Gå til innhold

MÅ stebarn være med på ferier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si dette rett ut.  Jeg er en kvinne.  Jeg skjønner av og til at hormoner og sant kan påvirke oss veldig.  Men vi kvinner er skapt for omsorg og å passe på hverandre.  Hvordan en kvinne og MOR kan se på uskyldige barn, feks stebarn som kommer i bildet, som trusler og gjør alt de kan til å ekskludere de gjør meg så ufattelig trist.  Disse barna er veldig sårbare - og trenger så mange som mulig til å forstå hva de går gjennom når de 2 som de elsket over alle jorden går fra hverandre.   De trenger omsorg...forståelse.. kjærlighet...KJÆRLIGHET...trygghet...støtte.  At det er kvinner lik ts her som ikke tar i mot disse barna og gjør alt de kan for å hjelpe de kommer seg gjennom de vanskeligste tider er helt ufattelig for meg.  


It takes a village people.  

Endret av Outlander
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig spesielt at du ikke vil ha med barna til din samboer på ferie. 

Vi er en familie med dine og mine barn. Samboer har to barn, og jeg har et. 

Det hadde blitt helt feil om vi skulle reist på ferie med kun mitt barn. Her reiser vi alle fem. Noen ganger kun oss to også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg bare lurer på hvordan det er med stebarn og ferier... Samboeren min har to barn (en tenåring og en barnehagekid), jeg er nå gravid. Er det slik at stebarna mine bestandig må være med på alle ferieturer som samboeren min og min kommende baby skal dra på? Jeg må være ærlig å si at jeg helst hadde reist uten dem

Anonymkode: 99995...241

Ærlig talt! Er du voksen og ansvarlig så burde du vite at man fint kan kombinere fellesturer og turer bare for dere to. Behøver ikke reise for å ha ferie. Ha fellesferien hjemme, ta de med på fjellet, telt, grilling, fisking, badebasseng i hagen osv. Inviter over venner osv som barnet har. Det er så mye gøy man kan finne på i ferien hjemme. 

Ville ikke hatt deg som stemor akkurat.. "helst hadde reist uten dem"...

Har barna en mor, så har de ferie hos mor også, uansett om de reiser eller ikke i ferien. 
Håper barna hans får god kontakt med deres kommende felles barn. Fort gjort det ikke blir god kontakt dem imellom når stemor/stefar oppfører seg barnslig..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Bare lest side 1)

Kjære deg, selvsagt må de ikke det :)  Bare si til mannen din at du ikke vil at barna hans skal feriere med dere, så håper jeg du slipper det problemet :) 

Slitsomt med disse ste-barna som aldri passer inn, det blir jo kjedelig om ditt barn skulle bli ett sånn. 

Btw, vi tar ikke barn med ferie bare for å ta de med, som å lufte hunden. Vi tar med barna på ferie for å være dammen med de, oppleve noe sammen, skape minner sammen, styrke relasjoner og samhold. Hva om noen hindret deg fra å gjøre dette sammen med ditt eget barn? 

Anonymkode: 5347e...24e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, EvaLena skrev:

Når du en gang blir aleine med den babyen du får nå og finner deg en ny type så aksepterer du at han ikke vil ha med den ungen din eller?

Du skulle ikke hatt liv til å fått egne barn med den innstillingen din. Jeg spyr av deg.

Ja det ville jeg akseptert.

hilsen ikke ts

Anonymkode: 7bc62...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det ville jeg akseptert.

hilsen ikke ts

Anonymkode: 7bc62...6f6

Du hadde kanskje akseptert det, men hva tror du barnet ditt hadde følt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt bonusbarn får doble ferier. Men hva så? Vi har lyst at han skal være med på alle ferier med oss og mor vil ha han med seg på "sine" ferier. Fellesbarna er såpass heldig at de får være med far hver dag, mens bonusbarnet får ikke det. Innimellom reiser både mor, far, jeg, fellesbarna og bonusbarnet på ferie sammen. 

