Gå til innhold

Jeg vil bare ha de jeg ikke får!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på date med mange flotte menn. De fyller ofte mine kriterier og er hyggelig å være med. Men det lille ekstra som må til, for at mannen skal bli interessant, kommer sjeldent for meg. Det lille ekstra som skiller det fra å være venner til å være noe mer. De gangene jeg har falt for menn, er for disse som er kostbare(les; for uinteressert). Jeg ønsker ikke å falle for disse mennene, men det er altså disse jeg vil ha.

Jeg skjønner at jeg er håpløs og klarer jeg ikke å jobbe meg forbi dette, vil jeg mest sannsynlig bli singel resten av livet. Jeg ønsker jo ikke å ha det slik og vet ikke hva jeg kan gjøre for å endre det. Jeg har prøvd å tenke annerledes og innvolverte med med en mann som var helt ok, i håp om at det lille ekstra ville komme etterhvert. - Det kom aldri. Og det å være i et "halveis" forhold, er jo ikke riktig det heller. Hverken for den ene eller andre parten.

Er det noen andre som har eller har hatt det slik og som har klart å finne ut av det?

Anonymkode: 3a5b2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i "det lille ektra"? Hva er fellestrekket ved mennene du vil ha - annet enn at de ikke vil ha deg?

Anonymkode: 2cd05...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i "det lille ektra"? Hva er fellestrekket ved mennene du vil ha - annet enn at de ikke vil ha deg?

Anonymkode: 2cd05...423

Fellestrekkene er vel at de er selvsikre, vellykkede og fysisk tilrekkende. Det "lille ekstra" er vel det siste punktet.

Anonymkode: 3a5b2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fellestrekkene er vel at de er selvsikre, vellykkede og fysisk tilrekkende. Det "lille ekstra" er vel det siste punktet.

Anonymkode: 3a5b2...4d0

Jeg forstår. Vel, enden på visa er vel da at du liker mennene som veldig mange andre kvinner liker, og som derav har veldig gode valgmuligheter. Så du kan enten gjøre deg selv mer attraktiv eller senke kravene.

De fleste kan vel identifisere seg med det å ville ha noen som ikke vil ha deg. Selv er jeg derimot ikke så veldig visuell av meg, og bryr meg ikke om høyde på menn eller om de er "klassisk kjekke", selv om jeg selv vel er "klassisk pen". Det gjør alt mye lettere at jeg ikke må ha kjekkasene. 

Likevel er jeg tiltrukket av veldig sosiale, ambisiøse og engasjerte menn som ofte har mange jern i ilden. Det er vanskelig å holde på noens interesse når de har så som foregår at de kan glemme deg i løpet av få dager fra hverandre.

Det viktige er uansett at du ikke blir tiltrukket av menn fordi de er uinteressert, dvs. at du tar utilgjengelighet som et tegn på attraktivitet - det er det ikke.

Anonymkode: 2cd05...423

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare de jeg ikke vil ha.

Anonymkode: 08b17...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme som deg, TS... Story of my life, rett og slett.. De jeg vil ha, vil ikke ha meg, og de som vil ha meg.. vel... de vil ikke jeg ha... Merkelig fenomen, skulle ønske jeg visste hvorfor det var slik...

Anonymkode: 40c3b...ea4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også slik. Han meg helt opp i én bestemt mann over lengre tid. Det - kombinert med at jeg ikke er typen til å ligge med hvem som helst - førte til at jeg var jomfru til jeg var 23. Da var jeg endelig blitt litt mer voksen i tankegangen og skjønte at flere forskjellige typer menn kunne være flotte, og at det ikke var noe vits i å sørge over de man ikke fikk. En dag dukket det opp en som jeg ikke tenkte var min type i det hele tatt, men pga mer voksen tankegang falt jeg etterhvert for han.  Vi var sammen i 3 år. 

Anonymkode: 331fa...c4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? 

Hvis du er over 30, har du vurdert å bli sammen med en bra type selv om det ikke nødvendigvis er hvem du ville valgt først?

Par i arrangerte ekteskap er minst like lykkelige som kjærlighetseksteskap

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Looks fade, velg noen du kan snakke med. 

Jeg tror problemet til TS er at hun egentlig er ufattelig barnslig. Hun vil ikke egentlig ha noen, hun bare vimser rundt og forelsker seg i mannfolk som ikke liker henne. 

Et forhold er sure føtter, morgenånde, brune striper i dassen. Det er klær du syns kjæresten din ser urimelig teit ut i, men som du svelger i deg med et smil fordi hun/han er så glad i det - og da blir du glad i det. Et forhold er sårbarhet. Det er å holde rundt kjæresten din på sitt svakeste og være sterke for hverandre. Det er å se forbi krangler fordi man er sulten, poppe kviser i hodebunnen. Å elske noen er så vanvittig mye mer enn hvor kul noen er, hvor attraktiv andre vurderer kjæresten din. Det er kort fortalt alt som ikke handler om det øyeblikkelige. 

Grow up.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arcturus skrev:

Looks fade, velg noen du kan snakke med. 

