Gå til innhold

Vi som skal ned før høsten 2017


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lønnetre

Lønnetre

Startvekt fra første tråd: 139,5

Startvekt for denne tråden: 125,4 kg
Mål før høsten:  112 kg

Juni 2017
23. juni (0):  125,4 kg
3. juli (1): 125,5 kg (+0,1kg)

Juli 2017
7. juli (2): 123,9 kg (-1,6kg)
14. juli (3): 122,4 kg (-1,5kg)
21. juli (4): 
122,2 kg (-0,2kg) FERIE
28. juli (5): FERIE

August 2017
4. august (6): 122,9 kg (+0,7kg) FERIE
11. august (7): FERIE
18. august (8): 123,2 kg (+0,3kg)
25. august (9): 121,9 kg (-1,3kg)

September 2017
1. september (10): 119,2 kg (-2,7kg)
8. september (11): 119,5 kg (+0,3kg)
15. september (12): 119,4 kg (-0,1kg)
22. september (13): JOBBREISE
29. september (14): 118,2 kg (-1,2kg)

Total vektnedgang i tråden: - 7,2 kg

Da var enda en tråd over! Jeg har ikke nådd målet mitt, overhodet, er 6,2 kg fra målet. Og det er ganske nedtur. Men samtidig er det veldig opptur å ha gått ned 7,2 kg da! Jeg hadde virkelig ikke tatt høyde for ferien inni der, der det var 4 uker med en vektoppgang på 1 kg. Neste gang må jeg tenke litt lenger.

Men jeg har jobbet med å begrense meg når jeg skal kose meg med mat. Jobbet med å ikke døyve følelser med mat. Og ikke minst jobbet med hvordan jeg føler det om meg selv, min egenverdi og hva jeg ønsker fra livet mitt. Og ting har blitt ganske annerledes. De siste ukene har jeg begynt å bli deprimert igjen dessverre, og jeg har falt tilbake i dårlige vaner med trøstespising. Det virker så fristende. Så fristende å dempe de fæle følelsene med litt sjokolade. Selv om jeg vet at det ikke hjelper på sikt. Jeg gikk på butikken forrige helg og jeg foraktet meg selv når jeg puttet alt mulig fra før denne endringen opp i korga, tok helt av, og jeg gikk og tenkte "du har et valg, du har et valg, hvorfor velger du likevel noe du vet egentlig ikke hjelper", og så gjorde jeg det likevel. Det var som at jeg savnet det å gå bananas i butikken, med alt jeg kunne trøstespise. Det var en trøst i det, å tenke at alt dette her er MEDISIN! Hurra! Litt sånne absurde tanker i grunn. Men jeg klarte likevel da å ikke spise alt når jeg kom hjem. Ingen overspising, jeg regulerte meg etterpå. Jeg hadde kjøpt det, men herregud det betydde ikke at jeg trengte å spise det. Jeg kom på at jeg fremdeles hadde et valg selv om jeg hadde kjøpt det. Så ja, det har vært noen vanskelige uker, og jeg har falt tilbake til gamle destruktive mestringsstrategier, men jeg jobber med dem hele veien. Gir ikke opp. Det å klare dette, handler også om å klare dette når det blir skikkelig vanskelig. Og da må jeg nesten ta slike prøvelser som dette som en positiv ting. De gir meg muligheten til å jobbe enda mer. Trøstespising er ikke den verste selvdestruktive atferden, men det er viktig å ikke bruke det som en unnskyldning. Jeg skal ikke skade meg selv, det er viktigere, men det er også viktig å ikke trøstespise heller, for det er på lang sikt å skade meg det også. 

Så ja, mye mental jobbing her i vektnedgangen! For 14 uker siden hadde jeg ikke tålt tanken på å misse målet med over 6 kg, men nå velger jeg å være fornøyd med alle de andre tingene jeg har fått til! Og i dag gikk jeg forbi 25 kg vektnedgang! Så det er jo noe å glede seg over! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Lønnetre skrev:

Lønnetre

Startvekt fra første tråd: 139,5

Startvekt for denne tråden: 125,4 kg
Mål før høsten:  112 kg

Juni 2017
23. juni (0):  125,4 kg
3. juli (1): 125,5 kg (+0,1kg)

Juli 2017
7. juli (2): 123,9 kg (-1,6kg)
14. juli (3): 122,4 kg (-1,5kg)
21. juli (4): 
122,2 kg (-0,2kg) FERIE
28. juli (5): FERIE

August 2017
4. august (6): 122,9 kg (+0,7kg) FERIE
11. august (7): FERIE
18. august (8): 123,2 kg (+0,3kg)
25. august (9): 121,9 kg (-1,3kg)

September 2017
1. september (10): 119,2 kg (-2,7kg)
8. september (11): 119,5 kg (+0,3kg)
15. september (12): 119,4 kg (-0,1kg)
22. september (13): JOBBREISE
29. september (14): 118,2 kg (-1,2kg)

Total vektnedgang i tråden: - 7,2 kg

Da var enda en tråd over! Jeg har ikke nådd målet mitt, overhodet, er 6,2 kg fra målet. Og det er ganske nedtur. Men samtidig er det veldig opptur å ha gått ned 7,2 kg da! Jeg hadde virkelig ikke tatt høyde for ferien inni der, der det var 4 uker med en vektoppgang på 1 kg. Neste gang må jeg tenke litt lenger.

