Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, jentekvinne skrev:

Jeg må bare si at Jan virker svært oppegående hvis han nå har tatt tak og gitt Anna en sykemelding. Om det er han som ber henne slutte å blogge til hun kommer ovenpå eller om han har tatt henne med til lege er ikke noe vi andre trenger å vite. Men å ha en mann som setter foten ned når han ser partneren er i ferd med å møte veggen er en sjeldenhet så jeg synes han har vært flink her. 

Jeg tror ikke noe på alt dette som skrives på bloggen. Alle kjenner vel noe som alltid må fortelle om noe grusomt for å få oppmerksomhet. Først forteller de at de nesten ble kidnappet som barn, men får ikke så mye blest om seg selv som de ønsker. Da kommer historien om voldtekt på fest. Når heller ikke dette skaper nok oppmerksomhet, forteller de at de har blitt misbrukt av en "onkel" som barn. Det vil alltid være noen som tror på disse historien, og da får de "vann på mølla" til å finne på enda verre ting som har skjedd. Jeg mener selvsagt ikke at vi ikke skal tro på mennesker som forteller sine historier, men det er noe med omfanget og resten av historien rundt disse jeg snakker om. Anna klarer ikke å skrive EN sann overskrift engang, og selv om det kanskje ikke var broren som skrev innlegget her - tror jeg det var meget nært opp til sannheten.

Jeg mener derfor at å si at Jan er oppegående er sjokkerende for meg. De to er akkurat like. Nå sitter de og spinner videre på historier de kan komme ut med. Passet bra å trekke seg vekk (å få noen til å synes synd på seg), for å unngå å måtte stå til "ansvar"/forsvare seg mot "brorens" ord.

Endret av Myrthel
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når Anna har tenkt til å begynne å blogge igjen? Må vel komme et comeback snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
1 time siden, smalls skrev:

Lurer på når Anna har tenkt til å begynne å blogge igjen? Må vel komme et comeback snart.

Hun kommer tilbake samtidig som boken kommer ut, sier seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich

Lurer på om hun er sykemeldt på PCen og bak skjermen... eller som man sier på engelsk : on both sides ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2017 den 17.00, Myrthel skrev:

Jeg tror ikke noe på alt dette som skrives på bloggen. Alle kjenner vel noe som alltid må fortelle om noe grusomt for å få oppmerksomhet. Først forteller de at de nesten ble kidnappet som barn, men får ikke så mye blest om seg selv som de ønsker. Da kommer historien om voldtekt på fest. Når heller ikke dette skaper nok oppmerksomhet, forteller de at de har blitt misbrukt av en "onkel" som barn. Det vil alltid være noen som tror på disse historien, og da får de "vann på mølla" til å finne på enda verre ting som har skjedd. Jeg mener selvsagt ikke at vi ikke skal tro på mennesker som forteller sine historier, men det er noe med omfanget og resten av historien rundt disse jeg snakker om. Anna klarer ikke å skrive EN sann overskrift engang, og selv om det kanskje ikke var broren som skrev innlegget her - tror jeg det var meget nært opp til sannheten.

Jeg mener derfor at å si at Jan er oppegående er sjokkerende for meg. De to er akkurat like. Nå sitter de og spinner videre på historier de kan komme ut med. Passet bra å trekke seg vekk (å få noen til å synes synd på seg), for å unngå å måtte stå til "ansvar"/forsvare seg mot "brorens" ord.

Helt enig. Jeg hadde en slik venninne da jeg var yngre, hun fortalte de utroligste historier for å gjøre seg spennende. Oppdaget til slutt at det meste hun sa var løgn og sa opp kontakten. Dette er en psykisk lidelse som kalles mytomani. Flere bloggere ser ut til å være rammet av lidelsen. En blogg er dessuten en perfekt plattform for en mytoman, de elsker oppmerksomhet. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er hvertfall frisk nok til å stille opp på senkveld, ref til katarina flatlands snap i går. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
4 minutter siden, plastfolien skrev:

Hun er hvertfall frisk nok til å stille opp på senkveld, ref til katarina flatlands snap i går. 

Serr? Trodde hun sa at hun sa nei til all presse for en liten stund siden. Men show er greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TomineB skrev:

Serr? Trodde hun sa at hun sa nei til all presse for en liten stund siden. Men show er greit 

Jeg så klippet på youtube i går kveld. Hun så frisk og fin ut :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle kontrakter man kommer ut av selvom man selv mener man er lei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
På 14. mai 2017 den 12.09, Friluftsdame skrev:

Jeg har lyst til å dele min erfaring i et forsøk på å belyse Anna sin situasjon. Det som skjer i barndommen preger deg som voksen. Det at voksne gjør deg urett, er med å forme deg. 

Min mor slo meg og sa stygge ting til meg i min barndom og ungdomstid, noe som gjorde meg til et usikkert barn. Jeg hadde vanskelig for å tro at andre likte meg og ble en reservert, flink og pliktoppfyllende jente. Min far gjorde ingenting for å gripe inn. 

