Gå til innhold

Det er et lite menneske man aborterer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha sett første episode av "dine ni viktigste måneder" på NRK, er det slutt på å tro det jeg alltid har blitt innprentet, at det er kun en celleklump. I uke 8 slår hjertet, organene er dannet, fingre og tær etc. 

- og mitt syn på abort vakler. :(

Anonymkode: f482f...1b5

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett første episode av "dine ni viktigste måneder" på NRK, er det slutt på å tro det jeg alltid har blitt innprentet, at det er kun en celleklump. I uke 8 slår hjertet, organene er dannet, fingre og tær etc. 

- og mitt syn på abort vakler. :(

Du visste ikke det før nå, at et foster har hjerteslag når det er to mnd gammelt??

Anonymkode: e9390...85f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror flere burde få øynene opp for det. Et foster på 12 uker er virkelig veldig, veldig langt fra bare en celleklump. Jeg er for selvbestemt abort, men jeg er også for at folk vet hva de gjør..

Anonymkode: 95547...d2a

• Liker 15
Gjest førstedamen
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du visste ikke det før nå, at et foster har hjerteslag når det er to mnd gammelt??

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror flere burde få øynene opp for det. Et foster på 12 uker er virkelig veldig, veldig langt fra bare en celleklump. Jeg er for selvbestemt abort, men jeg er også for at folk vet hva de gjør..

Jeg visste ikke dette før etter at jeg tok abort. Bør forklares ordentlig til gravide. Jeg var bare 17 år.

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir jo overbevist om at det bare er en cellekladd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kall meg gjerne dum, men jeg visste ikke hvor langt utviklingen hadde kommet allerede i uke 8. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om hjertet slår så er det ikke levedyktig og derfor ikke et fullt menneske enda. Det er et potensielt menneske. 

Jeg visste at hjertet slår i uke 8, men jeg har aldri hatt noen samvittighetskvaler over aborten jeg tok.

Anonymkode: 21ee4...373

• Liker 42
Skrevet (endret)

Vi er jo alle en gjeng med cellekladder som går omkring her på jorden, bare noen er mer verd en andre for samfunnet vi lever i. 

Endret av Gjøksuppe
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som at vi anser hjernedøde mennesker som døde anser vi heller ikke fostre uten et nervesystem som gjør at de kan kjenne smerte eller tenke tanker som noen som er i live. Et hjerte som slår betyr egentlig ikke så mye mer enn bare det. Et hjerte som slår betyr ikke at man kan leve. Og et foster er ikke en baby og heller ikke enda et menneske. 

Anonymkode: 33e94...930

Det har også fingre og tær....

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har også fingre og tær....

Det betyr ikke akkurat noe det heller når man ikke kan føle eller tenke eller noe slikt. 

Anonymkode: 33e94...930

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Et hjerte som slår er bare en bitteliten muskel som pumper...

Embryoet er overhode ikke bevist 

Anonymkode: f3905...0d9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok av barn med tær og fingre her i verden. Bry deg om dem som lever. Kvinner må selv kunne bestemme når de vil sette barn til verden. Ta ditt standpunkt og ansvar for ditt eget liv men ikke påtving andre. 

Anonymkode: 60cc7...0e7

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt abort. Jeg hadde heller ikke fortalt hva en annen kvinne skulle gjøre.

Anonymkode: 1457a...c3a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et hjerte som slår er bare en bitteliten muskel som pumper...

Embryoet er overhode ikke bevist 

Anonymkode: f3905...0d9

Det er veldig langt fra bare et hjerte som slår i uke 8 og enda lengre fra bare et hjerte som slår i uke 12. I uke 12 er hele grunnlaget for mennesket lagt. Fosteret er en bitteliten kropp med hode, armer, ben, fingre og tær, er alt en gutt eller ei jente og begynner å få fingernegler den uka.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvem bryr seg?

Anonymkode: 63f33...69a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med på kirurgisk abort som sykepleierstudent, og det var en voldsom opplevelse. Skulle ønske unge jenter som bruker abort som prevensjon visste bedre hva de faktisk går igjennom, men de lå jo der i narkose... 

Anonymkode: 9bdd4...814

• Liker 6
Skrevet (endret)

Alle som har evnen til å forstå at abort er å drepe et spirende liv. Det er ikke som å kverke en mygg.

Dette var svar til innlegg nr. 17.

Endret av Arabella
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var med på kirurgisk abort som sykepleierstudent, og det var en voldsom opplevelse. Skulle ønske unge jenter som bruker abort som prevensjon visste bedre hva de faktisk går igjennom, men de lå jo der i narkose... 

Anonymkode: 9bdd4...814

Litt groteskt av meg å spørre kanskje: men hvordan er det det foregår egentlig? Når det er kirurgisk egentlig. Lurer: siden folk som du sier er i narkose og ikke aner hva som skjer sånn helt praktisk med kroppen deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...