Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun virker jo helt ute å sykler. Driver å skryter av at Jan har brukt «kunstig intelligens» for å lage hjemmeskole-opplegget som de skal servere sønnen sin som de dessuten ikke bare tenker skal klare å holde tritt med klassen sin faglig, men faktisk overgå nivået….. med kunstig intelligens mener hun altså at Jan har gått på ChatGPT og skrevet «lag oppgaver til en gutt på x år som skal oppfylle disse læremålene og som er tilpasset følgende interesser», skjønner jo at hun synes det er lett med hjemmeskole når det er sånn de løser det. Men ja, og hvordan skal de gjøre overgå nivået i klassen? Jo de skal ha eksperiment i naturfag. Nemlig plante i plantekasse, for å lære om vekstsyklus(?) og Anna har tilpasset timeplanen etter værmeldingen fremover (så a’mor ikke skal måtte sitte inne i finværet regner jeg med). Også er Anna imponert over at det er blitt lest en halv barnebok på 3 uker. Jøss, hvor stor er denne boken da? 139 sider, som betyr at det på tre uker er lest rett rundt 70 sider. Tja, vet ikke om det er noe jeg hadde blitt «ekstremt» imponert over. For Anna er veldig glad i å beskrive ting som «ekstremt» - det er ekstremt fint å ha skoleplanen på plass, hun er ekstremt fornøyd med ChatGPT og skjønner ikke hvorfor ikke skolen gjør det samme og lar en blackbox-algoritme lage oppgaver til alle barna når det er så ekstremt lett og flott osv. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (12 minutter siden):

Hun virker jo helt ute å sykler. Driver å skryter av at Jan har brukt «kunstig intelligens» for å lage hjemmeskole-opplegget som de skal servere sønnen sin som de dessuten ikke bare tenker skal klare å holde tritt med klassen sin faglig, men faktisk overgå nivået….. med kunstig intelligens mener hun altså at Jan har gått på ChatGPT og skrevet «lag oppgaver til en gutt på x år som skal oppfylle disse læremålene og som er tilpasset følgende interesser», skjønner jo at hun synes det er lett med hjemmeskole når det er sånn de løser det. Men ja, og hvordan skal de gjøre overgå nivået i klassen? Jo de skal ha eksperiment i naturfag. Nemlig plante i plantekasse, for å lære om vekstsyklus(?) og Anna har tilpasset timeplanen etter værmeldingen fremover (så a’mor ikke skal måtte sitte inne i finværet regner jeg med). Også er Anna imponert over at det er blitt lest en halv barnebok på 3 uker. Jøss, hvor stor er denne boken da? 139 sider, som betyr at det på tre uker er lest rett rundt 70 sider. Tja, vet ikke om det er noe jeg hadde blitt «ekstremt» imponert over. For Anna er veldig glad i å beskrive ting som «ekstremt» - det er ekstremt fint å ha skoleplanen på plass, hun er ekstremt fornøyd med ChatGPT og skjønner ikke hvorfor ikke skolen gjør det samme og lar en blackbox-algoritme lage oppgaver til alle barna når det er så ekstremt lett og flott osv. 

Det er faktisk veldig mange lærere som bruker chatgpt til akkurat det 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (32 minutter siden):

Hun virker jo helt ute å sykler. Driver å skryter av at Jan har brukt «kunstig intelligens» for å lage hjemmeskole-opplegget som de skal servere sønnen sin som de dessuten ikke bare tenker skal klare å holde tritt med klassen sin faglig, men faktisk overgå nivået….. med kunstig intelligens mener hun altså at Jan har gått på ChatGPT og skrevet «lag oppgaver til en gutt på x år som skal oppfylle disse læremålene og som er tilpasset følgende interesser», skjønner jo at hun synes det er lett med hjemmeskole når det er sånn de løser det. Men ja, og hvordan skal de gjøre overgå nivået i klassen? Jo de skal ha eksperiment i naturfag. Nemlig plante i plantekasse, for å lære om vekstsyklus(?) og Anna har tilpasset timeplanen etter værmeldingen fremover (så a’mor ikke skal måtte sitte inne i finværet regner jeg med). Også er Anna imponert over at det er blitt lest en halv barnebok på 3 uker. Jøss, hvor stor er denne boken da? 139 sider, som betyr at det på tre uker er lest rett rundt 70 sider. Tja, vet ikke om det er noe jeg hadde blitt «ekstremt» imponert over. For Anna er veldig glad i å beskrive ting som «ekstremt» - det er ekstremt fint å ha skoleplanen på plass, hun er ekstremt fornøyd med ChatGPT og skjønner ikke hvorfor ikke skolen gjør det samme og lar en blackbox-algoritme lage oppgaver til alle barna når det er så ekstremt lett og flott osv. 

