Gå til innhold

Skal gifte oss - har ingen penger!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Eller det er starten på noen som holder sammen til døden skiller dem ad.

Noen får det faktisk til å funke selv om de gifter seg raskt.

Jada, man kan ha flaks. Men slik risiko tar man ikke når det er barn fra tidligere forhold involvert. 

Anonymkode: 944d3...d95

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at NAV gir penger til et bryllup? Dere kommer til å bli årets snakkis på NAV-kontoret hvis dere forsøker å få penger til bryllupet derfra

Anonymkode: 2c11a...c1b

• Liker 6
Skrevet

Lærling? Da er dere vel 18-19 år? 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

1000 kr kuverten?

Jeg har selskapslokale og driver bla. med catering og har aldri vært oppe i de prisene.

Alkohol er ikke ett must, men kjekt å ha og en trenger ikke å servere hummer o.l bare pga at det er bryllup

Ikke bare for maten, men når man budsjetterer totalkostnadene ved et bryllup. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vært sammen i knapt et halvt år

Ingen penger men vil ha 80 gjester

Tror på ramme alvor at de kan få penger fra nav til dette???? 

Han har ingen fast jobb, hun er ufør

De MÅ gifte seg NÅÅÅÅÅ (ja for hvis ikke kommer han kanskje til vettet og slår opp)

håper og tror dette er tull og bare er ment for å sette uføre i et dårlig lys som idioter

Endret av Antoinette
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Som ung ufør skammer jeg meg over dette innlegget. 

Min mann og jeg forlovet oss tidlig og begynte og spare til bryllup. Da vi etter tre år hadde en del penger begynte vi å ta til fornuft :)

Vi endte med å gjøre et budsjettbryllup med kun de nærmeste til stede. På Tinghuset. Så tok vi en tre ukers ferie og brukte resten av de oppsparte pengene på å oppgradere leiligheten vår.

Etter nesten fire år sammen hadde vi ikke det samme behovet for å vise fram oss og kjærligheten vår. Vi vet at den er der uansett og fremtiden sammen teller mer.

Er veldig glad vi gjorde som vi gjorde!!

Anonymkode: aea60...375

• Liker 15
Skrevet
På 13.5.2017 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Når man først går på NAV og blir vant med all den støtten man får eller kan fra NAV til både ditt og datt, så er det ikke rart at folk spør etter støtte til bryllup, altså. Dekking av tannlegeregning, støtte til konfirmasjon, støtte til utdanning (privatskole), støtte til lappen, støtte til begravelse etcetc.. Kall meg gjerne bitter eller sjalu, men jeg skulle ønske jeg og fikk støtte til at det der, men i stede så jobber jeg og betaler for at andre som ikke jobber skal få støtte til alt mulig rart.

Anonymkode: 70a08...390

Ja enig. Folk som lever på nav tar det som en selvfølge at nav dekker absolutt alt mulig i deres liv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

1000 kr kuverten?

Jeg har selskapslokale og driver bla. med catering og har aldri vært oppe i de prisene.

Alkohol er ikke ett must, men kjekt å ha og en trenger ikke å servere hummer o.l bare pga at det er bryllup

Catering ja... Men noen vil ha klasse vet du ;)

Jeg vet om flere som hsr betalt 1500 for mat og vin meny pr kuvert. 

Jeg brukte vel ca 1200 pr kuvert på 5 stjerners i frankrike 

Brukte 170 000 for 50 gjester. Men vi bar altså på et slott i frankrike. Verdt hvert øre!

Anonymkode: d09b5...27f

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger og brukerdebatt.

Edie, mod.

Skrevet

Kirken er gratis. Er ikke vanlig å ha med alkohol. Synes ikke man skal forvente at familie og venner bidrar med noe , men mange gjør det. Samtidig synes jeg ikke det er noe galt om man spørr familie om litt hjelp, dere kan jo ha koldtbord så er det sikkert noen som vil hjelpe dere å ta med noen retter??

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja untak kan skje, men likevel ville jeg anbefale TS og vente. Hvis de er sammen til døden skiller dem ad, har de hele livet før de gifter seg, får barn, kjøper leilighet, livet er kort-men ikke så kort. 

Man kan ikke overleve bare på luft,vann og kjærlighet,

elsker de hverandre kan de fint vente med å gifte seg i ett par, når de har råd til bryllupet og essentelle ting man trenger i lengden og i hverdagen.

Anonymkode: 1f389...c5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja untak kan skje, men likevel ville jeg anbefale TS og vente. Hvis de er sammen til døden skiller dem ad, har de hele livet før de gifter seg, får barn, kjøper leilighet, livet er kort-men ikke så kort. 

elsker de hverandre kan de fint vente med å gifte seg i ett par, når de har råd til bryllupet og essentelle ting man trenger i lengden og i hverdagen.

"år

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukte 170 000 for 50 gjester. Men vi bar altså på et slott i frankrike. Verdt hvert øre!

Når kom vi hit....?

Anonymkode: 67c5f...5f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når kom vi hit....?

Anonymkode: 67c5f...5f6

Moderingen er helt på bærtur, istendenfor å se igjennom tråden, så sletter de kun kommentarer som har blitt rapportert eller rapportert mye.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja, om man har masse penger og det ikke er barn involvert, så er det helt greit å ta sjansen og ha et dyrt svært bryllup med en du kanskje ikke er sammen med neste år.

Anonymkode: 0cdf9...727

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

At penger = klasse er ikke nødvendigvis rett.

En trenger ikke å betale skjorta for å få ett vakkert, klassisk bryllup.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, om man har masse penger og det ikke er barn involvert, så er det helt greit å ta sjansen og ha et dyrt svært bryllup med en du kanskje ikke er sammen med neste år.

Anonymkode: 0cdf9...727

Vi brukte ca 15-20k på bryllupet, og det var barn involvert når jeg giftet meg sist.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Vi brukte ca 15-20k på bryllupet, og det var barn involvert når jeg giftet meg sist.

Hvor mange ganger har du vært gift?

Og tillegg har du flere bedrifter og har skrevet at du er rik (og ikke bare pga bedriftene).

Lett å si slike ting når man har massevis av penger.

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå tar jeg utgangspunkt i min bekjentskapskrets og da er det ingen forskjell på om en ventet lenge eller giftet seg raskt, i forhold til skilsmisser.

Bryllupet trenger ikke å være så stort som TS i utgangspunktet ønsker.

Ville hatt en enkel bryllupsdag med kun foreldre, barn og forlovere for så å heller ha flere gjester på f.eks 1'ste, 2'dre osv bryllupsdag.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Nå tar jeg utgangspunkt i min bekjentskapskrets og da er det ingen forskjell på om en ventet lenge eller giftet seg raskt, i forhold til skilsmisser.

Bryllupet trenger ikke å være så stort som TS i utgangspunktet ønsker.

Ville hatt en enkel bryllupsdag med kun foreldre, barn og forlovere for så å heller ha flere gjester på f.eks 1'ste, 2'dre osv bryllupsdag.

Du er rik. Lett å si når man ikke må snu krona hver dag.

Brullyp koster penger uansett om vil ha ett lite eller stort ett.

Pengene er bedre spart til de essentelle ting de trenger på lang sikt og i hverdagen, bedre det enn å ikke kunne brødfrø barna sine,ikke ha tak over hodet, jeg tror ikke du klarer å sette deg inn i det.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...