Gå til innhold

Hvorfor kan damer så lite om bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 6/7/2017 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Seriøst, kan ikke kvinner svare på et så enkelt spørsmål en gang uten å bitche hverandre ned?

Anonymkode: 88d4e...16c

Tja, menn kan tydeligvis ikke skrive på forum uten å bitche, bare se hvor mange klagetråder de lager

Anonymkode: 5f00b...968

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare forhjulstrekkere, trenger ikke å vite noe om kardangen.

Anonymkode: 9ab48...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, ikke nok en tråd om "Hvorfor kan ikke kvinner noe om *sett inn valgfri tradisjonell maskulin interesse uten å ta høyde for at verden har gått fremover siden femtitallet*"...

Jeg vet det jeg trenger å vite om bilen min, og nok til å kunne gjøre enkelt vedlikehold selv. Kan bytte dekk, olje osv, men servicene må merkeverkstedet ta på grunn av garantien. Anser meg for en ganske normal dame, men liker biler. Spesielt biler jeg ikke har råd til... Men om det ikke handler om en bil jeg eier eller har tenkt å anskaffe meg, så er det ikke noe jeg bruker tid på.

Hvorfor kan forresten menn så lite om vaskemaskiner? (Nok en maskin som brukes daglig, ikke lenger kan repareres hjemme med et par grep, og innstillingene er da ikke akkurat rocket science...?)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. juni 2017 den 12.16, Jordbæra skrev:

Og om du hadde brukt hele ordet (kardangaksel) ville flere kanskje skjønt at det var en aksel i hvert fall. Og her er det en mellomaksel mellom girkasse og bakaksel på bakhjulsdrevne biler. Men det finnes også på en motorsykkel. 

Så jeg syns du er veldig lite spesifikk til å kunne dømme noen her. Tror du med vilje brukte et lite kjent ord for noe du kunne brukt et mer kjent ord på, kun for å forvirre en person. Uavhengig av kjønn.

Hilsen jente 25.

Kardang finnes bare på noen få MC-merker. De fleste har kjede eller belte. Kjede er no' dritt, siden den må smøres hele tiden. Det er mye enklere med kardang.

Så jeg vet hvor og hva en kardang er på motorsykkelen min, men jeg aner ikke hvor den er på bilen min. Det vet jeg fordi MC er mye mer interessant enn bil.

Hilsen kvinne 47 år.

Anonymkode: 7232c...8dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har et realt mannfolk som kan reparere bilen, eller et verksted å sende den inn til. Da blir det lite innblikk i bilens verden.

Alt er veldig enkelt nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, menn kan tydeligvis ikke skrive på forum uten å bitche, bare se hvor mange klagetråder de lager

Anonymkode: 5f00b...968

Du har misforstått dette helt.

En mann el dame stiller et rett-frem-spørsmål om hvorfor damer ikke kan så mye om bil. Det kan man svare på, eller dokumentere at det kanskje er et litt utdatert syn? Eller viser til populærkultur og reklame som en annen har gjort.

Men hva gjør damene her?

Krangler om bosted by/land

Beskylder hverandre for å googlet "kardang"

Henviser hva menn ikke kan (har ikke noe med spm å gjøre)

...mange flere spuriøse beskyldninger om hverandre

Det er derfor jeg ikke lenger orker å jobbe på en kvinnedominert arbeidsplass. For mye baksnakking, klikkedanning og tull.

Anonymkode: 88d4e...16c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor jeg ikke lenger orker å jobbe på en kvinnedominert arbeidsplass. For mye baksnakking, klikkedanning og tull.

Anonymkode: 88d4e...16c

Godt poeng. Jeg tror innlegget ditt vil bli oversett, ignorert, eller så får du en rekke personangrep.

Men jeg forstår deg godt og er helt enig med deg. Svarene er hurpete og tragiske. Fordi vi kvinner har litt for lett å ty til hersketeknikker fremfor å svare rett ut, sånn menn gjør.

Anonymkode: 666b0...3bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Fordi alt sånt er dødskjedelig, fordi jeg ikke kan fordra å møkke til hendene med motorolje og støv og fordi jeg mye heller betaler andre for å gjøre det for meg. Jeg kan det mest nødvendige og vil ikke lære mer. Skal vurdere det hvis jeg blir fattig og ikke har råd til å sette bilen på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jordbæra skrev:

Haha. Morsom du. Han vet ikke hva det er desverre, han er ikke vokst opp slik som meg. 

Ordet kardang eller kardangaksel brukes om mellomakselen mellom girkasse og bakaksel i en bakhjulsdreven bil, eller mellomakselen mellom motor og bakhjul på en motorsykkel.
 

Litt omgjøring fra Wikipedia.
Kan du svare på hva wastegate er? Eller hvordan en turbo funker? 

Anonymkode: ba180...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

 

På 5.6.2017 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Okei, bevis det! Fortell oss hva en popoffventil brukes til og hvorfor?

Anonymkode: 16659...540

Har jeg ikke lest noe lignende før.. ?

..næmmen se på det.

På 20.2.2017 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har damer så lite kunnskap om data? Spør du ei dame om hennes bærbare har en SSD så aner hun ikke. Spør du henne om hvilken versjon av Windows hun kjører så vet hun ikke en gang hva Windows er for noe. Spør du ei dame om hvilken CPU hennes PC har så vet hun ikke hva det er for noe.

Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? 

Anonymkode: c2874...ba8

 

På 20.2.2017 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Okei. Bevis det. Hva er en transistor for noe?

Anonymkode: c2874...ba8

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 8.12, AnonymBruker skrev:

Du har misforstått dette helt.

En mann el dame stiller et rett-frem-spørsmål om hvorfor damer ikke kan så mye om bil. Det kan man svare på, eller dokumentere at det kanskje er et litt utdatert syn? Eller viser til populærkultur og reklame som en annen har gjort.

Men hva gjør damene her?

Krangler om bosted by/land En mann trakk inn bosted by/land.

Beskylder hverandre for å googlet "kardang" Ts (mann) beskyldte en dame for å ikke kunne noe om kardang. At mannen hadde skrevet det for henne.

Henviser hva menn ikke kan (har ikke noe med spm å gjøre) En mann spurte ts om han kunne strikke en genser.

...mange flere spuriøse beskyldninger om hverandre

Det er derfor jeg ikke lenger orker å jobbe på en kvinnedominert arbeidsplass. For mye baksnakking, klikkedanning og tull.

Anonymkode: 88d4e...16c

 

Anonymkode: f94e4...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, June 05, 2017 den 22.55, Hoppetaujenta skrev:

Jeg tror det var det de kalte prevensjonsmiddel for menn i eldre dager. :fnise: 

Mener det var kardong, kardis var kortversjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi har folk til sånt? 

Jeg har kjørt nok gamle biler til å vite hva en kardang er, og mye annet. Og det har ført til at jeg er drit lei av å stå i en veikant og hotfikse et gammelt vrak, for deretter å bruke hele helga mi på å finne en permanent løsning. Har derfor kjøpt meg en nyere bil, som har veldig lavt vedlikeholdsnivå, og hver gang det er noe ringer jeg mitt faste bilverksted, som er tålelig billig og gir fantastisk service, og så ordner de det, mens jeg er på jobb. Dette er langt mer behagelig, og jeg regner med at jeg bruker færre arbeidstimer på å tjene inn pengene jeg bruker på verksted, enn antall timer jeg brukte ute, nedi motorrommet med kalde, møkkete fingre. Hvis du mener det er en dårlig pririotering står du fritt til det, men jeg er fornøyd med mine prioriteringer. Enkle ting som bytte av vindusviskere, tennplugger, oljepåfyll og denslags ordner jeg selvsagt fortsatt selv. 

Anonymkode: 654bd...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det i våre dager finnes utmerkete verksteder, og bil interesserer meg (og mannen) null niks. 

Punkterer jeg ringer jeg NAF - nyere biler har jo ikke reservedekk uansett. Det samme gjelder flatt batteri - er jo så mye elektronikk i bilen at man ikke må finne på å bruke startkabler. Lyser en gul lampe samtidig som akselerasjonen er lav ringer jeg verkstedet med en gang... hører "dieselpartikkelfilter, blablabla...", men er egentlig bare interessert i to ting - når kan dere fikse det, og er det trygt å kjøre videre? 

Hadde nok slitt mer i livet om jeg hadde telefonskrekk eller manglet evnen til å google meg frem til hvem jeg skal ringe når jeg støter på et problem. Men bil trenger jeg virkelig ikke å kunne noe om. 

Anonymkode: 26fa0...375

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, supra skrev:

Fordi de fleste damer ikke interesserer seg for det?

Tror det er så enkelt. Har ingenting med intelligens å gjøre. 

Blant enkelte jeg kjenner bikker det over i motstand mot kunnskap. Nesten stolt over kunne så lite som mulig

Ikke vite motorstørrelse, hestekrefter eller hva slags merke man selv kjører  gir annerkjennelse skulle man tro. De er nemlig ikke opptatt sv slike uvesentlige ting. Det er en statement. På spørsmål om hva slags bil de har blir det litt nølende:" En sånn rød en, ikke så stor lizzom".

Men det går begge veier. Har gått med strikkegensere hele livet men hadde ikke klart å strikke en genser for 100.000. Overhodet ikke interessert. Men full av beundring og takknemlighet for henne som strikket mariusgenseren jeg fikk i vinter:)

Når politiet etterlyser "en hvit bil" etter et ran gir det en ganske sterk indikasjon på hvem som er vitnet:fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym Bruker

Har vert en pågående likestillingsdebatt / rødstrømpedebatt siste 30 > 40 årene.....Min opplevelse er at kvinnfolk  generelt sett har dårleg teknisk innsikt,og må ha hjelp til det meste innen data-telefoni-TV o.l...Har enda ikkje sett eit kvinnfolk som har greidd å lage  en skjøteledning ..Fortsatt så er det flest menn å se som slår plener,fikser på huset,bilen,syklen,båten etc...

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bruker vel kvinner energien sin på andre ting. Det er vel ikke vanskeligere enn det.

Etter et bryllup: beskriv brudekjolen, så skal du få se hva svarene til en mann og en kvinne blir. Mannen klarer bare å svare: "Den var hvit" mens kvinnen kan legge ut i det vide og det brede med alskens detaljer.

Anonymkode: 985bc...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bruker vel kvinner energien sin på andre ting. Det er vel ikke vanskeligere enn det.

Etter et bryllup: beskriv brudekjolen, så skal du få se hva svarene til en mann og en kvinne blir. Mannen klarer bare å svare: "Den var hvit" mens kvinnen kan legge ut i det vide og det brede med alskens detaljer.

Anonymkode: 985bc...568

Det er alltid snakk om prioriteringer i eit hvilket som helst hjem...Bryllaup og brudekjoler er noe ein må forholde seg til denne ene gangen.......Når det oppstår problemer m/ TV-en ,Data-en,Bilen,syklen,m.m er det oftast kriser i hjemmet....Omsorgsarbeide handler vel så mye om å holde bilen  i forskriftsmessig stand  så ein kan  transportere barna og familien trygt frem og tilbake,som  å sørge for at barna er forsvarleg kledd.o.s.v....Gutter har tradisjonelt sett  lekt seg med biler,båter,Legoer når de var  små.....Jenter lekte seg med dukker,barbydukker,og minikjøkken....Min genrasjon var mor hjemme,m/ 4-5 born medan far gjerne var på fiske  uker,og månader....Idag er det "ramaskrik" når mannfolk kjem hjem,og ikkje tar del i støvsuging,vask m.m 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan damer ikke noe om bil? Spør du ei dame hva hun kjører for bil så svarer hun, "en sånn rød en". Spør du ei dame hva en kardang er for noe så klør hun seg i hodet og lurer på om det ikke har noe med gardiner å gjøre.

Hvorfor kan damer så lite om noe som er så viktig?

Anonymkode: 16659...540

Snakk for deg selv!!

Anonymkode: bb953...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...