Gå til innhold

Hvorfor kan damer så lite om bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.6.2017 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Ordet kardang eller kardangaksel brukes om mellomakselen mellom girkasse og bakaksel i en bakhjulsdreven bil, eller mellomakselen mellom motor og bakhjul på en motorsykkel.

Nja, den finnes også på firehjulsdrevne biler. Det selges ikke veldig mange bakhjulsdrevne biler i Norge med kardang lengre, de fleste klarer seg uten (motor plassert bak).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva lurer du på da? Bare å spørre, vi er her for å hjelpe deg

Anonymkode: 418ee...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fint at man har forskjellige interesser da?

Etter mange år sammen har jeg blitt "tvangslært" typiske gutteting, som eks bil. Så noe kan jeg, men jeg er ikke interessert så mye forsvinner. Mannen min interesserer seg heller ikke for typiske jenteting, men noe har da gått inn, også hos han under "tvang". Når man hører noe mange ganger så lærer man det til slutt.

Anonymkode: 01694...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min unnskyldning er at jeg er blond :) Jeg kan ikke ha bil fordi hvis noe ble galt med den lissom så hadde jeg bare parkert den i veikanten og tatt taxi hjem. 

Anonymkode: 05edc...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/8/2017 den 20.31, vildfågel skrev:

Å nei, ikke nok en tråd om "Hvorfor kan ikke kvinner noe om *sett inn valgfri tradisjonell maskulin interesse uten å ta høyde for at verden har gått fremover siden femtitallet*"...

Jeg vet det jeg trenger å vite om bilen min, og nok til å kunne gjøre enkelt vedlikehold selv. Kan bytte dekk, olje osv, men servicene må merkeverkstedet ta på grunn av garantien. Anser meg for en ganske normal dame, men liker biler. Spesielt biler jeg ikke har råd til... Men om det ikke handler om en bil jeg eier eller har tenkt å anskaffe meg, så er det ikke noe jeg bruker tid på.

Hvorfor kan forresten menn så lite om vaskemaskiner? (Nok en maskin som brukes daglig, ikke lenger kan repareres hjemme med et par grep, og innstillingene er da ikke akkurat rocket science...?)

Aiai. Ikke generaliser. Har byttet børster og drivreim på vår vaskemaskin. Finnes på reservedel.no:)

Men er nok bedre til å reparere enn bruke. Bomull i enten farget eller hvitt er enkelt. Syntetisk, ull og kostbart flerfarget overlater jeg til kyndige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg bare om fotball og konspirasjonsteorier. Vi mennesker er skrudd merkelig sammen, og det er det som gjør oss til en kurant miks. I min familie kan kun kvinner barneting og snakker generelt bare om barn, mens gutta er mye mer fleksible da det kommer til både emner og humor. Andre ganger har jeg opplevd stikk motsatt. 

Bil er ikke viktig i mine øyne, og kommer aldri til å bli det. Så jeg er bare glad for det da det gir meg mer å snakke om. 

For bil er virkelig kjedelig å prate om, kompis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det med bil har å gjøre med tekniske ting. Kvinner er ikke flinke til ting som er tekniske. Fordi det krever dette med romforståelse, å kunne se ting for seg tredimensjonalt. Kvinner er flinke til sine ting, som barn, sminke, og annet slikt kvinner er flinke til. Men tekniske ting, som bil f.eks. er ikke damers felt.

Anonymkode: 666b0...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg virkelig ikke bryr meg om biler. Jeg ser om jeg synes den er fin, ikke noe mer.

Anonymkode: 644d2...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg virkelig ikke bryr meg om biler. Jeg ser om jeg synes den er fin, ikke noe mer.

Anonymkode: 644d2...a19

Det er det dere damer er så flinke til! Se fargenyanser og vite forskjell på en platinagrønn og en olivengrønn bil. Dere kan se fargenyanser som vi menn ikke kan se forskjell på. Dere er veldig flinke til det med farger, det skal dere virkelig ha!

Anonymkode: 666b0...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har generelt ikke lett til å ta til seg logikk og teknikk. Derfor er det få kvinnelige ingeniører. De som finnes. Er ikke attraktive. Da det å være ingeniør starter med interessen og gutterommet. Ikke bare skole. 

Det er bare slik hjernene er bygget opp hos de forskjellige kjønnene. Men igjen fungerer de mye bedre enn menn på mange andre måter. Som i omsorgsyrker, og yrker der de må holde orden på mange ting samtidig. 

Menn er mer nysgjerrig på tekniske ting. Som f.eks bil. Det ser man allerede som barn. Mens en jente bruker en kulepenn til å skrive med og er fornøyd med det. Tar guttene og skrur den ned til den minste del for å finne ut hvordan den virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det med bil har å gjøre med tekniske ting. Kvinner er ikke flinke til ting som er tekniske. Fordi det krever dette med romforståelse, å kunne se ting for seg tredimensjonalt. Kvinner er flinke til sine ting, som barn, sminke, og annet slikt kvinner er flinke til. Men tekniske ting, som bil f.eks. er ikke damers felt.

Anonymkode: 666b0...3bb

Ler meg ihjel, enkelte menn mangler fullstendig evnen  til å ordlegge seg. Trist det der at biler nå til dags er mere og mere elektronikk og mindre og mindre mekanikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge
På 5.6.2017 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Menn kan like lite om strikking og sying også, tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg aldri helt har hatt interessen, på tross av en far som er litt glad i gamle prosjekter, og fikk ikke førerkort før denne uka. I det siste har jeg begynt å interessere meg for bil, og gubben og jeg kan ha en liten løs prat om bil. Heller ikke han er særlig bilkyndig (men flinkere enn meg) og får andre til å bytte dekk, f. eks.  

Ser det er mange som kommer med "men hva kan menn om strikking?!". Helt ærlig synes jeg det er mye viktigere å kunne ting om bilen man kjører hver dag, enn å strikke. Forresten, kan ikke en dritt om strikking heller. Håndarbeid er mindre interessant enn bil. Jeg vil legge ned mer arbeid i å forstå bil enn å strikke. Faktisk forstår jeg ikke "Husmorspråk". Som da jeg var ferdig med å pusse opp rommet mitt hjemme og skulle ha gardiner, og mamma sier "jeg tror vi burde kjøpe djakdja". Ja, uten peiling altså. Et fremmedord, som jeg ikke en gang husker hva var. 

Deg med brudekjoleeksemplet, jeg hadde bare sett en hvit kjole

Ellers er det litt gøy å prøve å fikse ting selv (samt bli jævlig faens forbanna når den forpulte drittingen ikke virker!!). Likevel skal man ikke legge skjul på at på nyere biler, holder det ikke å kunne vite hvordan man bytter mellomakslelkrysset, man må også kunne teknologien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 5.6.2017 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Du trenger ikke overdrive så voldsomt. Det er de færreste,om noen,som ikke vet hvilket merke de kjører :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2017 den 21.03, Morpheus skrev:

Mens en jente bruker en kulepenn til å skrive med og er fornøyd med det. Tar guttene og skrur den ned til den minste del for å finne ut hvordan den virker. 

Mens gutter ikke bryr seg om andre enn seg selv, tar jenter å snakker med hverandre for å finne ut av hvordan ulike mennesker virker :)

Anonymkode: 7a1ec...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/5/2017 at 10:46 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en".

Anonymkode: 16659...540

Det er noe vi bare sier når vi vet at det vil øke blodtrykket på den som spør.

Anonymkode: f1d7d...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2017 den 21.03, Morpheus skrev:

Kvinner har generelt ikke lett til å ta til seg logikk og teknikk. Derfor er det få kvinnelige ingeniører. De som finnes. Er ikke attraktive. Da det å være ingeniør starter med interessen og gutterommet. Ikke bare skole. 

Det er bare slik hjernene er bygget opp hos de forskjellige kjønnene. Men igjen fungerer de mye bedre enn menn på mange andre måter. Som i omsorgsyrker, og yrker der de må holde orden på mange ting samtidig. 

Menn er mer nysgjerrig på tekniske ting. Som f.eks bil. Det ser man allerede som barn. Mens en jente bruker en kulepenn til å skrive med og er fornøyd med det. Tar guttene og skrur den ned til den minste del for å finne ut hvordan den virker. 

Men dette er ikke alltid grunnen til manglende interesse, selv har jeg ikke problemer med hverken logikk eller fysikk, men bilinteressen er nesten helt fraværende. Interesserer meg forøvrig heller ikke for strikking,  selv om jeg vet hvordan man gjør det og elsker strikka plagg.

Anonymkode: db86d...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...