Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Det er skummelt å havne så til de grader ned i kjelleren igjen. Jeg håper det er lettere å krabbe opp igjen' date=' ettersom jeg har gjort det før. Men det virker temmelig håpløst og tungt fortsatt.[/quote']

Nei, det er aldri lettå krabbe seg opp den &%¤%#%# :sinna: kjellertrappa igjen. Men når du først har vært i kjelleren noen ganger, så vet du for det første at det er en trapp og for det andre har du sannsynligvis lært deg hvordan du skal finne trinnene. Men det kan ta litt tid å trekke pusten og komme seg opp på det første trinnet.

Og selvmotsigende nok kan det kjennes verre å begynne klatringen for n'te gang. ("Ånei, ikke nå igjen....skal det aldri ta slutt???" ) Man blir rett og slett så lei av å slåss med seg selv og omverdenen hele tiden.

Her var det mye "trøst" å få, ikke sant? Ikke det, nei.... Men nå kommer jeg til den egentlige trøste-delen. Når du etterhvert har vært noen ganger i kjelleren, så kan jeg nesten garantere at du vil tilbringe lengre og lengre perioder oppe i 1. etasje, ja , av og til sågar 2. etasje. Helt sant! Halvdelen kommer til å få seg jobb igjen (selv om det kanskje ikke føles sånn nå) og du kommer til å tåle stadig større folkemengder uten kaldsvette, hjertebank,pustebesvær og klaprende kneskåler. Ingen nedturer er evigvarende! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag 16. februar

Klemmer kommer godt med, Væren. Takk.

Du har rett i mye av det du skriver, Cata. Du beskriver kjellerturen meget godt. Håper din beskrivelse av oppturen også stemmer.

Jeg sov ikke mye i natt heller. Det er dumt. Jeg er trøtt som et dovendyr når jeg legger meg, men i det hodet treffer puta, er jeg våken, og blir liggende våken et par timer. Så sover jeg et par timer før jeg våkner og holder på sånn gjennom natta. Når klokka ringer - da er jeg trøtt, da.

Jeg har vært på kurs i hele dag også. Tema - konflikthåndtering og bryting av sosiale spill. Temaet var spennende, det, og foreleseren god, men jeg var ikke helt med i dag heller.

Halvdelen er i hvert fall i bedre humør. Han har kontaktet forbundet for å få hjelp i saken. I tillegg har han en ny jobb på hånda. Han har vært innom der og vært litt ekstrahjelp, og de ville gjerne ha ham på fulltid. Arbeidstiden er ikke akkurat ideell, men det er en jobb han vil trives i, tror jeg, i hvert fall en stund. Så det løser seg nok for ham.

Det gjør det litt lettere for meg. Jeg ble bare så redd da jeg opplevde hvor skrøpelig plattformen min fortsatt er. Jeg trodde jeg var sterkere. Sånn etter at det verste sjokket har gitt seg, er det dette som er nedturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie - nå ble jeg faktisk litt sint på halvdelens vegne. Han har faktisk krav på å få høre det om han gjør feil, og gitt en sjanse til å rette opp før de kan gi ham sparken. Ta noen telefoner å undersøk det der før dere godtar. Om ikke annet så kanskje dere kan gå til sak for ... ugyldig oppsigelse. Det vil jo ikke være moro for ham å jobbe der ved at han kan tvinge seg selv tilbake, men arbeidsgiver kan vel ikke ha lov til å oppføre seg sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan - jeg tror du har rett. Jeg håper Halvdelen kan få hjelp av forbundet. Om ikke annet, så bør arbeidsgiver få en eller annen form for "smekk på fingeren"

Cata - jeg håper du har rett. Akkurat nå ser jeg det ikke, men jeg håper du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Onsdagsklem*

Håper du får sove godt i natt. :klem:

Nå skal jeg innom rosetråden for å legge igjen en rose til deg før jeg tar kvelden.

