Gå til innhold

Fortell KG om dine "nice guy" - opplevelser.

Fremhevede innlegg

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skal kutte ut alle vennskapene til kompisene mine med begrunnelse om at egentlig vil pule meg og hvis jeg henger med de så leker jeg jo bare med følelsene deres. De klarer ikke å styre seg eller passe på seg selv så derfor må jeg sette ned foten. Barndomsvenner er vi og, så de har jo tydeligvis hatt lyst på meg i mange år nå.

:skratte::skratte::skratte:

Anonymkode: 6cfdf...ac6

Jeez er ingen som har sagt det. Hun som fikk meg i gang sier det jo svart på hvitt at han ble forbanna fordi han hadde gjort mye for henne, og hun kommer til og med med eksempler på at han tok initiativ til å møte henne flere ganger på to uker med det samme maset, der hun hele tiden godtok det. Neida, bare plutselig når hun var singel så var han gira på å treffe henne, akkurat som om det ikke var ganske innlysende hva han holdt på med. Og i stedet for å ta det innover seg, så beskylder hun altså undertegnede for å være en "nice guy"  når essensen i innlegget mitt gjør det vanskeliere for nice guys å få tillit hoss jenter, også skal jeg atpåtil da få det at jeg da kaller kvinner for dårlige menneskekjennere brukt mot meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Uffda skrev:

Jeez er ingen som har sagt det. Hun som fikk meg i gang sier det jo svart på hvitt at han ble forbanna fordi han hadde gjort mye for henne, og hun kommer til og med med eksempler på at han tok initiativ til å møte henne flere ganger på to uker med det samme maset, der hun hele tiden godtok det. Neida, bare plutselig når hun var singel så var han gira på å treffe henne, akkurat som om det ikke var ganske innlysende hva han holdt på med. Og i stedet for å ta det innover seg, så beskylder hun altså undertegnede for å være en "nice guy"  når essensen i innlegget mitt gjør det vanskeliere for nice guys å få tillit hoss jenter, også skal jeg atpåtil da få det at jeg da kaller kvinner for dårlige menneskekjennere brukt mot meg.

Sånn for å korrigere feiloppfatning her, vi hadde vært venner i mange år på forhånd :P 

Kan du gi noen tydelige tegn på når vi bør skjønne at mannen forventer betaling og ikke? Hvor lenge etter et brudd kan man ta imot besøk? Hvor ofte kan man treffes? 

Helt latterlig at du mener voksne mennesker skal drive med slikt spill og måtte analysere og tolke alt. 

Anonymkode: 904b8...9fe

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn for å korrigere feiloppfatning her, vi hadde vært venner i mange år på forhånd :P 

Kan du gi noen tydelige tegn på når vi bør skjønne at mannen forventer betaling og ikke? Hvor lenge etter et brudd kan man ta imot besøk? Hvor ofte kan man treffes? 

Helt latterlig at du mener voksne mennesker skal drive med slikt spill og måtte analysere og tolke alt. 

Du som er voksen burde veldig godt skjønne at du ikke opptar en fyrs tid på den måten uansett. Hva skulle han få ut av det annet enn at han gjør seg utelukka for andre jenter mens han tar en blindvei med deg? Hvor lenge dere har vært venner er irrelevant. Når hyppigheten plutselig øker og du nettopp har blitt singel og en fyr plutselig "stiller opp" for deg, hva tror du egentlig det betyr? En fyr som genuint brydde seg om deg ville hvertfall ikke risikert å bli oppfattet som å prøve seg på deg, så han hadde hvertfall ikke gjort noe sånt. Dette blir uansett meningsløst å diskutere videre. Det slo meg akkurat at kvinner stort sett menger seg med folk for å sosialisere og har veldig grunne forhold til venner av begge kjønn, så når de gjør noe for noen så betyr det som regel ikke noe annet enn at de trenger utløp for sine "flink pike"-tendser og at du håper å få det samme igjen når de sliter. Menn derimot, dealer med problemer selv, og når de stiller opp for noen så er det som regel genuint, det er noe de genuint gjør på tross av at de egentlig ikke tjener noe på det eller får noe igjen for i ettertid, så derfor føler de seg nok oftere snytt også når de blir avvist. Sorry men det at du stiller opp for en fyr for en time for å kakkle om deg selv å drikek opp kaffee\n hannes, er ikke det samme som at han genuint tvinger seg gjennom en jentefilm eller hører på gnålet ditt om eksen mens han håper på noe mer.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nice guys blir vel litt som jenter som tror at fyren må bli kjæresten hennes om hun bare ligger med han og pleaser han. De jentene kan også skjelle en ut når det ikke blir noe forhold selv om fyren aldri har sagt han ønsker å bli sammen med henne. 