I voksen alder har jeg et formelt forhold til mine foreldre. Barna våre må få ha et godt forhold til sine besteforeldre. Det koster meg litt, men går greit. Det er vanskelig å forklare min mann f.eks. hvorfor jeg ikke bare kan legge det bak meg, det er igrunnen umulig å forklare til andre som ikke har opplevd det selv. Jeg må leve med at de som ikke selv har opplevd det, tenker at det kan da ikke være så ille. Svaret er at jeg kan legge ting bak meg, men skaden kan ikke leges. 

Det er et åpent sår som ikke gror, men som jeg lever med. Inni meg er fremdeles den usikre lille jenten som ble slått og sagt stygge ting til. Jeg har tilsynelatende klart meg bra til tross. En fin familie, god økonomi og en vellykket karriere. Flink, omsorgsfull og modig er mitt omdømme som leder. Men de skulle bare visst; jeg bærer fremdeles den utrygge, sårede lille jenten med meg. Jeg tror fremdeles ikke at jeg er bra nok, jeg har fremdeles vanskelig for å tro at noen kan like meg. Dette jobber jeg med hele tiden, for ellers ville jeg levd et liv med bare de nærmeste rundt meg. Akkurat slik Anna gjør nå. 

Da jeg leste Alf Gjøsund sin artikkel "Fars hånd" for en tid siden falt mye på plass. Jeg kjente meg igjen. 

Jeg skriver dette for å belyse at ting som skjer i en barndom former deg som voksen. Når jeg har et så sterkt engasjement mot uvettig eksponering av barn i sosiale media i dag, så er det fordi jeg tror og mener dette kan skade barna på sikt. Det er også for å belyse at det Anna opplever, kan virke irrasjonelt og uforståelig. Men det har mest sannsynlig er årsak, og Anna selv virker ikke å være bevisst at hun selv står i fare for å gjøre sine egne en enda større urett enn hun selv har opplevd. Derfor trenger hun hjelp, for hun kan ikke fortsette på denne måten. 

Barn trenger å ha kontakt med familien sin, de voksne må rydde opp det som ryddes kan for å få til dette. Å rydde betyr ikke at alt kan repareres, dessverre. Men man kan leve med det og gå videre i livet.

Makt i form av blogg, bok og kommersielle krefter løser ingen problemer. De voksne må ta seg sammen for at barna skal få et godt liv. Og det er hardt arbeid som ikke nødvendigvis gir finansiell gevinst men grunnlag for et bedre liv. 

Du skulle hatt 1000 likes på denne ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Det er ikke alle kontrakter man kommer ut av selvom man selv mener man er lei.

Er man sykemeldt så kommer man selvsagt unna alle kontrakter. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis legen sykemelder deg så. Hvis samboer gjør det, nei.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Ja, hvis legen sykemelder deg så. Hvis samboer gjør det, nei.

Det vet vi da ingenting om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hallepalle skrev:

Det vet vi da ingenting om. 

På samme måte du ikke vet hvilke kontrakter man kan komme seg ut av eller ikke

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Ja, hvis legen sykemelder deg så. Hvis samboer gjør det, nei.

Kun leger har mulighet til å sykemelde mennesker, heldigvis. Hva en samboer mener eller sier har selvsagt ingen betydning.

Hvis man virkelig er syk går man til legen og får sykemelding. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Minlillesky skrev:

Jeg så klippet på youtube i går kveld. Hun så frisk og fin ut :) 

Har hun vært på Senkveld igjen? Eller var kanskje klippet fra da hun var der sist (?) og det er jo en stund siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diamant skrev:

Har hun vært på Senkveld igjen? Eller var kanskje klippet fra da hun var der sist (?) og det er jo en stund siden.

Søk på "senkveld deltakerne må hoppe fra gaustabanen ved feil svar" på youtube, så får du opp episode lagt ut 5.mai :) Vet ikke om det er spilt inn rett før 5 mai eller om det er spilt inn for lenge siden :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Minlillesky skrev:

Søk på "senkveld deltakerne må hoppe fra gaustabanen ved feil svar" på youtube, så får du opp episode lagt ut 5.mai :) Vet ikke om det er spilt inn rett før 5 mai eller om det er spilt inn for lenge siden :) 

Ok,så klippet er fra Camp senkveld... Jeg trodde hun hadde vært gjest i studio igjen. Camp senkveld er nok tatt opp for lenge siden. Da hun var borte fra bloggen en ukes tid i vinter :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Minlillesky skrev:

Søk på "senkveld deltakerne må hoppe fra gaustabanen ved feil svar" på youtube, så får du opp episode lagt ut 5.mai :) Vet ikke om det er spilt inn rett før 5 mai eller om det er spilt inn for lenge siden :) 

Helt sikkert spilt inn en stund tidligere, da de bruker litt tid på å redigere før noe slippes. Siste innlegg på bloggen som Anna har skrevet er lagt ut 29/4, og innlegget fra Jan om at hun er syk er lagt ut 3/5. Ser for øvrig ut som om klippet er fra innspillingen av Camp Senkveld, og det begynner å bli en stund siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...