Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Lavt utdanningsnivå går i arv. Med dette synet på skole så er det lett å forstå, dessverre. 

Endret av Lineaaa
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnnaCotta skrev (På 14.2.2024 den 13.11):

Aner ikke hvor langt det er til nærmeste ikke-kristne privatskole fra Søgne, men jeg vil tippe at de fleste privatskoler ikke kan godta sånne svingdører og hyppige sydenturer med inn- og utskriving av skolen. Det er totalt ødeleggende for klassemiljøet, fører til at flere forventer det samme og påvirker skolens rykte som i neste omgang kan ende med søkersvikt. 

Det som forundrer meg er at de har råd til, og arbeid til, å flytte hvor de vil i landet (kanskje også verden) og velger Søgne. Kjipeste delen av Sørlandet, noe av den dårligste oppvekststatistikken (med 4 barn bør det være største pri). Ville anbefalt å lese seg opp, og finne et sted å bo der oppvekstmiljø vil fungere bedre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kahaki skrev (3 timer siden):

Det som forundrer meg er at de har råd til, og arbeid til, å flytte hvor de vil i landet (kanskje også verden) og velger Søgne. Kjipeste delen av Sørlandet, noe av den dårligste oppvekststatistikken (med 4 barn bør det være største pri). Ville anbefalt å lese seg opp, og finne et sted å bo der oppvekstmiljø vil fungere bedre.

Dette er jo faktisk ikke sant. Søgne er utrolig vakkert med masse fin natur og nærme sjøen. Mye finere enn store deler av Kristiansand. Det bygges også mye i Søgne nå , det er ett nytt senter , resturanter osv, så alt som trengs finnes  der. Anna bor heller ikke i dem dårlige delen av Søgne, for det finnes ikke dårlig eller bra plasser her. Skolemiljøet er vel hipp som happ, noen mer fornøyde enn andre. Slike skolemiljø vil du kunne finne rundt i hele landet.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 5.2.2024 den 20.54):

Spennende at hun med sitt meget begrensede ordforråd tenker at hun lett kunne tatt barna ut av skolen, kjøpt de flybilletter til diverse turistdestinasjoner og på den måten tilbudt dem et mye bedre utdanningsløp enn hva «vanlig» skole kan. Dessuten synes jeg det er bekymringsverdig at hun som så til de grader utrykker et enormt kontrollbehov i familien (alle barna skal kles opp på bestemte måter, videoer skal filmes fra bestemte vinkler og med stor grad av bevisst iscenesettelse av livet [ref at hun legger ut videoer og bilder av ferier de har vært på i lang tid etterpå for å fremstille ferien som mye lengre enn den egentlig var], ingen bilder eller personlig preg i hjemmet for å unngå «rot/støy») mener at beste måte å oppdra barna på er å skjerme dem for alt som kan være vanskelig. Da tenker jeg særlig på det hun nevnte med at det kan være utfordrende sosialt å gå i 7. klasse. Sosiale utfordringer som «klikker» og utestenging er dessverre ikke noe som kun er forbeholdt barn, det vil man være nødt å navigere også i voksenlivet, så det å frata barn mulighet til å erfare gode og mindre gode relasjoner er i mine øyne å gjøre dem en bjørnetjeneste. De vil jo få sjokk den dagen de må hanskes med livet uten at mor allerede har kostet veien fri for humper, greiner og stein.

Følger ikke spesielt med på henne, men husker hun tilbake i den perioden hvor hun blogget. Som jeg har forstår det tar hun barna ut av skolen i Norge for å flytte til utlandet? Men de skal vell begynne på skole i utlandet (det finnes jo internasjonale skoler i de fleste europeiske og/eller vestlige land)? 

Jeg setter spørsmålstegn fordi jeg faktisk lurer, da jeg ikke har fulgt med så mye de siste par årene 😅 hun tenker vell ikke på hjemmeundervisning hvor hun selv stiller som lærer? 😱 Hun har jo selv ingen utdannelse i grunn - spesielt ikke pedagogisk utdannelse. Også skal hun da undervise fire barn i forskjellig alder? Vet hun egentlig hva undervisningen innebærer? Jeg har fått samme inntrykk som det du skriver over; "begrensede ordforråd", og syns dette er virkelig lite oppegående og reflektert.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frumoms skrev (18 timer siden):

Dette er jo faktisk ikke sant. Søgne er utrolig vakkert med masse fin natur og nærme sjøen. Mye finere enn store deler av Kristiansand. Det bygges også mye i Søgne nå , det er ett nytt senter , resturanter osv, så alt som trengs finnes  der. Anna bor heller ikke i dem dårlige delen av Søgne, for det finnes ikke dårlig eller bra plasser her. Skolemiljøet er vel hipp som happ, noen mer fornøyde enn andre. Slike skolemiljø vil du kunne finne rundt i hele landet.