Anonymkode: 73247...75e

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller hun som drar det enda lenger og tukler med prevensjonen for et kjærlighetsbarn vil jo helt klart reparere det ikke eksisterende forholdet :frkk:

Anonymkode: 2a426...8da

Har nå funnet ut at "nice girls" allerede er et etablert uttrykk:

https://www.reddit.com/r/Nicegirls/

Fra Urban Dictionary:

Sitat

The self-labeled female equivalent of the “Nice Guy”. A woman who will spend most of her time whining about how men “just want to date sluts”. Oblivious to the fact that no one finds people who feel sorry for themselves attractive, much less people who blame others for their lack of success. To stupid to figure out why men don’t find them attractive, they conclude that in order to be in a relationship they must act promiscuous and trashy. 

They tend to befriend men who are already in relationships (sometimes who are in relationships with other men! Or who are married!). Often misrepresenting their intentions and trying to use emotional manipulation and the facade of friendship as an excuse to get closer to the man and start a relationship with him. 

Men vi trenger et ord for de jentene dere beskriver også. Kanskje "kvinnelige playere"? Altså kvinner som søker å playe menn inn i forhold ved å tilby sex tilsynelatende uten forpliktelser, men med en masse forpliktelser allikevel?

Anonymkode: 14d9b...af8

Gjest ashanti
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nice guys blir vel litt som jenter som tror at fyren må bli kjæresten hennes om hun bare ligger med han og pleaser han. De jentene kan også skjelle en ut når det ikke blir noe forhold selv om fyren aldri har sagt han ønsker å bli sammen med henne. 

Anonymkode: 73247...75e

Dette er jeg helt uenig i, med mindre jeg har misforstått hva som menes med "nice guys". Jeg ser på en en nice guy som en fyr som først prøver seg som en god venn, for så å forvente sex etter en stund og som da blir forbanna når han ikke kommer i buksa på deg. Menn derimot, de LIGGER faktisk med jentene de IKKE er interessert i! Som flere av damene her har påpekt så har de avvist nice guyen på en høflig måte og har aldri gitt dem forhåpninger om noe mer, versus fyren som puler damer for så å bli forskrekka når hun tror det er noe mellom dem. 

Logisk sett bør man vel ikke ha sex med noen man ikke vil ha som kjæreste når man vet at den personen gjerne vil være kjæresten din. De fleste kvinner har skjønt dette, men her har menn en laaaang vei å gå for å si det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, ashanti skrev:

Dette er jeg helt uenig i, med mindre jeg har misforstått hva som menes med "nice guys". Jeg ser på en en nice guy som en fyr som først prøver seg som en god venn, for så å forvente sex etter en stund og som da blir forbanna når han ikke kommer i buksa på deg. Menn derimot, de LIGGER faktisk med jentene de IKKE er interessert i! Som flere av damene her har påpekt så har de avvist nice guyen på en høflig måte og har aldri gitt dem forhåpninger om noe mer, versus fyren som puler damer for så å bli forskrekka når hun tror det er noe mellom dem. 

Logisk sett bør man vel ikke ha sex med noen man ikke vil ha som kjæreste når man vet at den personen gjerne vil være kjæresten din. De fleste kvinner har skjønt dette, men her har menn en laaaang vei å gå for å si det sånn. 

Det er nettopp denne berettigelsen som gjør at vi er flere som tenker det er en link her. På samme måte en nice guy tror han er berettiget til sex fordi han har vært vennlig mot noen, så tror en nice girl at hun er berettiget til et forhold bare fordi hun har hatt sex med noen. Både nice guy'en og nice girl'en er for feige til å kommunisere hva det er de egentlig er ute etter, og pålegger i stedet den andre parten en plikt om å "skjønne det selv", hvilket også er en form for berettigelse. Og det er akkurat like patetisk.

Jeg mener kvinner som ønsker seg noe mer enn bare sex må ta ansvar for seg selv, og heller avstå fra sex med noen som ikke har gitt uttrykk for at de vil bli kjæresten deres. En nice girl kan ikke klandre en fuckbuddy eller ONS for ikke å ville bli kjæreste, på samme måte som en nice guy ikke kan klandre venninnen sin for ikke å ville ha sex med ham. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, det er slettes ikke usannsynlig at Uffda har rett i at alle kompisene dine kunne tenke seg å pule deg dersom ting lå til rette for det. Jeg kunne i hvert fall lett pult mine venninner dersom jeg var singel, de var single og det ikke var noe stress. Regner med det samme gjelder kompisene til dama mi også. Problemet med nice guys er ikke det at de vil pule deg, men heller det at de mener de har gjort seg fortjent til å pule deg ved å være din venn, at du liksom skylder dem det p.g.a. alle lidelsene de har måttet gjennomgå som en følge av ditt vennskap. Setter meg kanskje lagelig til for hugg her nå (yay, ab-funksjonen), men jeg syns ikke Udda er sååå på bærtur med teoriene sine, i hvert fall ikke om en skreller bort lagene av bitterhet.

"Når du gir menn venninneroller og du godtar det så er det 100 prosent sikkert at de håper på noe mer, og det vet du innerst inne."

Om de vil pule meg eller ikke gir jeg faen i. Jeg vet de ikke er bitre for at jeg ikke vil noe mer med de eller ligger med de. Det er liksom de vi her inne reagerer på. At det er vår skyld dersom en mann ønsker noe mer og blir bitter for at han ikke får det. At vi skal se igjennom alle mulige vinkler menn prøver å komme nærmere oss på mens menn har null ansvar for at de fortsetter å prøve seg på en som ikke er interessert for så å skjelle de ut. OG reagerer vi - og tror menn prøver seg på oss så får vi kjeft for det og, for da er vi innbilske kjerringer som skjærer alle menn over en kam.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Når du gir menn venninneroller og du godtar det så er det 100 prosent sikkert at de håper på noe mer, og det vet du innerst inne."

Om de vil pule meg eller ikke gir jeg faen i. Jeg vet de ikke er bitre for at jeg ikke vil noe mer med de eller ligger med de. Det er liksom de vi her inne reagerer på. At det er vår skyld dersom en mann ønsker noe mer og blir bitter for at han ikke får det. At vi skal se igjennom alle mulige vinkler menn prøver å komme nærmere oss på mens menn har null ansvar for at de fortsetter å prøve seg på en som ikke er interessert for så å skjelle de ut. OG reagerer vi - og tror menn prøver seg på oss så får vi kjeft for det og, for da er vi innbilske kjerringer som skjærer alle menn over en kam.

Ja altså, jeg vet hva en nice guy er for noe (det er jeg som har laget tråden). Poenget mitt var bare at halvparten av resonnementet til Uffda er riktig, altså den biten om at kompisene dine sannsynligvis vil ligge med deg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja altså, jeg vet hva en nice guy er for noe (det er jeg som har laget tråden). Poenget mitt var bare at halvparten av resonnementet til Uffda er riktig, altså den biten om at kompisene dine sannsynligvis vil ligge med deg. 

Hva er galt med å ville ligge med henne? Jeg kunne fint ha ligget med flere av mine mannlige bekjente, de er jo oppegående og flotte menn! Samme kan jeg si om venninnene mine..De er flotte - hvis jeg var mann hadde jeg kunnet ligget med dem også :P 

Greia er bare: Hva så?

Anonymkode: 1e926...96d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden ble jo underholdende nok da, bitre nice guys som viser med all tydelighet nettopp hva vi forklarer om de :) 

Og dette innlegget viser veldig godt at du ikke aner hva en nice guy faktisk er.

Anonymkode: 5e04f...3ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du bestemt deg for at det er din egen skyld hvis en mann ønsker noe mer og han ikke får det? Hvorfor mener du at menn har null ansvar for å skjønne at noen ikke er interessert, for så å skjelle dem ut? Og nei, jeg tror ikke helt du skjønner hva en nice guy er, for det du beskriver her er veldig langt unna dette.

Anonymkode: 5e04f...3ef

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å ville ligge med henne? Jeg kunne fint ha ligget med flere av mine mannlige bekjente, de er jo oppegående og flotte menn! Samme kan jeg si om venninnene mine..De er flotte - hvis jeg var mann hadde jeg kunnet ligget med dem også :P 

Greia er bare: Hva så?

Anonymkode: 1e926...96d

Det ble hevdet at det var gjensidig at de ikke ville ligge ed hverandre fordi de ikke ville ødelegge vennskapet, noe som er bullshit. Dette er en kvinnelig tankeprosess og kun det. Vil ikke ødelegge vennskapet hva faen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer på trådens opprinnelige tema.

En jente ble bedt på en middagsdate av en gutt.  På kvelden før hun skulle på date følte hun seg syk, og ringte for å avlyse.
Han syntes det var dårlig gjort av henne å avlyse middagen når han hadde handlet for flere hundre kroner, stekt, bakt, kjøpt blomster osv.  Hun kunne møtt opp selv om hun var syk, mente han.  De avtalte at de skulle møtes neste dag hvis hun følte seg bedre, men på natten ble hun innlagt på sykehuset, og hasteoperert.
Jeg sendte en sms til ham for å gi beskjed at hun ikke kunne møte ham.
På ettermiddagen kom han på besøk til henne på sykehuset.  Han hadde med blomstene han hadde kjøpt inn til daten, og det eneste han snakket om var hvor skuffet han var, og at han forventet en ny date så fort hun var på beina igjen.  Han fortsatte også å besøke henne på sykehuset daglig inntil hun ble skrevet ut.

Etter at hun ble skrevet ut fortsatte maset.
Han ringte, dukket opp på døren, ringte til foreldrene, oppsøkte vennene, for å finne ut om hun var frisk nok til å gi ham den daten han mente han fortjente.
Men etter en slik intens oppførsel ville hun ikke på date med ham!  Da kom martyren frem, og han sa rett ut at hun skyldte ham både en date med mere til, fordi han hadde vært så forståelsesfull da hun ble syk, og så snill mot henne etter operasjonen.

Anonymkode: da6bb...c2f

• Liker 14
Skrevet

Jeg svarer på trådens opprinnelige tema.

En jente ble bedt på en middagsdate av en gutt.  På kvelden før hun skulle på date følte hun seg syk, og ringte for å avlyse.
Han syntes det var dårlig gjort av henne å avlyse middagen når han hadde handlet for flere hundre kroner, stekt, bakt, kjøpt blomster osv.  Hun kunne møtt opp selv om hun var syk, mente han.  De avtalte at de skulle møtes neste dag hvis hun følte seg bedre, men på natten ble hun innlagt på sykehuset, og hasteoperert.
Jeg sendte en sms til ham for å gi beskjed at hun ikke kunne møte ham.
På ettermiddagen kom han på besøk til henne på sykehuset.  Han hadde med blomstene han hadde kjøpt inn til daten, og det eneste han snakket om var hvor skuffet han var, og at han forventet en ny date så fort hun var på beina igjen.  Han fortsatte også å besøke henne på sykehuset daglig inntil hun ble skrevet ut.

Etter at hun ble skrevet ut fortsatte maset.
Han ringte, dukket opp på døren, ringte til foreldrene, oppsøkte vennene, for å finne ut om hun var frisk nok til å gi ham den daten han mente han fortjente.
Men etter en slik intens oppførsel ville hun ikke på date med ham!  Da kom martyren frem, og han sa rett ut at hun skyldte ham både en date med mere til, fordi han hadde vært så forståelsesfull da hun ble syk, og så snill mot henne etter operasjonen.

Håper ikke det er seriøst...ingen som kan være så kørka vel?  Det er jo i så fall mer en narsissist enn en nice-guy.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Bootyhunter skrev:

Bra forsøk, men langt i fra :) Bor med dama. Eller hun har flyttet inn hos meg. Bitterhet har du litt rett i. Jeg var bitter, etter siste eks også. Kan ikke noe for det, men folk får ikke gjøre som de vil med meg, da blir jeg sint og bitter, men jeg var verre når jeg ruset meg. Da var jeg mer forbanna enn glad. Den tid er heldigvis over og en tid jeg helst vil glemme. Tøff oppvekst, selvmordsforsøk, men jeg overlevde. Har hatt mange forhold og elsker å snakke med jenter/kvinnene. Har levd et vilt liv men har roet meg. Mange forhold varte ikke pga måten jeg var på. Har et barn og et bonusbarn. Ellers aktiv og trent fyr. Har godt forhold til mamma og søsteren min, ikke så godt forhold til broren min.  Synes selv jeg er en snill og hyggelig fyr, men har vert en bad guy tidligere. Er sosial og har mange venner. Har fortsatt tunge perioder i livet mitt. Depresjon henger godt i selv om folk kommer "du har ingenting å klage over". Folk skal passe seg med å si det. 

