Gå til innhold

Hvorfor kan damer så lite om bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Kan du strikke en genser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hemmingroad skrev:

Kan du strikke en genser?

Om jeg kan skru på en maskin og følge noen enkle instrukser for å få den til å strikke en genser? Hvem kan ikke det?

 

Anonymkode: 16659...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker liker at ting bare funker, og bruker fagfolk til ting. Så har du andre folk som gjerne vil forstå tingene de har, og hvordan de virker slik og slik, og prøver å fikse selv. Disse to typene kommer til tydelig uttrykk både når det gjelder bil, elektronikk og ikke minst mobiltelefoner. 

Generelt kan man si at apple-folk er av første kategori, android-folk er av den andre :) 

De som har litt minimumskunnskap om bilen er i sistnevnte selvsagt. Ingenting galt med å være i første kategori, jeg tror de ofte har det enklere. Jeg var nok opprinnelig i første, men pga dårlig økonomi måtte jeg bare krabbe meg bort til den andre kategorien. Har ikke råd til å være av typen menneske som bare sender bilen på verksted uten å sjekke selv. 

Anonymkode: 1de31...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Fordi bil ikke finnes viktig? Det er jo bare en maskin du bruker til å komme deg steder det ikke går fly eller T-Bane. Svært sjelden jeg har interesse av å besøke slike steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del, manglende interesse. Man kan jo ikke interessere seg for alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Interessen? Er jo en del kvinner som er bilinteresserte også men de er i fåtall ifh til menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi kvinner prioriterer kunnskap om ting som er mye viktigere. Hvorfor kan menn så lite om barn og barns utvikling og behov? Det er jo MYE viktigere å kunne noe om enn å vite hvordan en bil er skrudd sammen :ler:

Anonymkode: 7a1ec...71c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Folk kan lite om det som ikke interesserer dem. Er minst like mange menn som kan såpass lite om bil. Opplevd flere som nesten ikke vet hvordan man vipper opp panseret. 

Men helt klart bør alle vite mer om bil, den brukes tross alt hver dag. 

Vet om mange menn som ikke vet hvordan et styrestag ser ut eller hvor endeleddet sitter. Eller som aldri har skiftet bremser selv!

Anonymkode: 157d7...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, prt90 skrev:

Fordi bil ikke finnes viktig? Det er jo bare en maskin du bruker til å komme deg steder det ikke går fly eller T-Bane. Svært sjelden jeg har interesse av å besøke slike steder.

Gjesp for et kjedelig liv du har da.

Anonymkode: 157d7...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min var bilmekaniker og fikset på bilder i fritiden. Jeg syntes det var fascinerende og forsøkte plukke opp litt kunnskaper. Men jeg følte alltid jeg ble avvist og dyttet til siden. Utover i tenårene begynte jeg å føle meg teit som hadde forsøkt å bli interessert i bil og la den interessen på hylla

Anonymkode: 5f00b...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Og om du hadde brukt hele ordet (kardangaksel) ville flere kanskje skjønt at det var en aksel i hvert fall. Og her er det en mellomaksel mellom girkasse og bakaksel på bakhjulsdrevne biler. Men det finnes også på en motorsykkel. 

Så jeg syns du er veldig lite spesifikk til å kunne dømme noen her. Tror du med vilje brukte et lite kjent ord for noe du kunne brukt et mer kjent ord på, kun for å forvirre en person. Uavhengig av kjønn.

Hilsen jente 25.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en far som er utrolig flink til det meste som handler om kjøretøy. Så lenge han har utstyret til det, så kan han reparere det meste. Jeg har 4 brødre som har fått være med han på diverse reparasjoner fra de var små. Min far har hele tiden oppfordret de til å være med. Det har han aldri gjort til meg eller min søster. Han har kun vært interessert i å lære oss det mest grunnleggende som å peile olje, fylle på olje, fylle på spylevæske osv. Dermed er det svært begrenset hva vi kan. Mine brødre er derimot svært flinke med kjøretøy generelt. Når jeg tenker over det nå, så tror jeg det handler om at min far hadde en litt gammeldags holdning til oss jentene. Men jeg tror han angrer litt nå. For mens mine brødre fikser det meste selv, så kommer jeg og min søster stadig innom med våre biler for at han skal fikse diverse ting (vi har begge litt eldre biler). 

