Gå til innhold

Hvorfor føler folk en trang til å kjøre forbi mopeder uansett hva?


penny_

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører forbi når de ligger svært langt under fartsgrensen, og det er ofte. Har lagt merke til mye vinglete kjøring også, og jeg har hatt en ulykke med motorsykkel som vinglet tidligere. Det blir for risikabelt. Jeg vil ikke gjennom noe slikt igjen. 

Hvorfor bruker mopeder hele veibanen, og gjerne helt til venstre? Er det fordi de vil forhindre forbikjøring? Eller for å provosere? 

Anonymkode: 7b8b2...c68

Jeg gjør det fordi jeg er redd for at biler skal presse seg forbi når det kommer møtende trafikk. Ellers ligger jeg lenger til høyre for å gi bedre plass ved forbikjøring.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Sirah skrev:

Fordi mange mopedister kjører så ekstremt vinglete at det kort og greit er skummelt å ligge bak dem. 

Hvis du synes det er skummelt å ligge bak en moped bør du kanskje ikke kjøre bil.

Anonymkode: 0ccee...ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, penny_ skrev:

Jeg gjør det fordi jeg er redd for at biler skal presse seg forbi når det kommer møtende trafikk. Ellers ligger jeg lenger til høyre for å gi bedre plass ved forbikjøring.

Skjønner den. Det er lett å bli blåst av veien på moped og. Jeg må innrømme at jeg ikke liker moped, men det er fordi jeg opplever det som risikabelt i trafikken og vil helst ikke i en ny ulykke. 

Anonymkode: 7b8b2...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, penny_ skrev:

Hva så? Skaff deg litt selvtillit, så du kan kjøpe moped selv. Jeg bryr meg ikke om hva andre synes er "harry" :) Det bør du også slutte med.

Nå var det DU som dro inn selvtillit her ;).

kjør kollektivt eller ta beina fatt! Deg leder trenger å bevege seg litt😂😂. 

Anonymkode: 29593...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg mer over folk som kjører forbi i svinger og i ræva på meg med L bak. Jeg har snart oppkjøring og selv når jeg kjører i 90 i 80 sona ( ups) kjører folk forbi og styrer på. 

Anonymkode: 331ef...12d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det DU som dro inn selvtillit her ;).

kjør kollektivt eller ta beina fatt! De fleste trenger å bevege seg litt😂😂. 

Anonymkode: 29593...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det står en rød L på bilen skal folk på død og liv legge seg 1 sek bak bilen og presse på. Syklister, mopedister, folk som holder fartsgrensen og folk under opplæring er magneter for drittsekker. 

 

Anonymkode: 0ccee...ad4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det DU som dro inn selvtillit her ;).

kjør kollektivt eller ta beina fatt! De fleste trenger å bevege seg litt😂😂. 

Anonymkode: 29593...110

Har du problemer med å argumentere for deg? Du klarer jo ikke å svare på det jeg spør om. Det var du som knyttet selvtillit til mopedkjøring.

Endret av penny_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det DU som dro inn selvtillit her ;).

kjør kollektivt eller ta beina fatt! De fleste trenger å bevege seg litt😂😂. 

Anonymkode: 29593...110

De fleste står ikke og hopper opp og ned hele veien på toget og bussen. På hvilken måte mener du kollektivtrafikk bidrar til bedre helse? 

Anonymkode: 0ccee...ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Irriterer meg mer over folk som kjører forbi i svinger og i ræva på meg med L bak. Jeg har snart oppkjøring og selv når jeg kjører i 90 i 80 sona ( ups) kjører folk forbi og styrer på. 

Anonymkode: 331ef...12d

Ja, det gjør de. Og hvis man kommer fra motorvei (100) og inn i en 70-sone får folk hysterisk anfall. Tuter og blinker med lysene når man ligger i 75 km/t. 

Da er det gøy å senke farten til 60.

Anonymkode: 0ccee...ad4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør de. Og hvis man kommer fra motorvei (100) og inn i en 70-sone får folk hysterisk anfall. Tuter og blinker med lysene når man ligger i 75 km/t. 

Da er det gøy å senke farten til 60.

Anonymkode: 0ccee...ad4

Dumme, naive meg hadde faktisk forventa mer respekt og forsiktighet fra andre når jeg kjører med L.  Hvorfor blir folk så stressa når de kjører bil? 

Anonymkode: 331ef...12d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må komme seg forbi når man har sjansen selv om det er en 40-sone ellers kan man risikere å bli liggende bak mopeden lenge.

Anonymkode: b565f...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør de. Og hvis man kommer fra motorvei (100) og inn i en 70-sone får folk hysterisk anfall. Tuter og blinker med lysene når man ligger i 75 km/t. 

Da er det gøy å senke farten til 60.

Anonymkode: 0ccee...ad4

Er det gøy å skape trafikkfarlige situasjoner?

Anonymkode: b565f...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumme, naive meg hadde faktisk forventa mer respekt og forsiktighet fra andre når jeg kjører med L.  Hvorfor blir folk så stressa når de kjører bil? 

Anonymkode: 331ef...12d

Problemet med L er at det ofte, ikke alltid, er folk som ikke følger trafikkreglene. Det er gjerne en mamma eller pappa som viderefører sine uvaner til poden. Jeg kjører forbi! 

Anonymkode: 7b8b2...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med L er at det ofte, ikke alltid, er folk som ikke følger trafikkreglene. Det er gjerne en mamma eller pappa som viderefører sine uvaner til poden. Jeg kjører forbi! 

Anonymkode: 7b8b2...c68

Vel så lenge det foregår på en ordentlig måte så. Og ikke mitt i en sving eller noe annet trafikkfarlig. Dessuten er det da null poeng å kjøre forbi noen som allerede ligger over fartsgrensa? Eller? 

Men når den mamman eller pappan kjører uten L da er det greit eller? 

I tillegg skaper det bare mer stress for den stakars føreren som skal lære når folk tuter og kjører helt intil og er helt idioter. 

Anonymkode: 331ef...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det gøy å skape trafikkfarlige situasjoner?

Anonymkode: b565f...1e0

Like gøy  og trafikkfarlig som de som dundrer forbi deg rett før en  sving med 2 heøe midtstreker. 

Og den som ligger bak skal tross alt ligge med slik mellomrom at en skal kunne bremse ned litt. 

Anonymkode: 331ef...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi mopeder ikke kan kjøre så fort som bilene. Derfor må vi forbi, men vi passer på å kjøre forbi der det er rette strekninger. Hvis ikke hadde det blitt lange, lange køer og mopedisten har vel ikke så lyst til å ha en hale med irriterte bilister bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel så lenge det foregår på en ordentlig måte så. Og ikke mitt i en sving eller noe annet trafikkfarlig. Dessuten er det da null poeng å kjøre forbi noen som allerede ligger over fartsgrensa? Eller? 

Men når den mamman eller pappan kjører uten L da er det greit eller? 

I tillegg skaper det bare mer stress for den stakars føreren som skal lære når folk tuter og kjører helt intil og er helt idioter. 

Anonymkode: 331ef...12d

Jeg kjører aldri forbi om det ikke er mulighet for det. Jeg ligger heller aldri helt oppi bilen foran. Tuter gjør jeg svært sjelden. Jeg sto bak en bil med L for litt siden som sleit med clutch, han måtte starte bilen stadig. Jeg hadde god tid, så det var greit. Tuta ikke. Han brukte veeeeldig lang tid. Tipper stressnivået i den bilen var høyt nok. Jeg ventet. 

Forøvrig; kom på hvorfor jeg aller helst kjører forbi mopeder i morges, de stinker. Bokstavelig talt altså. 

Anonymkode: 7b8b2...c68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
På 11.5.2017 den 7.35, AnonymBruker skrev:

Hahaha dummeste jeg har hørt😂😂. Moped er for folk med lav selvtillit eller de som ikke klarte å ta lappen på bil😂. 
Ta beina fatt eller kjør kollektivt! 😉

Anonymkode: 29593...110

Går og bruker kollektivt jeg. Har også lappen for bil. Moped fra merket Vespa kunne jeg dog faktisk hatt lyst på- ser så innmari kule ut! ^^,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2017 den 7.41, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes det er skummelt å ligge bak en moped bør du kanskje ikke kjøre bil.

Anonymkode: 0ccee...ad4

Det handler strengt tatt om det stikk motsatte. Alle vettuge bilister holder seg langt unna potensielle trafikkfarlige situasjone. En mopedist som vingler hit og dit i høyst varierende tempo er farlig. Det er uforutsigbart for alle andre i trafikken og kan skape mange skumle situasjoner. Det skjønner vel selv du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...