Hva med deg? Lyst å fortelle om ditt liv? I så fall ta det på pm så vi ikke ødelegger tråden mer. Skulle gjerne svart deg på pm, men ikke så enkelt når du skriver som anonym..

Tør ikke sende pm nå som du sier du har levd vilt. Kanskje du også har vårt kriminell..

Anonymkode: 18dd5...196

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en bestekompis som var 'nice guy'. Det viste seg etter en stund at han var forelsket i meg, og bestemte seg for å voldta meg en kveld jeg var veldig full (han hadde drukket én øl). Når jeg da 'slo opp' med han på grunn av dette, klandret han meg, fordi det var jo så synd på han som var ulykkelig forelsket.

Jeg håper han har et helt jævlig liv.

Anonymkode: 2b6d7...ce8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Stiigen skrev:

Håper ikke det er seriøst...ingen som kan være så kørka vel?  Det er jo i så fall mer en narsissist enn en nice-guy.

Det er seriøst!  Jeg forstår at det kan virke som om han er narsissist, men det er på grunn av at dette var et ekstremt eksempel.  Han er egentlig tekstbok-eksempelet på en "nice-guy".

Han ble sammen med en annen jente etter dette, og hun

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er seriøst!  Jeg forstår at det kan virke som om han er narsissist, men det er på grunn av at dette var et ekstremt eksempel.  Han er egentlig tekstbok-eksempelet på en "nice-guy".

Han ble sammen med en annen jente etter dette, og hun

postet før jeg ble ferdig:

hun orket ikke "nå har jeg vært snill mot deg, nå må du være snill mot meg"-holdningen i mer enn et par uker.

• Liker 3
Skrevet

Jeg møtte en barndomskompis som jeg ikke hadde hatt nær kontakt med på noen år, etter jeg flyttet hjem etter studier. Vi dro ut sammen med flere venner og han lurte på hvordan det sto til på privaten. Jeg fortalte at jeg hadde møtt en mann som jeg følte det var noe helt spesielt med, men jeg fikk ikke helt tak på hva han følte for meg, og jeg følte at jeg var litt i et vakuum med at jeg følte så sterkt for han uten å helt vite hvor vi skulle. (Vi er forresten gift i dag jeg og denne mannen, og usikkerheten gikk først og fremst på at ingen av oss visste om vi skulle bo på samme sted som den andre, og derfor holdt litt avstand).

Da jeg fortalte dette til kompisen min kom det et helt vanvittig skred av hat mot "drittsekker som han" som bare "leker med følelsene til jenter som deg", og sakte gikk samtalen over i en slags skrytetale om han selv om hvor snill og omtenksom han var og hvordan han alltid ble utnyttet for det.

Jeg prøvde å avvise at denne andre mannen var en dritt, og argumentere for at det var lov å tenke seg litt om før man gikk inn i et forhold, men det ble blankt avvist. Senere på kvelden begynner han å nærmer seg temaet med "du skulle hatt en som MEG men det vil du vel ikke siden du bare liker badguys!" (jeg hadde da hatt en kjæreste før, i flere år, som faktisk var en kjernekar etter alle definisjoner), og på slutten av kvelden "jeg vil bare ELSKE deg - er det så ille??!"... :sjokkbla:

Da jeg forklarte at jeg ikke følte at vi på noe vis var på elske-stadiet i relasjonen vår ble han kjempesint og skuffa og mente at han takket være meg skulle slutte å være snill og faktisk begynne å utnytte og manipulere damer - for det var jo det som "lønte seg". Dette trakk han tydeligvis ut av at jeg, som var forelsket i en annen, og ikke hadde møtt kompisen på lange tider, ikke ville la han ELSKE meg.. :vetikke:

Jeg syntes hele situasjonen var temmelig klaustrofobisk, og følte at jeg var trengt opp i et hjørne av følelser og manipulasjon. Og jeg følte, selv om jeg kanskje tar feil, at det var motivert av et ønske om sex.

• Liker 12
Gjest Axl Rose
Skrevet

Tør ikke sende pm nå som du sier du har levd vilt. Kanskje du også har vårt kriminell..

Anonymkode: 18dd5...196

Altså jeg har sloss og dratt til en som dro til meg, ikke verre enn det. Det var selvforsvar👍🏻 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...