Gå til innhold

Hvorfor føler folk en trang til å kjøre forbi mopeder uansett hva?


penny_

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sirah skrev:

Det handler strengt tatt om det stikk motsatte. Alle vettuge bilister holder seg langt unna potensielle trafikkfarlige situasjone. En mopedist som vingler hit og dit i høyst varierende tempo er farlig. Det er uforutsigbart for alle andre i trafikken og kan skape mange skumle situasjoner. Det skjønner vel selv du.

Noen fokuserer så hardt på at de absolutt må forbi mopeder, motorsykler og andre biler fortest mulig slik at de ikke får med seg hva som skjer rundt. To ganger har jeg opplevd å være tre kjøretøy i bredden. En gang satt jeg på en motorsykkel hvor det kom en liten rekke med biler i mot. Plutselig kjører en bil forbi og da hadde vi plutselig to møtende biler i bredden. Heldigvis er slike situasjoner en del av MC-opplæringen, så det gikk fint, men det sier jo litt om hvor uoppmerksomme folk er.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, penny_ skrev:

Noen fokuserer så hardt på at de absolutt må forbi mopeder, motorsykler og andre biler fortest mulig slik at de ikke får med seg hva som skjer rundt. To ganger har jeg opplevd å være tre kjøretøy i bredden. En gang satt jeg på en motorsykkel hvor det kom en liten rekke med biler i mot. Plutselig kjører en bil forbi og da hadde vi plutselig to møtende biler i bredden. Heldigvis er slike situasjoner en del av MC-opplæringen, så det gikk fint, men det sier jo litt om hvor uoppmerksomme folk er.
 

Men de som foretar en sånn forbikjøring som du beskriver er fullstendig galskap og heldigvis ikke noe de fleste oppegående mennesker bedriver (men ja, det finnes mange idioter bak rattet der ute dessverre). Det samme med de som kjører forbi rett før en sving osv. Jeg kjører forbi mopeder så fort jeg har mulighet, men jeg skaper ALDRI en farlig situasjon når jeg gjør det! Er det ikke klart og god sikt så kjører jeg så klart heller ikke forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sirah skrev:

Men de som foretar en sånn forbikjøring som du beskriver er fullstendig galskap og heldigvis ikke noe de fleste oppegående mennesker bedriver (men ja, det finnes mange idioter bak rattet der ute dessverre). Det samme med de som kjører forbi rett før en sving osv. Jeg kjører forbi mopeder så fort jeg har mulighet, men jeg skaper ALDRI en farlig situasjon når jeg gjør det! Er det ikke klart og god sikt så kjører jeg så klart heller ikke forbi.

Samme her, venter heller et minutt før jeg kjører forbi noe som ikke holder fartsgrensa føre en sving, eller uoversiktlig på anna måte. Blir en vond følelse ovenfor den som kjøres forbi om en må vrenge inn like foran for å redde seg selv.

Men ser uendelig nok av de som slett ikke gjør det! I de situasjonene er jeg alltid forberedt på å måtte bremse ned for ikke å kollidere, er da egoismen ligger utenpå den som "skal bare"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...