Du får lage en tråd om hvor fint det er i Søgne men kommunen har ikke høye skussmål når det kommer til barn- og oppvekstvilkår og burde ikke være førstevalg for familier som kan bo hvor som helst (men igjen, det får være en egen tråd)😅.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kahaki skrev (3 timer siden):

Du får lage en tråd om hvor fint det er i Søgne men kommunen har ikke høye skussmål når det kommer til barn- og oppvekstvilkår og burde ikke være førstevalg for familier som kan bo hvor som helst (men igjen, det får være en egen tråd)😅.

Det var du som skrev at Søgne var den kjipeste delen på Sørlandet , det er det jo ikke.  Han kommer fra Søgne tror jeg derfor bor de der.  Nå har de bodd her så mange år at det er jo heller ikke bare flytte langt avsted fra barnas venner og familie. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kahaki skrev (På 27.2.2024 den 19.02):

Det som forundrer meg er at de har råd til, og arbeid til, å flytte hvor de vil i landet (kanskje også verden) og velger Søgne. Kjipeste delen av Sørlandet, noe av den dårligste oppvekststatistikken (med 4 barn bør det være største pri). Ville anbefalt å lese seg opp, og finne et sted å bo der oppvekstmiljø vil fungere bedre.

Så da bør hun ikke bosette seg der mannen hennes kommer i fra, hans familie kanskje. Kanskje familie er alt? Oppvekstmiljø er også familie. Ikke langt fra hennes familie. Penger er ikke alt.

Kjipeste i dine øyne, ville heller bodd i Søgne enn Kr.sand f.eks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (13 minutter siden):

Så da bør hun ikke bosette seg der mannen hennes kommer i fra, hans familie kanskje. Kanskje familie er alt? Oppvekstmiljø er også familie. Ikke langt fra hennes familie. Penger er ikke alt.

Kjipeste i dine øyne, ville heller bodd i Søgne enn Kr.sand f.eks.

Søgne er i Kristiansand kommune. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueblizz skrev (44 minutter siden):

Søgne er i Kristiansand kommune. 

Tenker på plassen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt.

Etter en gjennomgang av tråden er det vurdert at det Anna har publisert er en såpass sensitiv informasjon ang. et barns privatliv at vi ikke ønsker en diskusjon på KG ang. dette.

Måne, admin. 

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig irriterende hvordan hun alltid har en finger halvveis inn i munnen når hun prater

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det hun tjener så sykt mye penger på så hun har råd til å finansiere den livsstilen hun gjør. Nå har hun akkurat kjøpt seg en ny dyr bil og de reiser på luksuriøse ferier mange ganger i året!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admdir skrev (2 timer siden):

Hva er det hun tjener så sykt mye penger på så hun har råd til å finansiere den livsstilen hun gjør. Nå har hun akkurat kjøpt seg en ny dyr bil og de reiser på luksuriøse ferier mange ganger i året!

Onlyfans?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Admdir skrev (3 timer siden):

Hva er det hun tjener så sykt mye penger på så hun har råd til å finansiere den livsstilen hun gjør. Nå har hun akkurat kjøpt seg en ny dyr bil og de reiser på luksuriøse ferier mange ganger i året!

De har drevet ganske stor utleie virksomhet på den hytta deres. Har nok dratt inn en god  del tusen der, selv etter skatt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admdir skrev (3 timer siden):

Hva er det hun tjener så sykt mye penger på så hun har råd til å finansiere den livsstilen hun gjør. Nå har hun akkurat kjøpt seg en ny dyr bil og de reiser på luksuriøse ferier mange ganger i året!

Selger ungene sine! For alt det er verdt.

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet smiler og hun har det helt fantastisk melder hun på snap. Meget spesielt med tanke på hva hun står oppi om dagen. De aller fleste folk ville hatt det ganske vondt og vanskelig da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Zimba91 skrev (54 minutter siden):

Livet smiler og hun har det helt fantastisk melder hun på snap. Meget spesielt med tanke på hva hun står oppi om dagen. De aller fleste folk ville hatt det ganske vondt og vanskelig da. 

Hva skjer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe med hjemmesituasjon , men kvinneguiden har sagt at siden det gjelder en alvorlig situasjon med et barn vil de ikke ha diskusjoner om det her- og det syns jg er fint. Anna burde ikke heller lagt ut barnets private utfordringer offentlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at hun utleverer detaljer om situasjonen til barnet på snap. Hun må jo være skyldig i iq, ingen oppegående foreldre utleverer barn på den måten. Utrolig, utrolig trist. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zimba91 skrev (1 time siden):

Noe med hjemmesituasjon , men kvinneguiden har sagt at siden det gjelder en alvorlig situasjon med et barn vil de ikke ha diskusjoner om det her- og det syns jg er fint. Anna burde ikke heller lagt ut barnets private utfordringer offentlig.

Da leker hun happy go Lucky og selger et falsk narrativ av et liv som ikke er eksisterende. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...