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie - nå ble jeg faktisk litt sint på halvdelens vegne. Han har faktisk krav på å få høre det om han gjør feil' date=' og gitt en sjanse til å rette opp før de kan gi ham sparken. [/quote']

Mysan: akkurat det sa jeg, også! Det høres veldig merkelig ut, den framgangsmåten halvdelens arbeidsgiver har brukt her. Og jeg mener fortsatt at det er en lettvint og feig måte.

Fint at det ser ut til å ordne seg for halvdelen, Bettie. Jeg skjønner at det er dine egne reaksjoner du bekymrer deg mest for akkurat nå.

Sender en godnattklem til deg! Håper du kunne fått sove godt framover. Med litt søvn blir det i det minste litt enklere å komme seg gjennom krevende dager. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk Bettie,for gode ord i en tung tid. Håper alt er fint med deg og dine,og at du ikke sliter deg ut med jobb og tanker. Nå er det nesten bare 1,5 dag til det er helg,tenk på det du :)

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Hvor blir det av deg? Alt bra med deg?

Nå er det helg.. :) DEt skal bli deilig. Håper du klarer å slappe av ordentlig, og at du får en super helg.

Tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag 18. februar

Takk for onsdagsklem, Midnattssol. Har vært innom og lest, så jeg har fått med meg hilsner.

Det er godt det ser ut til å ordne seg for Halvdelen, Væren, det gjør det litt lettere å være meg også.

Heisan bustetroll, det er alltid hyggelig å se at du har vært innom.

Hvor har du gjemt det nå, Anea?

Jeg er her, Aniola-Fisken, men har vært en smule passiv.

Takker for tanker - det varmer.

De siste dagene har jeg gjort fint lite.

Jeg har gått på jobb, og har gjort det jeg har måttet der. Er i en gruppe som planlegger et seminar for hele personalet i løpet av våren/forsommeren, og det er en del å tenke gjennom/bestemme.

Etter jobben har jeg reist rett hjem, og der har jeg blitt. Har stort sett sittet i stolen min og vegetert. Kattene er fornøyde med det, for da er det et tilgjengelig fang. Akkurat nå har Bøllepusen jagd ned lillepusen, og hun har lagt seg oppå armene mine, så det er ikke så enkelt å skrive. Lillepusen har ikke forduftet helt, men har lagt seg litt utenfor Bøllepusens rekkevidde.

Jeg har det litt bedre, men er fortsatt i grått humør. Jeg fungerer tilsynelatende, og bruker en masse krefter på å holde fasaden så lenge som jeg må - på jobben - og overfor Halvdelen. Kostnaden har jeg tatt ut på armene mine. Nederlag.

Halvdelen har snakket med advokaten i forbundet, og han har en solid sak hvis han vil forfølge den. Arbeidsgiver har "drite på draget" og har brutt diverse lover og avtaler. Det gjorde godt for Halvdelen å høre.

Jo - et lite lyspunkt. Jeg tok på meg treningsklær og kom meg på trening i går kveld. Ble litt stolt av meg selv, da. Det er ikke fullt så ille å være i salen lenger, og jeg kan bli stående en stund på en plass litt lenger unna døra. Det er et lite framskritt.

Vi skal egentlig bort i morgen. Jeg har tenkt at jeg skal prøve. Har ikke tenkt å si noe til Halvdelen om at jeg egentlig ikke har lyst, for jeg tror jeg må presse meg ut i verden igjen.

I kveld blir det full TV-pakke, med Nytt på Nytt osv. Skal ta en sovetablett i kveld, for jeg bare MÅ sove en hel natt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

man må presse seg ut i livet av og til. det er ikke spesielt gøy og det er heller ikke enkelt,men det blir så mye bedre etterpå!

Lykke til vennen, og fint at du synes det er hyggelig med trollpåbesøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag 19. februar

Takk for helgehilsen, Cata.

Skal prøve å ta ditt råd, bustetroll.

Det ble ingen tur ut til venner denne helgen heller. Knute på tråden hos kjærestene, så de ønsket ikke akkurat oss oppi oppryddinga si.

For å si det sånn - jeg ble ikke veldig lei meg. Det hadde sikkert blitt hyggelig - hvis ikke knuten hadde vært der, men jeg slapp jo unna mobiliseringa, da.

