Gå til innhold

Fortell KG om dine "nice guy" - opplevelser.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En "nice guy" er en kronisk martyr og misogynist som tror han har rett på dates og sex fordi han kan utvise normal anstendighet og høflighet for en begrenset periode (inntil han blir avvist). En "nice guy" vil typisk strebe etter vennskapsforhold med kvinner i håp om at de til slutt vil ha sex med ham, og når dette ikke skjer vil han da klandre den spesifikke kvinner, kvinner som gruppe og det faktum at han er en "nice guy" for at kvinner ikke er tiltrukket av ham. En "nice guy" er også kapabel til å fremstille seg selv som nærmest aseksuell, en som kun "ser ditt indre" og har alle de rette holdningene (typisk mannlig feminist), og han vil ofte snakke ned mer ærlige og ekte menn for å stille seg selv i et bedre lys (såkalt "white knighting"). 

Eksempler på "nice guys" her: https://www.reddit.com/r/niceguys/

Så hva er deres erfaringer med "nice guys"? Fortell, fortell. 

:popcorn:

Anonymkode: 14d9b...af8

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg synes er ganske interessant å se, er hvordan begrepet "nice guy" har gått fra å være den positive motsatsen til "bad guy" for en del år tilbake, til å bli et begrep som er minst like uglesett som "bad guy". 

• Liker 22
Skrevet

Hvor mange slike "Nice guys" finnes det egentlig? Jeg tror veldig mange klandrer seg selv mye mer enn dere tror. De hater seg selv mye mer enn de "hater" kvinner.

At de ikke forstår kvinner, er nok mere riktig. Samt at de ikke er modige nok til å vise seksuell interesse. Og det er fullt forståelig, for mannlig seksualitet kan oppleves som noe uglesett.

Det er et virrvarr av ting. Man er redd for å bli avvist, man vil ikke at damen skal tro at man hovedsakelig er interessert i sex, men heller ikke framstå som uinteressert i det intime, og det kan oppleves som en hårfin balanse. Når man er redd for å trå feil, velger man ofte det man tror er tryggest.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Har aldri møtt noen slike utenfor internett. Når det er sagt har jeg møtt nok av mennesker som ikke eier selvinnsikt. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 2
Skrevet

Nå kjenner jeg ikke så veldig mange "snille gutter" som ikke får seg noe og klager over det, men jeg kjenner til noen av de trådstarter nevner med "de rette verdiene". Et eksempel er han som får, i følge andre, temmelig "enkle" jenter til sengs ved å virke dyp når han snakker om hvordan alt som rammer kvinner er "samfunnets skyld". Sånne finnes det nok en del av. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Sphere skrev:

Det jeg synes er ganske interessant å se, er hvordan begrepet "nice guy" har gått fra å være den positive motsatsen til "bad guy" for en del år tilbake, til å bli et begrep som er minst like uglesett som "bad guy". 

Heller en real bad guy, enn en typisk nice guy! 

Har ikke tid til å utbrodere nå, men den første jeg tenker på må være han som dukket opp da jeg hadde kjærlighetssorg, og snakket og snakket om eksen min og hvor slem han var, samt skrøt seg selv opp i skyene. Da jeg skjønte hva som foregikk sa jeg at jeg ikke var interessert, og fikk høre at jeg var så utakknemlig fordi han hadde brukt så mye tid på å trøste meg. 

Anonymkode: 904b8...9fe

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en perifer kompis som er en skikkelig "nice guy". Han har aldri hatt noe hell med damer bl.a. fordi han er morbid overvektig, og fordi han automatisk mister alt av personlighet med en gang det er en kvinne i rommet. Da tar han med en gang på seg politimannhatten, og passer på at ingen sier noe som kan oppleves støtende for sarte kvinneører. Han har alltid en eller annen kvinnelig bestevenn som han er hodestups forelsket i. Til hans forsvar skal det dog sies at det har vært tilfeller hvor hans kvinnelige BFF nok kunne beskyttet ham litt fra ham selv. Når du vet at fyren er arbeidsledig og gjeldsslave så trenger du f.eks. ikke la ham betale for hele sydenturen. Men igjen, det er hans egen feil også fordi han tror han kan kjøpe seg sex fra noen som ikke jobber som prostituert (ironisk nok er han en ihuga motstander av sexkjøp sånn ellers). Og han kunne sikkert hatt sjans på damer også, dersom han bare var mer sånn som han er når han er rundt bare menn. Men uansett, han fingra en jente mens hun sov engang. Hun var også en BFF.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tid til å utbrodere nå, men den første jeg tenker på må være han som dukket opp da jeg hadde kjærlighetssorg, og snakket og snakket om eksen min og hvor slem han var, samt skrøt seg selv opp i skyene. Da jeg skjønte hva som foregikk sa jeg at jeg ikke var interessert, og fikk høre at jeg var så utakknemlig fordi han hadde brukt så mye tid på å trøste meg. 

Klassisk!

• Liker 5
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, er det dette som er en "Nice guy". Da innser jeg at jeg har misforstått begrepet en smule. Jeg tenkte mer på de som aldri får seg dame fordi de nesten ikke i det hele tør å snakke med damer (slik som meg ..).

I realiteten ville man nok ikke brydd seg en døyt om eksen til noen (ihvertfall ville ikke jeg det). Jeg ville håpet at damen var ferdig med eksen, for den slags ville ikke vært interessant for meg.

