Gå til innhold

Hvorfor kan damer så lite om bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en glimrende bil som virker. Det er alt jeg trenger å vite.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Hvorfor kan menn så lite om håndarbeid?

Anonymkode: b9402...615

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Hvorfor kan menn så lite om føflekkkreft. De dør av det.

Hvorfor kan menn så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 3e641...142

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan menn så lite om damer? ;) 

Anonymkode: ffefa...e4d

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det å vite? Jeg har kjørt bil i 25 år. Aldri hatt behov for å snakke om kardangen..

Anonymkode: 4106a...5d4

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke menn noe om strikking? Sier jeg at jeg strikker en rett og to vrang så har jo ikke menn peiling på hva jeg snakker om, å de aner ikke hva som er forskjellen på ulike typer garn heller. 

 

Anonymkode: 993d7...3f5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er ikke interessert i akkurat det samme som deg, vennen.

Noen damer er interessert i bil, ande damer gir blaffen bare kjerra går.

Akkurat som noen menn liker å lage mat, og andre gir blaffen. De vil bare spise maten.

Anonymkode: eda28...ff0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer flest vet mer enn nok til å bruke bilen til det den er ment som; et framkomstmiddel. 

At noen (flest menn, noen damer) har den som hobby får stå for deres regning.

Anonymkode: 65bdc...d0a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Jeg vet det meste om alle bilene på tunet...

Er stort sett jeg som fikser småtingene osv, ikke fordet min mann ikke kan men fordet jeg liker det bedre.

Min første ektemann kunne niks om bil, han viste ikke engang hva som var forskjellene på en diesel og bensiner, skulle jeg ha dømt alle menn pga det?

Vi er forskjellige noen bryr seg og noen bryr seg ikke om bil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er kardangen? Vi har hatt mye eldre biler, jeg kan mye om hjullager, stager, foringer, forgassere, turbo, bensinpumper og så videre. Jeg kan til og med skru litt selv... Men jeg aner ikke hva kardangen er. 

Anonymkode: c971a...59e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok om bil til å vite når den må på service, og hva varsellampene betyr, så jeg vet om jeg kan kjøre videre eller tilkalle kranbil. Det holder. Kunskap om biler utover  det er ikke viktig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan akkurat nok om kardangen til å vite at bilen min ikke har en.  :) 

Anonymkode: 102f3...c26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er kardangen? Vi har hatt mye eldre biler, jeg kan mye om hjullager, stager, foringer, forgassere, turbo, bensinpumper og så videre. Jeg kan til og med skru litt selv... Men jeg aner ikke hva kardangen er. 

Anonymkode: c971a...59e

Okei, bevis det! Fortell oss hva en popoffventil brukes til og hvorfor?

Anonymkode: 16659...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er kardangen? Vi har hatt mye eldre biler, jeg kan mye om hjullager, stager, foringer, forgassere, turbo, bensinpumper og så videre. Jeg kan til og med skru litt selv... Men jeg aner ikke hva kardangen er. 

Anonymkode: c971a...59e

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kardang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er "kardangen"? Anonymkode: c971a...59e

Jeg tror det var det de kalte prevensjonsmiddel for menn i eldre dager. :fnise: 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, bevis det! Fortell oss hva en popoffventil brukes til og hvorfor?

Anonymkode: 16659...540

Logisk. Turborelatert - noe som skjer når en slutter å speede. Det skal forhindre at turboen går ad undas. 

Anonymkode: c971a...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor menn kan så lite om bil jeg. Finnes da en hel rekke fisefine oslomenn som ikke kan skifte dekk engang. Her må vi tydeligvis generalisere i denne tråden, så siden jeg vet om menn som ikke kan noe om bil kan jeg altså si at menn ikke kan noe om bil. Siden du gjør det samme altså TS :):)

Jeg kan skifte slitedeler og dekk og litt forskjellige småting og da er det bra nok. Jeg har ingen interesse for bil annet enn at jeg skal kjøre den og spare litt penger med å skifte slitedeler selv o.l. Jeg har vokst opp på gård og kan mye om mye forskjellig, og opplever at mange menn føler seg truet nettopp pga dette. Hadde vel ikke gjort saken bedre om jeg kunne like mye om bil som en bilmekaniker ;) Eneste mannfolka som synes det er greit at jeg er sånn er enten de som kan så lite om slikt at de bare synes det er greit at jeg kan ta styringa og evt forteller hva de skal gjøre eller de som har tatt yrkesfag og jobber i et mannsdominert yrke og stiller på lik linje som meg. 

Anonymkode: a9eaf...648

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg vite hva en kardang er? Uansett hva det er for noe så er jeg rimelig sikker på at jeg ikke kan reparere den selv om den skulle gå i stykker. Da holder det at verkstedet vet hva det er. 

Jeg vet imidlertid hva en lyspære er :idesmil:, men dagens biler er jo så kompakte i motorrommet at det er bortimot plent umulig å bytte selv noe så tilsynelatende enkelt på egen hånd. Det krever verktøy og tålmodighet som jeg ikke besitter. Da jeg oppdaget det på min forrige bil, skjønte jeg at det bare var å gi opp selv det enkleste vedlikehold selv. 

Verkstedet får jobben - samme hva det gjelder!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er bil så viktig. Jeg har aldri eid en bil og derfor aldri hatt behovet for å kunne noe særlig om det, pluss det interesserer meg ikke. Kan akkurat nok til å kunne kjøre en. Når det kommer til farge, så er det gjerne det en legger først merke til, og når jeg bruker det til å beskrive bilen, så er det ofte delvis humoristisk ment. Kan ikke være interessert i alt.

Anonymkode: db86d...44d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...