Gå til innhold

Lar dere barnehagebarna deres bruke neglelakk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg som den kjipe moren, men jeg ønsker ikke at 4 åringen min skal få neglelakk. Ser det er flere i barnehagen som har det og min maser veldig. Ikke at jeg er så redd for kjemikalier eller noe, men jeg syntes det ikke hører hjemme på et lite barn. Hva syntes dere?

Anonymkode: 6e56c...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke

Ja, alle barna mine har hatt neglelakk helt fra de var ca to år. Jeg ser ingen grunn til å nekte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov med neglelakk i vår bhg!  Har med allergier å gjøre, og det blir faktisk også overholdt. 

Anonymkode: 553a2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har fått neglelakk fra da han selv spurte om å få det, ca 2 år gammel. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke lov med neglelakk i vår bhg!  Har med allergier å gjøre, og det blir faktisk også overholdt. 

Anonymkode: 553a2...eba

Allergier??😮

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lavendela skrev:

Allergier??😮

 

Jepp, nikkel kan neglelakk blant annet inneholder.  Idag er barn i kontakt med så mye nikkel at mange får allergi. Derfor ikke lov i bhg. 

Anonymkode: 553a2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 4 bruker neglakk støtt og stadig, det gjør de andre vennene hans også. Det er ikke er problem for noen og ingen har vist tegn til å være allergisk mot det:)

Anonymkode: fbfd2...9a4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bare de er alt for unge. Et barnehagebarn skjønner selvsagt ikke at dette er noe voksne gjør for å pynte på sitt eget utseende eller noe, de syntes jo bare det er gøy. Likevel får jeg en bismak i munnen av at så små barn på en måte skal bli utsatt for et skjønnhetspress. Har opplevd at andre jenter i barnehagen har kommentert at barnet mitt ikke har neglelakk og snakket om hvor fint det er. Hun er 4 år og jeg syntes dette er alt for tidlig. 

 

TS

Anonymkode: 6e56c...99c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min på 4 bruker neglakk støtt og stadig, det gjør de andre vennene hans også. Det er ikke er problem for noen og ingen har vist tegn til å være allergisk mot det:)

Anonymkode: fbfd2...9a4

Nikkel allergi er noe som bygges opp over tid!

Anonymkode: 553a2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ville sist sommer at våre barn skulle ha neglelakk før vi reiste på ferie. 

Jeg opprettet en tråd, men finner den ikke igjen. De endte opp med neglelakk på tærne. Våre barn er mindre enn ts sitt barn. 

Anonymkode: 0a549...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er da uskyldig moro. Både sønn og datter har til tider gått i barnehagen med diverse farger på neglene. 

Anonymkode: cc314...a02

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er storesøster og har en haug med neglelakk, så har lillesøstera mi fått neglelakk på både fingre og tær så fort hun sluttet med å putte fingrene i munn. Jeg ser ikke noe galt i det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke nøkkel i neglelakk. 

Anonymkode: cc314...a02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg som den kjipe moren, men jeg ønsker ikke at 4 åringen min skal få neglelakk. Ser det er flere i barnehagen som har det og min maser veldig. Ikke at jeg er så redd for kjemikalier eller noe, men jeg syntes det ikke hører hjemme på et lite barn. Hva syntes dere?

Anonymkode: 6e56c...99c

Jobber i barnehage og lakker neglene til barna en sjelden gang... sånn fordi de syns det er kjekt. Gutter og jenter får neglelakk. 

Anonymkode: 3434a...957

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet har nå, i henhold til et nytt EU-direktiv, merket all neglelakk som inneholder toulen med «Oppbevares utilgjengelig for barn. Må bare brukes av voksne».

Likevel er det ingen som har oversikt over om denne merkingen faktisk følges. Dermed bør du selv sjekke den enkelte neglelakk og unngå den som inneholder toulen.

 

Så senere helseproblemer bryr dere dere ikke om som foreldre?  Mattilsynet har tross alt advart mot flere stoff i neglelakk som kan gi barn alvorlige helseproblemer! 

Anonymkode: 553a2...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke nøkkel i neglelakk. 

Anonymkode: cc314...a02

Ikke i de som produserer nå nei, den gar andre farlige stoffer. Men mange har gamle neglelakker de enda bruker og det er stor sannsynlighet for at de kan inneholde nikkel. 

Anonymkode: 553a2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...