Synes denne utleveringen av barnet og barnets faglige evner er langt over streken! Stakkars barn som er fratatt alt av privatliv, jeg har nesten ikke ord over hvor drøy og grenseløs denne eksponeringen er! 

Endret av K_mb
  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (22 minutter siden):

Det er faktisk veldig mange lærere som bruker chatgpt til akkurat det 😅

Jo, men en essensiell forskjell (vil jeg håpe) er at lærerne vurderer hvorvidt svarene til ChatGPT samsvarer med lærerplanen og målsetningen for barnas utvikling, Anna har jo helt åpenbart ingen forutsetninger for å vurdere hvorvidt outputen fra ChatGPT er noe hun burde stole på og basere hele skolegangen til ungen på. Jeg har selv brukt ChatGPT til mye forskjellig og det er jaggu ikke alt den duger til

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (4 timer siden):

Jo, men en essensiell forskjell (vil jeg håpe) er at lærerne vurderer hvorvidt svarene til ChatGPT samsvarer med lærerplanen og målsetningen for barnas utvikling, Anna har jo helt åpenbart ingen forutsetninger for å vurdere hvorvidt outputen fra ChatGPT er noe hun burde stole på og basere hele skolegangen til ungen på. Jeg har selv brukt ChatGPT til mye forskjellig og det er jaggu ikke alt den duger til

Jeg studerer nå, og professoren min sier at enkelte ganger er det latterlig enkelt å se om besvarelsen eller eksamenen er egenkomponert eller fra chatGPT, blant annet når det studenten har fått fra chatGPT er direkte feil, eller at det er linket til kilder som ikke eksisterer. 

Lærere har trossalt nå en master etter hvert i nettopp pedagogisk formidling av lærestoffet på et aldersadekvat nivå. Kan aldri tenke meg at den chatGPT-skolen deres blir noen videre suksess. Da kan jo alle som har mulighet for hjemmekontor bare ta ungene ut av skolen og drasse de kloden rundt, og så har vi en hel generasjon med chatGPT-utdannede leger, advokater og ingeniører om 15-20 år. Skremmende🤪

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (4 timer siden):

Jo, men en essensiell forskjell (vil jeg håpe) er at lærerne vurderer hvorvidt svarene til ChatGPT samsvarer med lærerplanen og målsetningen for barnas utvikling, Anna har jo helt åpenbart ingen forutsetninger for å vurdere hvorvidt outputen fra ChatGPT er noe hun burde stole på og basere hele skolegangen til ungen på. Jeg har selv brukt ChatGPT til mye forskjellig og det er jaggu ikke alt den duger til

BTW, blir gøy å se hvordan de løser kildekritikk og personvern på nett. Lurer på hvordan de kommer til å angripe personvern for mindreårige. 🤔

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrøet skrev (3 timer siden):

BTW, blir gøy å se hvordan de løser kildekritikk og personvern på nett. Lurer på hvordan de kommer til å angripe personvern for mindreårige. 🤔

Regner med de har sin egen definisjon av personvern og kildekritikk som ikke står i konflikt med livsstilen til mor, virker ikke som det er så nøye med hva ting egentlig betyr ettersom Anna konsekvent bruker "i forhold til" helt feil. Utover familien i Søgne så er det dessverre altfor mange i dag som ikke skjønner hvor viktig personvern er for demokratiet, i stede anser de personvern som noe høyst personlig som man kan velge å gi bort etter hvert som det står i veien for ganske banale ønsker som feks underholdning fra tiktok, muligheten til å legge ut bilder av barna på SOME osv. Jeg antar derfor at også Søgne-familien deler dette perspektivet på personvern og hvorfor det ikke er viktig for dem

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentasjonsteknikken til Anna er helt krise kaotisk. Hun er veldig glad i å snakke om fakta i store bokstaver, «dette er ikke min mening dette er FAKTA» uten at hun hverken spesifiserer hva hun mener med fakta eller henviser til en eneste kilde. Hun sier hun har henvist til forskning og sånt tidligere, det eneste jeg kan huske at hun har nevnt er en bok som omhandler kritikk av norsk skolesystem som er skrevet av en filosof - en kilde som i beste fall er populærvitenskap og på ingen måte ville kunne kvalifiseres som kvalitetssikret forskning/fakta. Hun har ingen tydleig agenda med disse rantene sine, men mener selv at det hun poster på snapkanalen sin vil bidra til å bedre samfunnet… jasså, så enkelt kan det altså gjøres, bare synd alle de skakkjørte samfunnene som ikke har oppdaget kraften av Snapchat enda. Hun liker å begynne disse langdryge resonnementene uten tydleig retning eller agenda med å presisere at det hun sier bare kommer til å provosere de som føler seg truffet/skyldig av uttalelsene hennes og at det ikke er hennes problem - folk må bare leve med at Anna kommer med «fakta». Men når det diskuteres og kritiseres ting hun selv har valg å legge ut så er det plutselig veldig ugreit og tungt for henne. Skal man anvende hennes logikk: det er tungt fordi hun føler seg truffet av kritikken (som hun referer til handler om at hun ikke er kompetent og kunnskapsrik rundt norsk skolesystem og hvordan det best kan forbedres). 

Den dagen Anna klarer å dokumentere påstandene sine i reelle forskningsartikler/definisjoner/kilder og sammenfatte argumentene sine på en måte som ikke inkluderer utlevering av uskyldige tredjeparter (både egne og andres barn) så tror jeg hun i mye større grad kommer til å få både gehør og applaus for innsatsen på snap. Per nå sitter hun derimot og drar seg i håret og snakker usammenhengende om sine og andres opplevelser med en enkelt skole i søgne og prøver å selge det inn som verdifull kompetanse og vitenskap, det er både lite troverdig og totalt unødvendig utleverende dersom målet er en nasjonal skolereform

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å følge dette mennesket noe sted, men akkurat dette med hjemmeskoleoppleggrt er jeg litt interessert i. Hvorfor valgte hun det, og for hvem av ungene? Hun har vel 3 i skolealder? Noen som gidder å gi meg kortversjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (1 time siden):

Argumentasjonsteknikken til Anna er helt krise kaotisk. Hun er veldig glad i å snakke om fakta i store bokstaver, «dette er ikke min mening dette er FAKTA» uten at hun hverken spesifiserer hva hun mener med fakta eller henviser til en eneste kilde. Hun sier hun har henvist til forskning og sånt tidligere, det eneste jeg kan huske at hun har nevnt er en bok som omhandler kritikk av norsk skolesystem som er skrevet av en filosof - en kilde som i beste fall er populærvitenskap og på ingen måte ville kunne kvalifiseres som kvalitetssikret forskning/fakta. Hun har ingen tydleig agenda med disse rantene sine, men mener selv at det hun poster på snapkanalen sin vil bidra til å bedre samfunnet… jasså, så enkelt kan det altså gjøres, bare synd alle de skakkjørte samfunnene som ikke har oppdaget kraften av Snapchat enda. Hun liker å begynne disse langdryge resonnementene uten tydleig retning eller agenda med å presisere at det hun sier bare kommer til å provosere de som føler seg truffet/skyldig av uttalelsene hennes og at det ikke er hennes problem - folk må bare leve med at Anna kommer med «fakta». Men når det diskuteres og kritiseres ting hun selv har valg å legge ut så er det plutselig veldig ugreit og tungt for henne. Skal man anvende hennes logikk: det er tungt fordi hun føler seg truffet av kritikken (som hun referer til handler om at hun ikke er kompetent og kunnskapsrik rundt norsk skolesystem og hvordan det best kan forbedres). 

Den dagen Anna klarer å dokumentere påstandene sine i reelle forskningsartikler/definisjoner/kilder og sammenfatte argumentene sine på en måte som ikke inkluderer utlevering av uskyldige tredjeparter (både egne og andres barn) så tror jeg hun i mye større grad kommer til å få både gehør og applaus for innsatsen på snap. Per nå sitter hun derimot og drar seg i håret og snakker usammenhengende om sine og andres opplevelser med en enkelt skole i søgne og prøver å selge det inn som verdifull kompetanse og vitenskap, det er både lite troverdig og totalt unødvendig utleverende dersom målet er en nasjonal skolereform

Altså ……. jeg blir faktisk helt satt ut av de tiradene hennes ….. jeg blir målløs 😑😑 hvor tar hun all denne «fakta» og «forskningen» fra liksom 😵‍💫 - og ja- hva er målet med dette?? Eviglange tirader uten noe mål og mening…… alle andre bør være positive og ikke kritisere, for da blir samfunnet så mye bedre - men hun, hun har lov å kritisere i vei, barn og foreldre + skoler osv - offentlig for mange hundre tusen, og det uten at de har noe som helst mulighet til å forklsre seg 🤡

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clickbait idag var : «Hatet har gjort meg suicidal». 
Det viste seg at det handlet ikke om nåtidens hendelser, selv om hun snakket om det både før og etter. Nei, det var fra tiden som 15-åring, da hun startet og blogge. Og jeg ga henne klikk idag, jeg vet det… Argh

Leste også i avisen idag om datteren til en stor fotballklubb i Norge som har hatt det skikkelig tøft på skolen, da de andre barna snakket dritt om faren. Hun gikk rundt med en reell frykt over at han skulle får sparken bl.a. Navngir ikke dette barnet her. Men det sto blant annet: 

«Datteren ……  har for alvor fått kjenne på hvor vonde fotballens mekanismer kan være. Som 8-åring gikk hun i skolegården og hørte snakk om at faren hennes hadde fått sparken i ………. 

At faren var uønsket, var vanskelig å forstå og ta inn. 

– Det får oppmerksomhet i skolegården. Andre barn prater om det. For henne høres det litt brutalt og skummelt ut. Jeg vet ikke om det har sluppet helt ennå, sier han.» 
 

Nå må disse influenserne ta innover seg at deres handlinger i enveis-selfie kameraet  FÅR konsekvenser for barna deres ute i den virkelige verden, blant andre mennesker  

 

 

 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun babler mye om ting det hadde vært veldig fint å få konkrete kilder på. Jeg klarer ikke å ta henne seriøst, og påstandene hennes om at hun har "fakta" og "kilder" kun er noe hun sier for å virke troverdig og at folk skal tro på det hun sier. Lurer litt på hva hun hadde svart hvis noen hadde spurt henne om å vise til hvor hun har fått informasjonen fra.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ser ut til å ha mange gode tanker, verdier, holdninger og intensjoner. MEN jeg synes hun snubler veldig i måten hun formulerer seg på, i kommunikasjonen generelt og hvordan hun legger frem de nevnte tankene, verdiene og holdningene. Til tross for mange år med blogg, som forfatter osv så er hun ikke spesielt god på å formidle et budskap skriftlig. Hun er ikke nødvendigvis så god på å få frem budskapet sitt i verbal kommunikasjon heller. Hun hadde kommet mye lenger, og nådd ut til flere, om hun var mer tydelig, kort og direkte i kommunikasjonen sin og intensjonen bak den. Men  det er bare min mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er vernet til dette barnets privatliv? Det gjør vondt langt inn i hjerterota. Hun utleverer han mellom bikinibilder og viser dette til ufattelig mange mennesker. Vær så snill, Anna. Slutt. Bare slutt…. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nysgjerrig og måtte sjekke på snap….. Kjære vene….dette er som å se på et togkrasj, er det virkelig ingen som skal dra i bremsen her? Gjør som hun vil med eget liv, men nå er det barn involvert…..da bør en trå til side og tenke en ekstra gang over hva det er en driver med.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et krampeaktig forsøk på å få klikk sikkert…. Hva annet har hun å by på enn eksponering av barn (foruten å stå foran kamera og posere?) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...