Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #201 Del Skrevet 20. februar 2005 Så fint at dere fikk snakket sammen. Hva er egentlig en harrytur??? Håper resten av kvelden er god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #202 Del Skrevet 20. februar 2005 En hary-tur er en tur over grensa - en svensketur - for å handle litt - mat, røyk, godter f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. februar 2005 #203 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei, og gratulerer med vel overstått bryllupsdag. God mat og rosebuketter er ikke å forakte. Fint at du fikk snakket med Halvdelen mens dere satt i bilen. Av og til må de bare knipes når de ikke har noen "fluktmulighet", for ubehagelige tema er noe de har en tendens til å overse. Men det virker jo som om han er veldig glad i deg, da, og når han selv ser at han er på vei inn i gamle mønstre som kanskje ikke er så bra, så er det vel grunn til å tro at han vil ta seg selv i nakken og forsøke å gjøre noe med "det", med eller uten hjelp. Forøvrig synes jeg du er skikkelig tøff som skal legge ut på busstur til helga. Det kan være slitsomme greier når man ikke tåler folkemengder så godt. Godt jobba. Du og Venninnen får det sikkert kjempekoselig når du først er kommet fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 21. februar 2005 #204 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei Bettie Håper du får en hyggelig helg med venninden din, og at turen går fint. Jeg må innrømme at jeg har lite kunnskaper om det du sliter med, men jeg syns du virker så veldig sterk - det at du går på og gjennomfører, selv om det er ubehagelig for deg. Med ønske om gode dager (og netter). AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 21. februar 2005 #205 Del Skrevet 21. februar 2005 Harryturer kan være morro det Skal på det selv denne uka. Bra du tok opp med mannen din hva du tenkte. Håper du får en fin uke, det håper jeg virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #206 Del Skrevet 21. februar 2005 Mandag 21. februar Takk for gratulasjon, Cata. Bil er et fint sted for litt vanskelige samtaler - som du sier - uten fluktmuligheter. Hei AnnKristn - takk for gode ønsker Så du skal på harrytur du også. Greit å besøke naboer innimellom, ikke sant. I dag har det vært surt ute. Ikke så mange grader, men sur vind. Men siden jeg skulle jobbe, gjør ikke det så mye. Det var mye stillere på jobben enn det pleier. Mange er på vinterferie. Jeg hadde planlagt å rydde skrivebordet mitt, men det kom en planleggingsjobb inn på bordet mitt, og da måtte den prioriteres. Sjekket de opplysningene jeg hadde fått, og fant en del feil. Så nå har jeg bedt om et møte (hurra) for å få klarhet i alle tallene. Kan ikke planlegge noe uten å vite bakgrunnen for de tallene jeg skal bruke. Skulle egentlig vært på trening i kveld, men kom så seint hjem fra jobb at jeg ikke rakk det. Halvdelen forelso at vi skulle bowle i kveld, og jeg ble med. Der var det fullt - for det er jo vinterferie, og jeg følte meg ikke akkurat høy i hatten. Heldigvis var det en ledig bane like ved utgangen, så da gikk det bedre. Frøkna var også med. Jeg er ingen kløpper i dette spillet akkurat. Kula havner ikke alltid der jeg vil. Hold hånda rett når du slipper kula - var et råd. Gjorde så godt jeg kunne, jeg, men kula gikk ikke mer rett fram for det. Fant renna ofte, jeg. Og så skulle jeg satse på det andre beinet - det gikk heller ikke noe bedre. Jeg prøvde i det hele tatt mange varianter - og fant ut at hvis jeg skulle stole på noen teknikk, måte det være "kast og se hva som skjer" Det ble like bra/dårlig resultat med den metoden som all verdens gode råd. Men - noen skal jo stå nederst på resultatlista, og noen ble altså meg. Helt greit, det, for jeg kan ikke si jeg har de store ambisjonene der. Vi spilte tre runder - og jeg tapte alle tre.Burde fått trøstepremie, synes jeg. Fikk nå litt trim i dag likevel, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 22. februar 2005 #207 Del Skrevet 22. februar 2005 Gratulerer med overstått bryllupsdag :-) Så koselig med blomster. Håper det ordner seg mannen din. Han er heldig som har deg ved sin side! Jeg tror du klarer den bussturen jeg. Det koster sikkert deg mer enn jeg aner, men jeg har tro på at du finner kraften inni deg til å gjennomføre det! Ha en god uke! klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. februar 2005 #208 Del Skrevet 22. februar 2005 Bowling er gøy!!! Med eller uten styring på kula.... Og så lenge det i det minste er kula og ikke du som havner i renna så.... (oj, nå så jeg for meg tegnefilmsekvens med figur som mister kula, sklir på banen og selv river kjeglene.... ) Behøver ikke få så mange poeng for at det skal være moro, i hvertfall ikke hvis ikke de andre er rene kløpperne så man blir helt slått ned i støvlene (unnskyld, mener selvsagt bowlingskoa). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #209 Del Skrevet 22. februar 2005 Tirsdag 22.februar Så hyggelig å se deg igjen, fredslilja. Jeg forstår at du har det travelt om dagene. Ja, Cata - det er litt moro med bowling. Ingen av oss er noen mestre, men jeg stiller nok i laveste klasse av oss. Men så lenge jeg treffer i ny og ne, er jeg fornøyd. Og det er mange morsomme bilder som flager forbi. På mage inn i kjeglene er et av bildene, eller å glippe kula når armen føres bakover. Kule ala sprettball fikk jeg forresten til i går. I dag har venninnen min og jeg jobbet sammen om å legge en plan for arbeid med masteroppgaven. Så i ettermiddag har jeg snust rundt på nettet etter stoff. Det er så mye, så vi har en sorteringsjobb å gjøre. Skal virkelig prøve å få lest litt framover nå. Og det er det jeg har gjort i dag, bortsett fra å skrive et "kapittel" til for meg selv, skriving for å prøve å sortere tanker og følelser. Noen ganger hjelper det, andre ganger ikke. Akkurat i dag vet jeg ikke, for jeg føler at jeg går litt i ring. Men fysj og fysj så kaldt det var ute. Sola skinte riktignok, men det var mye vind. Vind og kalde grader er ikke akkurat godt sammen. Det ble en meget rask spasertur på meg i dag. Og nå er det snart 10 av de kalde gradene ute. Da er det godt med en vedovn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #210 Del Skrevet 23. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2005 #211 Del Skrevet 23. februar 2005 Hei på deg Bettie! Kanskje du fikk en kule med skru, siden den insisterte på å gå i renna hele tiden. Eller kanskje den var for tung for deg, eller noe annet? Det er ikke bare-bare å finne en kule som passer vet du. Avstanden mellom hullet til tommelen og de andre to fingrene skal være riktig også... og ikke for dype heller.... det er mye å passe på. men bowling er moro. Jeg bowlet hver tirsdag morgen da jeg var i California for noenogtjue år siden - på et team vi kalte "The Earlybirds". Vi bowlet klokken åtte om morgenen, så navnet passet jo bra Jeg håper at Halvdelen din finner ut av tilbakeglidningen sin og får stoppet det før det tar helt av igjen. Du har vel mer enn nok å stri med om du ikke skal bekymre deg om ham i tillegg. Kanskje du må komme til en ordning hvor du rett og slett får lønna hans, og han bare får lommepenger? Sikkert ydmykende for ham, men hva skal man gjøre da? Kan han ikke styre penger så kan han ikke da.... det i seg selv er vel neppe noe mindre ydmykende vil