Anonymkode: ddcd5...3c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig: "Blame the war". Husmoridealet i etterkrigstiden var nok noe ødeleggende. Går du tilbake til 20-tallet er det mye reklame rettet mot kvinner; på alle mulige måter. Mest likestilt var Jordan, med en rekke reklamer som viste damer som nyter bil. Andre understreker hvor lett det er å kjøre bilene sine, atter andre taler direkte til forretningskvinner og kvinner som styrer husholdningenes økonomi. Stil har også vært en gjenganger, slik som med Volvos kvinnebil YCC. Ganske interessante greier:

Women20sCars_JordanPlayboy.thumb.jpg.f35982095ec7df15aba95784c22ac9e8.jpg

Women20sCars_FordBusinesswomen.jpg.0840f616e6d07f8d1be7ff152da0931a.jpg

Women20sCars_Chevrolet.thumb.jpg.22c253590ee88e9c8217bb03a714131c.jpg

Women20sCars_Buick.jpg.e02ca6f4f228c5298fb520153d0f8d08.jpg

Women20sCars_Moon.thumb.jpg.e1469200ad7186c3ba47d61c94102d1d.jpg

Women20sCars_Plymouth1936.jpg.c732b740ab0015bfcb34cae5fb8398ee.jpg

Verre blir det når kvinnen selvsagt omtales som det svake skjønn; her skal det vanskelig kunne spores noe mekanisk forståelse:

...og dette altså fra den bilprodusenten som gjennom historien har vært mest konsekvent med å prøve å lage biler for kvinner.

Endret av catman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp for et kjedelig liv du har da.

Anonymkode: 157d7...ffb

Ja, går sikkert glipp av massevis av spennende aktiviteter ute i bygdenorge :)

Alle vet jo at det er i Snåsa og Kautokeino det skjer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, kan ikke kvinner svare på et så enkelt spørsmål en gang uten å bitche hverandre ned?

Anonymkode: 88d4e...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, kan ikke kvinner svare på et så enkelt spørsmål en gang uten å bitche hverandre ned?

Anonymkode: 88d4e...16c

Hæ?

Anonymkode: f94e4...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, prt90 skrev:

Ja, går sikkert glipp av massevis av spennende aktiviteter ute i bygdenorge :)

Alle vet jo at det er i Snåsa og Kautokeino det skjer 

Kun de stedene som er bygda for deg så skjønner jeg det jo.

Anonymkode: 157d7...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Hvorfor kan trådstarter absolutt ingenting om kvinner? Har han aldri sett eller snakket med kvinner før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2017 den 12.16, Jordbæra skrev:

Og om du hadde brukt hele ordet (kardangaksel) ville flere kanskje skjønt at det var en aksel i hvert fall. Og her er det en mellomaksel mellom girkasse og bakaksel på bakhjulsdrevne biler. Men det finnes også på en motorsykkel. 

Så jeg syns du er veldig lite spesifikk til å kunne dømme noen her. Tror du med vilje brukte et lite kjent ord for noe du kunne brukt et mer kjent ord på, kun for å forvirre en person. Uavhengig av kjønn.

Hilsen jente 25.

Så snilt av typen din å skrive første avsnitt i innlegget for deg. :tommelopp:

Anonymkode: 16659...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så snilt av typen din å skrive første avsnitt i innlegget for deg. :tommelopp:

Anonymkode: 16659...540

Haha. Morsom du. Han vet ikke hva det er desverre, han er ikke vokst opp slik som meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...