Som jeg har nevnt utallige ganger tidligere; jeg tar att på til med meg bonusbarnet på alle ferier selv om far ikke er med. Han er med i alle familiebesøk, med på alle ferier, med i konfirmasjon, dåp og u name it. Han kommer alltid til å stille på lik linje som mine biologiske barn. Han får like mye av meg som mine egne barn og vi snakker daglig sammen. 

Og jeg hadde virkelig savnet han om han ikke skulle blitt med på ferie. Jeg kan ikke forstå at noen har samvittighet til å holde på slik. Hadde ikke vi hatt råd til ferie til alle, så hadde heller jeg blitt hjemme slik at far og alle barna kunne dratt på tur.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det ville jeg akseptert.

hilsen ikke ts

Anonymkode: 7bc62...6f6

Helt 100% ren LØGN! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Er det slik at stebarna mine bestandig må være med på alle ferieturer som samboeren min og min kommende baby skal dra på? Jeg må være ærlig å si at jeg helst hadde reist uten dem

Anonymkode: 99995...241

Nei, ikke på alle. Det finnes en gylden middelvei der dere inkluderer dem, men også at dere tar dere tid til å dra uten dem. Å si at du ville ha helst ha reist uten dem, det er en ærlig sak å si for noen ganger så har vi tanker og følelser som vi kanskje ikke er så stolt av, noen ganger så må vi gjøre ting som vi ikke er så begeistret for. Ærlig sak, som sagt. Du tok jo sjansen på denne mannen og det betyr at du har fått to barn i familien din som du i blant må inkludere og feriere med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må de ikke være med. Dine egne barn må heller ikke være med, eller mannen din. De kan også dra på ferie uten deg. Det er ingen som MÅ dra på ferie. 

Men, dette er barna til mannen din, søsken av dine barn. Du valgte å bli sammen med en som hadde barn fra før, og da valgte du samtidig ungene hans. Jadajada, ungene har en mor, og du kan ikke ta hennes plass. Men du er fremdeles en viktig del av livet deres, og du er mor til deres søsken. Enten du liker det eller ikke, så er disse barna en del av din kjernefamilie. Og du bør ha både lyst og vilje til at dere drar på ferier, og andre aktiviteter, sammen. Som den familien dere er. 

Hva trodde du egentlig skulle skje her TS? At når du og mannen fikk barn sammen, så glemte han de han allerede hadde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det MÅ de ikke, og ikke fellesbarnet heller. Så lenge de får være m innimellom er det helt greit, men litt i måten du skrev på fikk meg til å tenke at du helst vil feriere uten dem hele tiden. Husk at det er samboer sine barn, og selv om du ikke vil ha de med, vil kanskje han?? Men at du ikke ser på samboer og barn som familie, DET er det rareste jeg har lest på en stund. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna kan vel være med Mor på ferie det ene året og med Far det andre året? Jeg synes ihvertfall det er en god løsning for alle parter.

Anonymkode: 1f2ba...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg bare lurer på hvordan det er med stebarn og ferier... Samboeren min har to barn (en tenåring og en barnehagekid), jeg er nå gravid. Er det slik at stebarna mine bestandig må være med på alle ferieturer som samboeren min og min kommende baby skal dra på? Jeg må være ærlig å si at jeg helst hadde reist uten dem

Anonymkode: 99995...241

Barna til far blir alltid med far på ferie med mindre de har en avtale med mor eller besteforeldre.

Det er din oppgave som stemor å få et godt og kjærlig forhold til dem . Når du får barn med deres far, så blir de en del av din indre familie, helt på linje med fellesbarn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi to barn pluss et på vei. Da vi hadde kun det største dro vi på noen ferier alene, men etter at "fellesbarnet" kom har det ikke vært aktuelt å reise med kun et av barna - det blir nok alle barna eller ingen, med mindre den største ikke ønsker det selv. Største har forsåvidt en mor, men samvær strekker seg ikke utover ca. 2 uker hver sommer og de reiser aldri på ferie. 

Jeg synes ikke man kan ekskludere stebarna - kanskje en sjelden gang hvis det er noe spesielt, men de er barna deres, de også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at stebarna ikke er med på absolutt alle ferier dere reiser på, med mindre de aldri er hos mor da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2017 den 20.53, Mrs.Purdey skrev:

I alle dager å du drar ting helt ut av proporsjoner da. 

