AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #101 Skrevet 26. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker hvordan en hyggelig gutt som er klønete med jenter er blitt til noe dritt, fin kultur på gang her til lands... Anonymkode: e3249...232 Det å være en hyggelig gutt som er klønete gjør en ikke til en nice guy. Men dersom en mener dette er grunnen til at en ikke lykkes med kvinner, så er man en klassisk nice guy. Offermentalitet er en helt sentral del av det å være en nice guy. Ingen offermentalitet, ingen nice guy. Anonymkode: 14d9b...af8 14
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #102 Skrevet 26. april 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å være en hyggelig gutt som er klønete gjør en ikke til en nice guy. Men dersom en mener dette er grunnen til at en ikke lykkes med kvinner, så er man en klassisk nice guy. Offermentalitet er en helt sentral del av det å være en nice guy. Ingen offermentalitet, ingen nice guy. Anonymkode: 14d9b...af8 Bullshit, dette er bare noe folk har startet å legge til i det siste av ingen grunn. Anonymkode: 5e04f...3ef 3
Teethgrinding Skrevet 26. april 2017 #103 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bullshit, dette er bare noe folk har startet å legge til i det siste av ingen grunn. Anonymkode: 5e04f...3ef Det høres nok ut som mannsjit helt inntil du har opplevd det selv. Da er dette fenomenet dessverre meget virkelig. 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2017 #104 Skrevet 26. april 2017 Skjønner at dette er Singleforumet, og hvorfor en del er single. Å finne feil og skit med andre er førstepri. En selv er det naturligvis ingenting i veien med. Helt perfekt... Anonymkode: 25ee3...29f 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #105 Skrevet 27. april 2017 9 timer siden, Arcturus skrev: Det høres nok ut som mannsjit helt inntil du har opplevd det selv. Da er dette fenomenet dessverre meget virkelig. Nei altså, jeg er helt enig i at det finnes mange som har den typen offermentalitet og mange som faktisk seriøst mener at damer skylder dem noe bare for at de er der for dem, noe damene selvsagt ikke gjør. Mitt hovedpoeng er at jeg ikke er enig i at det er dette som er nice guys, men jeg ser jo at de fleste andre her inne synes at det er denne typen folk som er nice guys, og ikke de som genuint er snille. Anonymkode: 5e04f...3ef
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #106 Skrevet 27. april 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Bullshit, dette er bare noe folk har startet å legge til i det siste av ingen grunn. Anonymkode: 5e04f...3ef Nei, "nice guys" er et begrep, og definisjonen kom trådstarter med allerede i trådens første innlegg. (Martyropptreden=stakkars meg=offerentalitet) Og siden dette er er tråd om "nice guys" er det selvsagt at det er disse som beskrives i innleggene, selv om noen glemmer å skrive hermetegn. Anonymkode: da6bb...c2f 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #107 Skrevet 27. april 2017 Jeg hadde en ex som pleide å hoppe rett på konklusjonen at han var for snill når jeg tok opp et stort problem i forholdet (at han sa så slemme ting til meg og ble sint når jeg forsøkte å ta opp problemer). Det gikk omtrent sånn her: "Åherregud, vet du hva problemet er? Problemet er at jeg er for snill, som lar deg herse slik med meg. Jeg skulle vært litt mindre snill, så hadde du sikkert likt meg bedre, og da hadde du ikke klaget over dette. Fra nå av skal jeg prøve å være mindre snill!!!" Samme regla kom dersom noen ba om en tjeneste (særlig hvis moren hans ba ham komme på besøk). En regle om at han ble misbrukt og var altfor snill. Bare fordi noen av kvinnene i livet hans faktisk hadde behov og ga uttrykk for dem. Jeg tenker problemet i stor grad er at de i det hele tatt fokuserer så mye på å definere seg selv som "snille". Hvem er ikke snill da? Snill er som regel ensbetydene med "normal folkeskikk" og en liten dose "hensynsfull". Hvis DET er det eneste du klarer å fremheve ved deg selv så er det kanskje rom for forbedringer..? Anonymkode: 120c4...271 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #108 Skrevet 27. april 2017 21 timer siden, Arcturus skrev: Har ikke alle "Nice guys" personlige problemer? Neida, en del av dem viser på ingen måte at de forsøker å elge seg inn på dama di, og selv om de kan være sinte over at de ikke får det til, så viser de ikke dette når de henger med andre eller er i offentlighet. De kan i tillegg både være objektivt kjekke og vellykkede menn karrieremessig. Men så er det den skruen som gjør at de havner i en slags borderlinetilstand, og det er ikke utenkelig at flere av dem har psykiske lidelser. Anonymkode: e8870...de3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #109 Skrevet 27. april 2017 Blir forvirret av alle disse "fancye" utrykkene deres om menn. Hvilken mann er jeg om jeg er snill med de som er snill med meg? Som i tillegg støtter Redd Barna og Røde kors uten å forvente noe igjen? Hvis jeg opplever at de ikke er grei tiilbake etter at jeg har vært det mot dem, så dropper jeg dem. Anonymkode: c8e4c...71d 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #110 Skrevet 27. april 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Til pokker med likestillingen når det er ubehag det handler om... Hvorfor og jeg spør hvorfor skal dere jenter bare ha og ha, men aldri det ubehagelige? Dere skal inn i alle styret enda dere er underkvalifiserte som fy, dere tvinger lett barna deres til å leke med dokker, dere GJØR menn rosa, feminine og usikre på seg selv men ta litt initiativ på sjekkern det vil dere ikke?! Pøh, nei for en kultur dere og denne kvinnekampen deres har skapt ! Masse menn rundt omkring står igjen som taperne på grunn av at kvinner helt fra fødselen av har knulla hue dems... Ganske ondskapsfullt og tragisk hele spillet etter min mening. Anonymkode: fb81d...49b Ja, sant det. Kun kvinner som fucker med følelser. Ingen kvinner som sitter med knust hjerte, som har opplevd utroskap, blitt banka av mannen, blitt ditcha rett etter sex, dumpa på tekstmelding. Ingenting. Kun kvinner som behandler menn dårlig. Anonymkode: 6cfdf...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #111 Skrevet 27. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir forvirret av alle disse "fancye" utrykkene deres om menn. Hvilken mann er jeg om jeg er snill med de som er snill med meg? Som i tillegg støtter Redd Barna og Røde kors uten å forvente noe igjen? Hvis jeg opplever at de ikke er grei tiilbake etter at jeg har vært det mot dem, så dropper jeg dem. Anonymkode: c8e4c...71d Vel, det å kringkaste det til verden at man støtter Redd Barna og Røde Kors er et gigantisk rødt flagg, men i og med at du skriver dette under AnonymBruker, og ikke under eget nick, så er du kanskje ikke en nice guy allikevel. Anonymkode: 14d9b...af8 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #112 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir forvirret av alle disse "fancye" utrykkene deres om menn. Hvilken mann er jeg om jeg er snill med de som er snill med meg? Som i tillegg støtter Redd Barna og Røde kors uten å forvente noe igjen? Hvis jeg opplever at de ikke er grei tiilbake etter at jeg har vært det mot dem, så dropper jeg dem. Anonymkode: c8e4c...71d Normal. Anonymkode: 6cfdf...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #113 Skrevet 27. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, "nice guys" er et begrep, og definisjonen kom trådstarter med allerede i trådens første innlegg. (Martyropptreden=stakkars meg=offerentalitet) Og siden dette er er tråd om "nice guys" er det selvsagt at det er disse som beskrives i innleggene, selv om noen glemmer å skrive hermetegn. Anonymkode: da6bb...c2f Ja, jeg er bare uenig i de som skriver at en nice guy må ha baktanker og alt det der, for det er ikke hva en nice guy er for meg. En som later som om han er snill, men egentlig bare forventer at du har sex med hen fordi en er snill, det er for meg ikke en nice guy, men en manipulerende jævel. Anonymkode: 5e04f...3ef
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #114 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, sant det. Kun kvinner som fucker med følelser. Ingen kvinner som sitter med knust hjerte, som har opplevd utroskap, blitt banka av mannen, blitt ditcha rett etter sex, dumpa på tekstmelding. Ingenting. Kun kvinner som behandler menn dårlig. Anonymkode: 6cfdf...ac6 Det er ikke så mange kvinner som blir ødelagt av samfunnet fra fødselen av nei... Anonymkode: fb81d...49b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #115 Skrevet 27. april 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er bare uenig i de som skriver at en nice guy må ha baktanker og alt det der, for det er ikke hva en nice guy er for meg. En som later som om han er snill, men egentlig bare forventer at du har sex med hen fordi en er snill, det er for meg ikke en nice guy, men en manipulerende jævel. Anonymkode: 5e04f...3ef Vi har alle skjønt at du ikke har forstått hvordan begrepet har utviklet seg. Alle andre er enige i at å være en nice guy ikke er noe positivt. Nice guys ER manipulerende jævler, men de selv tror de er så vanvittig snille. De bare er det kun frem til de ikke får viljen sin. Kan du akseptere at du har misforstått begrepet og kanskje kalle det "vanlige, trivelige mannfolk" istedet? Vanlige menn med høflighet og folkeskikk trenger ingen merkelapp. Anonymkode: 904b8...9fe 5