Jeg tror problemet til TS er at hun egentlig er ufattelig barnslig. Hun vil ikke egentlig ha noen, hun bare vimser rundt og forelsker seg i mannfolk som ikke liker henne. 

Et forhold er sure føtter, morgenånde, brune striper i dassen. Det er klær du syns kjæresten din ser urimelig teit ut i, men som du svelger i deg med et smil fordi hun/han er så glad i det - og da blir du glad i det. Et forhold er sårbarhet. Det er å holde rundt kjæresten din på sitt svakeste og være sterke for hverandre. Det er å se forbi krangler fordi man er sulten, poppe kviser i hodebunnen. Å elske noen er så vanvittig mye mer enn hvor kul noen er, hvor attraktiv andre vurderer kjæresten din. Det er kort fortalt alt som ikke handler om det øyeblikkelige. 

Grow up.

Av ren nysgjerrighet, kan jeg spørre hvor gammel du er?

Anonymkode: 2cd05...423

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, kan jeg spørre hvor gammel du er?

Anonymkode: 2cd05...423

Nei ;) Du får leve i nysgjerrighet. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arcturus skrev:

Det er klær du syns kjæresten din ser urimelig teit ut i, men som du svelger i deg med et smil fordi hun/han er så glad i det - og da blir du glad i det.

Stemmer så himla godt, haha. 

Elske noens "feiler" og mangler, heter det vel. De vokser ikke på trær!

Anonymkode: 815ea...7eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe du er redd for å slå deg til rot fordi du da avskriver den enda bedre typen som du kan møte imorgen. Det er noe med at du må slå deg til ro med "ikke det ypperste", så da blir det heller ingenting.

Du må ikke tro at du er så perfekt for de som liker deg, kan banne på at de kan peke ut små elementer du helst skulle vært foruten, men ser forbi slike ting i startfasen.

Få i gang motoren, så få ut rusket og end opp med en maskin som kjører bra.

 

Lett å si, vanskelig å gjøre, så ikke hør på meg.

Anonymkode: 1f5ed...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i dette. Som AB423 skrev er menn med mange jern i ilden vanskelig å kapre, man må ofte være på samme måte selv. Er du det, TS?

Anonymkode: 423d4...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar!

Hadde det vært så enkelt som å bare ta seg sammen, vokse opp osv. hadde jeg nok ikke funnet behovet for å dele frustrasjonen min her inne. Jeg vil jo ikke ha det slik, men jeg foretrekker å være singel fremfor å gå inn i et forhold fordi en mann er helt ok, men som jeg ikke syntes er tiltrekkende...

Jeg ser ikke på meg selv som kravstor og mener ikke mannfolk må være "perfekte". Men jeg må like dem og syntes de er tiltrekkende. Og de mannfolkene jeg faller for, er mannfolk de fleste av mine venninner ikke hadde falt for. Smaken er subjektiv og vi har alle våre preferanser...Alle vil jo ha en partner man syntes er tiltrekkende i tillegg til at man er en bra personlig match. Tar man bort ett av disse punktene vil de færreste velge å satse hardt videre, tenker jeg.

Selv er jeg ei dame med mye selvtillit, men er jordnær og har godt utrustet sosiale antenner. Jeg har normalt med "jern i ilden", er karrierebevisst og samfunnsengasjert. Jeg får ofte match og har god tone med den type menn jeg vil ha. (menn som er intelligente, ambisiøse og med mange jern i ilden) Men det er altså et frustrerende lite knippe av disse jeg faktisk faller for og når jeg gjør det, vil ikke de ha meg! 

 

 

 

Anonymkode: 3a5b2...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Problemet er vel at det er vanskelig å dra i land en kjekk attraktiv mann som har flere valgmuligheter siden du nevner at det lille ekstra er at de er fysisk tiltrekkende. Jeg tror egentlig at den eneste måten du løser dette på ts er å jevne ut skjevfordelingen i "maktbalansen" mellom dere. Jeg vet ikke hva du mener med at du har "normalt med jern i ilden". Mener du at du har flere muligheter når det kommer til menn? Dersom du bare har en attraktiv mann i kikkerten blir det vanskelig når han har 4-5 damer å velge i. Det er så og si et lotto spill, og mange menn vil ikke en gang slå seg til ro når de er i den posisjonen. Måten du løser dette på er egentlig å være sosial og sørge for at du hele tiden har flere attraktive menn du kan gå ut med. Jeg tror forresten ikke at mennene er hard to get, de er bare ikke særlig interessert enda. De som ikke er interessert ville jeg bare filtrert ut, og heller satset på de du finner attraktive som viser interesse for deg. 

Jeg gjorde følge en gang jeg var yngre. Jeg gikk mye ut og var sosial. I løpet av en kort periode traff jeg ca 10 damer som jeg synes var attraktive. Av de 10 hadde 6 av dem kjærester, og av de resterende 4 fikk jeg god kjemi med 2 av dem. Jeg kunne da velge hvem jeg ville av de 2, og jeg endte med å velge hun som viste mest interesse for meg. Det er litt kynisk å holde på slik, men attraktive damer har så mange valgmuligheter og det skal mye til for å bli valgt. Satser man alt på en kan det fort ende i nederlag. Jeg forstår problemet ditt veldig godt, og det skal mye flaks til for å tilfeldig treffe en som man finner attraktiv, som er tilgjengelig og som i tillegg er interessert i deg. Ved å være litt systematisk i fremgangsmåten kan man fjerne en del av tilfeldighetene. Hvis du er sosial, tar litt initiativ til folk og bruker tinder kan du sørge for at du alltid har flere du kan date. Jeg er egentlig for å bare date en av gangen fordi jeg er en tulling som får dårlig samvitighet når jeg ser flere samtidig, men det er et suckers game når damene snakke og flørter med flere menn. Når jeg går aktivt inn for å date sørger jeg derfor for å ha en god tone med flere jeg kunne tenkt meg å gå ut med. Dersom det ikke går med hun jeg dater spør jeg neste man på "listen" som jeg har mest lyst til å date. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ser etter en mann med stor lommebok, utseende og selvtilitt bør du være en 9'er eller 10'er utseendemessig, for de kan velge og vrake akkurat som de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minesveiper skrev:

Problemet er vel at det er vanskelig å dra i land en kjekk attraktiv mann som har flere valgmuligheter siden du nevner at det lille ekstra er at de er fysisk tiltrekkende. Jeg tror egentlig at den eneste måten du løser dette på ts er å jevne ut skjevfordelingen i "maktbalansen" mellom dere. Jeg vet ikke hva du mener med at du har "normalt med jern i ilden". Mener du at du har flere muligheter når det kommer til menn? Dersom du bare har en attraktiv mann i kikkerten blir det vanskelig når han har 4-5 damer å velge i. Det er så og si et lotto spill, og mange menn vil ikke en gang slå seg til ro når de er i den posisjonen.

Rart det der, leser ofte dette her inne på KG, men det skjer aldri i virkeligheten? Har vært sammen og datet flere menn som blir nedrent av damer. Aldri hatt problemer med å få de inn i forhold eller å date de.... Burde jeg begynne å date flere samtidig? Blir jeg lurt? Blir så usikker når jeg leser her inne.

Anonymkode: 402e7...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart det der, leser ofte dette her inne på KG, men det skjer aldri i virkeligheten? Har vært sammen og datet flere menn som blir nedrent av damer. Aldri hatt problemer med å få de inn i forhold eller å date de.... Burde jeg begynne å date flere samtidig? Blir jeg lurt? Blir så usikker når jeg leser her inne.

Anonymkode: 402e7...fe1

Jeg også. Kan ikke skjønne at jeg blir nedrent av alle disse "kjekke, selvsikre, snille mennene med flott og kjekk personlighet som ser ut til å ha flere tilbud" både når jeg er ute etter forhold og når jeg ikke er ute etter forhold, og som situasjonen er i dag så burde jeg ikke engang hatt tilbud spør du meg (livskrise deluxe). Men likevel vil disse mennene ha meg inn i forhold, og i følge KG så skal ikke dette være mulig?.. Så jeg vet rett og slett ikke lenger :P Jeg var inneforstått med (sånn som situasjonen min er akkurat nå) at det bare var å legge dating på hylla i en periode uansett - for ingen vil jo ha meg nå. Men....?Det er jo tvert om! Ble faktisk fridd til for tre måneder siden av en fyr for første gang fordi han tenkte at jeg avviste han fordi jeg ikke tok han seriøst (jeg avviser fordi jeg ikke er klar for noe forhold og klarer ikke å få følelser for noen nå), og det verste er at han var seriøs med frieriet (kjent han lenge, men aldri vært noe mer mellom oss).

Så ærlig talt.. Det er merkelig på dette forumet innimellom, for virkeligheten er jo ofte en helt annen situasjon. Jeg ser forresten ikke ut som en 10`er (hva enn det er, KG vet sikkert hva det er)... Ser helt vanlig ut.

Anonymkode: 815ea...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Arcturus skrev:

Looks fade, velg noen du kan snakke med. 

Jeg tror problemet til TS er at hun egentlig er ufattelig barnslig. Hun vil ikke egentlig ha noen, hun bare vimser rundt og forelsker seg i mannfolk som ikke liker henne. 

Et forhold er sure føtter, morgenånde, brune striper i dassen. Det er klær du syns kjæresten din ser urimelig teit ut i, men som du svelger i deg med et smil fordi hun/han er så glad i det - og da blir du glad i det. Et forhold er sårbarhet. Det er å holde rundt kjæresten din på sitt svakeste og være sterke for hverandre. Det er å se forbi krangler fordi man er sulten, poppe kviser i hodebunnen. Å elske noen er så vanvittig mye mer enn hvor kul noen er, hvor attraktiv andre vurderer kjæresten din. Det er kort fortalt alt som ikke handler om det øyeblikkelige. 

Grow up.

Fint skrevet om forhold ! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...