Dessuten har jeg en del å tenke på nå.Halvdelen prøver å lure meg på "god" gammel måte. Han må jo vite at jeg avslører ham - som før. Jeg må ta en prat med ham i morgen, for kanskje han trenger litt mer støtte, støtte som ikke er meg. En innrømmelse vil nok sitte langt inne, for det betyr at han må ta tak og gjøre noe. Jeg forstår ikke at han ikke skjønner at jeg avslører lureriet hans.

Har avtalt med en venninne at vi skal treffes neste helg. Da skal jeg ta bussen til Tigerstaden. DET blir en utfordring, det. Men jeg har bestemt meg for å ikke feige ut. Hun er en sånn venninne som alltid er der, og som forstår når jeg trekker meg tilbake. Og tålmodigheten hennes gjør at jeg skylder henne å få til dette.

Siden det ikke ble noen tur ut, har Halvdelen og jeg kost oss hjemme med god mat. Han kom hjem med en kjempestor rosebukett til meg i dag. Det er dyp røde, svakt orange og gule roser. Gulfargen går nesten over i grønnt. Vi har bryllupsdag i dag. Vi hadde en avtale om å ikke gi hverandre gaver i år, for vi sparer til ferien, men Halvdelen kunne ikke dy seg. Buketten er vare vakker, og det er jo en nydelig og romantisk oppmerksomhet å få.

Jeg føler meg ussel når jeg ikke klarte å bli kjempeglad. Han vil jo bare gi, og han er snill, men det blir vanskelig å bare ta imot uten å ha mulighet til å gjøre gjengjeld.

Negativ - jeg?

Litt positivt - det har vært en aldeles nydelig dag. Sol fra blå himmel og flere varme grader. Var ute og gikk en liten tur i sola i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ville bare gi deg en søndags :klem:

Gratulerer med bryllupsdag i går :dagensrose:

Dessuten er jeg sikker på at du gir masse, selv om det kansje ikke er materalistiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 20. februar

Hei, Fighter. Du må ha sneket deg inn mens jeg skrev. Så hyggelig å få en hilsen fra deg. Ta godt vare på deg selv,

Takk for gratulasjon, bustetroll. Vi har vært gift i mange år, men det er like viktig å gjøre litt ekstra ut av denne dagen hvert år - som å lage et godt måltid sammen.

Det har nesten vært vår i dag også. Mye sol, og noen varmegrader, men litt kald sno rundt hushjørnet.

Sov litt lenger enn vanlig i dag, og har sovet forholdsvis mye i natt. Etter en passe dose lat morgen med kaffe, bestemte vi oss for å ta en harry-tur. Det var litt kø, men det gikk greit likevel. Fant ut at jeg ville være med i dag, for det er et fint sted å snakke, i bilen.

Jeg tok opp med Halvdelen at jeg var bekmret for ham, at jeg begynte å se gamle tegn, og at jeg vet at han prøver å lure meg, mens den han lurer er seg selv. Halvdelen kunne ikke komme unna i bilen, så han innrømmet at han også så at han var på vei til gamle mønstre, og at han hadde tenkt på det.

Nå har jeg lagt et betydelig press på ham for å oppsøke noen å prate med slik at han får sortert hvorfor han sklir tilbake igjen, nå som det har gått bra så lenge. Han bare må, for jeg orker ikke en ny, full runde med all den usikkerheten det medfører, og det minnet jeg ham om i dag. Så får jeg se hva han gjør.

Harry-turen var ellers grei. Det var utrolig mange mennesker i butikkene, så jeg var ikke akkurat ivrig etter å handle så mye.

Vi fleipa litt med utenlandsturen, da, så Halvdelen bestemte seg for å spandere mat på meg når vi likevel hadde reist så langt. Fikk en hamburger, gitt.

Bøllepusen er fornærmet på meg. Jeg kastet henne ned fra fanget, for hun skulle absolutt ligge oppå hendene mine. Da er det nesten umulig å skrive, for hun er en stor katt. Hun lot fingrene mine være i fred en stund, men så ble de for fristende, og det var dråpen som plasserte henne ned på gulvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...