jeg tro. Nå må jeg hive meg i gulvvasken. Har støvsuget i dag... i morgen blir jeg borte mesteparten av dagen, og på fredag får jeg to tanteunger som skal være her til søndag, så det er i dag jeg kan gjøre det liksom.... Ha en god onsdagskveld, Bettie - og takk for alle dine oppmuntrende ord i dagboken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 23. februar 2005 #212 Del Skrevet 23. februar 2005 Åååå nå fikk jeg lyst til å bowle igjen - det har jeg ikke gjort på evigheter. Men jeg er skummelt dårlig til det - antagelig derfor jeg syns det er så moro. Jeg vet aldri hva som hender eller hva jeg treffer, hvis jeg treffer i det hele tatt da AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #213 Del Skrevet 23. februar 2005 Onsdag 23.februar Hei Anea - hvordan går det med deg? Koselig å se deg her. Ser at du har mye mer greie på bowling enn meg, mysan Det eneste jeg sikret meg var at fingrene ikke skulle bli sittende fast i hullene, for da så jeg for meg mange morsomme situasjoner. Tyngde tenkte jeg ikke på. Men moro er det lell. Jeg vet heller ikke helt hva som skjer, AnnKristn, når jeg slipper kula. Dersom mange kjegler ramler overende, er jeg like overrasket som de jeg spiller mot. Men - pytt, pytt det viktigste er å ha det moro. I dag har det vært kaldere enn i går. Vaktmesteren har tydeligvis bestemt seg for å spare på varmen - nå, så da jeg kom på kontoret var det i underkant av 17 grader inne. I løpet av dagen steg temperaturen til 17,5 grader. Da er det kaldt å sitte ved PC'n å jobbe. Måtte hente meg varm kaffe mange ganger for å tine fingerne. Jeg skulle vel bare ha reist hjem, men så var det en del jeg skulle ha skrevet, da, og en del jeg skulle ha lest gjennom. Så jeg holdt ut nesten til kl. 15. Da var det bare å komme seg hjem å fyre opp i ovnen. Det er godt og varmt inne nå. Hjemme har jeg vært på kjellertur for å finne skikkelige vinterklær til Halvdelen. Måtte vaske boblejakka og buksa hans. Med spådom om enda flere kalde grader i innlandet, er det best han har med seg skikkelig varme klær når han skal til fjells til helgen. Har vært litt studieflink også. Etter at vi startet opp igjen etter juleferien har jeg bare samlet alle papirer i en haug. I dag har jeg satt dem inn i perm pluss at jeg har skrevet ut en haug med artikler og satt dem inn i en annen perm (har tenkt å lese dem, da) Så da er det bare å sette igang å lese, da. Må nok lage meg en plan, for jeg er litt skippertaksleser. I morgen skal en en tur til legen. Og så har jeg et møte på formiddagen. Resten av dagen har jeg tenkt å ta fri. Får overnattingsgjester fra lørdag til søndag, og siden jeg ikke er hjemme fredag, må jeg gjøre alt ferdig til dem i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 24. februar 2005 #214 Del Skrevet 24. februar 2005 Huff, det hørtes da utrolig kaldt ut! :-? Slemme vaktmester. Så flink du har vært Synes å lese litt mer glede mellom linjene nå enn for en stund tilbake. HAr jeg rett? Håper virkelig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #215 Del Skrevet 24. februar 2005 Huff. KALDT *legge ullpledd på* Ønsker deg en riktig god tur. Håper ting er tåelig! Stor bustis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. februar 2005 #216 Del Skrevet 24. februar 2005 Vaktmesteren har tydeligvis bestemt seg for å spare på varmen - nå' date=' så da jeg kom på kontoret var det i underkant av 17 grader inne. I løpet av dagen steg temperaturen til 17,5 grader. [/quote'] :o A-ha....så det var til dere vaktmester'n flytta etter å ha laget oppvarmingssystemet hos oss.... Ser fram til vår og varmere tider. Trøst deg med varm kaffe (eller kakao) imens og be sjefen spandere et par pulsvanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 25. februar 2005 #217 Del Skrevet 25. februar 2005 Håper du får en fin helg! Blir kanskje ikke noen tur på meg likevel, for minstegutten er syk og kaster opp. Får se hvordan han er i kveld. Men jeg kan da ha det fint alene hjemme med ungene og jeg - så det går greit. Men det hadde vært koselig med en helg bare meg og Mannen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. februar 2005 #218 Del Skrevet 25. februar 2005 Nå er det HELG! Have fun! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #219 Del Skrevet 26. februar 2005 Håper du har en fin lørdag,Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. februar 2005 Forfatter #220 Del Skrevet 27. februar 2005 Søndag 27. februar Det var kaldt, Aniola-Fisken, men jeg har ikke vært på kontoret etter det, så mandag håper jeg det er varmere. Takk for ullpledd, bustetroll. Hvis det er din vaktmester som har ansvaret for temperaturfallet, kan du få ham tilbake - når som helst - Cata. Hyggelig med hilsen, AnnKristn. Håper ungene er bra igjen. Fredag er avgjort starten på helgen, Midnattsol, avgjort. Takk for lørdagshilsen, Anea. Torsdag var jeg på møte på formiddagen. Det tok litt lenger tid enn jeg planla, og jeg hadde bestemt meg for å ta en kort torsdag, og fri fredag. Har litt avspassering å ta ut. Så etter møtet dro jeg hjem. Hadde tenkt å være flink husmor, og var litt flink. Fikk ryddet ut støv, fjær og kattehår, og fikk vasket litt klær. Redde også opp gjestesengene. Så det var husmordagen min. Fredagen ble likevel ikke helt fri. Hadde fått "audiens" hos sjefen på morgenen. Skulle be om å få bruke litt arbeidstid til studier, og det får jeg lov til. Grei sjef, det. Svigermor var blitt dårlig, så jeg måtte en tur innom henne også. Hadde handlet litt, og tok med meg skittentøyet hennes hjem. Får vaske det denne uka. Jeg tok ikke bussen til Oslo. Det ble for skummelt, så jeg kjørte selv. Det var kjempehyggelig å treffe venninnen min igjen. Jeg var litt modlig likevel, da, for vi dro ut og spiste, og etterpå var vi på kino. Det er over et år siden jeg var på kino sist. Filmen var sikkert ok, men jeg klarte ikke helt å konsentrere meg om den, for jeg fikk et skikkelig angstanfall. Jeg kunne ikke gå ut, for jeg satt midt på en rad. Så jeg ble. Jeg kjørte neglene inn i hånden, og konsentrerte meg en lang stund om å puste. Så jeg ble filmen ut. Vi fikk skravlet en masse, slik vi pleier å gjøre, venninnen min og meg. Og jeg turte å bli over til lørdagen. Det er det lenge siden jeg har gjort, det også. Jeg kan ikke si jeg sov så mye, men det er min greie. jeg sover jo ikke så mye ellers heller, mener jeg. På veien hjem plukket jeg opp litt familie. De hadde spurt om du kunne få komme på besøk på slutten av vinterferien. Så når jeg likevel kjørte, slapp de jo å ta bussen. Det var derfor jeg hadde gjort klart gjesterommet torsdag. Poden kom en tur innom på lørdagskvelden, så da laget jeg pizza til oss. Og i dag tok jeg dem med på svensketur. Været har jo vært fint - solskinn og klar himmel, men dethar vært kaldt, og det har blåst. Så selv om det har sett fint ut ute, har det ikke fristet til de alt for lange utskeielsene med frisk luft. Nå har besøket reist, Halvdelen har kommet hjem fra en flott weekend på fjellet, og jeg sitter her og daler. Det var hyggelig å treffe venninnen min igjen, men det var fryktelig slitsomt også. Det var hyggelig med besøk, men jeg blir også sliten av å ha for mye folk rundt meg hele tiden. Jeg er ikke enkel, nei Men jeg skulle gjerne hatt en dag fri - helt fri - før jeg begynte på en ny jobbeuke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå