Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

Stygt redd for at pausen er et taktisk trekk fra Anna og forlaget sin side. Håper jeg tar feil. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare vent. Snart er hun tilbake med sjokkerende overskrifter og snart er hun på topp igjen..

Hun har nok en plan;)

Det beste hadde vært om bloggen ble lagt ned men det skjer neppe:p

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
På 11.5.2017 den 8.55, Ny Bruker skrev:

 

Svar: Jo, hun leide på Kypros. Og logg av min brukerkonto for ellers ser det ut som at jeg snakker med meg selv :)

Hvordan går det an? Ingen andre enn deg selv kan vel poste innlegg fra din konto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, orfeus skrev:

Hvordan går det an? Ingen andre enn deg selv kan vel poste innlegg fra din konto?

Det kommer vel an på hvem man bor med. Jeg og en til i husstanden var begge aktive på kg en periode, og da kunne vi være pålogget på en felles pc og  måtte sjekke hvem som faktisk var på %) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
21 minutter siden, FrkSvår skrev:

Det kommer vel an på hvem man bor med. Jeg og en til i husstanden var begge aktive på kg en periode, og da kunne vi være pålogget på en felles pc og  måtte sjekke hvem som faktisk var på %) 

Aha. Tenkte ikke på det. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2017 den 1.30, Viking-girl skrev:

Har ei venninne som har prøvd å selge i samme gate omtrent i over 2 år. Først nå er det solgt. Er enoooormt mange hus og leiligheter til salgs i vår by også, men folk får ikke solgt og etter en stund leier de ut. 

Litt avsporing, men er fra ett lite sted og her leies hus for sånn 10.000 i mnd så jeg skjønner ikke hvem som klarer å leie for 20-30.000 i mnd (kikket nettopp på finn) Så hvem leier til slike summer? :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, orfeus skrev:

Hvordan går det an? Ingen andre enn deg selv kan vel poste innlegg fra din konto?

Hvis jeg har logget meg på på min venninas PC og glemte å logge av, så skriver hun fra min bruker uten å legge merke at det ikke er hennes bruker. Har skjedd oss mange ganger :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
13 timer siden, duskelapp skrev:

Litt avsporing, men er fra ett lite sted og her leies hus for sånn 10.000 i mnd så jeg skjønner ikke hvem som klarer å leie for 20-30.000 i mnd (kikket nettopp på finn) Så hvem leier til slike summer? :laugh:

Familier med to normalt gode inntekter for eksempel. Å eie bolig koster fort det samme i måneden. Men to voksne med god inntekt (men ikke rike) kan fort ha 60 000 netto i måneden. Leie er greit hvis man planlegger å flytte, bygger hus eller bor midlertidig i en by - spesielt aktuelt i Stavanger før oljekrisa. Da var det også mange bedrifter som leide. 

Kan også leies av studenter som bruker det som kollektiv. 

Tenkte det samme som deg da jeg bodde på bygda, men har nå vent meg til prisene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Familier med to normalt gode inntekter for eksempel. Å eie bolig koster fort det samme i måneden. Men to voksne med god inntekt (men ikke rike) kan fort ha 60 000 netto i måneden. Leie er greit hvis man planlegger å flytte, bygger hus eller bor midlertidig i en by - spesielt aktuelt i Stavanger før oljekrisa. Da var det også mange bedrifter som leide. 

Kan også leies av studenter som bruker det som kollektiv. 

Tenkte det samme som deg da jeg bodde på bygda, men har nå vent meg til prisene. :P

Tror nok ikke det vil være så aktuelt for studenter å leie der. Er kun tre soverom og 20000 vil da bli mye å dele på tre. Og i tillegg kommer strøm og da vil nesten hele stipendet være brukt opp.

Vil nok heller være en familie som leier det huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
1 time siden, TheSara skrev:

Tror nok ikke det vil være så aktuelt for studenter å leie der. Er kun tre soverom og 20000 vil da bli mye å dele på tre. Og i tillegg kommer strøm og da vil nesten hele stipendet være brukt opp.

Vil nok heller være en familie som leier det huset.

Firmaer bruker leie dyre boliger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X

Og dette er grunnen til at jeg elsker å bo på en mindre plass, litt "utpå bøgda" og langt fra en storby. Her ville det huset der gådd for en plass mellom 2,5-3,5 mill. Utleie ville vært rundt 15000.

Jeg fatter ikke at folk er villige til å betale slike priser for leie... Snakk om å kaste penger ut av vinduet! :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper hun får solgt det huset slik at vi kan slippe å høre om det til stadighet :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen har ligget nede lenge nå, likevel driver dere og gnåler om hva, hvis og hvordan? Ser dere ikke at dere er med på å holde liv i interessen til/om bloggeier kommer tilbake? 

