Gå til innhold

Naboene gjør narr av bilene våre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har flyttet til et finere strøk i Oslo Vest, og naboene her er...ganske opptatt av hverandres materielle verdier. Én av greiene er dette med bil. Begge våre biler er fra rundt årtusenskiftet, og naboene har alle og en hver kommentert at de er gamle, om vi liker veteraner, om vi er på jakt etter ny bil, eller om vi rett og slett vil kjøpe deres bil "når jeg er ferdig med den" - flir.

Det hele forusikrer meg en del. Det er aldri noe gærnt med disse bilene, og vi kjører jo ikke mye akkurat heller. Det er ingen vits i å skifte ut noe som fungerer godt, synes mannen min, og jeg har i alle fall ikke behov for noe nytt og fancy.

Det som plager meg er at dette er en gjenganger, og at det kanskje sier ganske mye om folk her. Hva ville dere ha gjort? Klarer dere å ignorere slikt?

Anonymkode: 6a485...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"forusikrer"..? 

Uten å ha vært tilstede høres slik ut som vennligsinnet småerting, og ikke noe å ta seg nær av. Jeg kjørte selv rundt i en Opel Corsa til den var 19 år gammel, og har fått min del kommentarer på det. Men det er da ikke noe å bry seg om? 

Anonymkode: 26c69...8a0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teite naboen og så teite kommentarer!

Vi bor også på Oslo Vest (Slemdal), og har en stasjonsvogn fra 2003 og en liten elbil. Har ikke hørt noen kommentarer eller fanget opp at noen bryr seg om dette. Noen har store dyre biler her vi bor, men langt fra alle.

Anonymkode: 0f004...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si dere enig med dem og le av hvor gammel bilene deres er. Nå er det ikke lenger noe å gjøre narr av, så lenge dere ikke tar dere nær av noe.

Anonymkode: fa5f3...90e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine biler er viktig uansett hvor du bor. I ghettoene i Oslo så kan du finne millionklassebiler i Oslo billigste boligområder.

Men tilbake til vestkanten; Har dere tenkt på at snobber er generelt en arrogant saueflokk som går etter de samme materialistiske verdiene?

Anonymkode: ef83a...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å tenke at de som kjører rundt i fancy biler har noe å skjule :PDet blir litt som på Facebook, de som sliter mest er de som legger ut flest skrytebilder. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det bare er småerting fra naboene deres, og ikke veldig seriøst ment. Jeg personlig legger ikke mye penger i bil. Å ta opp lån for å kjøpe en bil til en halv million kommer jeg ALDRI til å gjøre. Så da jeg kjøpte meg en Avensis 2007 mod lo vennene mine godt. Men kunne ikke brydd meg mindre, den har ikke kostet meg noe, går så det suser og vi kommer ossdit vi vil. Venner som har nye BMW'er og Audi opplever stadig noe med bilene. Bare si at dere ikke prioriterer å bruke mye penger på bil, men heller ferier og andre ting. Folk prioriterer forskjellig. Mens noen betaler seg ihjel på en bil de egentlig ikke har rød til, koser andre seg med opplevelser og ferieturer osv. Ikke ta deg nær av det TS 😊

Anonymkode: e8ef7...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har flyttet til et finere strøk i Oslo Vest, og naboene her er...ganske opptatt av hverandres materielle verdier. Én av greiene er dette med bil. Begge våre biler er fra rundt årtusenskiftet, og naboene har alle og en hver kommentert at de er gamle, om vi liker veteraner, om vi er på jakt etter ny bil, eller om vi rett og slett vil kjøpe deres bil "når jeg er ferdig med den" - flir.

Det hele forusikrer meg en del. Det er aldri noe gærnt med disse bilene, og vi kjører jo ikke mye akkurat heller. Det er ingen vits i å skifte ut noe som fungerer godt, synes mannen min, og jeg har i alle fall ikke behov for noe nytt og fancy.

Det som plager meg er at dette er en gjenganger, og at det kanskje sier ganske mye om folk her. Hva ville dere ha gjort? Klarer dere å ignorere slikt?

Anonymkode: 6a485...0dc

Kommer naboene i samlet flokk eller en og en på døren med disse henvendelsene? 