Men jeg har jobbet med å begrense meg når jeg skal kose meg med mat. Jobbet med å ikke døyve følelser med mat. Og ikke minst jobbet med hvordan jeg føler det om meg selv, min egenverdi og hva jeg ønsker fra livet mitt. Og ting har blitt ganske annerledes. De siste ukene har jeg begynt å bli deprimert igjen dessverre, og jeg har falt tilbake i dårlige vaner med trøstespising. Det virker så fristende. Så fristende å dempe de fæle følelsene med litt sjokolade. Selv om jeg vet at det ikke hjelper på sikt. Jeg gikk på butikken forrige helg og jeg foraktet meg selv når jeg puttet alt mulig fra før denne endringen opp i korga, tok helt av, og jeg gikk og tenkte "du har et valg, du har et valg, hvorfor velger du likevel noe du vet egentlig ikke hjelper", og så gjorde jeg det likevel. Det var som at jeg savnet det å gå bananas i butikken, med alt jeg kunne trøstespise. Det var en trøst i det, å tenke at alt dette her er MEDISIN! Hurra! Litt sånne absurde tanker i grunn. Men jeg klarte likevel da å ikke spise alt når jeg kom hjem. Ingen overspising, jeg regulerte meg etterpå. Jeg hadde kjøpt det, men herregud det betydde ikke at jeg trengte å spise det. Jeg kom på at jeg fremdeles hadde et valg selv om jeg hadde kjøpt det. Så ja, det har vært noen vanskelige uker, og jeg har falt tilbake til gamle destruktive mestringsstrategier, men jeg jobber med dem hele veien. Gir ikke opp. Det å klare dette, handler også om å klare dette når det blir skikkelig vanskelig. Og da må jeg nesten ta slike prøvelser som dette som en positiv ting. De gir meg muligheten til å jobbe enda mer. Trøstespising er ikke den verste selvdestruktive atferden, men det er viktig å ikke bruke det som en unnskyldning. Jeg skal ikke skade meg selv, det er viktigere, men det er også viktig å ikke trøstespise heller, for det er på lang sikt å skade meg det også. 

Så ja, mye mental jobbing her i vektnedgangen! For 14 uker siden hadde jeg ikke tålt tanken på å misse målet med over 6 kg, men nå velger jeg å være fornøyd med alle de andre tingene jeg har fått til! Og i dag gikk jeg forbi 25 kg vektnedgang! Så det er jo noe å glede seg over! 

Du har vært og er utrolig flink!! Applaus! 👏🏼👏🏼👏🏼 

Anonymkode: 9d738...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: ? kg
Startvekt for denne tråden: 92 kg 
Mål før høsten: 87 kg
 
August 2016
4. august (6): 92 kg (-kg)
11. august (7): 93,2 kg (+1,2kg) :grine:
21. august (8): 92,5 kg (- 0,7 kg)
23. august (9): 92,1 kg (- 0,4 kg)
 
September 2016
4. september (10): 92,6 kg (+0,5 kg)
11. september (11): 91,9 kg (-0,7 kg)
15. september (12): 92 kg (+0,1kg)
22. september (13): 90,9 kg (-1,1kg)
3. oktober (14): 90,4 kg (0,5 kg)

Total vektnedgang: 1,6 kg

To måneder med lite innsats. Men det har jo gitt noen resultater da. Altså, små, men de er der. Det jeg har endret er å ikke spise lunsj på jobb. Jeg har tidligere spist en god frokost på jobb og lunsj 2,5 timer senere. Men jeg er egentlig ikke sulten da...  Istedenfor har jeg spist et eple eller knekkebrød som mellommåltid når arbeidsdagen nærmer seg slutt. Selv om jeg er driiitsulten på slutten, så funker det greit. Jeg har også blitt mer bevisst på hvor mye jeg spiser når. Jeg liker egentlig større måltider på kvelden, når alle dagens gjøremål er unna og jeg kan kose meg med god mat jeg har laget. Dessuten har jeg begynt å holde på med en mann og han spiser gjerne "en middag" til kvelds. Så da har jeg vært bevisst på å ikke spise så mye etter jobb når jeg skal spise "mye" på kvelden.

En annen ting er at vi har hatt en slags skritttellerkonkurranse på jobb. Dette har fått meg til å gå til og fra jobb og gå tur i lunsjen på jobb. Det er ikke langt, men det er likevel aktivitet som jeg ikke har hatt før som sansynnligvis har hjulpet litt.

Neste tråd skal bli bedre :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lønnetre
På 30.9.2017 den 2.46, AnonymBruker skrev:

Du har vært og er utrolig flink!! Applaus! 👏🏼👏🏼👏🏼 

Anonymkode: 9d738...c2a

Åh, takk skal du ha! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...