Om dere ønsker så sterkt at bloggen skal bli borte er det jo helt tåpelig å holde liv i den på denne måten? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stusser litt på at hun er "sykemeldt". Ser ikke for meg at hun har gått til en lege og fått en sykemelding. Er vel bare Jan som påstår at hun er "sykemeldt"...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Meeeee skrev:

Jeg stusser litt på at hun er "sykemeldt". Ser ikke for meg at hun har gått til en lege og fått en sykemelding. Er vel bare Jan som påstår at hun er "sykemeldt"...?

Herlighet. Dama er tydeligvis syk nå, siden bloggen ligger nede.

Å spekulere i om hun har vært til legen syns jeg er smålig. For hennes skyld håper jeg at hun har vært det, ellers får hun ikke sykepenger. Og hun er avhengig av inntekt akkurat som oss andre. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
1 time siden, Rosalie skrev:

Herlighet. Dama er tydeligvis syk nå, siden bloggen ligger nede.

Å spekulere i om hun har vært til legen syns jeg er smålig. For hennes skyld håper jeg at hun har vært det, ellers får hun ikke sykepenger. Og hun er avhengig av inntekt akkurat som oss andre. 

Du spekulerer jo selv, med å si at du håper hun har vært hos legen, slik at hun får sykepenger. 

Tror ikke hun har noen fare om hun er uten inntekt en mnd eller to. Dama hadde sendt regninger for 800.000kr i Jan/feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest jentekvinne
12 timer siden, Meeeee skrev:

Jeg stusser litt på at hun er "sykemeldt". Ser ikke for meg at hun har gått til en lege og fått en sykemelding. Er vel bare Jan som påstår at hun er "sykemeldt"...?

Jeg må bare si at Jan virker svært oppegående hvis han nå har tatt tak og gitt Anna en sykemelding. Om det er han som ber henne slutte å blogge til hun kommer ovenpå eller om han har tatt henne med til lege er ikke noe vi andre trenger å vite. Men å ha en mann som setter foten ned når han ser partneren er i ferd med å møte veggen er en sjeldenhet så jeg synes han har vært flink her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, jentekvinne skrev:

Jeg må bare si at Jan virker svært oppegående hvis han nå har tatt tak og gitt Anna en sykemelding. Om det er han som ber henne slutte å blogge til hun kommer ovenpå eller om han har tatt henne med til lege er ikke noe vi andre trenger å vite. Men å ha en mann som setter foten ned når han ser partneren er i ferd med å møte veggen er en sjeldenhet så jeg synes han har vært flink her. 

Bedre sent enn aldri!

Han har uten tvil vært sterkt medvirkende til sjokkoverskrifter, oppfordring til å prate om fortiden i det offentlige rom, spekulasjoner og generell drama. Dersom han endelig har bestemt seg for at ivaretakelse av Anna er viktigere enn klikk - hurra!

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å dele min erfaring i et forsøk på å belyse Anna sin situasjon. Det som skjer i barndommen preger deg som voksen. Det at voksne gjør deg urett, er med å forme deg. 

Min mor slo meg og sa stygge ting til meg i min barndom og ungdomstid, noe som gjorde meg til et usikkert barn. Jeg hadde vanskelig for å tro at andre likte meg og ble en reservert, flink og pliktoppfyllende jente. Min far gjorde ingenting for å gripe inn. 

I voksen alder har jeg et formelt forhold til mine foreldre. Barna våre må få ha et godt forhold til sine besteforeldre. Det koster meg litt, men går greit. Det er vanskelig å forklare min mann f.eks. hvorfor jeg ikke bare kan legge det bak meg, det er igrunnen umulig å forklare til andre som ikke har opplevd det selv. Jeg må leve med at de som ikke selv har opplevd det, tenker at det kan da ikke være så ille. Svaret er at jeg kan legge ting bak meg, men skaden kan ikke leges. 

Det er et åpent sår som ikke gror, men som jeg lever med. Inni meg er fremdeles den usikre lille jenten som ble slått og sagt stygge ting til. Jeg har tilsynelatende klart meg bra til tross. En fin familie, god økonomi og en vellykket karriere. Flink, omsorgsfull og modig er mitt omdømme som leder. Men de skulle bare visst; jeg bærer fremdeles den utrygge, sårede lille jenten med meg. Jeg tror fremdeles ikke at jeg er bra nok, jeg har fremdeles vanskelig for å tro at noen kan like meg. Dette jobber jeg med hele tiden, for ellers ville jeg levd et liv med bare de nærmeste rundt meg. Akkurat slik Anna gjør nå. 

Da jeg leste Alf Gjøsund sin artikkel "Fars hånd" for en tid siden falt mye på plass. Jeg kjente meg igjen. 

Jeg skriver dette for å belyse at ting som skjer i en barndom former deg som voksen. Når jeg har et så sterkt engasjement mot uvettig eksponering av barn i sosiale media i dag, så er det fordi jeg tror og mener dette kan skade barna på sikt. Det er også for å belyse at det Anna opplever, kan virke irrasjonelt og uforståelig. Men det har mest sannsynlig er årsak, og Anna selv virker ikke å være bevisst at hun selv står i fare for å gjøre sine egne en enda større urett enn hun selv har opplevd. Derfor trenger hun hjelp, for hun kan ikke fortsette på denne måten. 

Barn trenger å ha kontakt med familien sin, de voksne må rydde opp det som ryddes kan for å få til dette. Å rydde betyr ikke at alt kan repareres, dessverre. Men man kan leve med det og gå videre i livet.

Makt i form av blogg, bok og kommersielle krefter løser ingen problemer. De voksne må ta seg sammen for at barna skal få et godt liv. Og det er hardt arbeid som ikke nødvendigvis gir finansiell gevinst men grunnlag for et bedre liv. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Friluftsdame skrev:

Jeg har lyst til å dele min erfaring i et forsøk på å belyse Anna sin situasjon. Det som skjer i barndommen preger deg som voksen. Det at voksne gjør deg urett, er med å forme deg. 

Min mor slo meg og sa stygge ting til meg i min barndom og ungdomstid, noe som gjorde meg til et usikkert barn. Jeg hadde vanskelig for å tro at andre likte meg og ble en reservert, flink og pliktoppfyllende jente. Min far gjorde ingenting for å gripe inn. 

I voksen alder har jeg et formelt forhold til mine foreldre. Barna våre må få ha et godt forhold til sine besteforeldre. Det koster meg litt, men går greit. Det er vanskelig å forklare min mann f.eks. hvorfor jeg ikke bare kan legge det bak meg, det er igrunnen umulig å forklare til andre som ikke har opplevd det selv. Jeg må leve med at de som ikke selv har opplevd det, tenker at det kan da ikke være så ille. Svaret er at jeg kan legge ting bak meg, men skaden kan ikke leges. 

Det er et åpent sår som ikke gror, men som jeg lever med. Inni meg er fremdeles den usikre lille jenten som ble slått og sagt stygge ting til. Jeg har tilsynelatende klart meg bra til tross. En fin familie, god økonomi og en vellykket karriere. Flink, omsorgsfull og modig er mitt omdømme som leder. Men de skulle bare visst; jeg bærer fremdeles den utrygge, sårede lille jenten med meg. Jeg tror fremdeles ikke at jeg er bra nok, jeg har fremdeles vanskelig for å tro at noen kan like meg. Dette jobber jeg med hele tiden, for ellers ville jeg levd et liv med bare de nærmeste rundt meg. Akkurat slik Anna gjør nå. 

Da jeg leste Alf Gjøsund sin artikkel "Fars hånd" for en tid siden falt mye på plass. Jeg kjente meg igjen. 

Jeg skriver dette for å belyse at ting som skjer i en barndom former deg som voksen. Når jeg har et så sterkt engasjement mot uvettig eksponering av barn i sosiale media i dag, så er det fordi jeg tror og mener dette kan skade barna på sikt. Det er også for å belyse at det Anna opplever, kan virke irrasjonelt og uforståelig. Men det har mest sannsynlig er årsak, og Anna selv virker ikke å være bevisst at hun selv står i fare for å gjøre sine egne en enda større urett enn hun selv har opplevd. Derfor trenger hun hjelp, for hun kan ikke fortsette på denne måten. 

Barn trenger å ha kontakt med familien sin, de voksne må rydde opp det som ryddes kan for å få til dette. Å rydde betyr ikke at alt kan repareres, dessverre. Men man kan leve med det og gå videre i livet.

Makt i form av blogg, bok og kommersielle krefter løser ingen problemer. De voksne må ta seg sammen for at barna skal få et godt liv. Og det er hardt arbeid som ikke nødvendigvis gir finansiell gevinst men grunnlag for et bedre liv. 

Veldig bra kommentar! Du har veldig mange gode poenger. Spesielt det med at Anna nok ikke selv ser hvilken urett hun gjør mot barna sine. 

Lei for at du hadde det så vanskelig i barndommen :klem: Det er mange av oss løvetannsbarn, selv om det ikke viser så godt på voksne. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...