeblikk etter en krangel og har virkelig klart å holde maska under konfrontasjonen. Jeg personlig er svært dårlig på å lyve, men hvis jeg må redde min egen stolthet , kunne jeg faktisk vunnet noen Oscarer. Er du helt sikker på at han bare ikke har klart å holde maska? Han forstår nok selv at denne handlingen er helt patetisk og vil virkelig prøve å redde sitt eget skinn. Utrolig hva man kan klare da, uansett hvor dårlig løgner man egentlig er. Lufteturen og oppførselen ved hjemkomst er nok fordi han ble flau, og må tenke litt over hva han faktisk har gjort og sagt. Han virket jo også i litt overkant blid etter noe slikt, og tenker det er fordi han ikke helt vet hva han skal gjøre. Snakk med mannen din på en rolig måte, beklag at du beskyldte han, forklar hvorfor du trodde det var han og hva du har følt. Fortell at du ikke ville blitt sint, men bare forundret. Kanskje han da faktisk tør å innrømme hva han har gjort? Anonymkode: e4ef6...597 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruGlad Skrevet 22. juni 2017 #295 Del Skrevet 22. juni 2017 7 timer siden, Simbyxor skrev: Hvorfor det? Se filmen så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #296 Del Skrevet 22. juni 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjære ts. Jeg ser at det er en del her i tråden som prøver å få deg til å tro at mannen din er "psykopat" og prøver å "gaslighte" deg. Jeg ser også at det er enkelte her som gjør hva de kan for å få deg til å tvile på deg selv, dine egne følelser og ikke minst forholdet til mannen din. Det noen av de driver med, ved å overdrive og vri på ting du sier for å skremme deg til å tro han manipulerer deg, er vel selveste definisjonen på gaslighting. Vær så snill å ta alt som skrives her med en klype salt. Jeg sier ikke at dette som skjedde ikke var manipulasjon, for det kan det ha vært, men vær så snill å ikke begynn å tvile på deg selv og hele forholdet deres uten at du på noen måte selv føler at du har noen grunn til det. Jeg synes heller ikke du skal begynne å tvile på alt mulig ved deg selv - ja, det kan ha vært du som gjorde dette selv like gjerne som mannen, men det betyr ikke at ikke alt annet ved livet ditt/deres er reelt og at alt du føler nå er ekte. Når det er sagt, tror jeg faktisk du bør prøve å holde muligheten åpen for at det er du som har ødelagt hobbysakene dine. Dersom dere begge er like uvitne om det som skjedde, kan det like gjerne ha vært deg som ham. Det betyr ikke at det var det, men det kan hende. Prøv å ha det i bakhodet når du snakker med mannen din, så du ikke "dømmer ham" helt uten grunn. Skal en av dere testes for hjernesvulst (for å ta et eksempel) bør det kanskje være dere begge og ikke bare han - for sikkerhets skyld. Det er jeg som har nevnt DID flere ganger og jeg har tenkt mye på deg og mannen din. Og jo mere jeg tenker på det, jo mere tenker jeg på muligheten av at det rett og slett er du som kan ha en personlighetsdel som er sint på deg og prøver å straffe deg. En del som ikke liker (eller blir redd av) forholdet ditt til mannen eller det at dere har et seksualliv, og som synes det er ubehagelig at du gjør seksuelle ting. Kan disse ordene som er skrevet være henvisninger til ting dere kaller hverandre i senga (kosenavnene), en henvisning til handlinger du gjør i senga ("sugereir") og en henvisning til hvordan noen som har et negativt forhold til sex opplever oppførselen din ("hore")? Kan det være noen som har lyst til å si ifra at de ikke er enig i hva du lar kroppen gjøre og derfor straffer deg ved å ødelegge noe av det du liker best å drive med (hobbyene dine)? Jeg vet ikke om dette stemmer heller. Ingen av oss her inne kan vite det når ikke engang du og mannen vet, så ta også alt jeg skriver med en god klype salt. Men noen konkrete spørsmål angående "hærverket" helt til slutt. Lå ting på sin vanlige plass? Var alt pent og pyntelig lagt riktig på plass igjen, eller var det et visst kaos i systemet ditt? Pleier mannen din å rydde bort hobbysakene dine og legger han de isåfall likt som det du gjør? Vet andre (for eksempel svigermor) hvordan de pleier å ligge, og lå de sånn når du fant de ødelagt? (Jeg skjønner opplagt at ikke alt var likt på grunn av ødeleggelsene, men var alt "hulter til bulter" eller ligna det på det opprinnelige systemet?) Anonymkode: 0c4cd...54e Nå må du VIRKELIG gi deg! Dette er jo gaslighting så det holder. Anonymkode: 1346d...057 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #297 Del Skrevet 22. juni 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du VIRKELIG gi deg! Dette er jo gaslighting så det holder. Anonymkode: 1346d...057 Er det? Hvis du tenker på hva folk i denne tråden har prøvd å overbevise henne om? Og helt ærlig, det kan faktisk være ts selv, like mye som mannen. Anonymkode: 00ca4...75b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #298 Del Skrevet 22. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det? Hvis du tenker på hva folk i denne tråden har prøvd å overbevise henne om? Og helt ærlig, det kan faktisk være ts selv, like mye som mannen. Anonymkode: 00ca4...75b Eller en sidechick / elskerinne han har hatt hjemme hos dem, som har lest kallenavnet hennes på mobilen hans mens han har vært i dusjen , og klikka mentalt og ønsket å sabotere forholdet dems i sjalusi og gjort dette her. Anonymkode: 07c74...56d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #299 Del Skrevet 23. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må du VIRKELIG gi deg! Dette er jo gaslighting så det holder. Anonymkode: 1346d...057 Akkurat det jeg tenkte! Anonymkode: a06db...2ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #300 Del Skrevet 23. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og helt ærlig, det kan faktisk være ts selv, like mye som mannen. Anonymkode: 00ca4...75b Hvordan kan det være ts "like mye som mannen"? Hun er jo den eneste som ikke har oppført seg rart i denne familien. Anonymkode: a06db...2ce 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå