Gå til innhold

Naboene gjør narr av bilene våre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leide en leilighet på Nesøya og hadde en Audi stasjonsvogn med litt rustoppspiste skjermer etc. 

Husverten ba oss parkere litt unna huset, da barna hans angivelig ble mobbet pga den stygge bilen vår 😂😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyr bil = penisforlenger. :wink:

Anonymkode: 8285d...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om. Bor selv i byens kremområde. Kjent for høye inntekter,store hus. Vi hatet alminnelig hus,inntekt er over snittet. Bilen er kjøpt brukt. Det er for oss, en kasse med fire hjul,som frakter oss fra a til b.

Vi har råd til dyr bil,men hvorfor? Jeg trenger ikke bevise noe for naboer,eller andre. Demonstrere at vi har god råd? De står bedre i banken.

Anonymkode: 5a1a4...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å overhøre dette, alle tar sine valg og gjør sine prioriteringer. 

Bor selv i et hus til 14 millioner, men kjører en mellomklasse SUV fra 2010. Såklart er det kommentarer. Men jeg tenker bare på alle ferieturene og designveskene jeg kan kjøpe for det jeg sparer på bil - som tross alt bare er et fremkomstmiddel. 

Anonymkode: 12ec2...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.6.2017 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Vi har flyttet til et finere strøk i Oslo Vest, og naboene her er...ganske opptatt av hverandres materielle verdier. Én av greiene er dette med bil. Begge våre biler er fra rundt årtusenskiftet, og naboene har alle og en hver kommentert at de er gamle, om vi liker veteraner, om vi er på jakt etter ny bil, eller om vi rett og slett vil kjøpe deres bil "når jeg er ferdig med den" - flir.

Det hele forusikrer meg en del. Det er aldri noe gærnt med disse bilene, og vi kjører jo ikke mye akkurat heller. Det er ingen vits i å skifte ut noe som fungerer godt, synes mannen min, og jeg har i alle fall ikke behov for noe nytt og fancy.

Det som plager meg er at dette er en gjenganger, og at det kanskje sier ganske mye om folk her. Hva ville dere ha gjort? Klarer dere å ignorere slikt?

Anonymkode: 6a485...0dc

Det er veldig trist at dere ikke har biler som tilfredstiller nabolagets standard, og du bør svare naboen at du er helt enig i at en oppgradering vil løfte nabolagets standard opp igjen til det opprinelige vakre nivået. Si at dere dessverre ikke har budsjett til nyere bil nå, og spør om naboene kan være så snille å bidra med noen hundre tusen.

Endret av I Grosny
korrektur
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som kjøper bil, eller noe som helst, for å imponere andre, bør heller spare pengene til psykolog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Sæter (Nordstrand) en periode. Naboene der brydde seg om absolutt ALT, og kommenterte det ofte. At det går an! 

Flyttet til vestkanten (bak slottet et sted) og ikke en. Ikke EN KJEFT har sagt ETT PIP om noe som helst! 

Har en VWstasjon fra 2010. 

Anonymkode: 65995...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2017 den 19.07, AnonymBruker skrev:

 

Bor selv i et hus til 14 millioner, men kjører en mellomklasse SUV fra 2010. Såklart er det kommentarer. 

Anonymkode: 12ec2...e3f

Såklart? :PDet er det vel ikke? Jeg bor i et hus til 16 millioner og har som sagt en VWstasjonsvogn fra 2010. Ingen har sagt noe på over 20 år. 

Anonymkode: 65995...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg i bunn og grunn litt dum at jeg tok det opp her. Så klart må vi la det fare. Men det var jo litt overveldende å flytte, så dette som fortsatt føles som mistenkeliggjøring - er vi de rette til å bo her? Har vi tatt feil verdivalg? Hva lærer barna her? Må vel tro at det går seg til.

Anonymkode: 6a485...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt sted ville jeg kanskje solgt bilen og kjøpt et ordentlig gammelt vrak. Bare på trass. ;)

Sitat

Begge våre biler er fra rundt årtusenskiftet, og naboene har alle og en hver kommentert at de er gamle, om vi liker veteraner, om vi er på jakt etter ny bil, eller om vi rett og slett vil kjøpe deres bil "når jeg er ferdig med den" - flir.

Da skal du svare, "takk, men vi sikter oss inn på en ordentlig premiumbil vi, når vi først skal bytte bil". Den tenker jeg vil sette godt.

Anonymkode: 56728...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be dem passe sine egne saker. 

Anonymkode: f545a...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 6/8/2017 den 18.34, Coolaid skrev:

Jeg ville vært like frekk tilbake og spurt om dem om det ikke var på tide å skifte ut tankegangen litt. I vår moderne verden er statussymboler mer avleggs enn "veteranbilene" deres. 

Jeg ville gitt blanke faen i den uintelligente holdningen der. 

Hvorfor i svarte har dere flyttet inn i et sossestrøk? 

På tide å skifte ut tankegangen? :) ikke dum den.

Men Ts. Skjønner ikke at det kan være så mange naboer uten sosial intelligens? Hadde bare sett dumt på dem og ristet på hodet. Mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk som et opptatt av store dyre biler har mindreverd kompleks. Spør naboene hva deres kompleks er.  Sikkert liten snopp😆

Vet ikke hvilket område i Oslo vest dere bor men ville holdt men ville aldri ha bosatt meg der. Har venner som er født og oppvokst der og de  har helt andre verdier enn meg. Materialisme.

Anonymkode: 1d9f7...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingenting2

Her var det mange med store fordommer. Jeg har splitter ny bil og er svært fornøyd. Det er ikke alltid slik at folk som kjøper ny bil er snobber, selv om jeg muligens er det. Jeg liker bil, og jeg liker tilleggsutstyr. Komfort er i grunn viktig for meg. Jo, og så har jeg råd til det. Etter årevis med hard jobbing, da er det godt å unne seg noe nytt :) 

Det er i grunn viktig at vi fornyer bilparken i Norge også, til fordel for mer miljøvennlige biler. De eldre bilene er miljøsyndere, spesielt diesel-biler. Klassisk KG å kalle det snobberi, penisforlengere og selvsagt har ALLE råd til helt ny bil og "gidder ikke" kjøpe. :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, canacas skrev:

Det er i grunn viktig at vi fornyer bilparken i Norge også, til fordel for mer miljøvennlige biler. De eldre bilene er miljøsyndere, spesielt diesel-biler.

Det mest miljøvennlige er faktisk å kjøre den gamle bilen så lenge den holder. Fordi produksjon av bilen utgjør så stor del av miljøavtrykket. For elbiler er det enda verre. En dieselbil kan kjøres i 10 år før den har forurenset like mye som en elbil har gjort idet den ruller ut fra fabrikken. Og visste du at nye bensinbiler kan forurense mer enn dieselbiler? Det skyldes faktisk miljøtiltakene i nyere bensinbiler, som gir mindre forbruk av drivstoff, men altså mer forurensning totalt.

Ikke lett dette med miljø.

Endret av Horten Market
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom støv pga. friksjonskrefter mellom gummi og asfalt så vil en elbil alltid forurense lokalt 0-null ellers i forhold til en fossilbil fra dag 1-en. Alle disse dieselelskerne som prøver å dra frem vikarierende miljøargumenter klarer bare dette ved å ta utgangspunkt i at en elbil har mer kjemiske beholdere for å lagre energi og at noen land bruker kull til å lage strøm. Alt annet er lik eller verre på en dieselbil, også ved produksjon (en sot-bil har bl.a. flere tusen flere deler som må produserer av giftige materialer som petroleum-kjemikalier). Dieselbiler er og blir miljøsvin, uansett om det er lokalt eller globalt fra dag 1.

Anonymkode: ef83a...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 9.32, canacas skrev:

Her var det mange med store fordommer. Jeg har splitter ny bil og er svært fornøyd. Det er ikke alltid slik at folk som kjøper ny bil er snobber, selv om jeg muligens er det. Jeg liker bil, og jeg liker tilleggsutstyr. Komfort er i grunn viktig for meg. Jo, og så har jeg råd til det. Etter årevis med hard jobbing, da er det godt å unne seg noe nytt :) 

Det er i grunn viktig at vi fornyer bilparken i Norge også, til fordel for mer miljøvennlige biler. De eldre bilene er miljøsyndere, spesielt diesel-biler. Klassisk KG å kalle det snobberi, penisforlengere og selvsagt har ALLE råd til helt ny bil og "gidder ikke" kjøpe. :pinar:

Riktig at gamle dieselbiler er noen svin. Men, nye bensinbiler er nå værre enn de beste dieselmotorene. Direkte innsprøytning av bensinen medfører mye partikler av uforbrent/dårlig brent bensin. Løsningen er på vei, med partikkelfilter på de også. Hvor lenge og hvor mye slike motorer som er laget vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...