draug 75 Skrevet 27. april 2017 #116 Skrevet 27. april 2017 Jeg synes det er bra med distinksjonen nice guy, 'nice guy' og "nice guy" - for vi snakker om tre forskjellige ting. I ordets rette forstand, så er en nice guy en grei kar. Sympatisk, liketil, hjelpsom og alt det der. Blid og høflig, fordi det er den rette måten å være på for hans del. Han hilser, smiler, og gir deg en hjelpende hand hvis du spør eller hvis det trengs. Og slike finnes. "Nice guy" er ikke nødvendigvis noen motsetning. Det som betinger bruken av anførselstegnet er at han vil oppnå noe. Tjeneste er en vare. Gjøre andre til lags, "ofrer" seg sjøl, spanderer... - det er imidlertid en hake med det. Typisk er at han legger vekt på hvor snill og grei han er, i motsetning til (...). Og det er nok å ta av for han. Jeg har aldri gjort telling og laget statistikk, men det er nok av jenter og kvinner som klager på hvor fæl typen er, "åh jeg er så lei av å bli behandlet som dritt, hvorfor kan jeg ikke bare finne en grei gutt..." - hei, hå, her er jeg, se hvor snill jeg er. Han oppfatter seg som snill, han klarer bare ikke å se at det han gjør er å prøve å kjøpe henne. 'Nice guy' er begrepet pickup- kulturen bruker om menn som ikke bruker negs osv. - teknikkene de framholder fungerer, og som dermed tydligvis ikke har den store suksessen. Men puaen mener at nice guy og "nice guy" er den samme manipulatoren, fordi han ikke kan forestille seg at noen faktisk er grei å ha med å gjøre. Som med alt mulig annet med pickup, snakker vi om bulldosergeneralisering og grov overforenkling. Problemet er bare det, at den avgjørende faktoren om ei kvinne vil ha en mann eller ikke, er hennes oppfatning av hans "verdi som mann". Og der er gode gjerninger ikke noen faktor. Enten han gjør det fordi det er slikt han gjør eller fordi han vil oppnå noe. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #117 Skrevet 27. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så mange kvinner som blir ødelagt av samfunnet fra fødselen av nei... Anonymkode: fb81d...49b Ikke menn heller. Anonymkode: 6cfdf...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #118 Skrevet 27. april 2017 13 minutter siden, draug 75 skrev: Problemet er bare det, at den avgjørende faktoren om ei kvinne vil ha en mann eller ikke, er hennes oppfatning av hans "verdi som mann". Og der er gode gjerninger ikke noen faktor. Enten han gjør det fordi det er slikt han gjør eller fordi han vil oppnå noe. Joda, gode gjerninger kan fint bidra til å gjøre deg tiltrekkende og øke din verdi som mann. Som regel ikke alene, men i kombinasjon av egenskaper ellers. Forutsatt at man gjør det fordi man har lyst, og ikke "lyst" for å si det sånn...Dvs. hvis du f. eks. spanderer for å få henne interessert så fungerer det ikke. Det må være noe som er naturlig for deg uten at man forutsetter at man er interessert i noe mer. Anonymkode: e8870...de3 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #119 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så mange kvinner som blir ødelagt av samfunnet fra fødselen av nei... Anonymkode: fb81d...49b Ble du det? Og i tilfelle, på hvilken måte? Anonymkode: 7735c...665
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #120 Skrevet 28. april 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, gode gjerninger kan fint bidra til å gjøre deg tiltrekkende og øke din verdi som mann. Som regel ikke alene, men i kombinasjon av egenskaper ellers. Forutsatt at man gjør det fordi man har lyst, og ikke "lyst" for å si det sånn...Dvs. hvis du f. eks. spanderer for å få henne interessert så fungerer det ikke. Det må være noe som er naturlig for deg uten at man forutsetter at man er interessert i noe mer. Anonymkode: e8870...de3 Enig. "Gode gjerninger" kan være tungen på vektskålen, men ikke det avgjørende i seg selv. La oss si at jeg synes en mann er tiltrekkende, men er litt usikker på ham. Etter en kveld på byen følger han meg hjem fordi jeg føler det utrygt å gå alene, Han følger meg til døren, gir meg en god klem, sier "sov godt", og går. En slik god gjerning, uten forventninger om noe mer, kan gjøre at jeg finner han enda mer attraktiv, og være den faktoren som gjør at jeg vil satse på ham. Og som du sier, den gode gjerningen må ikke komme med forventninger om gjengjeldelse. En "nice guy" ville i en slik situasjon forventet å bli bedt med inn, og blitt belønnet med sex, fordi han hadde vært snill nok til å sørge for at jeg var trygg på veien hjem. Og når han ikke blir det, bli snurt, og videre hevde at "det lønner seg ikke å være snill, jenter vil bare ha "bad guys"". Anonymkode: da6bb...c2f 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå