Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Mye er uklart etter at en hvit varebil har kjørt ned flere utenfor en moske i London.

Moskeen er kjent for å ha vært moskeen til hatpredikanten  Abu Hamza Al Masri, 9/11 terroristen Zacarias Moussaoui, og "skobomberen" Richard Reid.

I de senere årene har moskeen skiftet til en mer moderat stil, og det har ikke vært koblinger til nyere terroraksjoner. I menneskemengden var det menn, kvinner og ungdommer som kom ut fra taraweeh-bønnen.

Det er ikke rapportert om døde ennå, men noen er alvorlig skadet. Føreren er pågrepet.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4616452/Man-arrested-van-ploughs-people-outside-mosque.html

Edit: Vi får se hvor store demonstrasjoner det blir nå. Hvis muslimer var målet for en eller flere hvite terrorister.

Endret av ops2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min umiddelbare tanke er at det kan bli en "trivelig" sommer i Europa og jeg har bare ventet på noe tilsvarende som dette sett i lys av siste tiders hendelser med muslimsk terror, videre så bør faktisk alle moskeer finansiert av ikke vestlige/europeiske land stenges 

• Liker 10
Gjest NotNaomi
Skrevet

En vet jo ikke mye enda. Er nevnt at det var et utslag av islamfobi som drev gjerningsmennene. Tragisk. Blitt mye for det engelske folk nå.

AnonymBruker
Skrevet

For å si det slik; Jeg har vært i London et par ganger, og elsker den byen. Nå tør jeg rett og slett ikke.

Så vil mange si; da har du latt terroristene vinne. Vel, det får så være. Man skal jo ha gleden av å reise også. Det er ikke akkurat noe avslappende storbyferie og se seg over skulderen hele tiden for å se om det kommer en varebild dundrene, eller risikere at det smeller en bombe hvor som helst.

Må nok innrømme at jeg lar meg påvirke dessverre, og det er svært beklagelig. Feriene fremover blir nok til mer rolige og folkefattige områder i land som ikke er like store terrormål som f.eks. Storbritannia og Frankrike.

Anonymkode: b1e4d...259

• Liker 5
Gjest NotNaomi
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det slik; Jeg har vært i London et par ganger, og elsker den byen. Nå tør jeg rett og slett ikke.

Så vil mange si; da har du latt terroristene vinne. Vel, det får så være. Man skal jo ha gleden av å reise også. Det er ikke akkurat noe avslappende storbyferie og se seg over skulderen hele tiden for å se om det kommer en varebild dundrene, eller risikere at det smeller en bombe hvor som helst.

Må nok innrømme at jeg lar meg påvirke dessverre, og det er svært beklagelig. Feriene fremover blir nok til mer rolige og folkefattige områder i land som ikke er like store terrormål som f.eks. Storbritannia og Frankrike.

Anonymkode: b1e4d...259

Det er helt naturlig at en blir påvirket. Vi hadde vært rare om vi ikke ble. Når det blir så mange hendelser enkelte steder så blir en selvfølgelig preget og skeptisk. Tenker akkurat det samme som deg jeg.

AnonymBruker
Skrevet

For en idiot. Nå er muslimene tilbake til offer rollen.

Anonymkode: f0fcd...cd4

• Liker 7
Skrevet

Stakkars mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, faen ass. Vestlige land har jo ikke bombet muslimer i tiår liksom. Makan.

Anonymkode: 15b60...798

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Og norske kommentarfeltskrigere rettferdiggjør dette da det kun er hevn fra stakkars briter som er lei. Ja vel. Da er det også innafor hvis for eks USA opplever at sykehus blir bombet av afghanere og syrere som vil ta hevn?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og norske kommentarfeltskrigere rettferdiggjør dette da det kun er hevn fra stakkars briter som er lei. Ja vel. Da er det også innafor hvis for eks USA opplever at sykehus blir bombet av afghanere og syrere som vil ta hevn?

Det er stor forskjell mellom å angripe utelukkende sivile mål og collateral damage, det tror jeg til og med du skjønner.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, faen ass. Vestlige land har jo ikke bombet muslimer i tiår liksom. Makan.

Hvorfor kommer "de" til vestlige land da? Om det er så ille her, og at vesten er en gjeng med terrorister. For all del, jeg velkommer de som ønsker å komme (og være her), men når folk skal gjentatte ganger "forklare" hvorfor terrorister bomber vesten i form av terror, så forstår jeg virkelig ikke logikken. JA, vestlige land har bombet muslimske land, men syns du virkelig at det unnskylder terroren vi nå ser i Europa? Forøvrig har det vært Russland og USA som har "blandet seg" mest, men du ser ikke terror der?

Altså... kom igjen'a.

Anonymkode: 3520c...89a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell mellom å angripe utelukkende sivile mål og collateral damage, det tror jeg til og med du skjønner.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/afghanistan/dette-gikk-galt-da-usa-bombet-leger-uten-grenser-sykehus/a/23567473/

Collateral damage? Kødder du?

Til og med du skjønner vel at dette ikke er det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommer "de" til vestlige land da? Om det er så ille her, og at vesten er en gjeng med terrorister. For all del, jeg velkommer de som ønsker å komme (og være her), men når folk skal gjentatte ganger "forklare" hvorfor terrorister bomber vesten i form av terror, så forstår jeg virkelig ikke logikken. JA, vestlige land har bombet muslimske land, men syns du virkelig at det unnskylder terroren vi nå ser i Europa? Forøvrig har det vært Russland og USA som har "blandet seg" mest, men du ser ikke terror der?

Altså... kom igjen'a.

Kan du ikke friske opp litt i historiekunnskapene dine om Frankrikes rolle i Algerie.

Og England er med i bombingen av Syria. 

Synes du bombingen av muslimske land ikke skal få konsekvenser? Mener du oppriktig at det er rart at vi ser mange terrorangrep i vestlige land etter tiår med ødeleggelse? 

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller IS har fått det akkurat slik de vil ha det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså... kom igjen'a.

BOMBER. Hver jævla dag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/afghanistan/dette-gikk-galt-da-usa-bombet-leger-uten-grenser-sykehus/a/23567473/

Collateral damage? Kødder du?

Til og med du skjønner vel at dette ikke er det.

Forferdelig og ekstremt unødvendig, men det kan på ingen måte sammenlignes med målrettet drap av sivile.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forferdelig og ekstremt unødvendig, men det kan på ingen måte sammenlignes med målrettet drap av sivile.

Nei. Muslimske liv er jo ikke verdt like mye som andres.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Muslimske liv er jo ikke verdt like mye som andres.

Well played, trodde du var seriøs.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...