De fleste naboer, uansett hvor de bor, har nok med å passe sine egne saker. De bryr seg nada om naboenes biler, gjøren og laden. 

Anonymkode: f8a90...71b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Mitsubishi 1998 modell. Er veldig fornøyd med den. Håper jeg kan ha den i mange år enda slik at jeg kan bruke pengene mine på andre ting :) Bare å ignorere snobbene. Det er sikkert flere av de som har høyere billån enn de burde med tanke på økonomien. 

Anonymkode: 94166...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre hva de prøver å kompensere for med de nye, fine bilene sine ;)

Men gjør det på en spøkefull måte. Ingen trenger å vite at du egentlig mener det seriøst selv om det kanskje er fakta. Om det er tilfelle og de føler seg truffet, så kanskje de slutter? :laugh:

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du har inside information om at grønne Lan i MdG snart kommer til å konfiskere alle biler til inntekt for bykassen, så du gidder ikke å kjøpe noen ny for å glede henne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, jeg/mannen min har ganske stor penis, så vi trenger ikke å kompensere" hehe...

Anonymkode: d76cf...3b4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sjef en gang som drev på sånn å erte meg for bilen min. Jeg hadde en spiltter ny Skoda Fabia (en hedersbil) og han hadde stadig nye leasingavtaler på Audier og Mercedes. (finnes bare to typer biler, ny og gammel Mercedes etc) Jeg vet at det ikke var vondt ment, det blir ganske irriterende i lengden. Til slutt sa jeg til ham en gang han nok en gang kommenterte, at jeg var så god og sterk i meg selv og trengte overhode ikke bruke flere hundre tusen på å hevde meg selv ytterligere.
Han tok poenget.

Jeg fatter ikke hvorfor noen ønsker å bruke en mill på noe som skal frakte deg til og fra jobb og barnehage. Jeg fniser litt hver gang jeg ser en Porsche Cayenne utenfor Rema. (som også er en hedersbil og som jeg vil ha en gang. Brae fordi)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet

Gad, har ikke disse menenskene bedre ting å gjøre? De høres ekstremt harry ut. Penger har de, men er blottet for dannelse og fornuft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har flyttet til et finere strøk i Oslo Vest, og naboene her er...ganske opptatt av hverandres materielle verdier. Én av greiene er dette med bil. Begge våre biler er fra rundt årtusenskiftet, og naboene har alle og en hver kommentert at de er gamle, om vi liker veteraner, om vi er på jakt etter ny bil, eller om vi rett og slett vil kjøpe deres bil "når jeg er ferdig med den" - flir.

Det hele forusikrer meg en del. Det er aldri noe gærnt med disse bilene, og vi kjører jo ikke mye akkurat heller. Det er ingen vits i å skifte ut noe som fungerer godt, synes mannen min, og jeg har i alle fall ikke behov for noe nytt og fancy.

Det som plager meg er at dette er en gjenganger, og at det kanskje sier ganske mye om folk her. Hva ville dere ha gjort? Klarer dere å ignorere slikt?

Anonymkode: 6a485...0dc

Jeg ville vært like frekk tilbake og spurt om dem om det ikke var på tide å skifte ut tankegangen litt. I vår moderne verden er statussymboler mer avleggs enn "veteranbilene" deres. 

Jeg ville gitt blanke faen i den uintelligente holdningen der. 

Hvorfor i svarte har dere flyttet inn i et sossestrøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De naboene må jo ha svært lite i hodet, så du og mannen din sitter fint i det! Har de ikke andre ting å tenke på lever de ganske tomme liv.

Anonymkode: 788a9...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere ha gjort? Klarer dere å ignorere slikt?

Jeg hadde spurt hvorfor det var så viktig for dem hvor ny og/eller dyr bil jeg hadde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Oslo folk er jo kjent for å være bortskjemte fjøsnisser. :) 
Så... ingenting å bry seg om. Bare le tilbake og spør om det virkelig er så viktig å kaste bort flere hundre tusen i året på nyeste modell når de heler kunne vært millionær ved å spare de pengen. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bry seg? Enklere å ignorere enn å bruke energi på dette tenker jeg. Så lenge dere er lykkelige drit i naboene :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...