Har en ikke lyst så har en ikke lyst. Like godt å vedkjenne seg dette ovenfor seg selv. Skal hun gå å føle seg som en dritt til evig tid isteden? Bringer det noe bra med seg? Eller er det bedre å erkjenne følelsen og gjøre sitt beste for at andre ikke merker noe. En får jo ikke gjort noe med hva en føler. 

Og sa jeg at man derfor aldri skal ta de med på ferie?? Vet ikke om du muligens trenger en optiker for det var slett ikke det jeg skrev. 

Missliker man noen så gjør man det. Ingen vits å lyve for seg selv. Hva en har i eget hode er privat heldigvis. Hvis en erkjenner en følelse er det lettere å gjøre noe med den enn om man skal si til seg selv at den følelsen ikke er der. Hva skal en endre om man sier til seg selv at følelsen ikke finnes? 

Forsåvidt så sa ikke ts at hun mislikte dem.det er stor forskjell på å ikke ville dele hver ferie med noen og å missliker dem. 

 

Hvis man ikke liker stebarna, ikke ser på dem som familie og ikke vil ha dem med på ferie, da bør man holde seg unna den mannen! Tror du ikke barn merker det når de er uønsket??? Er vel mange stemødre som har forsøkt seg på å skuespille den fantastiske stemora, men barn vet intuitivt om de er likt eller ikke! 

Anonymkode: de2b5...171

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.5.2017 den 15.39, EvaLena skrev:

Når du en gang blir aleine med den babyen du får nå og finner deg en ny type så aksepterer du at han ikke vil ha med den ungen din eller?

Du skulle ikke hatt liv til å fått egne barn med den innstillingen din. Jeg spyr av deg.

Jeg drar på ferie med min kjære uten mine barn. Eller må jeg bare sitte hjemme da de er hos faren sin, som er 50/50 eller 4 uker i sommer? 🤔

 

Anonymkode: 70e47...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎05‎.‎2017 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Jo, de er i familien hans... Nå er jeg kanskje litt gammeldags, men jeg anser ikke han som min familie om du skjønner. Dermed er de ikke i familie med meg. Men uansett, all familie er vel ikke med på alle ferier sammen er de det?

 

Anonymkode: 99995...241

Stebarna dine er like mye familien din som ditt eget barn. De er din mann sine barn, og dermed likestilt med ditt eget barn. Du visste godt at han hadde barn fra før, før du ble sammen med han.

De er ditt kommende barn sine søsken, og skal inkluderes i familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det må være greit at en både av og til reiser på tur uten stebarn og noen ganger med stebarn. Men det viktigste her er at barna til mannen din ikke føler seg nedprioritert p.g.a. at faren har fått seg nye kone og nytt barn. De skal ikke trenge å føle at de ikke er like viktige som før. Så her må du nok kanskje finne deg i å spille litt annenfiolin i forhold til de. Det føles kanskje ikke så greit for deg, det kan jeg faktisk skjønne. Men noen kameler må en svelge når mannen har barn fra før av. 

Turer aleine uten stebarn må som sagt være greit inn i mellom hvis det blir gjort på en måte som ikke sårer de andre barna hans. For eksempel hvis det ikke passer for de eller de er på en annen tur samtidig med moren sin. Det er min betraktning :) Jeg tenker dette vil gå seg litt til med tiden for dere. 

Anonymkode: 23716...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med skilsmisse selv, men tenker at sommerferie, så bør alle barna få en ferie med enten far eller mor. Hvis den ene har dårlig økonomi, synes jeg den andre bør være raus og ta mer enn annenhver ferie. Har dere familieferie utenom sommerferien, synes jeg alle barna bør få tilbudet om å være med. Er barnet hos dere når dere skal på ferien, er det en selvfølge at barnet får være med. Skal dere utenlands på familieferie, og den andre kun en helgetelttur, så synes jeg barnet skal få tilbud om å få være med på utenlandsferien selv om teltturen sikkert er kjempekjekk den også.

Leste jeg riktig? Ser du ikke på din egen mann som familie?

Anonymkode: 8dca2...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...