• Liker 3
Gjest Ingenting2
Skrevet

Uff, kjenner til flere sånne dessverre. Den klassiske er å få høre hvor utakknemlig du er for hans oppmerksomhet og at du egentlig ikke er så spesiell likevel, og at det er du som taper på å takke nei. Fått slengt et par skjellsord på gata av en fyr jeg avviste. Han kalte meg hore. Midt på lyse dagen, høyt også. Jeg var aldri fysisk med han, ikke engang en klem. Men hore var jeg gitt. 

Skal sies at jeg aldri noengang har, bevisst, gitt falske forhåpninger etc. Min interesse er ikke til å ta feil av. 

AnonymBruker
Skrevet

Norsk blogger med et seriøst tilfelle av "nice guy" - syndromet. Det er nesten så man blir litt bekymret for hva han kan finne på å gjøre med datteren sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du foretrekker bad boys men når det går dårlig så liker du ikke nice guys heller? 

Jeg har selv bare vært med nice guys og de har behandlet meg svært pent og respektfullt. Bad boys liker jeg ikke, og heldigvis liker ikke de meg heller tror jeg.  

Anonymkode: 86103...e74

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norsk blogger med et seriøst tilfelle av "nice guy" - syndromet. Det er nesten så man blir litt bekymret for hva han kan finne på å gjøre med datteren sin.

Derfor skammer jeg meg over å være mann!

Jeg er nesten helt målløs. Han gikk fra "stolt far av Oscar-vinnende ressigørdatter" til sippende vrak fordi "skjendede jenter bare vil dø", i løpet av et blunk. Han virker fryktelig labil, og jeg er enig med deg, han burde ikke ha ansvar for barn!

Anonymkode: 720c6...8bd

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, fullførsetningen skrev:

Å, er det dette som er en "Nice guy". Da innser jeg at jeg har misforstått begrepet en smule. Jeg tenkte mer på de som aldri får seg dame fordi de nesten ikke i det hele tør å snakke med damer (slik som meg ..).

I realiteten ville man nok ikke brydd seg en døyt om eksen til noen (ihvertfall ville ikke jeg det). Jeg ville håpet at damen var ferdig med eksen, for den slags ville ikke vært interessant for meg.

Jepp. De som ikke genuint er snille, men faker det for å oppnå noe. Og så sutrer over at damer ikke vil ha nice guys etterpå. 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du foretrekker bad boys men når det går dårlig så liker du ikke nice guys heller? 

Jeg har selv bare vært med nice guys og de har behandlet meg svært pent og respektfullt. Bad boys liker jeg ikke, og heldigvis liker ikke de meg heller tror jeg.  

Anonymkode: 86103...e74

Du har ikke vært med nice guys. Du har misforstått begrepet. Skikkelige, snille mannfolk er det du har vært med. Nice guys er noe helt annet, og jeg tar mye heller en bad guy hvor jeg vet hva jeg får, enn disse som skal kaste skyldfølelse og dårlig samvittighet på damer etterpå fordi vi ikke belønner de med sex. 

• Liker 21
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo begrepene jeg synes er interessante. Da man begynte å snakke om "nice guy" som motsatsen til "bad guy", var det jo hovedsakelig snillheten til vedkommende som ble fremhevet. Nå er en "nice guy" en med masse baktanker i følge definisjonen mange velger å bruke, men hvor "nice guy" er du da? I begynnelsen var det jo en "bad guy" som ble forbundet med baktanker for å få seg noe.

Det du beskriver over her virker jo kun å være en "bad guy" som ville utnytte den sårbare situasjonen din.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste menn(esker) er snille, enten de er alfa eller beta, rundbrennere eller upulte. Greia med "nice guys" er at de har ikke den samme naturlige "snillheten" som de fleste andre mennesker har, enten fordi de bare er sånn, eller fordi de er ekstremt seksuelt frustrerte. Så for dem kreves det innsats og disiplin for å oppføre seg "snilt". Derfor tror de typisk at de har krav på en eller annen form for belønning når de dusjer noen i komplimenter, åpner døra for noen eller har lyttet til noen. Når de da blir avvist, mister de den disiplinen som hjalp dem å oppføre seg "snilt" i utgangspunktet, og deres egentlige natur kommer da fram.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nice guys blir vel litt som jenter som tror at fyren må bli kjæresten hennes om hun bare ligger med han og pleaser han. De jentene kan også skjelle en ut når det ikke blir noe forhold selv om fyren aldri har sagt han ønsker å bli sammen med henne. 

Anonymkode: 73247...75e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nice guys blir vel litt som jenter som tror at fyren må bli kjæresten hennes om hun bare ligger med han og pleaser han. De jentene kan også skjelle en ut når det ikke blir noe forhold selv om fyren aldri har sagt han ønsker å bli sammen med henne. 

Anonymkode: 73247...75e

Yes! En veldig god observasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare opplevd bad guys, som later som de er nice guys for en begrenset periode fordi det er hensiktsmessig for å oppnå mål jeg.  

Det er når "offeret" er et mer tricky target enn normalt og det er lurt å late som man er snill og god og vil den andre vel for å få det som man vil. F.eks når "target" overgår dem veldig i egenskaper eller er mye yngre enn dem selv. 

Paralellt med sånne "snike seg inn bakdøra"-prosjekter som venn har de andre, som absolutt ikke får bra behandling. 

Anonymkode: a2261...1b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...